بازدید 34989

شمقدری با حمله به اصغر فرهادی، دوباره خودزنی کرد!

حالا دیگر دوران حضور شمقدری در بهارستان نیست و می‌توان همان جوایزی که دریافتش را نتیجه تعظیم غرب در مقابل سینمای ایران تلقی می‌کرد، سیاسی خواند و گفت: «کاملاً مشخص است که جشنواره‌های جهانی با چه اهدافی جایزه می‌دهند. اگر کسی فکر کند این جایزه‌ها صرفاً بر اساس شاخص‌های هنری داده می‌شود، عقب‌مانده است»؛ توهینی که در درجه نخست با توجه به موضع‌گیری‌های اشاره شده، متوجه چه کسی می‌شود؟!
کد خبر: ۵۹۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 24 May 2016
شمقدری با حمله به اصغر فرهادی، دوباره خودزنی کرد!
پس از موفقیت اصغر فرهادی و شهاب حسینی در جشنواره بین‌المللی کن 2016 و به دست آوردن جوایز بهترین سناریو و بهترین بازیگر نقش اول مرد از این رویداد سینمایی برای فیلم «فروشنده»، جواد شمقدری حمله قابل پیش‌بینی به این فیلم داشت که البته این موضع‌گیری‌ها از سوی چنین شخصی، بسیار عجیب بود، چون با مواضع پیشین او کاملاً در تضاد است.

به گزارش «تابناک»، تعابیری که می‌خوانید، پس از موفقیت فرهادی برای دریافت خرس طلای جشنواره برلین برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» مطرح شد: «به اصغر فرهادی کارگردان این فیلم به دلیل دریافت جوایز ارزنده در جشنواره بین المللی فیلم برلین تبریک می گویم. در طول یک سال گذشته، نقدهای بسیاری را شنیدیم و معتقدم که در این زمینه، نیاز به آموزش بیشتری داریم، چرا که احساس می شود دچار آسیب های جدی می باشیم. نگاه مطلق گرایی در حوزه نقد سینمای ایران وجود دارد که با اغراق گویی موضوعات را مانند یک بهمن بر سر مخاطب خود خراب می کند. البته سینماگران نیز باید در این حوزه آموزش ببینند. سینمای ایران برای همه ملت ایران است و امیدواریم که دوره جدیدی برای سینماگران و مسئولان آغاز شده باشد و سال آینده با افتخارات بیشتری سینمای خود را به سمت تعالی حرکت کنیم».

اما این نوع تعابیر درباره فرهادی باز هم تکرار شد و پس از درخشش اصغر فرهادی و کسب جایزه اسکار، پیام تبریکی با چنین متنی انتشار یافت: «با موفقيت فيلم «جدايي نادر از سيمين» در اخذ اسکار، ذائقه جامعه سينماي ايران که در جشنواره سي‌ام فجر شيرين شده بود، کامل شد. اين جايزه گواهي ديگر بر آغاز فصل جديد سينماي ايران است که در قالب سازمان سينمايي به افق‌هاي بلندتري مي‌انديشد. قضاوت آمريکايي در مقابل فرهنگ ايراني سر تعظيم فرود آورد و رأي دهندگان آکادمي اسکار در مقابل لابي صهيونيستي که بر طبل جنگ مي‌کوبد، واکنش متفاوتي نشان دادند و اين ترک آغاز فروپاشي استيلاي لابي صهيونيستي بر جامعه و همه نهادهاي آمريکايي است. امروز غرب تشنه چشيدن معنويت و طعم اخلاق و تجربه محبت، عاطفه و رفتار انساني است. زخم‌هاي شيطاني نياز به مرهم الهي دارد و سينماي ايران در پرتو فرهنگ اسلامي، پاسخگوي اين نياز است. موفقيت آقاي فرهادي در دريافت جايزه اسکار حلقه‌اي از موفقيت‌هاي ملت بزرگ ايران است که آن را به وي و گروه همکارش و سينماي ايران و همه سينما دوستان ايراني تبريک مي‌گويم».

شمقدری با حمله به اصغر فرهادی، دوباره خودزنی کرد!

اشتباه حدس نزده‌اید؛ هر دوی این پیام‌ها از سوی جواد شمقدری مدیر وقت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛ مسئولی که در یک شوخی آشکار ادعا کرده بود، نقش مؤثری در آن موفقیت‌ها داشته و خودش بدون ارائه هیچ سندی ادعا می‌کرد: «زمانی که قرار بود مسئولیت سینمایی آن زمان را بر عهده بگیرم از آقای احمدی‌نژاد پرسیدم، اگر بخواهید در یک جمله من را نصیحت کنید چه می‌گویید، ایشان گفتند: برو سینمای ایران را بین‌المللی کن و من گفتم: اولین گام این است که اسکار بگیریم و او گفت: خوب اینکار را انجام بده و این اتفاق افتاد. خیلی‌ها در این سی سال تلاش کردند اسکار بگیرند اما موفق نشدند اما الان شد. آن سال که جدایی نادر از سیمین جایزه اسکار را گرفت می‌شد فیلم دیگری به جشنواره جهانی برود و اسکار نگیرد و جدایی نادر از سیمین می‌توانست در فجر انتخاب نشود و اگر انتخاب می‌شد می‌توانست جایزه نگیرد!»

شمقدری در ادامه ادعا کرده بود: «این‌ها یک برنامه‌ریزی بوده است. وقتی شما در عرصه بین‌المللی می‌روی و می‌خواهی جایزه بگیری قطعا نمی‌توانی با شاخص‌های خودت عمل کنی و طبیعی است که بتوانی با شاخص‌های آن‌ها عمل کنی اما برای ما این مهم بود که با شاخص‌های آن‌ها عمل کنیم اما منافع ملی مارا زیر سؤال نبریم. در فرآیندی فیلمی انتخاب شد رفت و حمایت شد. برنامه‌ریزی شد اما بعضی‌ها منکر هستند و می‌گویند برنامه‌ریزی شده نبود، تصادفی بود. آن‌ها ممکن است خلقت و هستی را هم تصادف بدانند البته آن‌ها در خیالات خودشان سیر می‌کنند».

این مسئول وقت سینمایی این گونه ادعایش را تکمیل کرده بود: «بیایند ببینند در کجا می‌توان در راستای خلقت تصادفی کار کرد و به جایی رسید. ممکن است بر حسب تصادف به نتایج اولیه برسید؛ اما یک قله را هدف گرفتن و به آنجا رسیدن، هیچ وقت بر حسب تصادف اتفاق نمی‌افتد و ما طراحی کردیم و حتی لابی‌گری کردیم تا این اتفاق بیفتد و برای همه ایرانیان مهم بود که یک فیلم ایرانی اسکار بگیرد. فیلمساز برای ما مهم نبود، بلکه مهم این بود که فیلم از سینمای ایران جایزه بگیرد».

شمقدری با حمله به اصغر فرهادی، دوباره خودزنی کرد!

البته شمقدری همواره روی حافظه ضعف مردم حساب باز کرده، چون پیش از اظهارنظرها و موضع‌گیری‌هایی که خواندید و پس از اظهارات اصغر فرهادی در جشن خانه سینما، دستور توقف تولید فیلم «جدایی نادر از سیمین» را صادر کرد و بر ساخته نشدن این اثر تأکید داشت؛ اما هنوز آن نوشته‌اش که با «انالله و اناالیه راجعون» آغاز شده، فراموش نشده بود که او موفقیت فرهادی را مصادره به مطلوب کرد!

حالا دیگر دوران حضور شمقدری در بهارستان نیست و می‌توان همان جوایزی که دریافتش را نتیجه تعظیم غرب در مقابل سینمای ایران تلقی می‌کرد، سیاسی خواند و گفت: «کاملاً مشخص است که جشنواره‌های جهانی با چه اهدافی جایزه می‌دهند. اگر کسی فکر کند این جایزه‌ها صرفاً بر اساس شاخص‌های هنری داده می‌شود عقب‌مانده است»؛ توهینی که در درجه اول با توجه به موضع‌گیری‌های فوق الاشاره متوجه چه کسی می‌شود؟!

شمقدری که ظاهراً فراموش کرده درباره موفقیت فرهادی در جشنواره برلین چه پیام بلندبالایی داده بود، این بار گفته است: «جشنواره مهمی مثل «کن» یا «برلین» و «ونیز» همه اهداف و رویکردهای سیاسی دارند و آن را به دقت اجرا می‌کنند. ممکن است ما در جشنوراه فجر خودمان به خاطر نگاه آزادمنشانه‌ای که داریم، گاهی کوتاه می‌آییم اما آنها اصلا کوتاه نمی‌آیند و دقیق عمل می‌کنند. برای همین بسیاری از فیلم‌ها را از داوری خارج می‌کنند. هیچ کس نمی‌بیند اینها با چه مکانیسمی فیلم انتخاب می‌کنند».

این مسئول سابق سینمایی در ادامه به سینمای فرهادی تاخته و ادعا کرده است: «فیلم‌های فرهادی نسبتی با انقلاب و اسلام ندارد. باز خدا را شکر تعرضی هم به این حوزه‌ها نمی‌کند. باید این فاصله‌گذاری را بین ایشان و بعضی از فیلم‌سازان دیگر قائل شویم» که این گفته‌ها کاملاً با موضع‌گیری پیشین شمقدری درباره سینمای اصغر فرهادی در تناقض است.

با این اوصاف، تنها در صورتی می‌توان گفته‌های شمقدری را از سر انصاف و صداقت تلقی کرد که او بگوید از گذشته‌اش توبه کرده و هیچ اعتقادی به آنچه در گذشته گفته ندارد! در آن صورت نیز باید پرسید آیا شخصی که چنین ساده تغییر موضع می‌دهد، واجد دیدگاه کارشناسی قابل اتکاست که بتوان به گفته‌هایش وقعی گذاشت؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱۳
حسد رنجور سازد. امام علی (ع)
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
حسد نیست برادر، این ها نشانه های بارز یک انسان منافق و دو روست، در هر زمان بنا بر سود شخصی خودشان در جهت باد می چرخند و به ریش مردم می خندند.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
بهروز افخمی هم حرف شمقدری را تکرار کرد
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
آفرین به شمقدری.حاکم بر سینمای بی هویت جهانی همون صهیون ها هستند که اخلاق را از زندگی مردم دزدیدند.و معلومه به چه فیلمی جایزه میدهند.
فرامرز
| United Kingdom |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
ناشناس 17:40، شمقدری که گفته خودش باعث شده ایران اسکار بگیره. پس یعنی شما میگیی شمقدری هم با صهیون ها بوده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
حالا وقتي به از شما دعوت شد يا خواستن به شما جايزه بدن نه برو و نه بگير
خوب ميشي انشا ا...
حسود هرگز نياسود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
معلومه داره میترکه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
ان شا الله درسته نه انشاا...
دقیقا از همین موضع گیریها و موارد ریز میشه فهمید مشکل کشور کجاست و گیر کار چیه. اینکه همه مسلمان هستیم اصغر فرهادی هم وطن فروش نیست اما میبینیم حتی در مناظره انتخابات شخصی چنان از ایشون بد میگه که هرکی نشناسه فکر میکنه اصغر فرهادی کافره. همین مرز بین تفکر جهانی و معتدل و تفکر بدبین بودن به همه چیزه که نمیزاره ایران جهانی بشه و پیشرفت کنیم سالیانه ساله که در این مورد گیر کردیم ...
تابناک ، بیکاری حرف اینجور آدما را منعکس میکنی ؟ اصلا ارزش خوندن داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
اتفاقا باید گفته بشه که مردم ایشون رو بشناسن
متن کاملا مستند و تحلیلیه
به نویسنده آفرین باید گفت
نه اینکه جشنواره فجر کاملاً آزاد و بی طرفه!
چه خبر از پروژه میلیاردی لاله از بیت الحال
جز حسادت هیچ بویی از این گفته ها به مشام نمی رسد و چه ...است کسی که برای فروکش کردن حسادت خود به هر چیزی چنگ می زند به طوریکه حرف های گذشته خود را به باد سپرده و از یاد می برد.
آقاي محترم به شما ندادن بد شد هرچه هست افتخاريست براي سينايي ايران
مثل آقاي شهاب حسيني خيلي كم است وافتخارسينايي ايران ميباشد
همانطور كه استاد نصيريان گفتن
وبه نظرمن ايشات يكي از خوش تيپ هاي سينما ي ايران هم ميباش
کاری به گوینده کلام ندارم.
ولی حرفش "کاملا صحیحه"
دوستان عزیز، شاید شما هم تجربه خارج از کشور بودن رو داشته باشید، این رو بدونید اصولا همه سازمانها و نهادهای اجتماعی کشورهای غربی علارغم اینکه کاملا حرفه ای لاپوشونی میکنن ولی "سیاسی کار هستن"
نمونه هاش رو در فدراسیونهای ورزشی هم میتونید ملاحظه بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
فقط مملکت شما خوبه! واالااااا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
تو فدراسیون خودمون رو میخواستی بگی لابد.معلومه که پاتو از دروازه شهرتون بیرون نذاشتین تا حالا
خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
بزرگوار
چرا خارج ميزني؟
بحث جشنواره هاي خارجي نيست.
اصلا جشنواره هاي خارجي هرچي شما بگين.
بحث تغيير حرف يك مقام كشوريه.
در اين مورد بحث كن لطفا
نه تنها آقای شمقدری بلکه هر شخصی که افکارش را محدود به یک چهارچوب توهم انگیز نماید نمیتواند درست درک کند و حتی بیان کند چه رسد به اینکه چاشنی سیاست نیز بدان اظافه شود و هنر را به مسلخ سیاست بردن دیریست که انجام میشود!!
ارجمندی خود را نثار نویسنده نکته سنج و مورخ مینماییم
اجنبي "هيچكاك" اگر دارد /
ما، " جواد شمقدري " داريم .
:))
خیلی جدی گرفتی این بابا را بی خیال که به نظر این ها بها می ده
روش و سیستم فکری سیاسیون دولت قبلی که از رئیس ایشان نشات می گیرد همین است: بی محابا حمله کن! هر زمان که لازم بود عکس چیزی که قبلا می گفتی بگو! بدون هیچ حیا و احساسی از شرمندگی! فقط لبخند بزن! ... هدف وسیله را توجیه می کند، هر وسیله ای حتی با منتهای مکر و دوروئی!!
پاسخ ها
مزدشت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
کاملا با شما همنظرم
جناب آقای شمقدری . تا زمانی که همه مسایل دنیای امروز را از دیدگاه سیاسی و جناح بندی و شخصی قضاوت کنیم و نپذیریم که برای موفقیت در هر حوزه ای نیاز به حرفه ای بودن و هدفدار بودن است که خوشبختانه آقای فرهادی به عنوان کارگردان و آقای شهاب حسینی به عنوان بازیگر آنقدر حرفه ای بوده اند که توانسته اند در چنین جایگاهی بنشینند طبیعی است که برای خود دنیای ذهنی خیالی بسازید که در اون فقط اهداف سیاسی و لابی گریهای مسخره سیاسی تعیین کننده تمام نتایج است. نخیر آقای شمقدری. جشنواره کن و جایزه اسکار جایگاه چنین مقولاتی نیست و چنین استنتاجاتی شاید برای داخل ایران جواب بده اما قطعا جامعه هنری جهان به افتخار هنرمندی این دو عزیز کلاه از سر برخواهد داشت و می ایستد هرچند افرادی مثل شما قصد تحقیر و تخریب و بی ارزش نمودن هموطنشون را داشته باشند.
«فیلم‌های فرهادی نسبتی با انقلاب و اسلام ندارد.
این جمله کاملا درسته چرا بهتون برمیخوره؟
اصغرفرهادی با الفبای انقلاب و اسلام هم بیگانه است. الان هم آب نیست وگرنه امثال این آقا شناگران قابلی هستند.
جشنواره های غربی فقط به اپوزیسیون نظام جایزه میدن حالا میخواد هرکی باشه
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
فیلمی که درباره ایران و جامعه و مردم باشد و در مورد ایشان حرف بزند حتما نسبتی با انقلاب، ایران و آنچه مردم با آن زندگی می کنند دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
آخه به فیلمهای شما کی نیگا میکنه شما هم برو از عربستان جایزه بگیر
بنظر من ایشان را باید وادار کرد که در مورد حرفها و موضع گیری هایش به مخاطبینش توضیح بدهد
واگر حاضر نشود باید کلا ایشان را بایکوت کرد البته در هر صورت حقوق کسانی که مورد توهین و دروغ پراکنی ایشان قرار گرفته اند باید محفوظ و قابل پیگیری باشد
قانونی در ایران هست که میگه : تا زمانی که سر کار هستم همه چیز گل و بلبل و همه خوبیا از ماست و هیچ مشکلی نیست ، زمانی که سرکار نباشیم همه چیز سیاه زد و بند پر از مشکلات و هر موفیقیتی قطعا پشتش رانتی و سیاسی کاری هست !
مشکل بزرگ ایران عدم تخصص مدیران در امور مربوط به خودشون و اظهار فضل در همه موارد هست
شمقدری بیخود کرد......
امیدوارم بدون تعصب دینی و سیاسی به نظرم فکر کنید :

اصلا کاری ندارم به اینکه ایران اینقدر که ایشان نشان میدهد بد هست یا نه اما ...
فرهادی راه امثال مجید مجیدی در نشان دادن وجهه زشت ایران در دنیا را ادامه میدهد و جایزه میگیرد ، هر وقت کارگردانهای گرامی یک نمای زیبا از ایران نشان دادند و جایزه گرفتند مرد هستند .
پاسخ ها
راستگو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
منظورت اينه كه دروغ نشان بدن ديگه
يه زيبايي نام ببر كه بشه باهاش فيلم ساخت
مثل اختلاص و دزددي و فقر و ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
راجبه این کامنت اصلا نمیشه فکر کرد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
منفی هاتو بار وانت کن داداش
فرامرز
| United Kingdom |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
کجاش وجهه زشت ایران بود؟ یه شرایط معمولی رو نشون میداد. نمیشه که بگیم اینجا مدینه فاضله است.
"روی حافظه ضعیف مردم حساب باز کردن" را خوب اومدی
یاد دوستمان افتادم که می خواهد دوباره رییس جمهور شود
تعجب نکنید. این یک روش است که دیواره های "عقب ماندگی" را تا حد ممکن جلو ببرند تا نکند عاقلی طمع عرض اندام پیدا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
هزازان لایک داره این جمله
وقتی افرادی مانند این آقا در جایگاه مسولیت مهمی چون سینما ی کشور به ناحق تکیه میزنند اکنون نیز سخنان ناحق وناصواب خود را ادامه میدهند
یکی از شخصیت های مورد علاقه احمدی نژاد
چی میگن ؟!!!
من نمیفهمم یا این اقایون خیلی حالیشونه؟
اگر منطقی فکر کنیم می بینیم که حرف های ایشون تا حدود زیادی درست هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
تو خوبي همه .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
گویا فقط شما منطقی فکر میکنی!
خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
لطفا شفاف بفرماييد منظورتون كدوم حرفاي اون بزرگواره.
حرفاي دوران رياستشون يا الان؟
شمقدری کی هست
حرف حق تلخه . کلامش تا حدودی درست است .
قرار نیست اکثریت همیشه طرفدار حرف حق باشند .
پاسخ ها
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
کاملا تا حدودی؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
حق !!!!!!!!
حق رو كي تايين ميكنه تو يا شمقدري؟؟؟؟؟
خدا بعد از شماست حتما؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
فکر کنم تنها مثبت کامنت رو خودت گذاشتی
مبارکش باشه.
فیلم جدایی سیمین از نادر! را دیدم. ارزش وقت گذاشتن نداشت.
حالا این رو هم خواهیم دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
نبين تو اخراجي ها ببين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
خب برا چی وقت میذاری دیگه؟؟؟؟؟!
شبگرد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
اونوقت نظر شما رو می بایست معیار سنجش این فیلم گذاشت؟ دیدیم و دیدند و پسندیدند، اینها معیاره یا نظر شخص شما؟
آن فيلم كه از هنر بري بود طوفان شن شمقدري بود
پاسخ ها
خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
ايول
ايول
ايول
بخدا حرف نداشت
لطفا اجازه بدین هنرمندان و صاحب نظران نظر بدن
پیشنهاد میدیم جشنواره کن جایزه زرشک طلایی هم بده تا دوستان بی نصیب نمانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
البته فرزاد حسني هم ميتونه اين جايزه رو بده بهشون
آن فیلم که از هنر بَری بود
"طوفانِ شن" شمقدری بود
کاملا برداشت درستیه این جوایز سیاسی است همه اینو میفهمند اونیه که میگه نه خودشو به نفهمی زده!!!!!!!!!!
آقا یکی به ما بگه فیلمنامه ی این فیلم چه ویژگیهایی داشته که برنده شده؟ در ضمن چرا تحمل نظر مخالف رو ندارید؟ آقای شهاب حسینی که حرف نداره، ایشان سالهای ساله که ثابت کرده حرفه ای هستن. خدا وکیلی اکثر فیلمهای ایرانی که در جشنواره های خارجی برنده شده اند، دارای چه موضوعاتی بودن؟ منطقی جواب بدید نه از روی تعصب به شخص خاص.
حرف ما اینه که اگر آقای فرهادی صد تا فیلم در موضوع دفاع مقدس درست کنه یکی از اونها برنده نخواهد شد مگر اینکه در اونها یه توهین یا اعتراضی صورت بگیره.
تابناک هم برای جلب مشتری مجبوره از آدمایی مثل فرهادی و شجریان و لغو کنسرتها و ... دفاع کنه.
من کاری ندارم به تعداد منفی و مثبت، چون در این موضوعها، ملاک کثرت نیست بلکه منطق است که خوشبختانه همه ما از اون برخورداریم!

تابناک! لطفا شما توضیح بدید چرا برنده شدن آقای فرهادی اینقدر مهم است، متن فیلم در باره چیه و سوالهایی از این دست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
نه ارتباط با جيبوتي مهمه يا قراردادهاي نفتي گذشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
متن فیلم راجبه واقعیتهایی هستش که مسببش امثال شماست و دوس نداره به این موضوعات پرداخته بشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
آیا شما فیلم را دیده اید که راجع به فیلم و بازی شهاب حسینی نظر میدین؟
آیا شما تخصص در فیلمنامه نویسی دارین که خواهان بیان ویژگیهای این فیلم نامه هستین؟
آیا فیلم دارای ارزش فقط فیلم های دفاع مقدس است (صرف نظر از کیفیت آنها)؟
چرا در مسائلی که علم آن را نداریم و فی الواقع اصلا آنها را ندیده اید نظر میدید
خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
عزيز دلم
مساله رو اشتباه خوندي.
اصلا بحث كيفيت فيلمهاي فرهادي نبوده هاااا.
اجازه بده برات جا بندازم.
بحث اصلي تغيير در گفتار عزيز دل برادر شمقدري دلاور بوده.
جای تاسف است برای ایران و مردمانش که چنین افرادی بر مسند مسئولیت می نشینند. از آقای شمقدری جالبتر بسیار تجزبه کرده ایم.
شمقدر جان سکوت کنی بهتره!!
این اقا وزیر ارشاد بشه چه خوب مشه
واقعا آدم در حریت میمونه از این همه ریا و دو رنگی و نفاق!

آقای شمقدری و شمقدری ها، لطفا خجالت بکشید! مردم دیگه شما و رویه شما رو شناختن.
آدم حسودی به همسایه اش حسادت میکرد ،
روی پشت بام همسایه خودکشی کرد!
دو تا از «شاه جمله ها»ی این نقد عالی و ممتاز:
«البته شمقدری همواره روی حافظه ضعف مردم حساب باز کرده...» و نیز:
«اما هنوز آن نوشته‌اش که با «انالله و اناالیه راجعون» آغاز شده، فراموش نشده بود که او موفقیت فرهادی را مصادره به مطلوب کرد!»

نقدی محشر بود...تعارضات و تناقضات را در کلام و رفتار شمقدری به خوبی نشان داد..
و بالاتر از اینها، نتیجه گیری حکیمانه ای است که درپایان آمده...واقعا دست مریزاد...قلمت مانا باد..شاد زی و دیر زی
آقای فرهادی و شهاب حسینی ارزش های خود را داشته و دارند. ارزش های آنها از جشنواره کن کسب نشده است. جشنواره کن فقط آن را تأیید کرده است که البته نیازی هم به تأیید آنها نیست.
آقاى محترم اين جور كه بيدا است جايزه اسكار به شما و أحمدى نزاد تعلق دارد خوب به نفع خودتان مصادره آش كنيد
شمقدر چیه
دوستان بروند و ببینند سرمایه گذار این فیلم چی کسی بوده و محتوای فیلم چه بوده، بعد در مورد صحبت های آقای شمقدری دوباره تامل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
لطفا جمله اتون رو یکبار دیگر بخونید و افعال بکار برده در جمله رو اصلاح کنید!
اصلاً آیا سراسر بودن یا نبودن چنین شخصی ارزش خبری داره، چه برسه به ابراز نظرهای بی ارزش او؟ فقط نشان میده که چقدر ما بدبختیم که برای چند سال چنین شخصی مسئول امور سینمایی وزارت به اصطلاح فرهنگ ما بوده.
حسود هرگز نیاسود.
بدانید که در این کشور حتی خوردن یک لیوان آب هم سیاسی است.
قرارداد پسر آقای شمقدری در چه حال است؟
نه اینکه الان در همه حوزه ها نسبت با انقلاب و اسلام به وفور مشاهده میشه، فقط جای خالیش مونده توی فیلمهای آقای فرهادی...
فرمایشات اقای شمقدری عین واقیعت است پشت این گونه جوایز سیاسیکاری صورت گرفته
تابناک جان ممنون که با شفافیت عقاید این افراد رو میزاری در دید مردم ، اقلا همه بشناسن چه کسانی دلشون برا هنر نسوخته و از حسادت غمباد گرفتن ، همه ملت از موفقیت فرهادی و جایزه شهاب حسینی شاد و خوشحالن ، اونوقت اینم اومده تو این اوضاع حرفی بزنه ، معلومه چقدر داره زجر میکشه بنده خدا
لطفا اقای شمقدری یکبار خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند تا ارزش واقعی ایشان بهتر مشخص شود. مثلا در انتخابات کاندیدا شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
فكر كنم راي بياره آخه خدم و حشم كم ندارن ايشوون خخخخخخ
سنگ بی گوهر اگر کاسه زرین شکند
قیمت سنگ نیافزارید و زر، کم نشود
آقا شما خودشو ناراحت نکن . همانگونه که نام اصغر فرهادی و عباس کیا رستمی در صحنه هنر این ملک جاودانه شد نام شما و امثال شما هم تا چند صباح دیگر از حافظه هنر این مملکت محو خواهد شد
جناب شمقدري! چرا فكر مي‌كنيد همه فيلمسازان بايد براي خوشايند امثال شما، ابوالقاسم طالبي، وحيد جليلي، جمال شورجه و استاد ده‌نمكي فيلم بسازند؟؟؟؟!
موفقيت ايراني يعني موفقيت ايران ...!
بيائيد بخاطر ايران عزيزمان از تنگ نظري و خودخواهي فاصله بگيريم.
با آرزوي ايران و ايراني سرافراز
بله خوب عوام کلی بین هستن ولی عده کمی از عوام باریک بین هستن . به نظر من هم این جشواره ها تنها چیزی که ارزشی براش نداره شایسته بودن و هنری بودن یه فیلمه . فیلمهای فرهادی اصلا ارزش هنری ندارن من به عنوان مخاطب نمیتونم تا اخر فیلم بشیتم ببینم چه روایتی داره خیلی سریع دل سرد میشم از دیدن فلمهاشون
این چه اتهامی است به بنده ی خدا من هم دقیقا همین نظر را دارم .من هم حسودم؟؟؟
I think Jodie Nader as Simon is a great movie
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
از آمریکا نظر میدی لااقل بنویس Separation حالا که فارسی رو فراموش کردی ....
حرف درستی زده. این جشنواره ها کاملا سیاسی است با اهداف مشخص.
مثلا همین کار آقای فرهادی رو استثناء!!! با اینکه کاملا آماده نشده بود پذیرفتند. و بنا به پیشیبنی جایزه رو هم برد.
موضوعش چی بود؟ بله. طبق معمول زدن ایران.
زدن غیرت و خانواده.
اما شماها بیشینین رو تحلیل های آبکیتون رو ادامه بدید.
هر کی به ایران فحش بده جایزه می گیره انگار!
بعضی ها میخوان خودشونو با دست کم گرفتن دیگران ارضاء کنن، این شمقدری هم از اوناست!
چرا ما ایرانی ها اینقدر ناجوانمردانه زحمات فرزندان این آب و خاک و با یه مشت برچسب های زشت زیر سوال می بریم؟ چرا تلاش می کنیم به دست خودمون امثال فرهادی رو بندازیم توی دام اپوزیسیون؟ مگه هر کی فیلم می سازه باید صرفا حرفای سیاسی واضح، و باب میل سیاست مداران دمدمی مزاج و باری به هرجهت رو بزنه؟ ارزش یه فیلم به درست حرف زدنه نه الکی زیبایی نبوده رو نشون دادن.
هنر را باید با دید هنری ارزیابی کرد نه با نگاه ودید ایدئولوژیک
این جایزه به چه دردی میخورد؟ که اینها روی یه تکه فرش فیگور میگیرند انگار ی رفتند مریخ را فتح کردند و این همه سوت و کف و هورا برای چه؟ خبرنگاران جمع میشوند سیستم های نور پراکنی فعال میشوند اقا 2 ساعت فبلم ساخته یا همچین را میروند انگار نظریه نسبیت را اثبات کرده اند یا خلبان اپولو بوده اند برای من قابل درک نیست که شروع به تعریف و تمجید کنم پرفسور سمیعی را دوست دارم نه بخاطر اینکه جراح نامداری است بلکه از درجات علمی خودش را بجایی رسانده که حتی روسای کشور ها را نیز در حد خود نمیداند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
یک نظر استخوان دار اگه داده شده باشه نظر شماست .بابا خارجی که نمیاد به هنر تو جایزه بده الا اینکه به نفعش باشه .باید کاری کنیم اونا فیلماشون را بیارن ماروش نظر بدیم .درستش اینجوریه
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
شما چشمات و ببند مریخی عزیز ، ما رو زمین مثل انسان زندگی میکنم
گارکردان داریم ، بازیگر داریم ، تماشاچی برای تشویق داریم هنر و هنرمند داریم.
خوشحال میشیم اگه شمام از نحوه انسان بودنتون رو مریخ برامون پیام مخابره کنید!
فرامرز
| United Kingdom |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
اگه اربابات بگن از پروفسور سمیعی بد بگید، اون رو هم دیگه دوست نداری
خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
به درد اين ميخوره كه اگه تو دوره مديريت ما بود به به و چه چه كنيم و اگه بعد از اون بود بگيم اخ و پيف
شاید حق با شما باشه اقای شمقدری ارزش هنریشون کمتر باشه اما باعث این هم ادم هایی مانند شماست به جامعمون نگاه کنید اخلاق و عدالت و مهربانی و مسول بودن و ارزش های انسانی هر روز کم رنگ تر و کم رنگ تر می شوند فیلم های غمگین اقای فرهادی از جامعه ای سرچشمه می گیره که ادم هایی مانند شما داره و بدبختانه صاحب قدرت هم هستند .
پاراگراف آخرو خوب آمدین واقعا!
شمقدری؟! انصاف؟! صداقت؟! آدم چه چیزایی میشنوه جدیدنا...!
این فرهادی عزیز یه فیلم میسازه ، یه مملکت میفتن به جون هم و خود اقای فرهادی نظاره گر و حساس برای تولد یک سوژه ناب دیگه

عاشقتم فرهادی
آن فیلم که از هـــنر،بَـــــری بود
«طوفان شن»ِ شمقدری بود
ضمنا تابی تو روحت که میترسی نظر ما را بگذاری
عجب موجودی ست این بشر و همه رفقایش ...
بابا من موندم چرا تو این مملکت این جور رفتار ها وجود داره؟
بسیاری از مسئولین که خود را انسان هایی معتقد جلوه میدهند به راحتی دروغ میگویند و حرف خود را عوض میکنند کسی هم کاری به آن ها ندارد و حرف مردم هم که ارزشی ندارند.
خدا عاقبت مملکت مارو بخیر کند. انشاءا...
شمقدری هنرمندی متعهد ومومن است از دیارخورشید .
او مثل سلحشور درد دین دارد .مفسدان ومنحرفان چیزی ازاین مسائل نمی فهمند.
بعضي نظراتو ميخونم دوست دارم كلّمو بكوبم به ديوار
اينا ديگه كين؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها