بازدید 14714

تایید فیش‌های‌حقوقی چندصدمیلیونی پزشکان

اجازه بدهند، فیش های حقوقی را در اختیار مراجع قضائی قرار می دهیم.
کد خبر: ۵۹۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 24 May 2016
قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت که پرداخت های چند صد میلیونی را تکذیب کرده است، گفت: اجازه بدهند، فیش های حقوقی را در اختیار مراجع قضائی قرار می دهیم.

به گزارش مهر، محمد شریفی مقدم در واکنش به اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت که حتی یک مورد پرداختی چند صد میلیونی در این وزارتخانه را تکذیب کرده بود، به خبرنگار مهر، گفت: انتشار فیش های حقوقی چند صد میلیونی را اخلاقی نمی دانیم اما اگر خودشان اصرار داشته باشند، آنها را منتشر می کنیم.

وی با اشاره به صحبت های روز گذشته دکتر حریرچی که عنوان داشته بود بخشی از درآمدزایی بیمارستان به پزشک می رسد، افزود: بیمارستان دولتی بنگاه اقتصادی نیست که درآمدزایی کند. ماهیت کار در بیمارستان، خدمت به مردم و نجات جان بیماران است.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که مالکیت بیمارستان دولتی متعلق به دولت است و از حقوق پرسنل آن نیز از محل بودجه های دولتی تامین می شود، گفت: در انجام یک عمل جراحی همه نیروهای بیمارستانی دخیل هستند و بر اساس گزارش ها، ۱۰ تا ۱۲ درصد حق العمل سهم بیمارستان است که آن هم بابت هزینه های وسایل مصرفی است.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه بیشترین خدمت در بیمارستان ها بر دوش پرستاران، پیراپزشکان، پزشکان عمومی و رزیدنت هاست، تصریح کرد: بیشترین فشار کاری را این گروه های درمانی تحمل می کنند، اما اعضای هیئت علمی کم ترین حضور در بیمارستان را دارند و البته هیچ ضابطه ای هم برای حضور آنها در بیمارستان وجود ندارد و اغلب «مهر» آنها کار می کند که این هم تخلف است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که بیمارستان محل کسب و کار عده ای شده که اسم آنها را اعضای هیئت علمی گذاشته اند، گفت: ما به شدت از اقدام حقوقی وزارت بهداشت برای شکایت استقبال می کنیم. زیرا، معتقدیم ورود مراجع حقوقی، قضائی و نظارتی به پرونده پرداخت های غیرمتعارف در وزارت بهداشت، ضروری و لازم است.

شریفی مقدم ادامه داد: اگر این شکایت صورت بگیرد، آن وقت ما اسناد خودمان را در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی با عنوان این مطلب که انتشار فیش های حقوقی چند صد میلیونی اشخاص را اخلاقی نمی دانیم، گفت: اگر اصرار داشته باشند و اجازه بدهند، حتما این کار را خواهیم کرد. زیرا، منجر به شفاف سازی خواهد شد.

دبیرکل خانه پرستاردر ادامه به بخش دیگری از اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد که عنوان داشته بود از انتقاد استقبال می کنیم و افزود: در طول سه سال اخیر وزارت بهداشت دولت یازدهم، کوچکترین نقد و انتقادی را بر نمی تابند و کمترین مشورت را نمی گیرند. ضمن اینکه با شیوه های قهری و سلبی، سعی در سرکوب منتقدین دارند.

شریفی مقدم به تناقض گویی در موضوع کارانه های پزشکان اشاره کرد و گفت: سال گذشته وقتی وزیر بهداشت برای توضیح از روند پرداخت ها به مجلس آمد، عنوان داشت میانگین کارانه پرداختی پزشکان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. بعد از چند وقت عنوان شد ۵ میلیون و دیروز سخنگوی وزارت بهداشت گفت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداختی پزشک متخصص و فوق تخصص است.

وی تاکید کرد: تناقض گویی دوستان وزارت بهداشت، نشان از خلاف واقعیت دارد. البته می توان چنین برداشت کرد که دوستان قبول کرده اند به صورت پلکانی، این پرداخت ها را قبول کنند. زیرا، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته پرداخت های چند ده میلیونی را تایید کرد و رقم های بالای صد میلیون را نیز پذیرفته و احتمالا در مرحله بعد پرداخت های چند صد میلیونی را هم قبول می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳۵
انتشار یافته: ۵۰
آقا، مدارک رو رو کن تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
تابناك جان من نميدونم شما چه دشمني با پزشكان داري اخه؟؟؟ اينهمه درس خوندن و رحمت كشيدن، حالا بي انصاف و با انصافش تو هر فشر كاري هست، ولي درستت نيست كه شما با پزشكان اينجور مشكل داري و هر چند روز يه بار عليهشون به نحوي خبر ميزارين، ممنون
از دشمن خارجی بدتر ایجاد تنفر و انزجار داخلی برخی هاست دنیا طلبی و لوکس مصرفی ملت را رنجیده می کند
اميدوارم وزارت بهداشت به اين تبعيض ها در پرداخت رسيدگي نمايد.واقعا جاي تاسف است كه در بيمارستان دولتي درآمد بعضي از پزشكان حتي از بخش خصوصي نيز بيشتر باشد
کارانه متخصص قلب هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان 79 میلیون تومان برای اردیبهشت. هیچ کارانه ماهانه کمتر از چهل میلیون تومان نیست. یه نگاهی به سرمایه پزشکان محترم که ساختمان ساز و وازد کننده هم شده اند بیندازید، این زندگیها با کمتر از ماهی پنجاه میلیون تومان نمیچرخه.
یا درود
با تشکر
رویه زیبایی شکل گرفته است که اقدام به انتشار فیش های حقوقی چند ده و بعضا چند صد میلیونی در کشور ما شکل گرفته است واین نه تنها افشاگری است بلکه گامی در جهت شفاف سازی اذهان عمومی است به شخصه دست همه این عزیران که اقدام به انتشار وخبررسانی این گونه اقدامات را انجام می دهند می بوسم.
تابناک جان کجای کاری یه مثال برات بزنم بخیه دو سانتی که تو اورژانس یه پرستار با نیم ساعت انجام می داد حالا پزشک اورژانس مشاوره میده به جراح عمومی آون هم بیمار رو یه شب می فرسته بخش بستری فرداش می فرسته اتاق عمل، یه عمل حسابی!؟ روش انجام میده دوباره می فرسته بخش بستری فرداش مرخص میکنه، برای چی، تا k پزشکی تو پرونده بیمار ثبت شده تا کارانه پزشک بالا بره کدوم پزشک اونم متخصص کارانه پنج میلیونی قبول میکنه،تو جنوب کشور.... ماهی هفتاد میلیون می گیره، فقط کسی جرات نمی کنه بیا چک کنه.
رقم های واقعی خیلی بالاترنن. حتی در زیرمجموعه های وزارت بهداشت که بودجه های محدودی دارن رقم حقوقها بسیار بالاتر از ایناس.
سلام
اقا حريرچي
شما كه حقوق دكتر ها رو مطابق كشورهاي در حال نوسعه يافته تلقي ميكنيد
ايا به همان اندازه انها خدمت رساني ميكنيد
يا بيمار را پول ندهد حتي دم مرگ پذيرش نميكنيد
بس كنيد زشت هست توهين به مردم
البته برای خودشان اینگونه پرداخت میکنند و الا یک پزشک عمومی بدبخت کار مشخص با چند سال سابقه میگیره یک میلیون و هیچ دادرسی هم وجود نداره.
خوبه دیگه ، اکثر جوانها تو مملکت بیکار مونده اند ولی پزشکها هم تو مطبشون و هم تو بیمارستان مردم رو سلاخی میکنند!!!
بیمارستان حضرت فاطمه یوسف آباد برید ببینید چه خبره
همسر من فوق تخصص روانپزشکی دارد و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است. ساعت هفت تا هفت و نیم از خانه خارج می شود و شش عصر بر می گردد. مطب خصوصی هم ندارد. بعد از برگشتن هم مرتب مشغول مطالعه و آماده کردن درس و سخنرانی و تحقیق است. حداقل دوازده تا سیزده ساعت در شبانه روز درگیری شغلی دارد. ماهانه دوازده تا سیزده ملیون کل دریافتی اوست. توجه شود که یک پزشک فوق تخصص حداقل بیست و هشت سال در حد عالی و طاقت فرسا درس خوانده است. اینکه سطح حقوق در ایران کلن پایین است درست است ولی پرستاران باید خود را با سایر لیسانسیه ها مقایسه کنند که مشخص می شود اوضاعشان نسبت به زحماتشان در دوران تحصیل و کاری نسبت به سایر لیسانسه ها بسیار خوب است.
دوست عزیز. من پزشکانی را می شناسم که با یک دهم از حقوقی که در مجموعه های خصوصی می توانند دریافت کنند در بیمارستانهای دولتی بدون هیچگونه چشمداشتی به کار جراحی قلب می پردازند . در بیمارستان قلب ساری اکثریت پزشکان جراح حتی مطب شخصی هم ندارند و فقط از بیمارستان حقوق می گیرند. اینقدر بی انصاف نباشید بروید سروقت بخشهای دیگر که نه تخصصی دارند و نه تعهد
در هیچ اداره ای از بابت پارک ماشین از ارباب رجوع پول دریافت نمی شود در حالیکه شما به بیمارستان مراجعه میکنید برای ملاقات مریض باید بابت پارک ماشین پول بدهید.درآمدش به بیمارستان و از آنجا به جیب پزشکان محترم
در بیمارستان ولی عصر زنجان میتوانید ملاحضه بفرمائید
در هر بیمارستان چند تا بوفه راه اندازی شده است
اجاره بهای بوفه ها هم مبلغ کلانی است این پول کجا میره ؟؟!!!!!
چند تا پرستار شریکی یه بوفه زده بودن در یک بیمارستان تخصصی در یکی از شهرهای بزرگ چون درامدش بالا بود پژشکان محترم بیمارستان اعتراض کردن و ان را به شرکت تعاونی به مسئولیت خودشان تبدیل کردند تا به درامد برسند.
پول گزافی از همراهان مریض میگیرند هم داستانی داره برای خودش
میری بیمارستان به مریض خودت میرسی به پرستارا کمک میکنی ،از خودت غذا میبری پول هنگفت هم باید بدی
جالبه!!!!!
خب منتشر کنید. خسته شدیم از این بگم بگم ها.
آقا مگرنشنیدید که جناب نوبخت فرمودن من حقوق نمیگیرم 20000تومان پرداختی به کارگران 2سال باید به ماند
پزشکان خیلی پولکی شده اند و کسی هم نمی تونه جلوشونو بگیره چون خودشان تصمیم گیری و قانون گذاری می کنند و کسی را در حد خودشان نمی دانند.
کاملا درست است
اعتبارات بیت المال را مستقیم به جیب پزشکان وصل کرده اند
وشعار های خدمت به مردم می دهند
کجای کارین نیاز به تایید نداره هر کسی میدونه پزشکا خون مردمو تو شیشه کردن
احسنت
با سلام
توجه دوستان را به این نکته جلب مینماییم که اعضای هیات علمی وزارت که پزشک نمی باشند نیز دریافتی های اسفباری دارند. در سازمان انتقال خون که تاکنون خبری از کارانه برای اعضای هیات علمی نبوده است و تازه اخیرا مبلغی به میانگین 100 هزار تومان در ماه را بعنوان کارانه به صورت کاملا گزینشی پرداخت مینمایند که البته این موضوعی است که بیشتر شبیه به شوخی سیزده است تا پرداختهای صد میلیونی ورارتخانه. در موسسه آموزشی سازمان انتقال خون حتی حق التدریس فارع التحصیل نمودن دانشجویان دکتری و فوق لیسانس را نیز به اساتید نمیدهند. اساتید هیات علمی این مرکز همانند یک کارمند ساده دارای سیستم حضور غیاب و ثبت ساعت اداری هستند و در آخر ماه کسر حقوق و کسر مرخصی و انواع و اقسام رفتاری دون شان را نسبت به یک عضور هیات علمی اعمال میدارند.
این درحالیست که برخی از اساتید این سازمان دارای مدارک و مدارج بین المللی هستند که قابل مقایسه با یک پزشک عضو هیات علمی در وزارت بهداشت نیست. در این جا نیز اغلب پست های آموزشی در اختیار پزشکان عمومی و یا پزشکانی با تخصص های غیر مرتبط است و پزشک سالاری غوغا میکند. لذا خواهشمند است دوستان پرستار حساب اعضای هیات علمی دانشگاههای پزشکی را از این فرقه جدانمایند
خیلی به این جنجال ها گوش ندین، این آقا هم حقش رو می گیره ساکت میشه
خدا لعنت کنه برخی پزشک نماها رو ، تا حالا فکر کردین چرا همه مغزها به غرب مهاجرت میکنن ولی در مورد پزشک ها برعکسه، و پزشکان غرب رفته ها دارن برمیگردن، چون نظام پرداخت حقوق به پزشک ها تو ایران به هم وره، هرچی دلشون میخواد برا خودشون حق و حقوق و کارانه میبرن و می دوزن کسی هم حق نداره اعتراض کنه، به نظرم پزشک هندی و چینی وارد کنیم تا انحصار طلبی تو حوزه پزشکی شکسته بشه
نوش جونشون وقتی تو داشتی یللی تللی می کردی اون داشت زحمت می کشید درس می خوند
من یه سوال دارم.....
چند تا پرستار یا تکنسین اتاق عمل باید جمع بشن تا یه عمل ویپل یا بای پس قلب یا تومور مغزی را انجام بدن ،به عبارت دیگه چه تعداد پرستار میتونند به اندازه یه جراح قلب توانایی داشته باشند....
به زبان ساده تر اعتراض این آقا مثل این میمونه که یه بازیکن لیگ 2 اسپانیا بیاد اعتراض کنه که چرا حقوق مسی چندین برابر منه،خب واضحه که اگه اون حقوقو میخوای باید توانایی شمام به اندازه اون فرد باشه...
بابا تو رو خدا یکی به داد پرستارا برسه
نه شب داریم نه روز نه تعطیلی اونوقت نه تنها به اندازه حقمون حقوق نمیگیریم بلکه هر 3 -4 ماه کارانه میگیریم که اونم هزار تا کسورات بهش میخوره
یعنی واقعا کسی این چیزا رو نمیبینه ؟
چه وضع وحشتناکی درست کردید با این نوع پرداخت حقوق چه تفاوت ظالمانه ایی
یه پیشنهاد: نام وزارت بهداشت رو به وزارتخانه پزشکان تغییر دهید. من یکی از کارمندان آن هستم اختلاف دریافتی بیداد میکنه. چه پولهایی که بین خودشون تقسیم میکنن و اسمش رو هم قانونی میذارن. خدایا ....
واقعا از این نوشتار چه هدفی دارید. من تنها متخصص یک شهرستان کوچکم. در این شهر 30 پرستار وجود دارد. آیا بیماران برای درمان به من مراجعه میکنن یا به پرستاران؟!!آیا وقتی من درمانگر همه این بیمارانم باید به اندازه آن 30 پرستار دریافتی داشته باشم؟! منطقی باشیم.
احسنت
همه کمر بسته اند به تخریب پزشکان
من یک پزشک عمومی ام که ۵ ماه است پول من را نداده اند
۵ ماه بیگاری کنی و کشیک شب بدهی و جان بکنی و دریغ از یک قران از حقت !!
دولتی که رییس ان بدترین اصطلاحات رانسبت به منتقدانش نسبت میدهدشماازوزیرش چه انتظاری دارید!!!!!!!!!!!
برا حل مشکل یه مدت پزشک با اخلاق از هند و فیلیپین بیارن هم هزینه کمتر هم وجدان بهتر - سانسور نکن نامرد
بیماران برای دریافت خدمات تخصصی بهدبیمارستان میایند و بخشی از این خدمات توسط پرستاران ارائه میشود که از مجموع خدمات ارایه شده پرداختی کارانه پرستاران داده میشود. هرچی باشه ما لیسان یک رشته ایم و باید خودمان را با سایر لیسانسه ها مقایسه کنیم نه با متخصصین. من از این مقایسه بیجا عذرخواهی میکنم.
من هیچگاه به خود اجازه مقایسه با متخصصین را نمیدهم. من با توجه به دریافتی خود در مقایسه با سایر هم مدرکهایم خیلی هم راضی ام که کارانه ای معادل 2 تا 3 میلیون دارم. درحالیکه لیسانسهای سایر رشته ها کارانه ای ندارند و فقط حقوق ثابت دارند.
من از شغل و درامدم راضی ام و هیچگاه عقده پزشک شدن نداشتم و در کنکور هم نتوانستم پزشکی قبول شوم پس خود را با پزشکان مقایسه نمیکنم. و در حالیکه سایر لیسانسها در حال مسافرکشی هستند من کار پرستاری خود را میکنم و به ان افتخار میکنم.
ببخشید این دوستان پرستار با یه مدرک لیسانس اکثرا از دانشگاهای درجه سوم حداقل ماهی چهار پنج میلیون درآمد دارن اونوقت من مهندس دانشگاه دولتی از تهران دومیلیون هم در ماه ندارم. عجب رویی دارن خودشون رو با متخصصی که با بهترین رتبه کنکور حداقل دوازده سیزده سال درس خونده و چندسال منطقه محروم رفته مقایسه میکنن. خواهر خود من متخصص هستن و من به شخصه شاهد تمام سختیهای سالهای طولانی درس و کشیک و امتحاناشون بودم.
سلام به نظر من مقایسه پرستار و پزشک مثل مقایسه کارگر ساختمان ومهندس ساختمانه.مثلا کارگرا بگن ما چون خیلی کار میکنیم و ما ساختمان را میسازیم پس باید به اندازه مهندس سهم داشته باشیم.
بالاخره کم کم صداهایی بر علیه پزشک سالاری در نظام سلامت ایران داره شنیده میشه، به امید اینکه اتفاقاتی رخ بدهد که به صلاح و نفع مردم کشور باشد.
کاش این آقای قائم مقام جواب مادر من را میداد که آیا باید دکترای ادبیات با 22 سال سابقه کار در آموزش و پرورش 1 میلیون و 200 بگیرد و پرستار فارغالتحصیل آزاد فلان روستا حداقل 2و نیم میلیون اونم در 22 سالکی وحتی ازآن بدتر بهیار با سواد سیکل پایه حقوق 1و نیم میلیون . واقعا جان مردم به خطر میفته با این وضع سواد و این وضع حقوق. بعد انتظار نداشته باشید افراد فرهیخته از مدارس ما وارد دانشگاه شوند
یک پیشنهاد دارم :
وزیر بهداشت لطف کنند مجوز کار در مطب برای متخصصین تازه فارغ التحصیل شده را بدهند و پزشکان نیز بتوانند از طرح نوین سلامت خارج شوند به این ترتیب هم از حقوقهای چند ده میلیونی خبری نخواهد بود و هم آقای شریفی مقدم راضی خواهند شد.
لابی قدرتمند پزشکان با پول های سرم سام آوری که تاکنون از گرده همین بنگاه های اقتصادی(بخوانید بیمارستان) درآوردن بیکار نمی شینن
منتظر کمپین و این جور کارها به مانند آنچه برای سریال مدیری رخ داد از سوی پزشکان باشید...
بخدا میخواید ملتو بیچاره کنید بابا بیخیال طرف دکتره باید پول خوب هم بگیره چرا به درک بالا نرسیدیم هنوز
متاسفانه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم این موضوع بشدت رایج است و بیش از ده برابر حقوق شان مزایا دارند و خود رییس دانشگاه از محل کارانه حداقل ماهی 100 میلیون درآمد دارند
چرا مظر منو اخش نكردين؟؟ معلومه كه شما زيادي ضد قشر پزشكان هستين،اميدوارم هيچوقت نياز به دكتر نداشته باشين پس
چرا بیراهه می زنید حقوق مسیولین چرا چند صد میلیونی هست ؟
90% کل بودجه یه وزارت خانه میره فقط تو جیب پزشکان و پرستاران، بقیه پرسنل مطابق قانون حقوق یکی دو میلیون تومنی دارند
من وتعداد زیادی از همکارانم در شفاف سازی این موضوع کلی پیام گذاشتیم چرا آنها را نشان نمیدهید . شما رسانه ایها فقط بدنبال ایجاد تشنج در جامعه اید . اگر انسانید پیامهای منو همکارانم رو هم بگذارید..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر