بازدید 13869

اینترنت نامحدود سقف‌دار شد!

در مدل جدید برای اینترنت نامحدود، با تعیین سقف مصرف منصفانه، حداکثر دانلود محدود می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 22 June 2016
عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP گفت: در مدل جدید سرویس اینترنت نامحدود، سقف مصرف منصفانه و تفکیک پهنای باند داخلی از خارجی لحاظ شد.

به گزارش فارس، محمدعلی یوسفی زاده از تغییر مدل سرویس اینترنت نامحدود با تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.

عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP افزود: در مدل جدید برای اینترنت نامحدود، با تعیین سقف مصرف منصفانه، حداکثر دانلود محدود می‌شود.

وی گفت: همچنین در مدل جدید، پهنای باند مصرفی کاربر به دو بخش پهنای باند داخلی و پهنای باند خارجی تفکیک می‌شود که دارای هزینه متفاوت و سقف مصرف متفاوت است و قابلیت تبدیل به یکدیگر را نیز دارند.

یوسفی زاده تصریح کرد: اعمال این روش، نیازمند تغییرات فنی است که پس از ابلاغ، با به احتمال زیاد مهلت شش ماهه یا یک ساله ای برای تبدیل روش‌های فعلی به روش جدید به شرکت‌ها ارائه خواهد شد.

عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP یادآور شد: روش جدید پس از ابلاغ رگولاتوری توسط شرکت های اینترنتی اجرایی خواهد شد.

پیش از این نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت وگو با فارس از برنامه اصلاح تعرفه اینترنت نامحدود خبر داده بود.

به گفته علی توسلی، تعرفه اینترنت نامحدود در ایران گران است و باید ارزان‌تر شود.

وی توضیح داده بود: برداشت از اینترنت نامحدود در ایران «هر چه خواستی دانلود کن» است که برای شرکت توجیه ندارد و برای مصرف کننده نیز گران است. در حالی که در اغلب مدل های جهانی و در کشورهای اروپایی و آمریکایی اینترنت نامحدود برای مثال سرویس 100 گیگ ماهانه با سرعت 20 مگ است.

توسلی گفته بود: در نبود تعرفه مشخص درباره اینترنت نامحدود شاهد دامپینگ مخابرات در این بخش هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۲۲
این هم یک تعریف جدید از اینترنت نامحدود!!!! اینترنت نامحدود با سقف استفاده 20 گیگ در ماه!!!! عجب پارادوکسی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
پول سرعت درخواستی را میگیرید و در نهایت یک هشتم آن سرعت را ارائه میکنید!!به بهانه قانون رگولاتوری و... خوب از اول بگید این پول برای این سرعت است دیگر(یک هشتم)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
اینترنت نامحدود از ابتدا هم یک شوخی بود .. در عمل اینقدر سرعتش پایینه که اگه یک ماه یه سره بشینی دانلود کنی ، چند گیگ بیشتر نمیشه دانلود کرد در صورتیکه وقتی اینترنت حجمی میگیری براحتی تا 10 برابر سرعت اینترنت نامحدود ، بهت پهنای باند میدن تا زودتر حجمت تموم بشه .. کلا ما ایرانیا باید همیشه با همه ی دنیا فرق داشته باشیم .. همه کارامون همینجوریه .. اینترنت کیلویی هم فقط توی ایران هست ...
این که یه واژه ای رو استفاده کنیم ولی منظورمون در واقع چیز دیگه ای (حتی برعکسش!) باشه دیگه تقریبا بخشی از فرهنگمون شده
اگه برای عزیران توجیه نداره خوب نفروشن! اینترنت 100 گیگ بفروشن مثلا!! اگه بگن نامحدود توجیه داره براشون دیگه؟!
شما لطفا ابتدا سرعت اینترنت رو در حد کشورهایی که میفرمایید بالا ببرید، سپس از حجم و دانلود و ... نقل کنید، و آنگاه مقایسه بنمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
قیمت یادت رفت. قیمت رو هم باید مثل اینا پایین بیارن.
در ایران هم پول زمان استفاده و هم حجم رو از شما می گیرند . حداقل در سه کشور مختلف تجربه اینترنت رو دارم . اینترنت خانگی آبونمان ماهیانه و ثابت داره که نامحدوده و اینترنت تلفن های همراه هم معمولا حجمی حسب میشه با قیمتی به مراتب مناسب تر نسبت به ایران
دقت کردین!؟
همه چیز در کشور ما محدود شده
حتی اینترنت نامحدود
الانشم محدوده یه جورایی
تو تعرفه شرکت های معروف که نگاه میکنی نوشته اینترنت نامحدود 2 مگ با حداقل دانلود 20 گیگ در ماه
یعنی وقتی رسید به 20 گیگ خود به خود سرعت اینترنت از 2 مگ میاد رو 256
100 گیگ هم به اسم نامحدود خوبه ولی بشرطی که نشه 20 گیگ ......

درضمن سرعت و کیفیت مهم تر هست .

لطفا در قیمت گذاری هم از خارج الگو بگیرید همون اینترنت 100 گیگ مگه تو خارج چنده !!!! 20-30 دلار درماه !!!
اینم یک تعریف جدید در حوزه فناوری اطلاعات هست که میفرماید " اینترنت نامحدودِ محدود"!!!!
سرعت اینترنت و قیمت اینترنت رو چرا هیچ وقت با دنیا برابر نمیکنن؟
اما قوانین و نحوه مصرف و این چیزها رو خوب بلدن با دنیا هماهنگ کنن !
اگه نامحدوه پس سقف دار بودنش چیه؟
سرعت یه اینترنت مثلا 512 محدود با نامحدود خیلی فرق داره و نامحدود کند تر هست بخاطر همین هم نامحدوده اگه قرار باشه سرعتش کم باشه سقف هم داشته باشه پس اسمش چرا نامحدوده؟!
پاسخ ها
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
... جل الخالق
اینترنت محدود و نامحدود چیه که سرعت یکی کمتر از دومی باشه اونم مصلا 512...
نه جانم 512 همون 512 هست...ک به بیت حساب میشه....اما وقتی فایلی رو دانلود می کنید به بایت حساب میشه به همین خاطر میشه 64 کیلوبایت بر ثانیه....
و اما دلیل تفاوت احساسی سرعت حجمی با نامحدود اینه کهاصلا هر دو سرعتشون با هم برابر نیست!!!!....و این کار هم عمدیه ...حجمی 512 اسما 512 است ولی حداقل 2 مگابیت هستش تازود حجمت رو تموم کنی دوباره بری بخری....همین....
من سالها در اروپا زندگي كردم اونجا اينترنت خانگي رو بر مبناي سرعت ميفروشن نه حجم
والا قیمت اینترنت یکی از گرون ترین نت های دنیاس و سرعتش هم یکی از پایین ترین سرعت های دنیا.حالا چطور نامحدود و محدود رو دارین مقایسه می کنید.چطور تو خیلی از کشورها اینترنت با سرعت بالا رایگانه واسه مردم اون وقت اینجا نمی صرفه؟!
پس ديگه بهش نگيد نامحدود .
یه مقایسه کوچیک با کشور همسایه خودمون ارمنستان:

استفاده از اینترنت شرکت مخابراتی ویواسل بر روی بستر 4G

هزینه ماهانه 11500 درام که حدود 90 هزار تومان میشه

سرعت دریافت 150 مگابیت
سرعت ارسال 50 مگابیت
مصرف ماهیانه به میزان 50 گیگابایت و پس از اتمام این حجم،
سرعت دریافت 2 مگابیت نامحدود تا پایان ماه
سرعت ارسال 512 کیلوبیت نامحدود تا پایان ماه


استانداردای جهانی رو بی خیال، لطفا ما رو به استانداردهای جهان سومی برسونین
در کشورهای اروپایی و آمریکایی سرویس نامحدود یعنی نامحدود . برای تلویزیون اینترنتی همچون نتفلیکس HD یا HBO که نمیشه حجم تعریف کرد . و البته در آن کشورها دانلود آنطور که ما در ایران میشناسیم به علت قوانین کپی رایت غیرقانونی است . بستر شبکه های تلویزیونی با سرعت روی اینترنت در حال گسترش است و با این وضع حجم فروشی در آن کشورها هیچ معنی ندارد .
کلمه "نا محدود" برای جذب افراد بی تجربه هست. سود سرویسهای نامحدود از اینجا هست که خیلیها به خیال اینکه ارزانتر هست میخرن ولی در عمل استفاده نمیکنند. مثل این هست که شما به کسی که 3 هفته از ماه را شهرستان کار میکنه عضویت باشگاه ورزشی بفروشی و بهش بگی بصورت نا محدود میتونه استفاده کنه.
هیچ وقت تصمیماتشون به نفع مصرف کننده نبوده.
ارایه اینترنت با سرعت بالا نیاز به بسترسازی مناسب داره. هم تکنیکی و هم فرهنگی. این که از اینترنت نامحدود برای دانلود نامحدود فیلم و سریال استفاده بشه توجیه مناسبی برای بسترسازی تکنیکی و کاهش قیمت اینترنت نمی تونه داشته باشه. حال این که دیدن فیلم و سریال شاید سرگرمی غالب ما شده و سرگرمی دیگه ای وجود نداره. خوب طبیعیه این وسط هیچ کس سود نمی کنه. من فکر می کنم مشکل ما فقط اینترنت نیست. اگه قراره مقایسه ای صورت بگیره همه ابعاد باید در نظر گرفته بشه. اگه من ایرانی بتونم فیلم روز رو تو سینما ی با کیفیت ببینم. اگه بتونم شغلی داشته باشم که نیاز به دانلود فیلم و سریال واسه رفع بیکاری یا درآمد نداشته باشم اون وقت از اینترنت درست استفاده می کنم. ولی نمی دونم خلاصه همه چی به هم مربوطه به نظرم.
ای کاش مشکل اینترنت ایران ، فقط سرعت و قیمتش بود .. سیستم فیلترینگ به اصطلاح هوشمند ، به شدت با سایت های HTTPS مشکل داره و جدیدا هم به خاطر افزایش قدرت سخت افزارهای سرورها ، بیشتر سایت ها دارن به استفاده از HTTPS رو میارن ... سایت های زیادی رو بنده مجبورم با فیلترشکن باز کنم در حالیکه سایت های فنی مورد استفاده توسط مهندسین نرم افزار هستند و هیچگونه محتوای به اصطلاح مجرمانه هم ندارن و فقط جرمشون اینه که بخاطر امنیت دهی به کاربرانشون ، دارن از HTTPS استفاده میکنن ولی سیستم فیلترینگ هوشمند براحتی این سایت ها رو تایم اوت میکنه و هیچ پیغامی هم به کاربر نمیده و کاربر کم تجربه فکر میکنه سایت مشکل داره! مشکل وقتی حادتر میشه که وقتی به کارگروه هم ایمیل میزنی هیچ اقدامی صورت نمیدن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان