بازدید 2794
بلومبرگ:

سهم خواهی عربستان باعث شکست اجلاس ماه ژوئن اوپک می‌شود

در حالی که 8 روز به اجلاس سالانه اوپک باقی مانده است بلومبرگ تحلیل کرد سهم خواهی عربستان در برابر نفت شیل آمریکا باعث می‌شود، اجلاس ماه ژوئن اوپک به نتیجه‌ای نرسد.
کد خبر: ۵۹۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 24 May 2016
در حالی که 8 روز به اجلاس سالانه اوپک باقی مانده است بلومبرگ تحلیل کرد سهم خواهی عربستان در برابر نفت شیل آمریکا باعث می‌شود، اجلاس ماه ژوئن اوپک به نتیجه‌ای نرسد.

به گزارش فارس‌، کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که 13 عضو دارد سالانه 2 بار جلسه رسمی برگزار می‌کند و در آن سیاست‌های این سازمان را در زمینه سقف تولید و قیمت بررسی می‌کند؛ اجلاس بهاره اوپک قرار است دوم ماه ژوئن در وین اتریش برگزار شود.

بلومبرگ نوشته است بعد از شکست اعضای اوپک در نشست دوحه برای رسیدن به توافق کاهش سطح تولید به نظر می‌رسد این بار نیز اعضای اوپک در اجلاس سالانه در وین اتریش به توافقی نرسد.

بلومبرگ با اتکا به نظر تحلیل‌گران نوشته است عربستان سعودی برای رقابت با نفت شیل آمریکا بیش از اندازه استراتژی عرصه نفت بیشتر را دنبال می‌کند زیرا سعودی‌ها نمی‌خواهند سهم بازار را از دست بدهند.

از سوی دیگر کاهش بیش از 80 درصدی قیمت نفت که باعث شده به کمترین میزان 12 سال گذشته در ماه ژانویه برسد تولیدکنندگان نفت را مجبور کرده برای افزایش درآمدشان روز به روز عرضه نفت را بیشتر کنند. اکنون قیمت جهانی نفت بشکه‌ای 48 دلار است و با قیمت اوج آن در دو سال گذشته فاصله‌ بسیاری دارد.

آژانس‌ بین‌المللی انرژی و گروه گلدمن فاکس می‌گویند افزایش عرضه نفت نشانه‌ای از این است که رویکرد عربستان در نهایت باید تغییر یابد.

مایک وینر رئیس پژوهش نفت در ساسیت جنرال می‌‌گوید من فکر نمی‌کنم «در این نشست نتیجه‌ای حاصل شود اعضا برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند» از سویی دیگر تنش‌های سیاسی بین ایران و عربستان نیز باعث رقابت برای کسب سهم بیشتر از بازار شده است.

در نشست دوحه قطر کشورهای روسیه،‌عربستان، قطر و اندونزی به دنبال طرحی بودند تا کشورهای عضو اوپک میزان تولید نفت خود را در سقف ماه ژانویه نگه دارند تا از این طریق قیمت نفت در بازار افزایش یابد اما علی‌رغم اینکه عربستان ابتدا به همراهی این طرح علاقه نشان داد اما در ادامه به بهانه اینکه ایران نیز باید در طرح فریز نفتی شرکت کند همکاری نکرد و طرح شکست خورد.

ایران در زمان اعمال تحریم‌ها صادرات نفتش از روزانه 2.3 به روزانه یک میلیون بشکه رسیده بود و وزیر نفت ایران گفته بود در شرایط فعلی همراهی ایران با طرح فریز نفتی خنده‌دار است مگر اینکه تولید ایران به بیش از 4 میلیون بشکه در روز برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر