بازدید 3615

افت قیمت طلا پس از کودتای نافرجام ترکیه

در حالی که تقاضای دارایی امنی چون طلا با تلاش نافرجام کودتاچیان در ترکیه رنگ باخت، قیمت اونس در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت.
کد خبر: ۶۰۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 18 July 2016
در حالی که تقاضای دارایی امنی چون طلا با تلاش نافرجام کودتاچیان در ترکیه رنگ باخت، قیمت اونس در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در معاملات روز دوشنبه با توجه به شکست تلاش برای کودتا در ترکیه، خبرهای خوب اقتصادی آمریکا و تعهد بانک مرکزی برای حمایت از بازارهای سهام، دلار در برابر ین تقویت شد.
    
ترکیه در صدد مجازات گسترده حامیان کودتای نظامی نافرجام است؛ به طوری که بر اساس اعلام دولت بیش از 6000 نیروی نظامی و قضایی که در این کودتا نقش داشته‌اند را بازداشت کرده است. 

هر اونس طلا در معاملات امروز (اولین روز هفته کاری در بازارهای جهانی پس از کودتای نافرجام ترکیه) با افتی 0.7 درصدی یکهزار و 326 دلار و 80 سنت معامله شد. شمش در هفته گذشته افتی 2 درصدی را تجربه کرد که نخستین افت در هفت هفته اخیر بوده است.
    
مارک تو، رئیس مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌فونگ اعلام کرد: «قیمت طلا به دلیل کاهش ریسک‌گریزی تحت فشار قرار گرفته است. مردم در سراسر دنیا انتظار دارند که بانک‌های مرکزی بسته‌های محرک بیشتری را در سیاست‌های پولی خود لحاظ کنند که این موضوع منجر به تقویت ارزش دارایی‌های پرخطر خواهد شد.»
    
با این حال، بر اساس اظهارات وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز، بر اساس آنالیز اصلاحی فیبوناتچی، انتظار می‌رود اونس به سطح 1313 دلاری سقوط کند.
    
موضوع دیگری که فشار بیشتری را روی شمش ایجاد کرده آمار مثبت خرده‌فروشی آمریکا بوده که در ماه ژوئن فراتر از انتظار افزایش یافته است.
    
در همین حال، جیمز بولارد رئیس فدرال‌رزرو سنت‌لوئیز اعلام کرد که از نظر من ریسک رو به رشدی وجود دارد بنابراین بانک مرکزی آمریکا باید تنها یک بار در سال جاری نرخ بهره را افزایش داده و در سالهای 2017 و 2018 نرخ بهره را ثابت نگاه دارد.
    
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی‌های بدون‌ بهره‌ای چون شمش را افزایش داده و دلار را تقویت می‌کند.

در میان فلزات گرانبهای دیگر هر اونس نقره با افتی 1 درصدی 19 دلار و 99 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با رشدی 0.1 درصدی به 1087 دلار رسید و پالادیوم با 0.6 درصد کاهش قیمت 642 دلار و 40 سنت به ازای هر اونس معامله شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار