بازدید 32501
۴
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش آمریکا به ریاست جنتی بر مجلس خبرگان/دلیل عجیب لغو یک کنسرت!/جدایی برادر رئیس‌جمهور از وی صحت دارد؟/افشاگری درباره یکی از مدیران خودروساز

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «به صلاح نیست دو برادر همزمان رئیس دو قوه باشند»،«رونمایی افخمی از جدیدترین پشت‌پرده جشنواره کن»، «فائزه هاشمی به مردم دهن‌کجی کرد»، «در فوتبال زنان دوجنسه داریم؟»، «صفحه اینستاگرام قاسم سلیمانی بسته شد» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 25 May 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

داستان‌سرایی درباره ریاست مجلس تفنن است
علی لاریجانی در ادامه نشست خبری امروز خود با رسانه ها درباره کاندیداتوری اش از قم گفت: باید افتخار کنیم که از همه طیف های جامعه صدایشان در مجلس شنیده می‌شود. برای دموکراسی دینی خوب است که صدای جریان‌های سیاسی در مجلس شنیده شود. فکر می کنم نمایندگان به سوگندی که در ابتدای کارشان می‌خورند که از حقوق ملت دفاع کنند و از انقلاب صیانت کنند پاینبد هستند. این دسته بندی‌های بیرون مجلس وقتی وارد پارلمان می‌شود آن قالب بندی‌های محکم بیرون پارلمان را ندارند که کاملا فرد را از اختیار خودش خارج کند. این روزها داستان سرایی درباره ریاست مجلس زیاد است و من جلو آن را نمی گیرم، تفننی است ولی چیزی دراین باره نبوده است. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

به صلاح نیست دو برادر همزمان رئیس دو قوه باشند
غلامرضا حیدری،نماینده برگزیده مردم تهران در مجلس دهم گفت: در موضوع انتخاب رئیس مجلس چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد که خدایی ناکرده، به مردم احساس ناامیدی دست ندهد، چراکه آن‌چه منجر به شکل‌گیری این حماسه بزرگ ملی شد، بیش از هرچیز ناشی از حضور پرشور مردم پای صندوق‌ها بود و مردم با این حضور، نظرشان را اعلام کردند. نماینده برگزیده مردم تهران گفت: به نظر می‌رسد، از منظر امنیت ملی و منافع ملی کشور شاید صلاح نباشد دو برادر همزمان ریاست دو قوه را برعهده بگیرند و به این دلیل، فکر می‌کنم حضور مجدد آقای لاریجانی در ریاست قوه مقننه، در شرایطی که آقای آملی لاریجانی نیز ریاست قوه قضاییه را برعهده دارند، به صلاح کشور نباشد. احتمال دارد، در صورت ریاست لاریجانی، تندروها اطراف ایشان را بگیرند و دوباره میدان‌دار شوند که این نه به صلاح آینده سیاسی ایشان است و نه به نفع میانه‌روی و اعتدال در کشور. به مصحلت کشور و همچین به مصلحت شخص آقای لاریجانی است که در پاسخگویی به این رویکرد تحول‌خواهی مردم، ریاست عارف بر مجلس را بپذیرند، چراکه این اقدام می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.

فشار نمایندگان گاهی بانک‌ها را به مسیر خطرناک می برد
حمید تهرانفر که اخیرا از معاونت نظارت بانک مرکزی رفته است از دخالت‌ها بر این حوزه انتقاد کرد و گفت:گاهی درخواست و فشار نمایندگان مجلس موجب می‌شد که بانکها را به زور در مسیری که سلامت مالی آنها را به خطر می انداخت، قرار دهیم.متاسفانه دخالت‌ها و فشارها به ویژه از بیرون در حدی است که هر کسی به اندازه‌ای که زور دارد، نظارت بانک مرکزی را به سمت خود می‌کشاند در حالی که این حوزه نباید تحت تاثیر چنین مسایلی قرار داشته باشد.گاهی مجلس از ما چیز‌هایی درخواست می‌کرد که هیچ ارتباطی با اصول بانکداری نداشت و آنچه که می‌خواستند بیشتر به بانک‌ها صدمه می‌زد اما ما هم به عنوان مقام ناظر مجبور بودیم که از آن دفاع کنیم. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.

واکنش آمریکا به ریاست جنتی بر مجلس خبرگان
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: وقایع داخلی ایران را از نزدیک زیر نظر داریم.مارک تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: بر اساس گزارش ها آیت الله احمد جنتی که نود سال دارد و یک روحانی ضد غرب است به ریاست مجلس خبرگان ایران که مسئولیت تعیین رهبر معظم آینده این کشور را بر عهده دارد، رسیده است، آیا این از نظر شما موضوع خوبی است یا اینکه موضوع بدی است؟ گفت: ما وقایع داخلی ایران را از نزدیک پیگیری می کنیم اما در حال حاضر هیچ اظهار نظری درباره نتایج انتخاب رئیس مجلس خبرگان ایران نداریم.

هر ایرانی سالانه چقدر برای مد و لباس هزینه می‌کند؟
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفته است که ایرانیان سالانه صد هزار میلیارد تومان برای مد و لباس هزینه می‌کنند! این هزینه برای هر ایرانی عددی حدود یک میلیون و 200 هزار تومان را شامل می‌شود!ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

صفحه اینستاگرام قاسم سلیمانی بسته شد

صفحه اینستاگرام قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، توسط اینستاگرام بسته شد.

بسته چهارشنبه


معتبرترین گذرنامه جهان متعلق به کجاست؟
فرانسه‌، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا به طور مشترک در جایگاه سوم قرار دارند. شهروندان آمریکایی، بلژیکی، دانمارکی و هلندی با امکان سفر به ۱۷۴ کشور در جایگاه چهارم جای گرفته‌اند.
نتیجه یک بررسی جدید نشان می‌دهد که گذرنامه آلمانی، معتبرترین گذرنامه جهان است.شهروندان آلمانی می‌توانند به ۱۷۷ کشور بدون داشتن ویزا سفر کنند. دارندگان گذرنامه سوئدی در رده دوم جای دارند.آلمانی‌ها معتبرترین گذرنامه جهان را در اختیار دارند. این گذرنامه به آنها اجازه می‌دهد از به اصطلاح "آزادی سفر" برخوردار باشند. این آزادی با در نظر گرفتن شمار کشورهایی که شخص می‌تواند بدون نیاز به ویزا به آنها سفر کند یا به هنگام ورود در مقصد در فرودگاه ویزا دریافت کند، سنجیده می‌شود.طبق ارزیابی شرکت "هنلی و شرکا" که در زمینه تابعیت و مهاجرت فعال و در لندن مستقر است، در حال حاضر ۲۱۸ کشور و محدوده مرزی در جهان وجود دارند. شهروندان آلمانی از این میان می‌توانند به ۱۷۷ کشور آزادانه سفر کنند. پس از آلمانی‌ها، دارندگان گذرنامه سوئد قرار دارند که از امکان آزادی سفر به ۱۷۶ کشور برخوردارند.

برجام تبادل آفتاب با آفتابه بود
رحیم احمدی روشن با اشاره به تعبیر برخی مبنی بر اینکه «برجام تبادل آفتاب با آفتاب بود» عنوان کرد: من معتقدم برجام تبادل آفتاب با آفتابه بود، چراکه چیزی عاید ایران نشد.پدر شهید احمدی‌روشن متذکر شد: در این تبادل تحویل 10 تن اورانیوم 20 درصد به جای دریافت کیک زرد، آن هم محدودیت‌های بسیار رخ داد که عملاً با این میزان کیک زرد نیز نمی‌توان کاری کرد.وی با اشاره به برکنار کردن دانشمندان هسته‌ای در دولت کنونی، تصریح کرد: با عقد قرارداد ننگین ژنو از 19 هزار سانتریفیوژ 12 هزار سانتریفیوژ از مدار برچیده شد و باقیمانده نیز در آینده به درد نمی‌خورد.احمدی‌روشن با تأکید بر اینکه آنهایی که پشت دوربین می‌گویند اتفاقات خوبی بعد از مذاکرات افتاده، دروغ می‌گویند، ادامه داد: این افراد به مردم و خون شهدا خیانت کردند و برای شاد کردن دشمن اجازه برچیدن سانتریفیوژ را دادند.سایت دولت بهار این مطلب را منتشر کرده است

جدایی برادر رئیس‌جمهور از وی صحت دارد؟
روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب‌یزد در گزارشی با عنوان «حسین فریدون دقیقا کجایی» نوشت:بیش از دو ماه است که صندلی حسین فریدون در جلسات هیات دولت در حال خاک خوردن و عاری از هر بنی بشری است؛ همین یک کرسی خالی، جرقه‌ای در اذهان ایجاد کرد که برادر کوچک‌تر رئیس‌جمهور که همچون سایه ای همواره به تعقیب وی می‌پرداخت، کجاست؟انگار حسین در یک غیبت کبری به سر می‌برد و میان او و حسن حائلی ایجاد شده است که به ناگاه این چنین از حضور در کنار برادر رخت بربسته و حسن را به حال خود رهانیده است.شائباتی در خصوص انتصاب وی به عنوان سفیر یکی از کشورها وجود دارد که نه هنوز کسی آنها را تایید و یا حتی تکذیب نکرده است.

پیشنهاد تاج زاده به مستقلین مجلس

مصطفی تاج زاده گفت؛ من از لحاظ اندیشه اصلاحی، ثبات قدم سیاسی و نیز صداقت، شفافیت، تفاهم جویی و ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی نمره به مراتب بالاتری به دکتر عارف در مقایسه با دکتر لاریجانی می دهم. با این وجود ریاست دومی را بر مجلس بیشتر به مصلحت می دانستم. نه به دلیل ناتوانی دکتر عارف که او را یکی از شایسته ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 می دانم و شاید هم مناسب ترین آن ها. دلایلم عمدتا به حساسیت شرایط و کم ظرفیتی جناح راست برمی گردد که همه چیز را در قدرت خلاصه می کند.اکنون که جمع بندی شورایعالی اصلاح طلبان و فراکسیون امید ریاست دکتر عارف بر مجلس است و آقای خاتمی نیز از تصمیم مزبور آشکارا حمایت می کند، احترام به تصمیم جمع و به ویژه حفظ حرمت پرچمدار اصلاحات ایجاب می کند که نمایندگان عضو فراکسیون امید و حتی نمایندگان مستقل که برای برون رفت از وضعیت دشوار کنونی و حل مشکلات کشور دل در گروی اصلاحات دارند به دکتر عارف رأی دهند.

دلیل عجیب لغو یک کنسرت!

کنسرت مازیار فلاحی در شهرستان یزد، ساعاتی پیش از آغاز اجرا لغو شد!یک شاهد عینی در فرودگاه یزد درباره این ماجرا به خبرنگار سایت «فردا» گفت: تعدادی موتور سوار که تعداد آنها به صد نفر می رسید در محوطه فرودگاه حضور پیدا کردند و با حالتی تهدیدآمیز باعث شدند که مازیار فلاحی ساعاتی در هواپیمایی که با آن به یزد آمده بود بماند و بعد از آن هم با اولین پرواز به تهران بازگردد.پیش از این قر ار بود، این کنسرت 1 و 2 خردادماه برگزار شود که از گروه موسیقی درخواست شد، تاریخ کنسرت تغییر کند؛ اما کنسرت در تاریخ جدید هم به مرحله‌ی اجرا نرسید. این خبر را عصر ایران منتشر کرده است.

در فوتبال زنان دوجنسه داریم؟

محمود اسلامیان در گفت‌وگویی ، در مورد اینکه برخی‌ها ادعا کردند که در تیم فوتسال بانوان ایران بازیکنان دو جنسه حضور دارند، گفت: بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال دوست نداشتم مصاحبه‌ای انجام بدهم اما وقتی این خبر را شنیدم بر خودم واجب دیدم که صحبت‌هایی را مطرح کنم.وی ادامه داد: در دین اسلام روایت داریم که بردن آبروی مومن مانند ریختن خونش است و وقتی هم آبروی کس برود قابل برگشت نیست، حالا مانده‌ام که بعضی‌ها چطور به همین راحتی با آبروی ناموس مردم بازی می‌کنند.نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: تیم فوتسال بانوان ایران سال گذشته قهرمان آسیا شد و کاری کرد که تمام رسانه‌های جهان این قهرمانی که با حجاب کامل هم به دست آمد را نشان بدهد بعد می‌بینیم که با این قهرمانی اینطور برخورد می‌کنند. پیش از اعزام تیم به این مسابقات یکی از نزدیکان من که روانشناس و متخصص است یک هفته در اردوی تیم بانوان حضور داشت و بعد از آن هم گزارش مثبتی تحویلم داد. وی عنوان کرد: با اینکه مسئولیتی در فوتبال ندارم اما از همه اعضای تیم بانوان عذرخواهی می‌کنم که به این صورت با قهرمانی و افتخار آفرینی این تیم پاک برخورد کردند. فکر کنم دوستان اطلاعات غلطی از وزارت ورزش یا منابع دیگر داشتند که این حرف‌ها را زدند. میزان این خبر را منتشر کرده است.

افشاگری توکلی درباره یکی از مدیران خودروساز

احمد توکلی در گفت‌‌وگویی بیان داشت؛ زمانی که از طرف مجلس، عضو شورای پول و اعتبار بودم، ایران خودرو و سایپا علاوه بر سقف اعتباری، تقاضای یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی کردند؛ با آن مخالفت کردم و گفتم اگر می‌گویند که سرمایه در گردش نداریم، چرا 300میلیارد تومان بین سهامداران خود تقسیم کردند ویا اینکه چرا سهام بانکی را مانند بانک پارسیان خریداری می‌کنند؟ با این پول می‌توان چند کارگاه کوچک را که تعطیل شده دوباره راه بیندازیم؛ چرا به این بنگاه‌هایی که نابهره‌ور‌ هستند پول بدهیم؟نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: وقتی خواستم برای نماز وضو بگیرم، مشاهده کردم که مدیرعامل یکی از همین دو خودروساز بزرگ، پشت درب شورای پول و اعتبار ایستاده است و نشان می‌داد که بزرگ‌ها تا پشت درب شورای پول و اعتبار می‌توانند خودشان را برسانند و از مصوبات شورا قبل از اینکه خبرنگاری اطلاع پیدا کند، مطلع شوند. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.

توصیه وزیر دولت اصلاحات به وزیر روحانی

مرتضی حاجی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت؛ ارزیابی من این است که آقای فانی مدیر توانایی در انجام اموری است که برعهده دارد. شاید کم حرف باشد و عمکلردش آنگونه که باید انعکاس نیافته است، اما در یکسال و خورده‌ای باقی مانده دولت یازدهم، به نظرم فانی همچنان برای ادامه کار در آموزش و پرورش مناسب است؛ اما معتقدم باید تجدیدنظرهایی با تغییر همکارانشان انجام دهد تا مجموعه آموزش و پرورش در ادامه راه، کارآمدتر و قوی‌تر عمل کند. این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.

روایت شریعتمداری از پیروزی آیت الله جنتی

مدیرمسئول روزنامه کیهان، تحلیلی درباره انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس خبرگان ارائه کرد. حسین شریعتمداری در شماره امروز «کیهان» نوشت: یک خبر موثق حکایت از آن دارد که نمایندگان مجلس خبرگان برای آقای جنتی توضیح داده بودند قصد دارند با انتخاب ایشان، پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده‌ای به دشمنان بیرونی، مخصوصا انگلیس و آمریکا بدهند که حجم انبوهی از تبلیغات رسانه‌ای خود را به پیشگیری از حضور آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان اختصاص داده بودند، چه رسد به ریاست ایشان بر این مجلس. خبرها حاکی از آن است که آیت‌الله جنتی علی‌رغم میل باطنی و خواست شخصی خود و صرفا برای سامان دادن به حرکتی که از ماهیت انقلابی و ضداستکباری مجلس خبرگان رهبری حکایت می‌کند، نامزدی برای ریاست مجلس خبرگان را پذیرفته‌اند.

نظر نهایی عارف درباره ریاست مجلس

محمد رضا عارف در گفت و گویی بیان داشت؛ با حفظ مسائل اخلاقی و راهبردها رقابت ایرادی ندارد. البته ما از ابتدا به دنبال تعامل بودیم و فکر می‌کنیم می‌توانیم با تعامل یک مدیریت مشترک را در مجلس دنبال کنیم که در هیچ زمینه‌ای به رودررویی در مجلس ختم نشود. البته درباره انتخاب رئیس ما تقریباً از این مرحله عبور کردیم و برای تعامل به نتیجه نرسیدیم. یعنی در واقع جلسه‌ای تشکیل نشد. شاید دو طرف می‌توانستند برای ریاست در یک فضای صمیمی رقابت کنند. ما الان هم آمادگی داریم غیر از پست ریاست که ان‌شاءالله صحن علنی مجلس حرف آخر را می زند ، برای بقیه پست‌ها بتوانیم به صورت تعاملی جلو برویم که همه جریانات تأثیرگذار در مجلس احساس کنند که می‌توانند در مدیریت مجلس مشارکت کنند. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.


آقای هاشمی! شما با تعطیلی دانشگاه‌ها مخالف بودید؟
حجت الاسلام سیدعباس نبوی از اساتید حوزه و دانشگاه و موسسان دفترتحکیم وحدت، طی نامه ای خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر مخالفت وی با تعطیلی دانشگاه ها در جریان انقلاب فرهنگی نوشت: خدمت حضرتعالی عرض کردیم که ما صرفا برای قانع کردن حضرتعالی خدمت نرسیدیم بلکه درخواست مان از شما این است که در ملاقات حضوری خدمت امام (ره) برسید و نظر معظم له را جویا شوید. فرمودید ملاقات لازم ندارد، همین الان تلفن می زنم. همه ما تعجب کردیم و حضرتعالی به مزاح تعابیری برای رفع استعجاب ما بیان کردید و گوشی تلفن کنار دستتان را برداشتید و به جماران زنگ زدید. مرحوم حاج احمد آقا تلفن را برداشتند. پس از سلام و احوالپرسی، فشرده ای از طرح ما در مورد انقلاب فرهنگی را برای ایشان توضیح دادید و گفتید که مطالب به سمع مبارک حضرت امام (ره) برسد و نظر ایشان را جویا شدید. تا جایی که به یاد می آورم گوشی تلفن را به انتظار در دست خود نگاه داشتید و در دقایقی که شاید نزدیک ده دقیقه شد، منتظر پاسخ امام (ره) شدید. در این فاصله با جمع مشغول گفتگوهای کوتاه و منقطع بودید. مرحوم حاج احمد آقا به پای تلفن برگشت و حضرتعالی نظر امام (ره) را شنیدید و تا حدی تغییر رنگ و روحیه دادید و سپس گوشی را گذاشتید و لحظاتی در خود تأمل فرمودید و گفتید امام (ره) فرموده اند این حرکت باید انجام شود و حتی اگر دانشجویان برای تحقق آن خون بدهند ارزش دارد. سپس دقایقی زوایای این بحث در میان جمع مطرح شد و نهایتا حضرتعالی گفتید حالا صد در صد موافق و تسلیمم بروید حرکت خود را آغاز کنید! (عین عبارت حضرتعالی).  خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

لشگر کم تعداد طرفدران هاشمی
حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا در خصوص ریاست خبرگان گفت: البته رقابت فشرده و خاصی صورت نگرفت، انتخاباتی که صورت گرفت نشان داد که طرفداران هاشمی رفسنجانی 21 نفر هستند و خبرگان بر همان محور و مشی سابق پیش خواهد رفت.نامه‌نیوز این خبر را منتشر کرده است.

فائزه هاشمی به مردم دهن‌کجی کرد
علیرضا مرندی نماینده مجلس نهم و وزیر بهداشت دولت هاشمی، دیدار فائزه هاشمی با بهائیان را اقدامی بسیار زشت و ناپسند خواند و اظهار داشت: عذرخواهی نکردن فائزه هاشمی به دلیل دیدار با فرقه ضاله بهائیت دهن کجی به مردم بود.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

رونمایی افخمی از جدیدترین پشت‌پرده جشنواره کن
بهروز افخمی نوشت: اصغر فرهادی هم با دریافت این جایزه، شیرین کاشت و خودش را در بالاترین سطح فیلمسازی هنری دنیا تثبیت کرد. نکته ای که عوام نمی دانند و روشنفکران وانمود می کنند که نمی دانند این است که جشنواره ی کن غیر از آنکه به فیلم های خلاف اخلاق امتیاز مخصوص می دهد، نقاط ضعف دیگری هم دارد که به ژست و قمپز فرانسوی‌ها مربوط می شود. جشنواره ی کن هیچ دوست ندارد فیلمسازی را که پیش تر به وسیله ی آمریکایی ها کشف شده و اسکار گرفته تائید کند و جایزه بدهد. فرانسوی ها از پنجاه شصت سال قبل که جشنواره ی کن را به راه انداختند همیشه ادعا داشته اند که اغلب فیلمسازان هنری دنیا را خودشان کشف و معرفی کرده اند و حتی فیلمسازان هنری آمریکایی را از توی آمریکا پیدا کرده اند و با جشنواره ی کن برای اولین بار به دنیا شناسانده اند. با این ژست و این قمپز خیلی برای کن زور داشت که فرهادی را بعد از اسکاری که از آمریکایی ها گرفته تحویل بگیرند و در واقع نظر آمریکایی ها را تائید کنند. البته فشاری که روی جشنواره ی کن به خاطر نادیده گرفتن فیلم قبلی فرهادی، یعنی «گذشته» وجود داشت، این قدر زیاد بود که نمی توانستند زیاد مقاومت کنند و مجبور شدند ژست و قمپز عاقل اندر سفیه خودشان را در مقابل آمریکایی ها فراموش کنند. تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

پیشنهاد تشکیل مجلس اعلای اصولگرایان
امیر محبیان در تحلیل از راه‌های پیش روی اصولگرایی می‌گوید: باید مجددا اصولگرایی را از بعد مفاهیم و مصادیقی که وجود دارد بازتعریف کنیم، همچنني از لحاظ ساختار مجددا اصولگرايي را تعریف کنیم. ما ساختار مبتنی بر افراد با کاریزماي بالا را نمی‌توانیم ملاک قرار دهیم؛ باید یک ساختار دموکراتیکی که فراگیر باشد تعریف کنیم. من پیشنهاد دادم که کنگره ملی یا مجلس اعلایی برای اصولگرایان تشکیل شود که سراسر کشور را در بر بگیرد. ما ظرفیت‌های بالایی در سراسر کشور داریم که معمولا مغفول واقع می شوند. اصولگرایان، نخبگان فعالی در شهرستانها دارند که زیر سایه تهرانی‌ها باقی ماندند. اگر بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم آن وقت همه ظرفیت‌ها را جمع آوری کردیم، همه احزاب و گروه‌های اصولگرایی هویت خودشان را دارند ولی در عمل در قالب فراکسیون‌هایی در داخل این مجلس اعلا عمل می‌کنند. یک هیات رییسه و دبیرخانه اجرایی کار را انجام می دهد و فقط محدود به انتخابات نیست. بلکه کلیه امور اصولگرایان را سامان می‌دهند.خبرآنلاین این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۴
رحیم احمدی روشن هم شد تحلیلگر مسایل استراتژیک!!!!! ای خدا شکرت!
آقای ترقی؛میزان رأی ملت است،ایت اله هاشمی رأی اول تهران،یادت نره
آقاى افخمى حسادتت رانشان نميدادى سنكين تَر بودى ابروت رفت
لغو موسیقی از اصول داعش است...ایران پیشبسوی داعش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها