بازدید 31862
۵
بسته خبری «تابناک»؛

باهنر بیکار باشد، توطئه می‌کند/خبری که جبهه پایداری به خاطر آن شیرینی پخش کرد/خودکشی عارف به روایت اصلاح طلبان/علت کاندیدا نشدن هاشمی برای ریاست خبرگان؟/ اعلام خبر حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «مشاور احمدی‌نژاد ۹ خرداد محاکمه می‌شود»،«ورود وزارت کشور به ازدواج سفید»، «تجمع معترضان با قالیباف در تجریش»، «درگیری لفظی دو عضو شورای شهر تهران»، «برخی پزشکان با شبکه‌های قاچاق دارو در ارتباط هستند» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 24 May 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توفیق نسبی اصلاح‌طلبان با دستان بسته
حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت در صفحه شخصیش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: از زمان اعلام نتایج رای گیری بر سر ریاست خبرگان رهبری خبرنگاران و برخی فعالان سیاسی محافظه کار از شادی در پوست خود نمی گنجند! آنها که در تلگرام و اینستاگرام فعالند حتما رصد کرده اند. در تحریریه رجانیوز شیرینی داده اند و در صفحه های که خبرنگاران خبرگزاری های اصولگرا هستند، کم مانده تصاویر و سلفی های شان در حال اشک شادی و هلهله منتشر کنند!یکی شان تیتر زده که گفته بودیم "ایران فقط تهران نیست"! یعنی با اینکه تهران را بردید، رییس، نفر آخر منتخبین تهران شد! این عزیزان فراموش کرده اند که : اولا: دایره انتخاب با توجه به بحث نظارت استصوابی بر انتخابات خبرگان-و البته مجلس-برای منتقدان و رقیبان سیاسی شان تا چه میزان محدود تر بوده است. به اصطلاح اصلاح طلبان و حامیان لیست آیت الله هاشمی در خبرگان نیز چون انتخابات مجلس "با دستانی بسته" توفیقی نسبی یافته اند.در واقع صورت مساله را نباید نادیده گرفت-البته محافظه کاران،نظارت استصوابی و ردصلاحیت برجستگان جریان رقیب برایشان اساسا " مساله نیست- ثانیا: در میان همین 86 نفر با تفاسیر فوق، 21 نفر به آیت الله امینی و 13 نفر به آیت الله هاشمی شاهردوی رای داده اند. یعنی مجموعا در همین مجلس 34 نفر به آقای جنتی رای نداده اند! در هیات رییسه نیز از پنج نفر سه نفر از لیستی است که مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی نیز قرار گرفته است. همین را در کنار رایی که مردم تهران به آقایان یزدی و مصباح یزدی ندادند و موجب شدند در این دور مجلس خبرگان حضور نداشته باشند، می توان "توفیق نسبی با دستان بسته" دانست.

عارف و لاریجانی هر دو کاندیدای لیست امیداند!
آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت در واکنش به اظهارات باهنر گفت: باهنر، مرد کارکشته اصولگرایان که جزو بانیان خطای استراتژیک تسلیم بسیاری از اصولگرایان اصیل به تندروهای این جریان و پایداری چی ها در انتخابات اخیر مجلس است، برای جبران خطای خود به بازی تبلیغاتی سطح پایینی روی آورده تا روحیه جریان خود را احیا کند. او اولا خواسته تا ملاک همیشگی رای در تهران و کلانشهرها را به عنوان شاخص ارزیابی سیاسی نتایج انتخابات مجلس تغییر دهد و به انتخابات هیات رئیسه و رئیس مجلس محدود کند. ثانیا، فراموش کرده که با فرض تحقق مصاف عارف و لاریجانی، این رقابتی درونی بین دو کاندیدای مورد حمایت ائتلاف امید است و حتما یادشان نرفته که آقای باهنر و دوستان تازه یافته شان در جبهه پایداری چه معامله ای با رفیق قدیمی خود، علی لاریجانی و نزدیکان او در جریان انتخابات مجلس کردند. حالا چطور شده که هواخواه او شدند و پیروزی او را پیروزی خودشان ارزیابی می کنند؟ مگر نمی دانند که نزدیک ترین یاران لاریجانی به نشانه قدردانی اصلاح طلبان از مواضع ملی آنها در لیست امید قرار گرفتند با اینکه می دانستیم رای آنها به علی لاریجانی است. تفاوت نیروهایی که نگاه ملی دارند با امثال آقای باهنر که در نگاه تنگ جناحی باقی مانده اند در همین مقاطع معلوم می شود. هرچند گاهی در بازی های جناحی نیز خطاهای استراتژیک می کنند، مانند آنچه ایشان و دوستانشان بر سر جریان اصولگرایی در آورده اند و آن را دربست در اختیار تازه واردان تندرو قرار دادند. کانال خبری ایران تایمز این خبر را منتشر کرد.

نامزد نشدن عارف مصداق از ترس مرگ، خودکشی کردن است
علی تاجرنیا، نماینده اصلاح‌طلبان در مجلس ششم گفت: من به آن گروه از اصلاح‌طلبان که ریاست آقای لاریجانی را مطرح می‌کنند نقد جدی دارم! به خاطر آنکه اگر از زحمات آقای لاریجانی و رفتارهای مطلوبی که او در مجلس نهم داشت، بگذریم، باید گفت یک نفر نمی‌تواند هم بر یک مجلس با روش های تندرو و مخالف دولت و هم بر یک مجلس معتدل و موافق دولت مدیریت کند.وی همچنین افزود: به نظر من در فضای سیاسی و افکار عمومی، ریاست لاریجانی در مجلس دهم رفتار دوگانه تلقی می‌شود و به نفع گروه‌های سیاسی نیست.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره کاندیدا نشدن احتمالی عارف نیز عنوان کرد: انتظار مردم و جریانات سیاسی حامی، این است که وقتی وارد رقابت می‌شویم آن رقابت را به شکل اخلاقی و در عین حال با صلابت انجام دهیم. اگرچه هر نتیجه ای که منجر به عدم ریاست آقای عارف بر مجلس شود ظاهرا شکست اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود اما اینکه آقای عارف برای ریاست مجلس کاندیدا نشود مصداق بارز «از ترس مرگ، خودکشی کردن است» و من فکر نمی کنم برای اصلاح‌طلبان، عدم کاندیدا شدن عارف منطقی باشد. روزنامه آفتاب یزد این خبر را منتشر کرد.

مردم شهرستان ما به احمدی‌نژاد محبت دارند
عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر اخیر احمدی‌نژاد به زنجان،گفت : علی رغم تکذیب نزدیکان احمدی‌نژاد در خصوص عدم حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باید گفت تا زمانی که ثبت نام به طور رسمی آغاز نشده است، هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. وی ادامه داد: بسیاری از دوستان ما در مجلس نیز می‌گفتند محال است برای انتخابات ثبت نام کنیم، اما پس از مدتی می‌گفتند خواست مردم بوده و ما تکلیف دیدیم که حضور پیدا کنیم و برای انتخابات ثبت نام می‌کردند. به همین دلیل نمی‌توان از سخنان آنان پیش بینی درستی انجام داد.منتخب مجلس دهم با بیان اینکه حضور در انتخابات را روزهای ثبت نام مشخص می‌کند؛ عنوان کرد: معتقدم احمدی نژاد حتما برای سال آینده حضور پیدا می‌کند. البته ممکن است اکنون واقعا چنین قصدی نداشته باشد اما باید دید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.یوسفیان ادامه داد:مردم شهرستان ما به احمدی نژاد محبت دارند و معتقدم او حتما می‌آید.سایت خبری نامه نیوز این خبر را منتشر کرد.

شلوغی نواب مجلس و تذکر رئیس به آنها

در جریان قرائت گزارش معاونت نظارت بر قوانین مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس در حال گرفتن عکس یادگاری با ابوترابی فرد و باهنر بودند که لاریجانی خطاب به آنها تذکر داد. رئیس مجلس خطاب به آنها، گفت: آقایان نواب رئیس، عکس‌هایتان خوب شد؛ شما مثل اینکه شلوغ‌تر از بقیه هستید.با تذکر لاریجانی عکس‌های یادگاری نمایندگان متوقف شد و آنها به جایگاه‌های خود بازگشتند. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

فرهنگی: برای هیات رئیسه کاندیدا می‌شوم

محمدحسین فرهنگی درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم اظهار کرد: هیات رئیسه مجلس دهم نیز طبق روال همیشه توسط نمایندگان انتخاب می شود و احتمال می دهم ترکیبی از دو جریان در هیات رئیسه حضور داشته باشند و البته هر جریانی نهایت تلاش خود را برای حضور حداکثری دارد. او گفت: پیش می کنم دکتر لاریجانی ریاست مجلس آینده را نیز برعهده بگیرد. البته باید ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد.عضو هیات رئیسه مجلس نهم درباره کاندیداتوری اش برای هیات رئیسه مجلس گفت: بنده نامزد هیات رئیسه می شوم و زمینه رای برایم وجود دارد اما مانعی در این زمینه وجود دارد. مانع کنونی، تصمیمی است که شورای نگهبان برای بازشماری دور دوم انتخابات در تبریز گرفته است و اگر به موقع یعنی تا روز شنبه هشت خرداد، نظر شورا اعلام شود این امکان وجود دارد که برای هیات رئیسه موقت نیز کاندیدا شوم، اما اگر تا آن روز اعلام نشود برای هیات رئیسه دائم کاندیدا می شوم.خبرآنلاین این مطلب را منتشر کرده است.

جلسه فراکسیون فراگیر برای تعیین گزینه‌های هیات رئیسه مجلس
سخنگوی کمیته هفت نفره از گام نهایی فراکسیون فراگیر برای تعیین گزینه‌های فراکسیون فراگیر برای هیات رئیسه مجلس خبر داد.وی ادامه داد: اعضای فراکسیون فراگیر به دعوت علی لاریجانی جمعه بعد از ظهر در این جلسه حضور خواهند داشت.نماینده مردم ورامین گفت: این جلسه با هدف بحث و بررسی پیرامون گزینه های این فراکسیون برای ریاست و هیات رئیسه مجلس تشکیل می شود.خبرگزاری مهر این مطلب را منتشر کرده است.


بخشنامه دفتر رییس‌جمهور برای «ملاقات» با روحانی
بخشی از وظایف رییس دفتر رییس جمهور همچون سایر مسئولان ارشد کشور، تنظیم برنامه های بالاترین مقام اجرایی کشور است که بر این اساس، ابلاغ شویه نامه و دستورالعمل های مرتبط با این موضوع نیز جزء برنامه های این مسئول دفتر قرار می گیرد.سال 92 بود که محمد نهاوندیان با ارسال بخشنامه ای به همه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از آنها خواست در برنامه هایی چون همایش، مراسم یا گردهمایی که تمایل دارند رییس جمهور برای حضور، سخنرانی یا بازدید در آن حضور یابد، باید ضمن بررسی همه جانبه ملاحظات آن، دعوتنامه ارسالی را 3 ماه زودتر تهیه و به دفتر رییس جمهور ارسال کنند.اما ظاهرا این موضوع نیازمند تاکید مجدد بوده است چراکه بر اساس ابلاغیه جدید مدیرکل تشریفات دفتر رییس جمهور به مدیران کل حوزه دفاتر وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که ارسال درخواست های جدید جهت حضور در برنامه ها و ملاقات با رییس جمهور، با رعایت فاصله زمانی حداقل 3 ماه انجام پذیرد.صبحانه آنلاین این مطلب را منتشر کرده است.




سیسی، خلیفه ی هفتم شد!
یکی از مخاطبان شبکه "ان تی وی” مصر به نام رضا نبیه صمیده در تماس تلفنی زنده از عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری این کشور تعریف و تمجید کرد و وی را هفتمین خلیفه نامید.این مخاطب به سقوط هواپیمای مصری در دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت: "سیسی کشوری را اداره می کند که ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، و برای رعایت انصاف باید وی را هفتمین خلیفه نامید. العالم این مطلب را منتشر کرده است.

مواجهه هاشمی با جنتی و جلیلی

لاریجانی هم کاندیدای لیست امید است/محبت شهرستانی‌ها به احمدی‌نژاد/علت کاندید نشدن هاشمی برای ریاست خبرگان؟/یک «نفوذی» اعدام شد!

لاریجانی هم کاندیدای لیست امید است/محبت شهرستانی‌ها به احمدی‌نژاد/علت کاندید نشدن هاشمی برای ریاست خبرگان؟/یک «نفوذی» اعدام شد!

برخی پزشکان با شبکه‌های قاچاق دارو در ارتباط هستند
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تجویز داروی خارج از لیست توسط پزشکان موجب ایجاد شبکه قاچاق برای تامین این داروها می‌شود، گفت: گاها به این نتیجه می‌رسیم که برخی پزشکان با این شبکه‌ها در ارتباط هستند.رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به سخت گیری‌ها در حوزه واردات دارو اظهار کرد: ممکن است؛ سختگیری‌های بیش از حد موجب قاچاق دارو شود، اما ما نمی توانیم؛ برای مبارزه با قاچاق درهای کشور ر ا باز کنیم و اجازه واردات بی‌حد و حصر بدهیم.وی افزود: برای مبارزه با قاچاق دارو سامانه کنترل رهگیری اصالت را طرح ریزی کرده‌ایم که در حال حاضر تا حدودی اجرایی شده است و از سال آینده به مر حله نهایی خواهد رسید و قطعا با وجود این سامانه می‌توان جلوی قاچاق دارو را تاحدی گرفت.دیناروند با تاکید بر اینکه 90 درصد بازار ناصر خسرو برای پاسخگویی به نیازهای بیماران نیست، تصریح کرد: بخش اعظمی از این بازار برای پاسخگویی به نیازها غیرقانونی نظیر سقط جنین،‌ داروهای بدنسازی،‌ دوپینگ و مواد مخدر است.وی ادامه داد: تجویز داروی خارج از لیست توسط پزشکان موجب ایجاد شبکه قاچاق برای تامین این داروها می‌شود و گاها به این نتیجه می رسیم که برخی پزشکان با این شبکه‌ها در ارتباط هستند.ایلنا این مطلب را منتشر کرده است.


فراکسیون مستقلین مجلس دهم تشکیل می‌شود
احمد مازنی منتخب مردم تهران در مجلس دهم از تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس دهم خبر داد و اظهار داشت: جمعی از نمایندگانی که از عقلا و معتدلین دو جریان (یعنی هم نیروهای فراکسیون امید و هم افراد نزدیک به لاریجانی به ویژه مستقلین) هستند، بنا دارند فراکسیونی تشکیل شود که از دو قطبی شدن مجلس جلوگیری شود وگرنه منافاتی با دیگر فراکسیون‌ها ندارد.وی افزود: هر کدام از اعضا می‌توانند عضو فراکسیون مرتبط با هویت سیاسی خود باشند و در عین حال جمعی که از ایجاد شکاف در میان جناح‌ها جلوگیری کند را تشکیل دهد.منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:  این فراکسیون سعی دارد در جهت همگرایی بیشتر بین نمایندگان مردم گام بردارند. چرا که فضای دو قطبی در مجموع به نفع کشور نیست.مازنی در خاتمه مطرح کرد: این فراکسیون در مجلس دهم به زودی تشکیل می‌شود که ترکیبی از مستقلین،‌ اعضا فراکسیون‌های امید و فراگیر با محوریت مستقلین خواهد بود.پارس نیوز این خبر را منتشر کرده است.

 مشاور احمدی‌نژاد ۹ خرداد محاکمه می‌شود
هفتم دی سال گذشته بود که دادگاه رسیدگی به پرونده جوانفکر و سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران با شکایت دادستانی تهران به اتهام تمرد در برابر ماموران قضایی و انتظامی در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار شد.بر اساس این گزارش، پس از برگزاری جلسه نخست، قاضی حیدری به کیفرخواست صادره ایرادات گرفت و پرونده برای رفع ایرادات و نواقص مدنظر دادگاه به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازگشت تا به سؤالات پاسخ داده شود.شعبه بازپرسی پس از انجام بررسی‌های لازم و رفع نواقص مورد نظر قاضی، پرونده را دوباره به شعبه دادگاه بازگردانده و ساعت 11 روز نهم خرداد(یکشنبه هفته آینده) برای برگزاری جلسه بعدی تعیین شده است. جوانفکر در پایان جلسه قبلی به خبرنگاران گفته بود: تابع قانون هستم و از قانون تمرد نمی‌کنم. هر بار هم که احضار کنند، احترام گذاشته و حضور می‌یابیم. امیدواریم قاضی با بررسی ادله ما حکم عادلانه‌ای را صادر کند. ضمن اینکه هر حکمی بدهند، تبعیت می‌کنیم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

توصیه هاشمی درباره کیفیت خودرو

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز، در مراسم رونمایی از تمبر کیفیت و افتتاح باشگاه کیفیت، با تأکید بر گستردگی پهنه کیفیت، ورود بخش خصوصی به این مقوله را برای کشور خوشایند خواند و گفت: با تدوین سیاست‌های کلی برای کیفیت و نظارت بر حسن اجرای آن، می‌توان از افت کیفی تولیدات داخلی جلوگیری کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اتفاقات این روزها برای شرکت خودروسازی فولکس را مصداقی از توجه به کیفیت دانست و گفت: باید سیستمی داشته باشیم تا هر کاری برای اتخاذ مجوز کیفیت، از آن مسیر بگذرد. پایگاه خبری هاشمی این اظهارات را منتشر کرده است.

تعطیلی تعطیلات تابستانی مدارس؟

وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: تعطیلات در طول یک‌ سال توزیع می‌شود تا فاصله یادگیری دانش‌آموزان کم شود. دیروز و با منتشر شدن یک خبر درباره تقاضای سازمان گردشگری برای توزیع تعطیلات تابستانی در طول سال، برای یک دسته از ایرانی‌ها روز خوبی بود و برای دسته‌ای نبود؛ خیلی از دانش‌آموزان و معلمان ایرانی دیروز و با شنیدن این خبر از زبان «علی زرافشان»، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نگران شدند و دست‌اندرکاران گردشگری و هتلدار، با خبردار شدن از این پیشنهاد و موافقت ضمنی مسئولان آموزش و پرورش با آن، خوشحال. این گزارش را روزنامه شهروند منتشر کرده است.

واکنش معاون رئیس جمهور به تغییرات در کابینه

سخنگوی دولت برخی اخبار مبنی بر تغییر در کابینه از جمله آنچه درباره تغییر وزیر کشور مطرح می‌شود را گمانه زنی دانست. آقای نوبخت برخی اخبار مبنی بر تغییر در کابینه از جمله آنچه درباره تغییر وزیر کشور مطرح می‌شود را گمانه زنی دانست و گفت: این نوع گمانه‌زنی‌ها همیشه بعد از یک تحول و یا یک انتخابات اتفاق می‌افتد و عده‌ای نظراتی دارند که مایل‌اند تغییراتی رخ دهد یا بعضی‌ها فکر می‌کنند محصول هر تغییری در مجلس باعث تغییر در دولت خواهد بود.این خبر را ایسنا منتشر کرده است.

حمایت سخنگوی دولت اصلاحات از عارف

«امید ایرانیان» در گفت‌وگویی با عبدالله رمضانزاده، نوشت: «همان‌طور که تغییر از احمدی‌نژاد به روحانی، با برکت بود، تغییر از لاریجانی به عارف هم می‌تواند با برکت باشد». او همچنین می‌گوید: «بر این باورم که ائتلاف عقلا شکل می‌گیرد، یعنی بسیاری از اصولگرایان به فراکسیون امید نزدیک می‌شوند و افراطیون محدودی هم که در مجلس هستند، از این منزوی‌تر خواهند شد.»

ورود وزارت کشور به ازدواج سفید

محمد اسلامی (معاون فنی دفتر سلامت جمعیت و رئیس اداره باروری وزارت بهداشت) در گفت‌وگویی در خصوص ازدواج‌ سفید در کشور اظهار کرد: در ازدواج­‌های سفید افراد معمولا بچه­‌دار نمی‌‌شوند و زمان فرزنددار شدن را از دست می‌دهند.وی اظهار کرد: با افزایش ازدواج‌های سفید؛ انتظارات مبنی بر ارتقا میزان باروری در کشور محقق نمی­‌شود و اگر تعداد افرادی که ازدواج سفید دارند؛ زیاد شود؛ تاثیر منفی آن روی نرخ باروری کلی بیشتر است.اسلامی با بیان اینکه در ازدواج سفید به دلیل اجتناب زوجین از فرزند­دار شدن؛ سن مناسب باروری نیز از دست می­‌رود و بسته به مدتی که این روند ادامه پیدا کند؛ افراد با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند؛ گفت: بعد از مدتی که این افراد تصمیم بازدواج و فرزند­دار شدن می‌گیرند با افزایش سن و مشکلات باروری در سن بالا مواجه می­‌شوند و در برخی مواقع چون سن مناسب را پشت­ سر گذاشته­‌اند؛ بچه­‌دار نمی­‌شوند.وی تاکید کرد: روی موضوع ازدواج سفید در کشور کار می­‌شود؛ بطوریکه در این زمینه ستادی در وزارت کشور با ریاست قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی تشکیل شده است که در کنار چند مساله دیگر مساله ازدواج­‌ سفید را نیز بررسی می­‌کند و احتمالا در آینده نزدیک گزارش‌های آن اعلام می‌شود.این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.

سفیر شدن بی سر و صدای مشاور رئیس جمهور

یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری انتخاب محمدرضا صادق به عنوان سفیر ایران در کرواسی را تایید کرد و گفت وی در روزهای آتی راهی زاگرب می‌شود.این منبع مطلع افزود :آقای صادق در روزهای گذشته و به هنگام ورود رییس جمهور کرواسی به تهران به همراه نعمت زاده وزیر صنعت و معدن از وی استقبال کرده و همچنین در دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام با رییس جمهور کرواسی نیز حضور داشته است.این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

علت کاندید نشدن هاشمی برای ریاست خبرگان؟

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در گفت‌وگویی در مورد افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات هیات رئیسه آن گفت: نتیجه انتخابات هیات رئیسه خبرگان از قبل قابل پیش‌بینی بود. چرا که در شرایط کلی این مجلس تحول خاصی ایجاد نشده است. اعضاي مجلس خبرگان تعهدی به مردم، انقلاب و نظام دارند که در همه دوره‌ها سعی کرده‌اند به عهد خود پایبند باشند. این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان در مورد چرایی عدم نامزدی آیت‌الله هاشمی برای ریاست خبرگان نیز اظهار کرد: به نظر من شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود و خود ایشان نیز طبعا شرایط عمومی مجلس را برای نامزدی مناسب نمی دیدند.خبرآنلاین این گفت و گو را منتشر کرده است.

تشکیل جلسه حامیان لاریجانی

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به برگزاری جلسات اصول‌گرایان برای تعیین رییس مجلس گفت: این جلسات، جلسات فراکسیون اصول‌گرایان نیست چون هنوز این فراکسیون شکل نگرفته است.بهروز نعمتی در مصاحبه ای خاطر نشان کرد: جلساتی که اصول‌گرایان تا الان برگزار کرده‌اند به عنوان جلسات حامیان لاریجانی بوده است نه جلسات فراکسیون اصول گرایان.وی ادامه داد: هنوز برنامه‌ای برای تشکیل فراکسیون اصول ‌گرایان نداریم و جلسات ما فعلا برای انتخاب هیئت رئیسه و ریاست آقای لاریجانی در مجلس دهم است. این خبر را عصر ایران منتشر کرده است.

انتخاب جنتی تودهنی به برخی اتفاقات بود
حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در خصوص انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری می‌گوید: آقای جنتی در ابتدا قبول نفرمودند، حالا امروز به هر دلیلی تصمیم به کاندیداتوری گرفتند. البته در شایستگی های ایشان، تردید نیست. وی در ادامه با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه و میزان رای آیت الله جنتی گفت: در آن مقطع با آقای جنتی سیاسی برخورد شد و بر علیه ایشان خیلی فضاسازی کردند.  حجت‌السلام ابراهیمی درباره اینکه این فضای سازی مشخصاً از سمت چه کسی بود ، تاکید کرد: از ناحیه اصلاح طلبان بود . اینها علیه آیت‌الله جنتی، مصباح‌یزدی و یزدی کودتایی صورت دادند و من اصلا تعجب می کنم آقای جنتی چرا در هفت اسفند رای آوردند. وی ادامه داد: انتخاب امروز ایت‌الله جنتی یک تو دهنی به این فضا سازی‌ها بود. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

رئیس مجلس خبرگان: باید کاری کنیم مقام معظم رهبری از ما راضی باشند
آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رسالت خبرگان اظهار داشت: ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله (ص) است و ما عقیده‌مان این است که ولایت فقیه ولایت امام علی (ع) است و اگر قبول نشود نظام نمی‌تواند رسالت خود را پیاده کند.  آیت‌الله جنتی تأکید کرد: بنابراین از شما خواهش می‌کنم در دوره‌ای که ما در خدمت شما هستیم به این نکته توجه کنید و ان‌شاءالله امیدواریم زیر سایه مقام معظم رهبری بتوانیم کاری کنیم که هم خدا، هم مقام معظم رهبری و هم مردم از ما راضی باشند.خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

خاتمی: انتخاب 88 مجتهد در دنیا بی‌سابقه است
آیت‌الله احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری، اظهار داشت: فقهایی در مجلس خبرگان تصمیم‌گیر هستند که منتخب مردم‌اند و در واقع مردم‌سالاری دینی در مجلس خبرگان رهبری تبلور پیدا می‌کند. آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بنابراین شاید بتوان گفت که این مسئله در دنیا کم‌نظیر است که در مجلسی 88 نفر مجتهد یا قریب‌الاجتهاد با رأی مردم انتخاب شوند، از این رو بیش‌تر از این می‌توان از ظرفیت مجلس خبرگان بهره برد. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

واکنش توکلی به کاندیداتوری ریاست‌جمهوری
نماینده مردم تهران در مجلس نهم درباره احتمال کاندیداتوری‌اش برای ریاست‌جمهوری گفت که هنوز تصمیمی در این باره ندارد.احمد توكلي در حاشيه جلسه علني امروز در جمع خبرنگاران قرار گرفته و با آنها عكس يادگاري گرفت. او سپس پاسخ‌هاي كوتاهي به سوالات خبرنگاران داد. توكلي درباره برنامه بعدي‌اش در زمان فراغت از نمايندگي، گفت: در ديده‌بان شفافيت و عدالت، سمني (NGO) كه براي مبارزه با فساد تشكيل شده است، فعال خواهم بود.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

تاکید آیت‌الله‌همدانی به توسعه دانشگاه‌ های تک جنسیتی
آیت‌الله نوری‌همدانی، بر لزوم رشد معنویت در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: اسلامی‌سازی علوم انسانی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.  این مرجع تقلید در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شناخت زمان بایسته اصلی خردمندی است.
وی افزود: مسئولان باید سعی کنند تا معنویت و اخلاق حرف اول را در دانشگاه‌های ما بزند؛ معنویت و اخلاق باید سرلوحه تمام دانشجویان باشد و فعالیت‌ها باید به سمتی پیش بروند که شاهد این گسترش در این نهادها باشیم. وی اظهار کرد:در دانشگاه‌ها سه امر برنامه ریزی، اساتید و تعلیم پذیری از جمله مهمترین مسایلی هستند که باید در دانشگاه‌ها رعایت شود؛ یکی از مسایل مهم در این زمینه توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی است.خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

آخرین جلسه پایداری‌ها در مجلس

لاریجانی هم کاندیدای لیست امید است/محبت شهرستانی‌ها به احمدی‌نژاد/علت کاندید نشدن هاشمی برای ریاست خبرگان؟/یک «نفوذی» اعدام شد!

باهنر بیکار باشد، توطئه می‌کند
غلامرضا تاجگردون که میهمان خبرگزاری کار ایران -ایلنا- بود، به ذکر چند خاطره از دوران نمایندگی خود در مجلس پرداخت: تاجگردون با اشاره به یکی از جلسات رهروان گفت: بعد از جلسه رهروان ولایت به آقای لاریجانی و باهنر گفتم اگر می‌شود جلسه خصوصی داشته باشیم؛ که جلسه سه نفره با آقای لاریجانی و باهنر در یکی از اتاق‌های مجلس برگزار شد؛ در آن جلسه گفتم سه حالت هست اول اینکه اگر رقابت کنیم که در اینصورت آقای میرکاظمی یا نادران رای می روند؛ حالت دوم اینکه من باید به نفع آقای باهنر کنار بکشم و حالت سوم اینکه آقای باهنر به نفع من کنار بکشد. این نماینده مجلس افزود: به آنها گفتم اگر من کنار بکشم اتفاقی نمی‌افتد؛ اما کنار کشیدن آقای باهنر سخت است، ایشان رییس جامعه مهندسین و نماینده هفت دوره هستند و کنار کشیدن ایشان مرگ سیاسی آقای باهنر بود و گفتم تمایل ندارم این مسئله به دست من اتفاق بیفتد. اما به آقای لاریجانی گفتم یک نکته‌ای از روز اول مجلس به من گفتید که به آن دلیل کنار می‌کشم؛ گفتید «اگر باهنر بیکار  باشد، توطئه می‌کند.» برای همین نمی‌خواهم باهنر بیکار بنشیند. ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


یک «نفوذی» اعدام شد!
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تایید اینکه افرادی بودند که به حاکمیت نفوذ کرده بودند، گفت: سال گذشته فردی شناسایی و اعدام شد. امروز در آخرین جلسه علنی مجلس نهم، در جریان بررسی طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس که از شورای نگهبان اعاده شده بود، حجت الاسلام مجید انصاری پشت تریبون رفت و در مخالفت با بخشی از آن سخن گفت. بخشی از سخنان او حاوی خبر جدیدی بود. خبر شناسايي و اعدام «یک نفوذی»! البته در سخنان انصاری معلوم نشد که اين فرد در کجا نفوذ کرده و چگونه شناسایی و اعدام اعدام شده است. معاون پارلمانی رئیس جمهور که درباره استعلام از مراجع سه گانه برای استخدام افراد در مشاغل حساس سخن می گفت، افزود: نباید از تریبون مجلس طوری سخن بگویید که گویی دولت می خواهد فاسدها را استخدام کند! از صحبت‌های برخي نمایندگان چنین برمی‌آید که عده‌ای می‌خواهند افراد جاسوس و قاچاقچی را در مناسب حساس بیاورند. در حالی که بعد از انقلاب شرایط برای استعلام افراد وجود داشته و چيز جديدي نيست. ضمن این که وزارت اطلاعات هم حضور داشته. البته ممکن است در موردی کسی نفوذ کرده باشد مگر در همان نهادها و ارگان‌هایی که اکنون از آنها صحبت می‌شود، نفوذ نبوده؟ ما فردی داشتیم که در همانجا نفوذ کرده بود و اعدام هم شده است. همین سال گذشته هم انجام شد.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

درگیری لفظی دو عضو شورای شهر تهران
گلایه اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران از اعلام اسامی اعضایی که به لایحه حفظ و صیانت از باغات تهران رای ندادند، به درگیری لفظی او با محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا منجر شد.  اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران روز سه شنبه در دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به مصاحبه اعضای کمیسیون سلامت شورا در خصوص لایحه حفاظت و صیانت از فضای سبز تهران گفت: دراین مصاحبه ها، نام پنج عضو شورای شهر تهران به عنوان موافقان قطع درختان برده شده است.  وی افزود: خدا لطف کرد که برخی از آقایان نماینده مجلس نشدند و گرنه هر روز داستان جدیدی را در کشور درست می کردند. وی با بیان اینکه از نظر ما طرح ارائه شده در خصوص صیانت از باغات تهران ضعیف بود، اظهار کرد: جالب است که خود آقایان مدعی(حقانی و حافظی) نیز به بررسی مجدد این طرح رای دادند.  دوستی افزود: نمی شود که خودتان به ضعف قانون رای دهید و بیرون از جلسه مصاحبه کنید؛ این چه عوام فریبی است که راه انداخته اید.  وی گفت: این قبیل رفتارها که در فضای مجازی اعلام می کنید که «آی مردم تهران این پنج نفر را بشناسید» خیلی بد است.  دوستی در ادامه سخنان خود کارشناسان باغات را مریض توصیف کرد و گفت: شک نکنید، اگر من را تضعیف کنید خودتان تضعیف می شوید. دوستی ادامه داد: در مدت مسئولیتم دستوراتی بر روی کاغذ سیگار نوشته و ارائه می کردند، که هنوز هم موجود است.  محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از اظهارات دوستی گفت: کاغذهای سیگار را رو کنید.  وی خطاب به دوستی افزود: روی ذهن شما کار کرده اند؛ مریض من و شما هستیم که باید در بخش «آی. سی. یو» بستری شویم.  براساس این گزارش، درگیری لفظی این دو عضو شورای اسلامی شهر تهران با مداخله و وساطت تعدادی از اعضا به پایان رسید.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۵
یک نفوذی اعدام شد !!!!!!
یعنی واقعا در این مملکت غیر از اعدام راهکار قضایی دیگری وجود ندارد
اقای احمدی نژاد منتظر ان است ببیند تا چند ماه اینده دولت امید بیش از این مردم را ناامید کند انزمان کاندید خواهد شد و یقینا این بار به راستی مردم به او رای میدهند چرا که زمان او اوضاع اقتصادی مردم بهتر بود و باید توجه داشت عامه مردم ظاهر و ان را میبینن از نشستن منتظز بهبود اوضاع بودن خسته شدند
با سلام
انتخاب فقیه مجاهد حضرت آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری تبریک وتهنیت وبرایشان آرزوی سلامتی ،طول عمر با برکت مسئلت دارم ،واقعه بسیار مسرت بخشی بود ، بی شک عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف را همراه داشته است.
متاسفانه مردم شهرستان های آمل و بابل نسبت به مردم مرکز استان شهر ساری محافظه کار هستند و استقبال از احمدی نژاد هم این امر را نشان میدهد و رای آوردن محافظه کار ها در خبرگان رهبری نیز دلیل دیگر میباشد هرچند روشنفکران بابلی و آملی هم کم نیستند .
هر خواننده دلسوخته از فساد با خواندن خبر "ورود وزارت کشور به ازدواج سفید" فکر می کند وزارت کشور به فساد انگیز بودن و فاسد بودن معتادان به ازدواج سفید توجه کرده و هشدار داده در حالی که بالاترین حساسیت اظهار شده از مشکلات ناباروری این افراد!! است. همان بهتر که معتادان به ازدواج سفید که ارمغان فرهنگ فاسد غربی است، نابارور باشند تا از این افراد فاسد نسل آینده این کشور فاسد نشود. ازدواج سفید همان فحشای پلید است که با سوء استفاده از واژه مقدس "ازدواج" شکل میگیرد و وجودش نشانه به ثمر نشستن شبیخون فرهنگی دشمن است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل