بازدید 4667

سند توسعه محلات مرکزی تهران تدوین شد

کد خبر: ۵۹۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 30 May 2016
شهردار منطقه 11 تهران از تهیه و تدوین سند توسعه محلات بر اساس مطالعات و احصاء نیازهای محله ای با هدف برنامه ریزی اجرایی درمقیاس محله ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان در این باره گفت: محلات مرکزی شهرداری تهران با هویت فرهنگی و تاریخی خاصی که دارند نیاز به توجه ویژه درتمام ابعاد از جمله خدماتی، عمرانی و اجتماعی و فرهنگی هستند که صرفا با برنامه ریزی هوشمندانه ،دقیق و موثر می توان به اهداف عالی مدیریت شهری برای ارتقای کیفیت زندگی دست یافت.

به گفته شهردار منطقه 11 ؛ دغدغه مدیریت شهری و جامعه شناسان شهری توجه ویژه به بستر اجتماعی و هویت فرهنگی محلات است و تدوین سند توسعه محلات بر همین مبنا در دو بخش فعالیت های اجرایی و اجتماعی انجام شده است تا علاوه بر نیازهای عمومی محله از قبیل امور عمرانی ، خدمات شهری و ترافیکی ؛ به مسائل فرهنگی و هویتی محله نیز پرداخته شود.

آبادیان افزود: این سند توسط اداره مطالعات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 و براساس بازدیدهای میدانی گسترده ،هم اندیشی های مبتنی بر دانش مدیریت شهری و نشست با دبیران و مدیران محلات و... تدوین شد و به تایید طرف مدیریت شهری منطقه 11 و دبیران شورایاری و مدیریت محلات رسید.

به گفته وی ، براساس این سند مدیران شهری در حوزه های اجرایی ( خدمات شهری و محیط زیست ، فنی و عمرانی ، حمل و نقل و ترافیک ،املاک و مستغلات و..)اقدام به رفع مسائل محلات خواهند نمود و دبیران شورایاری و مدیران محلات به اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی در سراهای محلات بر اساس سرفصل های تعیین شده می پردازند.

شهردار منطقه 11 خاطر نشان کرد : فاز مطالعات و تدوین این سند که در مقیاس محلی تدوین شده است از آبان ماه سال 94 آغاز و تا پایان سال به طول انجامیده تا برنامه کاری برای یک سال هر محله بر مبنای تعامل دو سویه مدیریت شهری و مدیریت محلات طرح ریزی شود. به بیانی دیگر تحقق اهداف و برنامه های مدیریت شهری در حوزه های عمرانی ، ترافیکی ، امور شهری و... زمینه ساز بستری مناسب برای برنامه های اجتماعی و فرهنگی توسط محلات بوده ودر مقابل فرهنگ سازی منطبق بر اصالت هویت اجتماعی ضامن حفظ و حراست از خدمات مدیریت شهری خواهد بود.

استفاده از ظرفیت های مدیریت شهری برای ترویج و آباد سازی مساجد
شهردار منطقه 11 در آستانه ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن دهه غبار روبی مساجد از تخصیص اعتبار برای تأمین نیازها و رفع مشکلات مساجد محله های مرکزی شهر تهران خبر داد.

نصراله آبادیان با بیان این که محله های مرکزی شهر تهران دارای 74 مسجد است که بیشترین سرانه در محله عباسی قرار دارد ؛ گفت: مدیریت شهری در سال های اخیر در حال گذار از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی بوده و رویکرد مسجد محوری و توجه به برنامه های فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شهردار منطقه 11 افزود: بر همین مبنا مسجد محوری در رأس کارهای اجتماعی شهرداری مدیریت شهری قرار دارد و با توجه به وجود 2400 مسجد در شهر تهران ؛ ساختار سازمانی مرکز رسیدگی به امور دینی در شهرداری تهران شکل گرفته که تنها در سال گذشته 40میلیارد تومان از سوی این مرکز به مساجد پایتخت کمک شده است.

به گفته آبادیان نگاه مدیریت شهری به مسجد ترویج و استفاده از ظرفیت ها برای آباد سازی مساجد شهر تهران است و در این زمینه حداکثر استفاده از فرصت ها را خواهیم کرد تا مشکلات مساجد با کمک های مدیریت شهری رفع شود.

او خاطر نشان کرد در همین راستا اعتبار خوبی برای تأمین نیازها و رفع مشکلات مساجد به منطقه 11 تخصیص یافته و تا پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بسیاری از نیازهای مساجد تأمین خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر