بازدید 8345

اظهارات طیب‌نیا درباره ماجرای فیش‌های حقوقی

وزیر امور اقتصادی و دارایی برخی نابسامانی‌ها در پرداخت‌ها را میراث دولت قبل می‌داند و می‌گوید وزارت اقتصاد و دارایی پیش از مطرح شدن جنجال‌های اخیر نیز ساماندهی وضعیت حقوقی مدیران بیمه را در دستور کار داشته است.
کد خبر: ۵۹۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴ 25 May 2016
وزیر امور اقتصادی و دارایی برخی نابسامانی‌ها در پرداخت‌ها را میراث دولت قبل می‌داند و می‌گوید وزارت اقتصاد و دارایی پیش از مطرح شدن جنجال‌های اخیر نیز ساماندهی وضعیت حقوقی مدیران بیمه را در دستور کار داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی طیب نیا عصر امروز - چهارشنبه - در مراسم تودیع و معارفه رئیس بیمه مرکزی درباره موضوع جنجال های اخیر حقوق مدیران بیمه مرکزی اظهار کرد: برخی نابسامانی ها در پرداخت های مدیران دولتی وجود دارد که از دولت قبل مانده است و وزارت اقتصاد نیز پیش از مطرح شدن این جنجال ها رسیدگی به وضعیت آنها را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: من از حساسیت های عمومی در این زمینه استقبال می کنم، ولی مشروط به اینکه مورد سوء استفاده سیاسی واقع نشود و در جهت شفافیت و انضباط مالی باشد.

طیب‌نیا درباره‌ محمدابراهیم امین، رییس پیشین بیمه مرکزی اظهار کرد: همان‌گونه که رییس پیشین بیمه مرکزی در متن استعفای خود اعلام کرده، ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی اعتبار و اعتماد وی را نشانه رفته و ادامه‌ کار برای ایشان میسر نبود.

او با انتقاد از جنجال‌های رسانه‌ای درباره‌ فیش‌های حقوقی افزود: نباید اجازه دهیم اعتبار و شهرت افراد و اعتماد مردم به دولت، بازیچه‌ اغراض سیاسی یا جنجال‌های رسانه‌ای شود و از مسیر رسیدگی اصولی و منصفانه توسط مراجع ذی‌صلاح شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: وظیفه‌ من در این زمینه دستور رسیدگی سریع، قاطع و شفاف به موضوع بود تا این اعتبار و اعتماد در معرض آسیب قرار نگیرد. همان‌طور که کمیته رسیدگی کننده در بیانیه خود اعلام کرد، رسیدگی نهایی به مساله توسط مراجع صالحه در حال انجام است.

طیب‌نیا هم‌چنین گفت: من در مرداد سال گذشته پیشنهادات مشخصی را برای ساماندهی نحوه و میزان ارائه‌ تسهیلات رفاهی به مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها به دولت ارائه کردم. در پی این پیشنهاد با دستور معاون اول رییس‌جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکلف شده است ساماندهی پرداخت حقوق و تسهیلات رفاهی به مدیران بنگاه‌های دولتی را در ضوابط اجرایی بودجه‌ سال 1395 مدنظر قرار دهد. اکنون نیز در حال تهیه‌ سایر طرح‌های پیشنهادی خود در این زمینه هستیم تا با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دولت ارائه و اجرایی کنیم.

این عضو کابینه یازدهم هم‌چنین اضافه کرد: ضابطه‌مند کردن پرداخت‌ها بین مدیران دولتی و پرداخت شفاف و صریح در این حوزه را بهترین دفاع از اعتبار و حیثیت مدیران شایسته و خدوم کشور می‌دانم و با جدیت آن را پیگیری خواهم کرد. در عین حال اجازه نخواهم داد بدون رسیدگی قانونی و با هیاهو و جنجال با آبرو و حیثیت مدیران خدوم دولت و اعتماد مردم به دولت بازی شود.

به گزارش ایسنا، وزیر اقتصاد که در جلسه‌ معارفه عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل بیمه مرکزی ایران و تودیع محمدابراهیم امین از این سمت سخن می‌گفت، صحبت‌هایش را با این بیت که"صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت" و امین را مدیری لایق و کارشناسی برجسته در صنعت بیمه خواند و از دستاوردهای حضور او در بیمه مرکزی، انضباط بیشتر و تقویت توان نظارتی و تنظیم‌گری این سازمان عنوان کرد.

او هم‌چنین در بخشی از سخنانش درباره‌ انتظارات وزارت اقتصاد و دارایی از بیمه مرکزی بیان کرد: انتظار داریم توانمندی‌های بیمه مرکزی صرف ایفای نقش نظارتی و تنظیم‌گری شود و از امور تصدی‌گری خارج شود. هم‌چنین از فضای پسابرجام برای گسترش تعاملات بین‌المللی و حضور صنعت بیمه کشور در محیط بین‌المللی سود برده شود. از سوی دیگر انتظار ما این است که در صنعت بیمه کشور فضای رقابتی ایجاد شود و ضریب نفوذ و تنوع‌بخشی به محصولات بیمه‌ای افزایش یابد و هم‌چنین سرمایه انسانی در بیمه مرکزی و صنعت بیمه، ارتقای کمی و کیفی بیابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۵
زورشون به پزشکان محترم نمی رسد? چیزی نگفتن?
اقاي طيب نيا فرافكني كافي است ٣ سال از دولت قبل گذشته است شما چكار مي كرديد
این دولت هم هیچ بهانه ای جز این نداره که تمام اتفاقاتی که تو دولتش میافته رو به گردن دولت قبل بندازه
شما این سه سالی هیچ کاری نکردید همین موضوع لو رفت شما میگید که داشتید پیگیری می کردید
اگه تا 4 سال دیگه هم رسانه ای نمیشد بازهم هیچ اتفاقی نمی افتاد
لطفا در مورد اينكه چرا براي كادر درمان و پزشكان فيش كارانه و اضافه كاري صادر نميگردد بررسي شود
چطور تو اين 3 سالي كه گذشت در كنار تلاش براي مثلا تك نرخي كردن عدد تورم و نه خودش ، مشكلات و مواردي از اين دست را نيافته و يا نخواستيد كه تا زمان برملا شدن آن ، آن را علني كنيد ؟ حال كه مشخص شده پس چه ديواري بهتر از دولت گذشته !!!!
احتمال دارد كه نفس كشيدن و زنده ماندن ما تا الان مربوط به كوتاهي و انحراف دولت گذشته باشد ؟؟؟؟
شما بعد از 3 سال خواسته و ناخواسته علني كرديد بعد از اينكه علني شد ، پس درستش كن تا در دولت بعدي نگن تقصير دولت گذشته بوده
اقای وزیر افراد شایسته بخاطر قلت حقوق آبرویشا ن بباد رفته انوقت بفر ابروی دزدان بیت المال هستی آفرین بر شما
یکی نیست به حقوق 20 میلیونی همین آقای وزیر رسیدگی کنه.
جالبه اقای وزیر نمی خوای از خواب بیدار شی.3 سال داره میگذره هنوز دنباله دولت قبل هستی.تو این مدت چرا جلو این حقوقها رو نگرفتید؟
متاسفم برای این اظهارات....
دولت قبل 3 ساله که رفته پی کارش، شما چطور در این 3 سال به این موارد رسیدگی نکردین !
جناب طیب نیا باید قبول داشته باشند و بپذیرند در سال مالیاتی گذشته وزارتخانه متبوعشان در کسر مالیات الحق و الانصاف بسیار به شدت برخورد کرد. حال سوال اینجاست که چطور مالیات حقوق چند ده میلیون تومانی میشه نهصد هزار تومان !!!! جناب طیب نیا مرگ خوبه ولی برای همسایه.
سه سال از دولت قبل می گذرد . شما که یک روزه حساب یک کارگر را بررسی می کیید که 5 میلیون تومان به او ارث رسیده و یارانه اش را حذف می کنید نتوانسته اید پرونده مالی مدیران ارشدتان را که برای بررسی آن حتی مصوبه داشته اید انجام دهید ؟ فکر می کنید مردم گوششان دراز است؟
آخه اینهمه در دستور کار قرار دادن و عمل نکردن و بقول خودتون تلاش برای حفظ آبرو یا ماست مالی کردن که چیزی درست نمیشه
با سلام و احترام حضور دولتمردان ، بابا دست مریزاد در ادامه نسبت دادن همه چیز به دولت قبل ،این یکی هم در نوع خود جالبه . بیش از 1000 روز از عمر دولت میگذره !!!
جناب روحانی فرمودند : آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم و آنچنان درآمد سرشار در اختیار مردم قرار دهم که به 45 هزار تومان یارانه نیاز نداشته باشند!
خبری نشد فقط منتظر نسبت دادن مرگ خواجه حافظ به دولت قبل هستم.
لطفا واقعیات را کتمان نکنید در تامین اجتماعی هم همینگونه است مدیران فیشهای چندمیلیونی کارگران حقوقشان به یک میلیون تومان هم نمی رسد جستجو کنید واژه عدالت را.
یه جوکی بود که میگفت: مارادونارو ول کن، غضنفرو بچسب!!
جناب آقای طیب نیا وزیرمحترم اقتصاد ودارایی

لطفا سری به فیش حقوق پزشکان ومدیران وزارت بهداشت بزنید که درقالب اجرای تحول سلامت دردولت یازدهم حقوق های چند صد میلیونی دریافت می کنند.
محدود کردن میزان حقوق دریافتی چاره ساز این مشکل نیست . باید پاداشها نیز قانونمند شده و سقف داشته باشند. چه بسا مدیرانی در سیستم دولتی وجود دارند که حقوق نرمال دریافت می کنند ولی پاداش های چند ده میلیونی برای خود در نظر میگیرند.
بهتر است مانند کشورهای اروپایی و آمریکا درآمد به صورت سالانه سنجیده شود و به ازای دریافتی سالانه مالیات و ... کسر شود و تمامی اطلاعات مالی مدیران و سیاستمداران شفاف و علنی باشد.
اقایه وزیر یه جوری صحبت میکنی مثل اینکه تو ایران زندگی نمیکنید
آقای طیب نیا تعجب کردم چرا شما برای افشاگری فیش حقوقی مدیران ناراحت شدید و از روزنامه ها گله کردی که بزرگنمایی کردید پس چه کسی بایستی این کار را میکرد سال گذشته هم از طریق سازمانهای نظارتی به شما اعلام کرده بودند ولی توجهی نکردید .
اگه میراث دولت قبل بوده چرا دراین دولت جلوی این حقوق های میلیونی را نگرفتید؟!!اگر توسط رسانه ها لو نمی رفت که این داستان هنوز ادامه داشت جناب طیب نیا!!
بالاخره که چی?
هر موقع به این نکته رسیدید که میزان بیشترین حقوق ودست مزد و پداش و...حداکثر پنج برابر کمترین حقوق دریافتی در سازمان باشد ان موقع میتوان فهمید که دولت ومجلس و......به دنبال اصلاح امور هستند در غیر اینصورت امیدی به بهبود اوضاع نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار