بازدید 2463

پلیس قلابی که طعمه‌هایش خارجی بودند

کد خبر: ۵۹۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 25 May 2016
مرد سابقه‌دار با بازی در نقش مأمور مبارزه با قاچاق کالا به هتل‌ها و مهمانسرا‌ها می‌رفت و گردشگران خارجی را سرکیسه می‌کرد.

به گزارش همشهری،اولين شاكي اين مرد يك هندي بود كه چند روز قبل به كلانتري113 بازار رفت و گفت: ساعتي قبل مردي به اتاقم آمد و گفت مأمور مبارزه با قاچاق كالا ست و بايد اتاقم را بازرسي كند. من هم با مترجمم تماس گرفتم و وقتي او آمد مأمور جوان شروع به بازرسي كرد و اموالم شامل لپ‌تاپ، تبلت، 800 دلار، 1500روپيه و مقداري جواهراتم را توقيف كرد و با خودش برد و از ما خواست به مقر پليس برويم اما وقتي به نشاني‌اي كه او گفته بود رفتيم فهميديم اصلا چنين فردي در آنجا كار نمي‌كند و فريب يك مأمور قلابي را خورده‌ايم.

اين شكايت در حال بررسي در اداره پنجم پليس آگاهي بود كه شاكيان ديگري نيز به پليس مراجعه كردند و اعلام كردند ماموري قلابي اموال‌شان را سرقت كرده است. بررسي‌ها حاكي از آن بود كه همه اين سرقت‌ها توسط يك نفر انجام شده و وي پس از تاريك شدن هوا با مراجعه به برخي مراكز اقامتي و هتل‌هاي سطح شهربه‌خصوص در محدوده بلوار كشاورز، خيابان جمهوري، خيابان انقلاب، خيابان فلسطين و... خودش را مأمور مبارزه با قاچاق كالا و ارز معرفي و به اين بهانه اموال گردشگران خارجي را سرقت مي‌كند.

ماموران از طريق تصاوير ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته تصويري از چهره‌ سارق به دست آوردند. او متهم 31ساله و سابقه‌داري بود كه پيش از اين نيز با بازي در نقش مأمور دست به كلاهبرداري زده بود.

سرانجام با گردآوري اين اطلاعات مأموران توانستند مخفيگاه متهم را در شهر ري شناسايي و در عملياتي ضربتي وي را دستگير كنند. مأموران در جريان بازرسي از مخفيگاه متهم موفق شدند مقدار زيادي ارز شامل دلار، يورو، روپيه، دينار و همچنين مقدار زيادي جواهرات كشف كنند.

سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در جريان بازجويي‌ها از متهم وي به چندين فقره سرقت ديگر با اين ترفند اعتراف كرد و گفت مقداري از ارزهاي مسروقه و جواهرات را فروخته است. وي همچنين از افرادي كه از اين متهم شكايت دارند دعوت كرد به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل