بازدید 3734
رضایی:

مبارزه ما با وهابیت، مبارزه با بت‌پرستی مدرن است

خداوند خرمشهر را به دست شما رزمندگان آزاد کرد، به همین علت حضرت امام (ره) گفت: خدا خرمشهر را آزاد کرد.
کد خبر: ۵۹۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 24 May 2016
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه دوشنبه در جمع رزمندگان و پاسدران سپاه بروجرد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: خداوند خرمشهر را به دست شما رزمندگان آزاد کرد، به همین علت حضرت امام (ره) گفت: خدا خرمشهر را آزاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: سالگرد شهادت برادرعزیزم شهید بروجردی است که افتخار شهر بروجرد، استان لرستان و ایران است. وقتی که حوزه های علمیه با خلاء مرجعیت مواجه شدند همه نگاه ها به بروجرد معطوف شد و آیت الله العظمی بروجردی نهضت جعفری را ادامه داد. ایشان به میدان آمد و نهضت صادقی را تداوم بخشید و از شاگردان ایشان نیزحضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

وی افزود: بروجردی ها در تشکیل سپاه حضرت ابوالفضل (ع) نقش بزرگی را بر عهده داشت. شهیدان ابراهیمی، نوری، گودرزی، نوروزی و کردی و ... از فرماندهان گردان ثاراله  بودند. این سرزمین همچنان در عرصه جهاد، شهیدانی را تقدیم انقلاب کرده است که تازه ترین شهید این سرزمین یعنی شهید مدافع حرم شهید شمسه نشان می دهد که جهاد و شهادت در این دیار همچنان زنده است.

دکتر محسن رضایی افزود: با برادر بروجردی چند هفته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شدم. وقتی که بحث ورود حضرت امام مطرح بود، نگران بودیم که با حضور ساواک و ارتش شاهنشاهی حادثه ای برای ایشان رخ دهد. حتی شنیده ام که شهید مظلوم، آیت الله بهشتی نیز از حضرت امام (ره) خواسته بودند که برای آمدن به ایران کمی تاخیر داشته باشند.البته امام هم نپذیرفتند و گفتند خون من رنگین تر از خون جوانان این ملت نیست. ما در آن زمان همراه با گروه منصورون در لایه دوم حفاظت از حضرت امام حضور داشتیم و در آنجا بود که با شهید بروجردی كه در لايه اول با شهيد عراقی حفاظت مي كرد آشنا شدم. ایشان حقیقتا مجسمه اخلاص بود. صداقت در چهره ایشان موج می زد، در آن شرایط تصمیم گرفتیم ستاد مبارزه با ضد انقلاب در غرب کشور با مسوليت  ایشان شکل بگیرد. چرا که ایشان آدم تشکیلاتی بود. دو هفته مانده به شهادت به ایشان گفتم که فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شود اما ایشان نپذیرفت و گفت من می خواهم در صحنه عملیات باشم. درود خدا براین استوانه صبر و مقاومت. مهربانی ویژگی بارز ایشان بود، حتی با ضد انقلاب هم با رافت اسلامی برخورد می کرد. ایشان یکبار از شب تا صبح با دموکرات های ضدانقلاب جلسه گذاشت تا شاید حتی یک نفر از آنها را هدایت کند. این همان روحیه پیامبر گونه اسلام است که در برابر کفار داشت.
سرلشکر رضایی افزود: ذکر این خاطرات برای ما نکاتی دارد. دفاع مقدس ما و دفاع از حرم ها نکات و فلسفه ای دارد. هم دفاع از سرزمین است و هم دفاع از امنیت و هم دفاع است از ارزش های اسلامی انقلاب.

استاد دانشگاه امام حسین گفت: ولی دشمنان ما عاری از همه خصلت های انسانی هستند. مانند رفتار داعش که خلبان اردنی مسلمان را در قفس به آتش می کشد، صدام هم اینگونه بود. عجیب معرکه ای درست شده است و خوشا به حال آنها که در چنین معرکه ای به یاری دین خدا می آیند. اکنون اسلام، ایران و منافع مسلمانان در یک نقطه تاریخی به هم رسیده اند. روشفکرنماهایی که گاهی می گویند چرا ایران در سوریه است تاریخ را مطالعه کنند. اگر پهلوی و قاجار می توانستند با دوستي و رابطه با انگليس و روسيه و آمریکا ايران را پيشرفت دهند وسرزمين ايران را حفظ كنند که مردم به سراغ اسلام در سياست نمي آمدند .  اگر مشروطه و ملی شدن نفت ملت ايران را به پيشرفت و اقتدار و امنيت مي رساند جمهوری اسلامی درست نمي شد .بنابراين ملت ايران در اثر يك ضرورت تاريخي به جمهوری اسلامی رسيد . مسلمين هم به ايران رسيدند.

سرلشکر رضایی با اشاره نقش مدافعان حرم در امنیت ملی افزود:هر گلوله ای که در دفاع از حرم شلیک می شود، امنیت و آرامش مردم ایران و حفظ ارزش های متعالی اسلام در آن است. این حادثه بزرگی است که اسلام و ایران و مسلمين  با یکدیگر تلاقی دارند.

رضایی در ادامه گفت: چرا عده ای نمی گذارند تفکرات وسياستهاي مقام معظم رهبری و ارزش هاي  انقلاب وارد عرصه اقتصاد و صنعت و کشاورزی بشود؟ عده ای از داخل به همراه غربی ها از خارج نمی گذارند راه انقلاب هموار شود و برای این کار سنگ اندازی می کنند. مگر انقلابی ها در دفاع مقدس نتوانستند امنیت و اقتدار را به دست بیاورند؟ اما چرا نهضت ملی نتوانست؟ چرا عوامل وابسته رژیم طاغوت نتوانستند؟ اسلام به ایران عزت داده و به ملت ایران نفع رسانده است ، همانطور که سیاست های امام و رهبری در امنیت و دفاع وارد شده است باید در اقتصاد هم وارد بشود. چرا اجازه نمی دهند؟ اگر نگاه به غرب جواب می داد که در رژیم قبل و در زمان پهلوی هم جواب می داد. اما بدانید اگر اسلام وارد عرصه ها شد، حتما جواب می گیریم. اسلام یعنی مردم، یعنی جوانان، یعنی آقا مهدی باکری، یعنی محمد بروجردی.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چرا حماس موفق بود؟ مشكل حماس از زماني شروع شد كه از ارزشها به سوي سياسي كاري مشابه ياسر عرفات رفته است چرا مقاومت در عراق و سوریه موفق است، چون اسلام رمز توفیق است و ایران بازوی توانمند اسلام است. این شاید تعبیر عینی همان روایتی است که کسانی از این سرزمین مدافع اسلام خواهند شد. در چنین شرایطی است که وهابیت، آمریکا،  تکفیری ها و صهیونست ها احساس خطر می کنند. ائتلاف این ها علیه ایران اسلامی است که از ارزش های اسلامی دست بکشد. اکنون در زمان ما، حادثه و فتنه بزرگی در جهان اسلام با محوریت وهابیت شکل گرفته است. وهابیت و صهیونیسم هر روز با رفتارهای جنون آمیز خود دنبال کارشکنی و مقابله با انقلاب اسلامی و تاثیراتش هستند. مثل همین رفتار اخیرعربستان در جلوگیری از حضور حجاج ایرانی. کعبه خانه امن الهی است اما وهابیت امنیت خانه خدا را به هم زده است. چرا اسرائیلی ها حالا ادعا می کند که در شرایط امنیتی خوبی هستند؟ این ادعاها به خاطر این است که دولت های مسلمان منطقه را ناامن کرده اند. کار به جایی رسیده است که رئیس رژیم مجعول صهیونیستی به غرب می گوید: روابط خود را با ما از سران آل سعود بیاموزید! البته سعودی ها از قبل با صهیونیست ها بوده اند اما الان روابطشان را علنی کرده اند. وهابیت و صهیونیستم با همه توان به مبارزه با بیداری اسلامی آمده اند. اما ویژگی های ایران و اسلام، شرایط متفاوتی را شکل داده است. مبارزه ما با وهابیت مبارزه با بت پرستی مدرن است. ملت ایران مبارزات زیادی را در طول تاریخ داشته است. اما این اولین بار است که انقلاب اسلامی با چنين دشمنان  وارد مبارزه شده است. در چنین شرایطی است که چهره های مسیح وار مثل شهید محمد بروجردی پدیدار می شوند.
 
سرلشگر محسن رضایی افزود: مشکل زمانی به وجود می آید که ارزش های الهی و راه ولایت و رهبری را فراموش کنیم. دفاع ما از ولایت و ارزش های الهی راه سعادت ماست. خوشبختانه بعد از امام بزرگوار ما، رهبری ایران و بلکه جهان اسلام با خلاء مواجه نشد. امروز رهبری بزرگوار ما مثل کوه در برابر استکبار ایستاده است. ایشان پرچم ایستادگی، پرچم ارزش ها، پرچم هوشیاری و بصیرت دادن به ملت را در دست گرفته اند و ما را رهنمون می سازند. ما باید قدر این موهبت الهی را بدانیم. انقلاب اسلامی پدیده منحصر به فرد است . ان شاء الله بتوانیم قطرات خونمان را تقدیم ارزش های الهی و ارزش های انقلاب کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار