بازدید 29257

گزینه نهایی ریاست دیوان محاسبات انتخاب شد

از میان ۹ نفری که برای ریاست دیوان محاسبات از سوی کمیته تعیین شده بودند، سه نفر به بیشترین آرا در بین اعضای کمیسیون دست یافتند. پس از رأی گیری در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مقرر شد یک نفر برای ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی شود.
کد خبر: ۶۰۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 17 July 2016
رونمایی از هزاران میلیارد تومان اضافه پرداخت در وزارتخانه های احمدی نژاد و روحانی

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز، بررسی صلاحیت کاندیداهای دیوان محاسبات کشور را در دستور کار خود قرار داد و اعضای این کمیسیون، پس از بررسی برنامه کاندیداهای ریاست دیوان، چند کاندیدا را به عنوان گزینه های اولیه معرفی کردند.

به گزارش «تابناک»، اعضای کمیته بررسی صلاحیت نامزدهای دیوان محاسبات از میان همه کاندیدا‌ها که اسامی آن‌ها عبارت بود از، عادل آذر، غلامرضا مصباحی مقدم، جعفر قادری، محمد عباسی، الیاس نادران، حبیب الله بی‌طرف حمید رضا برادران شرکا، غلامرضا اسداللهی، اسماعیل جلیلی، علیرضا منادی سفیدان، علی‌محمد احمدی، محمد علی عبدالله‌زاده، فداحسین مالکی و موثی الرضا ثروتی در ‌‌نهایت ۹ نفر را برای رأی گیری نهایی به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی کردند.

این ۹ نفر که از سوی این کمیته به کمیسون معرفی شدند عبارت بودند از: عادل آذر، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی‌مقدم، اسماعیل جلیلی، محمد عباسی، علیرضا منادی سفیدان، علی‌محمد احمدی و کهزادی که البته بقیه افراد توسط کمیته بررسی صلاحیت نامزدهای دیوان محاسبات از ادامه رقابت بازماندند.

غلامرضا جعفر‌زاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت:  ۹ کاندیدا در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای ریاست دیوان محاسبات جهت مصاحبه و بررسی برنامه‌ها حضور یافتند. پس از ارائه برنامه‌ها، الیاس نادران، عادل آذر و منادی سفیدان از سوی کمیته بررسی‌ صلاحیت‌ها برنامه‌هایشان برای تصدی ریاست دیوان محاسبات مجلس دهم پذیرفته شد.

این نماینده افزود: تا دقایقی دیگر دو گزینه نهایی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای معرفی به عنوان گزینه‌های تصدی ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی انتخاب می‌شود.

همچنین فیاض شجاعی، غلامرضا اسداللهی و فتح الله رحیمی هم به عنوان گزینه‌های دادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند.

بنا بر تصمیم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مقرر شد عادل آذر برای ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی شود. 

قرار است، روز چهارشنبه سی ام تیرماه، رئیس و دادستان های دیوان محاسبات با رأی وکلای ملت در صحن علنی مجلس انتخاب شوند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل