بازدید 2505

با جعل خبر جبهه دشمن را تقویت نکنیم

کد خبر: ۵۹۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 06 June 2016
وزیر دادگستری گفت: عده‌ای در داخل به دلیل ناآگاهی، جهالت و حتی گاهی با جعل خبر به دشمن کمک می‌کنند و مشخص نیست چه نفعی از این حرکات و بازی کردن در زمین دشمن به دست می‌آورند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع مسئولین و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، با اشاره به برگزاری شکوهمند مراسم ارتحال امام راحل، سخنان و تأکیدات مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام(ره) را بسیار کلیدی و مهم ارزیابی کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: یکی از مسایل مورد تاکید مقام معظم رهبری انقلابی بودن در تفکر، عمل و رفتار است؛ تولید و حفظ اقتدار نیز از دیگر مسایل مورد تاکید معظم له بود که سعی کردیم در حوزه‌های مختلف امنیتی، نظامی و فرهنگی این اقتدار حفظ شود و در موضوع مذاکرات هسته ای همین اقتدار موجب شد دشمن در مقابل ما کرنش کند.

حفظ اقتدار وظیفه همگانی است

وزیر دادگستری همچنین افزود: تأمین و حفظ اقتدار بسیار مهم است و همگی باید در حفظ این وضعیت تلاش کنیم، دشمن می‌خواهد این اقتدار را در ذهن ما شکسته و توانایی‌های ما را محدود نشان دهد که اگر جامعه‌ای احساس ضعف کند، آسیب می‌بیند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: تحریم از مشکلات اساسی کشور ما بوده و دشمن قصد داشته از این طریق ما را به ذلت کشیده و اقتدار ما را از بین ببرد که به کمک خداوند، مردم ما ایستادگی کردند و توانستیم این تحریم‌ها را بشکنیم و اکنون حس جامعه جهانی نیز همین است که تحریم‌ها شکسته شده است.

وی به برخورد دوگانه غرب و به ویژه آمریکا در موضوعات مختلف اشاره و اظهار داشت: رفتار آمریکا که به پیمان‌های بین المللی پایبند نیست و خوی استکباری و طغیان گری دارد، در قبال شکسته شدن تحریم‌های ما نشان می‌دهد که چه دستاورد بزرگی به دست آورده‌ایم، اکنون نیز که آمریکا می‌خواهد با شرارت و بازی سازی تحریم‌ها را بازگرداند، دلیلی ندارد که ما این خواسته طغیان گرانه را تقویت کرده و بازی حریف را تمهید کنیم.

با جعل خبر جبهه دشمن را تقویت نکنیم

وزیر دادگستری افزود: اروپا نیز بر سر همین موضوع با آمریکا مشکل دارد، حال آنکه عده‌ای در داخل به دلیل ناآگاهی، جهالت و حتی گاهی با جعل خبر به دشمن کمک می‌کنند و مشخص نیست چه نفعی از این حرکات و بازی کردن در زمین دشمن به دست می‌آورند، مثلاً نامه جعلی رئیس شورای روابط خارجی اروپا به وزیر خارجه، حرکتی ناپسند، تقویت خط آمریکا و مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

رقابت سیاسی داخلی دستمایه تقویت دشمن نشود

وی تأکید کرد: به خاطر رقابت سیاسی داخلی نباید اجازه داد فضای حاکم که به نفع ما است از بین برود و باید تلاش کنیم این عزت و اقتدار را حفظ کنیم و مراقب باشیم استقلال، عزت، چشم اندازهای والا و دستاوردهای عظیم را با کوته فکری و منافع بسیار حقیر و زودگذر از دست ندهیم.

بسیاری از شاخص‌ها مثبت شده است

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش به وضیعت رو به بهبود کشور در بسیاری از زمینه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: طبق آمار سازمان‌های آمار دهنده، قاچاق کالا کاهش پیدا کرده است، همچنین در سال گذشته 870 هزار نفر به بازار کار اضافه شده‌اند و 620 هزار شغل ایجاد شده هرچند که حدود 250 هزار کسری شغل داریم؛ اما بدانیم که با همین مشکلات و فشار تحریم‌ها، روزی 2 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: درسال 1389 تراز تجاری ما 30 میلیارد دلار منفی بوده که در سال 1394، 960 میلیون دلار مثبت شده است و در دو ماه اول امسال نیز 33 درصد رشد صادرات و بیش از یک میلیارد دلار تراز مثبت داشته‌ایم و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هم در سال گذشته 7 درصد ورودی پرونده‌ها کاهش داشته است.

وزیر دادگستری در پایان گفت: اینکه فقط جنبه‌های منفی را برجسته کرده و دستاوردها و تحولات مثبت ایجاد شده را نادیده گرفته و برای مردم بازگو نکنیم صحیح نیست، نباید هدف گیری‌های کلان و دستاوردهای بزرگ قربانی رقابت‌های سیاسی شود بلکه باید با به جای آوردن شکر نعمات، بتوانیم حقوق خود را در مقابل تجاوز طلبی و طغیان گری جهان خواران بخصوص آمریکا و هم پیمانانش حفظ کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی