بازدید 9798

پرونده تماس تصویری با موبایل بسته شد

پرونده تماس‌های تصویری که بیش از دو سال است ارائه قانونی آنها به زمان تصویب پیوست فرهنگی موکول شده، در نهایت بسته شد.
کد خبر: ۵۹۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 24 May 2016
پرونده تماس‌های تصویری که بیش از دو سال است ارائه قانونی آنها به زمان تصویب پیوست فرهنگی موکول شده، در نهایت بسته شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره سرنوشت تماس‌های تصویری اینگونه اعلام کرد که دوره تماس‌های تصویری به‌سر آمده است.

البته ابوالحسن فیروزآبادی توضیح بیشتری در این‌باره ارائه نداد و مشخص نشد معنای صحبت او به طور دقیق این است که دیگر در دنیا هیچ اپراتوری به ارائه این خدمات نمی‌پردازد یا در ایران قرار بر آن است که محدودیت ارائه خدمات در این حوزه دائمی باشد.

تماس‌های تصویری که بخشی از خدمات اپراتورها به هنگام ارائه خدمات اینترنت پهن‌باند 3G یا 4G حساب می‌شوند با روی کارآمدن اپراتور سوم تلفن همراه برای مدتی ارائه شد و از جمله سرویس‌هایی بودند که مورد توجه کاربران قرار گرفتند.

بعدها به دنبال برخی اعتراض‌ها جلوی ارائه آنها گرفته شده و از سرگرفتن این دسته از خدمات به زمان تصویب پیوست فرهنگی موکول شد.

حال مدتی است وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی از نزدیک شدن پیوست فرهنگی به مرحله تصویب خبر می‌دهند، اما در حالی که هنوز تکلیف این پیوست مشخص نشده به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی دوره تماس‌های تصویری به سر رسیده است.

البته این نکته را باید مدنظر داشت که در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده کاربران از نرم‌افزارهای ارتباطی امکان بهره‌مندی از این خدمت در قالب خدمات OTT مدت‌هاست که مهیا شده، اما اپراتورهای تلفن همراه به‌طور رسمی از ارائه‌ی این سرویس منع شده‌اند.

چندی پیش مجید صدری - مدیرعامل رایتل - نیز در پاسخ به سوالی در این باره اعلام کرده بود: طبق آنچه شورای عالی فضای مجازی از ما خواسته ما ارائه‌ این سرویس را مسدود کرده‌ایم و هرگاه از سوی این شورا اعلام شود ما ارائه‌ی این سرویس را از سر خواهیم گرفت، اما پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم که ارتباط تصویری تنها یک درصد از طرح تجاری ماست و اکنون آنچه برای ما اهمیت بسیار دارد موضوع ارزش افزوده و سرویس‌های ارزش افزوده به شمار می‌رود.

وی همچنین گفته بود: حتی اگر امروز هم به ما مجوز ارائه تماس‌های تصویری را بدهند ما در این حوزه نمی‌توانیم ورود کنیم، چرا که با روی کار آمدن OTTها دیگر تماس تصویری معنای چندانی ندارد، چرا که در گام اول برخی گوشی‌ها مانند آیفون اصلا امکان برقراری تماس تصویری نداشته و خود برنامه‌ای خاص در این زمینه دارد. در مورد سایر گوشی‌ها نیز با توجه به این‌که امکان استفاده از تماس تصویری رایگان OTTها وجود دارد منطقی به نظر نمی‌رسد مشترک برای برقراری یک دقیقه تماس تصویری 160 تومان به اپراتور بپردازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان