بازدید 2499

پاکستان، سفیر آمریکا را احضار کرد

دولت پاکستان در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در حریم هوایی این کشور، سفیر واشنگتن در اسلام‌آباد را احضار کرد.
کد خبر: ۵۹۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 24 May 2016
دولت پاکستان در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در حریم هوایی این کشور، سفیر واشنگتن در اسلام‌آباد را احضار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سید طارق فاطمی، دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی با دیوید هیل، سفیر آمریکا در پاکستان دیدار کرد.

فاطمی در دیدارش با سفیر واشنگتن در اسلام آباد به ابراز نگرانی در خصوص تعرض پهپادهای آمریکایی به حریم هوایی پاکستان پرداخت و گفت که چنین اقداماتی تعرض به تمامیت ارضی پاکستان و نقض مقررات سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.

این مقام پاکستانی همچنین تاکید کرد که چنین اقداماتی تاثیری منفی بر فرایند صلح میان دولت افغانستان و طالبان می گذارد.

فاطمی با اشاره به هماهنگی‌ها میان آمریکا و پاکستان برای مبارزه با تروریسم، تاکید کرد که این دو کشور در این حوزه همکاری بسیار نزدیکی دارند و این همکاری باید در ادامه نیز به قوت خود باقی بماند.

پیش از این، وزارت امور خارجه‌ی پاکستان از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مواضع طالبان انتقاد کرد.

در حالی که باراک اوباما با صدور بیانیه‌ای کشته شدن رهبر طالبان در خاک پاکستان را تایید کرد، دستگاه دیپلماسی اسلام‌آباد اعلام کرد که حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مواضع طالبان تعرض به تمامیت ارضی پاکستان محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است، بررسی‌های بیشتر در حال انجام است اما پاکستان مایل است یک بار دیگر بر این مسأله تأکید کند که حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین که اخیراً رخ داد، تعرضی به تمامیت ارضی این کشور بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر