بازدید 6089
باز هم جوانان شگفت زده شدند؛

با تدبیر دولت، جوانان می‌توانند فراغت و تحصیل‌شان را بیمه کنند!

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در ماه های اخیر شاهد رونمایی انواع بیمه های جدید بوده‌ایم؛ از جمله بیمه ازدواج، بیمه مهریه و امثال آن که همگی به ظاهر برای رفع مشکلات جوانان تدارک دیده شده‌اند، اما خدا می‌داند که در تدارکشان به چه میزان برای گره گشایی از مشکلاتی که جوانان با آنها دست به گریبانند، توجه شده است.
کد خبر: ۵۹۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 24 May 2016
شاید در وهله اول شوخی به نظر برسد اما همه چیز واقعی است؛ متولیان رسیدگی به مشکلات جوانان که برای رفع هیچ کدام از مشکلات جوانان پیش قدم نمی‌شوند، با رونمایی از بیمه‌ای جدید و عجیب قصد دارند به یاری جوانان بشتابند!

به گزارش «تابناک»، محسن طلایی ماهانی، مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان از آغاز طرحی به منظور بیمه فراغت و تحصیل خبر داد و در تشریح آن گفت: در بحث اوقات فراغت زمینه‌هایی وجود دارد که می تواند منجر به بروز آسیب هایی به افراد شود و بیمه یعنی خسارات و آسیب های احتمالی که به افراد تحت حمایت تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در تمام دنیا این موضوع پیش بینی شده است و بیمه به آن تعلق می‌گیرد اما در ایران بیمه های اجتماعی رایج نیست و در رابطه با آن فرهنگ سازی نشده است. با همراهی بیمه ... [نام این شرکت را حذف کرده‌ایم]، بسته هایی را در چند زمینه از جمله سفر و خساراتی که ممکن است در جریان آن برای افراد ایجاد شود، طراحی کرده‌ایم. موضوع دیگری که به دنبال اجرای آن هستیم «بیمه تحصیل» است، این بیمه به نوعی سرمایه گذاری برای تحصیل جوانان است و از همان بدو تولد فرد این امکان وجود دارد تا خانواده او را تحت پوشش بیمه تحصیل قرار دهند.

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: بیمه تحصیل نیز با همراهی بیمه ... اجرا می شود و با پرداخت حق بیمه این فرصت برای فرد به وجود می‌آید تا فرد از مزایای آن در ایام مدرسه به عنوان مثال تحصیل در مدرسه غیردولتی و دوران دانشجویی بهره‌مند شود.

با تدبیر دولت، جوانان می‌توانند فراغت و تحصیل‌شان را بیمه کنند!

وی در پاسخ به این پرسش که «پشتوانه مطالعاتی اجرای طرح بیمه تحصیل و فراغت چیست و تا چه اندازه مطابق با نیازهای نسل جوان است؟» به برنا گفت: وقتی می‌گوییم فرهنگ سازی نشده یعنی ترویج این موضوع در جامعه زمان بر است و همزمان با شروع طرح، حمایت و سیاست گذاری در رابطه با آن مهم است. در کشور درباره بیمه های اقتصادی خوب اقدام کرده‌ایم اما درباره بیمه فرهنگی و اجتماعی ضعیف هستیم، کما اینکه در بسیاری ازمسائل فرهنگی و اجتماعی نیز ضعیف هستیم. بنابراین بیمه تحصیل و فراغت اقدام خوبی است تا بیمه های اجتماعی در کشور فراگیر  شود.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در ماه های اخیر شاهد رونمایی انواع بیمه های جدید بوده‌ایم؛ از جمله بیمه ازدواج، بیمه مهریه و امثال آن که همگی به ظاهر برای رفع مشکلات جوانان تدارک دیده شده‌اند، اما خدا می‌داند که در تدارکشان به چه میزان برای گره گشایی از مشکلاتی که جوانان با آنها دست به گریبانند، توجه شده است.

این در حالی است که می‌دانیم مشکلاتی به مراتب بزرگتر پیش پای جوانان قرار دارد و اثرات شوم این مشکلات را هم به وضوح نظاره گر هستیم. از جمله بیکاری و گرانی مسکن که موجب شده سن ازدواج به شدت در کشورمان رشد کرده و نرخ فرزند آوری به شرایط بحرانی نزدیک شود. اتفاقاتی که اگر برای مقابله با آن سریع دست به کار نشویم، نه تنها جوانان، که کل کشورمان را به سمت و سوی ناخوشایندی سوق خواهد داد.

تلخ تر آنجاست که شاهد تعللی ابهام آفرین در رفع و رجوع مشکلاتِ مربوط به جوانان هستیم. به گونه ای که حتی قطع وام اندکی که به ازدواج تعلق می‌گیرد نیز موجب نمی‌شود مسئولان واکنش نشان دهند. اتفاقی که با الزام مجلس به افزایش این وام به ده میلیون تومان به نوعی دیگر رخ داده چراکه شاهد اجرایی نشدن این مصوبه به بهانه هایی همچون کمبود اعتبار هستیم؛ موضوعی که جا دارد متولیان امور جوانان به آن ورود کرده و خواستار اجرایش باشند اما ظاهرا ترجیح می‌دهند به جایش، فراغت جوانان را بیمه کنند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
قربون تدبیرتون برم الهی من دانشجو ازکجا بیارم در ماه کلی پول به حساب بیمه بریزم
اینم نشه مثل وام ازدواج یا وام مسکن 180 میلیونی

و یا ارائه کارت به هر ایرانی برای خرید کالا ایرانی

اخه صحبت اینام شد ولی اخرش همه سرکاری بود!
اگر دقت كرده باشيد كليه مسولين كشورما وقي حرف مي زنند يك جمله پاي ثابت صحبت همه انهاست وان جمله اين است " فرهنگسازي نشده " .
جوري صحبت ميكنند كه انگار توي اين مملكت هيچ فرهنگي در هيچ بخشي حاكم نيست .
دولت قبل ما را پیر کرد به فکر بیمه پیران باشید
آخر متن ارتباطی با اول متن نداشت
بیمه ازدواج و تامین خانواد ارمغان زندگی و...همه در راستای رفاه جامعه است که در صنعت بیمه کشور همانند سایر ملل دنیا اجرا میشود مشکل تورم افسار گسیخته سالانه کشور است سرمایه پایان بیمه نامه های عمر و پس انداز را کم اعتبار می کند
بازهم نظرات غیر فعال
اگر خیلی دلشان به حال تحصیل کرده ها می سوزد مدت تحصیل رو مثل سربازی جزو سابقه کار بیمه ای حساب کنند که لااقل کسانی که مدارک بالا می گیرند و بعدش میان سر کار از این لحاظ متضرر نشن.
اینجانب به هنگام به روی کار آمدن دکتر روحانی طرح ملی اشتعاا زایی میلیونی را به ایشان تقدیم نمودند و چند روز بعد از طرف ریاست جمهوری تماس گرفتند و اطلاع دادند ایشان طرح را جهت بررسی به معاون فن آوری خود یعنی رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور ارجاع داده اند خلاصه الان نزدیک به سال سال است این طرح همچنان تحت بررسی است....!!!

شایسته بیان است که عمده مزیت بزرگ این طرح ملی علاوه بر اشتغال زایی میلیونی با سطوح سوادی مختلف عدم نیار به بودجه دولتی و خصوصی همچنین درآمد زایی برای خود دولت ارتقای میزان ازدواج و موالید و نشاط و امنیت اقتصادی و اجتماعی است .... اما تجربه تلخ نشان داده برخی آقایان اگر هم بتوانند نمی خواهند اصلا حرکتی در کشور در این امور خطیر و بسیار حائز اهمیت شروع شود چه برسد به اینکه بخواهد انجام شود...!!!
به اسم جوانان همه کار می کنند بدون اینکه مشکلات آنها رفع کنند. تمام کار دولت شده سیاسی. اگر کاری که بتوان بهره برداری سیاسی از ان کرد آن کار انجام می شو و بودجه خوبی هم به آن تعلق می گیرد و گرنه ...مثل وزارت بهداشت. مانند طرح پزشک خانواده که از اصل اشتباه بود. امان از اینکه کمی از مشکلات اقتصادی مردم درست کنند
افتابه لگن هفت دست
ولی شام و نهار هیچی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل