بازدید 8307

داعش خبرنگار عراقی را در شهر موصل سر برید

گروه تروریستی داعش خانواده این خبرنگار را تهدید کرده بود که موضوع را افشا نکنند، ولی نزدیکان قربانی به نماینده دیده بان آزادی های مطبوعات گفته بودند که تروریست های سر او را از بدنش جدا کرده اند.
کد خبر: ۵۹۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 27 May 2016
دیده بان آزادی های مطبوعات عراق امروز جمعه اعلام کرد که تروریست های داعش در ادامه جنایات و وحشی گری های خود، یک خبرنگار عراقی را در شهر موصل مرکز استان نینوا سر بریدند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری السومریه نیوز به نقل از «دانیال قاسم» مدیر دیده بان آزادی های مطبوعاتی عراق افزود: تروریست های داعش «طلال ابو ایمان» را که در کادر مهندسی شبکه اطلاع رسانی عراق در نینوا فعالیت می کرد، چند ماه پیش از منزلش در محله قاهره شهر موصل ربودند و هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نبود تا اینکه پنج روز پیش جسد وی تحویل خانواده اش شد.

وی گفت که گروه تروریستی داعش خانواده این خبرنگار را تهدید کرده بود که موضوع را افشا نکنند، ولی نزدیکان قربانی به نماینده دیده بان آزادی های مطبوعات گفته بودند که تروریست های سر او را از بدنش جدا کرده اند.

دیده بان آزادی های مطبوعات عراق ضمن ابراز تأسف و انزجار از این اقدام وحشیانه تروریست های داعش، از رئیس اتحادیه روزنامه نگاران عرب خواست که پرونده اعدام خبرنگاران توسط داعش را به دادگاه جنایت های جنگی منتقل کند.

طبق اعلام دیده بان مذکور، گروه تروریستی داعش 20 خبرنگار را طی یکسال اعدام کرده است و خبرنگاران عراقی زیادی نیز در معرض شکنجه های فیزیکی قرار گرفته و از پوشش خبری محروم می شوند.

تروریست های داعش بعد اشغال بخش های وسیعی از استان نینوا به ویژه موصل در ژوئیه سال گذشته، تعداد زیادی از فرماندهان نظامی،‌ شخصیت های علمی و غیر نظامیان را به بهانه همکاری با دولت مرکزی یا مخالفت با اندیشه های تروریست ها افراطی دستگیر و اعدام کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار