بازدید 4501

گزارش رسانه خارجی از جراحی بینی در ایران

فرقی نمی‌کند در مرکز خرید هستید یا بازار؛ در خیابان‌های شلوغ تهران قدم می‌زنید یا حتی پست‌های اینستاگرامی مردم را نگاهی می‌اندازید؛ هرجا که باشید نگاهتان به چسب‌های سفیدرنگی می‌افتد که خبر از تغییری جدید در ظاهر آن شخص دارد: جراحی زیبایی!
کد خبر: ۵۹۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 29 May 2016
فرقی نمی‌کند در مرکز خرید هستید یا بازار؛ در خیابان‌های شلوغ تهران قدم می‌زنید یا حتی پست‌های اینستاگرامی مردم را نگاهی می‌اندازید؛ هرجا که باشید نگاهتان به چسب‌های سفیدرنگی می‌افتد که خبر از تغییری جدید در ظاهر آن شخص دارد: جراحی زیبایی!

به گزارش ایسنا، به نقل از ان.بی.سی نیوز نوشت: چرا عمل‌های جراحی زیبایی در ایران به یک تجارت تمام‌عیار تبدیل شده است؟

دکتر سیدجواد امیری‌زاد، یکی از جراحان پلاستیک معروف ایران، می‌گوید که نوع پوشش باعث شده تا صنعت جراحی پلاستیک در ایران رونق بگیرد. زنان ایرانی به دلیل اینکه تنها صورتشان آشکار است، می‌خواهند به آن اهمیت بیشتری دهند.

عمل جراحی زیبایی بینی به شدت در ایران محبوب است. او در ادامه می‌گوید: «افراد پس از عمل جراحی بینی، زیباتر می‌شوند.»

حدود 60 درصد از جراحی‌های دکتر امیری‌زاد معطوف به جراحی زیبایی بینی است. او اما می‌گوید که حجم درخواست‌ها مبنی بر انجام عمل‌های جراحی پروتز سینه، جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) و لیپوساکشن به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

البته فقط زن‌ها نیستند که به دنبال تغییر ظاهرشان هستند؛ دکتر امیری‌زاد می‌گوید که امروزه مردها بیشتر زیر تیغ عمل‌های جراحی زیبایی می‌روند. وی اشاره می‌کند که 25 سال پیش، سهم مردها در بین بیمارانش تنها 5 درصد بود، اما این رقم امروز به 35 درصد رسیده است.

اما زیبایی ارزان به دست نمی‌آید. هزینه عمل‌های جراحی زیبایی بینی از 2000 هزار دلار شروع می‌شود. گرچه این رقم در مقایسه با آمریکا (3000 دلار تا 15000 دلار) بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود، اما نسبت به حقوق میانگین ایرانی‌ها (حدود 350 دلار در ماه) بسیار گران و پرهزینه محسوب می‌‎شود.

م.م، شهروند ایرانی - آمریکایی که در یک شرکت بیمه در تهران کار می‌کند، در گفت‌وگو با ان.بی.سی نیوز گفت که همیشه دوست داشته بینی کوچکتری داشته باشد، اما پدر و مادرش هزینه عمل زیبایی بینی را پرداخت نمی‌کردند. او می‌گوید: «خواستم در آمریکا عمل جراحی را انجام دهم. اما بهترین جراحان پلاستیک در آنجا تا حدود 15 هزار دلار پول می‌گرفتند.»

میم به نسبت استانداردهای کاری ایران حقوق خوبی دریافت می‌کند، با این حال اما برای انجام عمل جراحی بینی در ایران مجبور شد بخشی از حقوقش را به مدت دو سال پس‌انداز کند تا اینکه در نهایت سال گذشته آن عمل را انجام داد. او از نتیجه کار بسیار خوشحال است.

او می‌گوید: «عمل جراحی بینی‌ام را به یکی از بهترین جراحان پلاستیک ایران سپردم. حدود 5000 دلار برای آن هزینه کردم.»

دکتر امیری‌زاد می‌گوید که جنگ هشت‌ساله نقش مهمی در استانداردهای جراحی پلاستیک در ایران ایفا کرد. حجم بالای مجروحین این جنگ باعث شد تا جراحان پلاستیک به سهم خود تجربه زیادی کسب کنند. گرچه صنعت جراحی پلاستیک در ایران با کمبود منابعی چون تجهیزات پزشکی، تکنولوژی روز و داروهای روز مواجه است.

دکتری امیری‌زاد می‌گوید: «برخی از بهترین جراحان پلاستیک جهان، در ایران هستند، اما متاسفانه در دسترسی آن‌ها به تجهیزات و منابع محدود شده است. همچنین نمی‌توان بیماران خارجی را به خاطر مشکلات ناشی از تحریم‌ها به داخل ایران جذب کرد.»

او البته امیدوار است که با برچیده شدن تحریم‌ها، اوضاع کمی تغییر کند: «ایران می‌تواند به قطب گردشگریِ پزشکی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.»

دکتر امیری‌زاد به توافق هسته‌ای سال گذشته اشاره می‌کند که می‌تواند راه را در آینده برای ایران هموارتر کند.

فارغ از آنچه در آینده پیش خواهد آمد، ایرانی‌ها همچنان برای انجام عمل‌های زیبایی صف می‌کشند.

الف.ر، 26 ساله، پیش از انجام عمل رینوپلاستی در مطب دکتر امیری‌زاد می‌گوید: «حداقل 6 نفر از هر 10 دوست من بینی‌هایشان را جراحی کرده‌اند... برای مردم، عمل جراحی بینی یک عمل باکلاس است. بنابراین برخی به جراح خود می‌گویند که بینی‌شان را غیرطبیعی عمل کند تا مشخص شود آن‌ها قبلا بینی خود را عمل کرده‌اند. در برخی موارد هم شخصی که بینی‌اش را عمل کرده، اجازه می‌دهد چسب بیش از زمان مورد نیاز روی بینی‌اش بماند تا دیگران متوجه شوند او به تازگی بینی خود را عمل کرده است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان