بازدید 46310

ادعای پایگاه صهیونیستی درباره سرنوشت حاج احمد متوسلیان

این رسانه وابسته به نهادهای امنیتی رژیم اسرائیل به سخنان روز دوشنبه حسین دهقان، وزیر دفاع ایران اشاره می کند که گفته بود، مدارک و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، دیپلمات های ایرانی زنده هستند و در زندان های اسرائیل نگهداری می شوند و بدین ترتیب رژیم اسرائیل مسئول سلامت آن هاست.
کد خبر: ۵۹۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 27 May 2016
ادعای پایگاه صهیونیستی درباره سرنوشت حاج احمد متوسلیانپایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به نهادهای نظامی ـ امنیتی رژیم اسرائیل، در مطلبی با نام «نخستین آزمون برای لیبرمن (وزیر جنگ جدید اسرائیل) از سوی ایران و حزب الله» به بررسی اهداف ایران و حزب الله از مطرح کردن موضوع دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان در روزهای گذشته پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، این پایگاه صهیونیستی در آغاز به سخنان دبیر کل حزب الله لبنان در روز چهارشنبه اشاره کرد و نوشت: «دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه گفته بود که اسرائیل چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده از سال 1992 میلادی را زنده و مخفیانه در یکی از زندان های خود نگه داشته است و آن ها هنوز زنده هستند».

این رسانه وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل سپس به سخنان روز دوشنبه حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اشاره می کند که گفته بود مدارک و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دیپلمات های ایرانی زنده هستند و در زندان های اسرائیل نگهداری می شوند و بدین ترتیب، رژیم اسرائیل مسئول سلامت آن هاست.

اشاره سردار دهقان به چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی، به عملیات ربایش سردار احمد متوسلیان، وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی، کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم، کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان، عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

سید حسن نصرالله در سخنرانی روز چهارشنبه وزیر جنگ جدید اسرائیل را یک دیوانه خواند و گفت، اسرائیل علاوه بر بازگرداندن چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی، باید سرزمین های اشغال شده را نیز بازگرداند و حزب الله نیز تا بازگرداندن قلمرو اشغالی و نابودی اسرائیل، با این رژیم مبارزه خواهد کرد.

این پایگاه صهیونیستی با اشاره به میانجی گری آلمان برای مبادله زندانیان اسرائیل و حزب الله در سال 2009 و انکار دست داشتن در ربودن دیپلمات های ایرانی در بیروت، مدعی شده: «هفت سال پیش در سال 2009 میلادی آلمان برای مبادله زندانیان میان اسرائیل و حزب الله به میانجی گری دعوت شد. این میانجی گری برای مبادله جنازه ایهود گلدواسر و الداد رگو، نظامیان اسرائیلی بود که از سال 2006 میلادی نزد حزب الله بودند. گزارش هیأت آلمانی نشان داد که چهار دیپلمات ایرانی توسط اسرائیل ربوده و کشته نشدند، بلکه توسط فالانژهای مسیحی لبنان ربوده و به شهادت رسیدند».

با این حال، وزارت امور خارجه ایران در آن زمان نیز این موضوع را نپذیرفت و اصرار داشت که چهار دیپلمات آن کشور نزد اسرائیل هستند. این روزنامه صهیونیستی مدعی شده که وزیر دفاع ایران و دبیر کل حزب الله برای گفتن این سخنان با یکدیگر هماهنگ هستند و  سعی دارند از موضوع چهار دیپلمات ایرانی برای توجیه اقدامات جدید نظامی علیه اسرائیل استفاده کنند.

در نهایت، این روزنامه به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی اسرائیل مدعی است که دو دلیل عمده برای موضع حزب الله و ایران در این زمینه وجود دارد؛

نخست اینکه این مواضع، نخستین آزمون برای لیبرمن، وزیر جنگ جدید اسرائیل است. آنان می خواهند ببینند وزیر جنگ جدید رژیم اسرائیل تا چه اندازه تمایل به حفظ کنترل نیروهای ارتش این رژیم در مرز لبنان و سوریه دارد؛ مسأله ای که توسط موشعه یلعون، وزیر جنگ سابق تا حدودی پیگیری شد.

دوم آنکه تهران و حزب الله می خواهند با مطرح کردن این موضوع، حملاتی را علیه مواضع اسرائیل برای افزایش روحیه سربازانشان در سوریه به کار گیرند.

در نهایت، این رسانه وابسته به نهادهای اطلاعاتی رژیم اسرائیل، می گوید آنان باور دارند که اسرائیل با وزیر دفاع جدیدی که دارد، آسیب پذیرتر از قبل است و می توانند چالش هایی را در برابر آن ایجاد کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل