بازدید 31804

هزینه نگهداری ماهانه هر زندانی

کد خبر: ۵۹۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 26 May 2016
مدیرکل زندان های ایلام هزینه نگهداری هر زندانی در مراکز این سازمان را ماهانه حدود 45 میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، اکبر محبی روز در جشن نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده های زندانیان) اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه بدلایل مختلف هم اکنون در بند زندان گرفتار هستند که اگر زمنیه آزادی آنان را فراهم کنیم می توانیم از انرژی، توان و مهارت آنها در رشته های مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته برای نگهداری هر زندانی روزانه حدود یک میلیون و 500 هزار ریال هزینه می شود که در ماه بالغ بر 45 میلیون ریال است که بار سنگینی بر دوش دولت و نظام تحمیل می کند.

مدیرکل زندان های ایلام یادآور شد: این سازمان هم اکنون با 2 موضوع در حوزه کاری خود روبروست یکی زندانی و دیگری خانواده های آنان که با مشکلات ناشی از محبوس بودن سرپرستان خود مواجه هستند.

محبی ادامه داد: سازمان زندان های سراسر کشور از طریق چهار مرکز مراقبت بعد از خروج، بنیاد تعاون، ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در تلاش است تا ضمن زمینه سازی آزادی زندانیان، حمایت های لازم را از خانواده های آنان انجام دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۹
وقتی حقوق یک کارمند با عائله مندیش در ماه یک میلیون تومان است چطور خرج یک زندانی تنها 4/5میلیون میشود
زندانيان خوش ميگذرانند و يه عده در بيرون گشنگي مي خورند اين چه وضعيتي است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بايد از زندانيها كار بكشند در معدن، در كشاورزي و...... و مقداري از آن در آمد هزينه خانواده هاي بدبختشان شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
بشدت مواففم. زندان جای تن آسایی نیست. بیکاری مفسده نیز دارد. بسته به نوع جرم ارتکابی از کارهای شاق تا کارهای سبک باید توسط زندانیان انجام پذیرد.
خوب چرا تو زندان نگه میدارین؟ چرا ازشون کار نمیکشین؟ تولید بکنن اصلا ببرینشون تو شمال درخت بکارن جنگلها زیاد بشه
احتمالا" هزینه زندانها با هتلهای درجه یک مقایسه میشه؟؟؟
بابا نصف این مبلغ را ماهانه به زندانیان بدهند دیگر دنبال خلاف نخواهند رفت . موضوع این است که اگر آزاد شوند درآمدذ ندارند واگر هم داشته باشند حداکثر یک میلیون تومان برای ده ساعت کار است . خوب ماهی دومیلیون تومان به هرکدام بدهند و آزادشان کنند. ) به جز جرایم قتل و مشابه آن
به نظر میاد برآورد هزینه درست و منطقی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
چرا درسته. مگر در یک زندان چقدر زندانی هستند؟ همان زندان یک سازمان عریض و طویل دارد که هر نفرش حقوق میخواهد. ساختمان یک زندان هزینه نگه داری دارد. زندانی پول ندارد برای دکتر و دارویش بدهد. تجهیزات ایمنی هزینه دارد. غذای درجه صفر که به زندانی میدهند , بهداشت , و صدها هزینه دیگر. کل این هزینه ها را تقسیم به تعداد زندانی ها کن ۴۵ میلیون ریال در ماه عددی نیست. خدا نکند یک روز سر و کارتان به زندان بیفتد. آنوقت نظرتان صد در صد عوض میشود.
به نظرتون بهنر نیست اون 45میلیون ریال رو قبل اینکه کسی بخاطر مشکلات مالی و اقتصادی به زندان بیا فتد از طرق سرمایه گذاری و اشتغال یا وام بدون بهره در مورد زندانیان نیازمند کار سازی کرد؟؟!!!
زندانی هر روز خاویار میخورن با این حساب!
اگر از آنها برای کارهای سخت مانند کشیدن جاده در روستاها ، ساخت تونل ، معدن ، آباد کردن مکان های دور افتاده و غیره استفاده شود بهتر است ، از این طریق حداقل پول بیت المال به جامعه برمی گردد
1-آقایان محترم اگر هزینه نگهداری یک فرد در زندان 4/5مسلیون تومان است چگونه می شود یک خانواده با کمتر از 1/5 میلیون در بیرون زندگی کرد
2-چرا زندانهای ما پر هستند
3-چرا در کشور ما جرم زیاد است
-
زندانی باید کار تولیدی داشته باشد تا درامدزا بشود نه مصرف کننده. 4500 تومان .مگر کارمند شرکت نفت است. 2 تومان به هرزندانی بدهند و ازادش کنند دولت 2500 نفع می کند. از همین حالا کلی پول یارانه جمع می شودو نمی خواهد اخر برج دولت عزا بگیرد برای یارانه .
این مبلغ شامل هزینه های مستقیم مثل غذا لباس و ... و هزینه های غیر مستقیم مثل حقوق پرسنل زندان آب و برق و انرژی مصرفی و .... است که قسمت عمده آن هزینه های غیر مستقیم است وگرنه هزینه غذای زندانیان روزانه چهار صد و پنجاه تومان است. و ماهیانه به 15 هزار تومان هم نمی رسد.
اگه نصف این مقدار را به زندانی بدهند آدم خوب و سر به راهی میشود.
زندانی اگر در حبس ببکار باشد هم روانش پریشان می شود و هم فساد تولید می کند. کار درمعدن راحت ترین امکان نگهداری و نیز تلاش باز سازنده را برای زندانی در بر دارد. کار در مزارع و دامداریها نیز می تواند مد نظر قرار گیرد. البته من شنیده ام در بعضی از شهرستانها زندانیانی که چک برگشتی دارند عملا در ازای پرداخت مبلغی فقط شبها را در زندان هستند و روزها در پی امرار معاش آزادند. 
اگر ممکنه یک تخت برای این جانب رزرو کنید . گویا انجا وضع بهتر است ماشاالله خوب خرج می کنند ......
پس بیچاره اونی که با دو تا بچه، زیر یه تومن درآمد ماهیانه داره.
به نظر من اگه بتونند مسئله پابند الکترونیکی را حل کنند میشه کلیه زندانیان جرائم مالی بیرون مشغول کار باشند و بتونند ازاین طریق بدهی خود را پرداخت کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر