بازدید 6488

عارف 2 سال اول به فکر ریاست نباشد

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره ریاست مجلس دهم می‌گوید: بین منتخبین نمایندگان مجلس دهم اقبال عجیبی به ریاست لاریجانی وجود دارد.
کد خبر: ۵۹۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 24 May 2016
غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره ریاست مجلس دهم  می‌گوید: بین منتخبین نمایندگان مجلس دهم اقبال عجیبی به ریاست لاریجانی وجود دارد.

وی در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که لاریجانی برای ریاست مجلس بهتر و قوی تراست. البته دکتر عارف در اداره جریان‌های سیاسی می‌تواند موفق باشد درست برخلاف دکتر لاریجانی که زیاد اهل نشست و برخاست با جریان‌های سیاسی نیست.

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: لاریجانی می‌تواند تندروهای را مدیریت کند و با توجه به وجود دو عنصر مهم جریان پایداری از قم و مشهد در مجلس دهم تکیه زدن لاریجانی به کرسی ریاست مجلس واجب است.

عضو کمیسیون صنایع افزود: به نظر من اگر عارف برای ریاست مجلس نامزد شود سوخت می‌شود. چون در حال حاضر تجربه و توانایی کافی برای این منظور ندارد و به احتمال زیاد نمی‌تواند پاسخ گوی امیدی باشد که در مردم بعد از انتخابات مجلس ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: یک سال و نیم تا انتخابات ریاست جمهوری فرصت داریم و اگر جریان امید به ریاست عارف نتواند به نیازها و مطالبات مردم پاسخ ندهد، مردم از رایی که به فهرست امید داده‌اند نا امید می‌شوند.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: اگر تدبیر کنند و عارف و اعضای فراکسیون امید مانند انگلستان در سایه عمل کنند و اجازه دهند در سال اول و دوم لاریجانی به دلیل استعدادی که در اداره مجلس دارد ریاست قوه مقننه را بدست بگیرد، نتیجه بهتری به دست می آید.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم ادامه داد: آنها در مجلس دهم به ویژه در سال ‌های اول باید نقشه مطالبه گری و نقادی خود را داشته باشند و اجازه بدهند مجلس مسیر عادی خود را طی کند.

نماینده مجلس نهم گفت: اگر هم عارف رئیس مجلس شود نباید اسیر جو شود چون اگر اینگونه باشد قطعا به مطالبات مردم پاسخ داده نخواهد شد و مردم به دلیل محقق نشدن خواسته‌هایشان به جریان امید در سال 96 جواب منفی می‌دهند.

وی ادامه داد: بهتر است اعضای فراکسیون امید با روحیه مطالبه گری کمیسیون‌های اصلی مجلس را در اختیار بگیرند و مسیر خود را ادامه دهند.

نماینده منتخب مجلس دهم افزود: ریاست مجلس با ریاست دولت فرق می‌کند. رئیس جمهور مباحث کلی را مطرح می‌کند و تابع نظرات کارشناسان و وزراست اما در مجلس که به صورت زنده از رادیو پخش می‌شود رئیس مجلس در لحظه باید پاسخ گوی نمایندگان باشد و در مورد قوانین اظهار نظر کند.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: من موافق نیستم کسی که برای اولین بار وارد مجلس می‌شود در 2 سال اول بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.

عضو کمیسیون صنایع افزود: اطرافیان عارف نباید فضا را دو قطبی کنند که تنش ایجاد شود. آقای عارف گفتند که رقابت امروز به رفاقت تبدیل خواهد شد اما رقابتی که در آن بداخلاقی وجود داشته باشد نمی‌تواند به رفاقت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که نگران آن هستم این است که دعواهای مجلس نهم در مجلس دهم هم ادامه داشته باشد. ممکن است دلخوری‌ها بر سر ریاست مجلس به صحن کشیده شود و پایداری یی از جنس دیگری در مجلس دهم تشکیل شود.

جعفرزاده در پایان خاطر نشان کرد: به خاطر منافع ملی صلاح نمی‌بینم عارف رئیس مجلس شود و متاسفانه در این زمینه برخی دوستان  احساسی عمل می‌کنند و من فکر می کنم عاقلانه تر این است که بهتر است عارف از سال دوم به بعد به فکر ریاست مجلس باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بایستی کسی ریس مجلس شود که دید اقتصادی بازی برای عموم جامعه اسلامی داشته باشد و ایران را تمام کشور بداندوتنها به پایتخت وچند شهر کلان وشهر استان خود اکتفا نکند
لاریجانی گزینه معقولی است به شرط اینکه رئیس دیوان را ایشان انتخاب نکند
انگار شما هم بدتون نمي آيد نظرات يك گروه خاص را مطرح كنيد (سايت تابناك )
رييس فقط دكتر عارف و بس
علاقه عجیب!!!!!!
بشرطی که دو عنصر مهم جریان پایداری از قم و مشهد در مجلس دهم با دمپای و مهر از او پذیرائی نکنند
من می گم عارف دوسال اول رییس باشد چون اطراف آقای لاریجانی ممکن است شبکه هایی شکل گرفته باشد که باید از بین بروند. البته منظورم این نیست که ربطی به شخص لاریجانی دارد.
اقای مخترم
شما نمیتوانی نظر بدهی و حای دیگر نماینذگان خرف نزن .اقای عارف خودش وزنه ایاست.
میزان رای ملت است. این را فراموش و مصالحه نکنیم.
دو سال دوم هم بنا به رعایت مصالحی نباشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار