بازدید 7071

پوتین هم به جنگ دلار رفت

رئیس جمهور روسیه طرح قانونی را به دومای دولتی این کشور پیشنهاد کرد که بر طبق آن کشورهای مستقل مسترک‌المنافع باید از معامله با دلار آمریکا خودداری کنند.
کد خبر: ۶۱۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱ 04 August 2016
رئیس جمهور روسیه طرح قانونی را به دومای دولتی این کشور پیشنهاد کرد که بر طبق آن کشورهای مستقل مسترک‌المنافع باید از معامله با دلار آمریکا خودداری کنند.
 
به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طرحی قانونی را به دومای کشورش پیشنهاد کرد که بر طبق آن کشورهای عضو اتحادیه مستقل مشترک المنافع باید بازار مشترک مالی ایجاد کنند و از معامله با دلار خودداری کنند.

بر اساس گزارش دفتر ریاست جمهوری روسیه، در چارچوب «توافقنامه در مورد همکاری جهت ایجاد بازار مشترک ارزی در قلمرو کشورهای مستقل مشترک المنافع» مکانیسمی تاسیس خواهد شد که در صورت دست کشیدن کشورهای عضو این اتحادیه از معامله با دلار و یورو، نه تنها هیچ خسارات اقتصادی بر این کشورها وجود نخواهد داشت بلکه به تجارت و روابط اقتصادی این کشورها نیز کمک می‌کند.

بنا به این گزارش، با عملی شدن این توافقنامه در بازارهای کشورهای مستقل مشترک المنافع توسعه پول ملی این کشورها به وجود می‌آید.

در این گزارش تاکید شده است، کشورهای اتحادیه مستقل مشترک المنافع باید برای تصویب و عملی شدن توافقنامه فوق روندهای همگرایی در چارچوب این اتحادیه را گسترش دهند.

سخنان رئیس جمهور روسیه دراین زمینه در حالی است که مسکو طی چند سال اخیر با تحریم های اعمال شده غرب دست و پنجه نرم می‌‌کند و در نظر دارد با همکاری کشورهای مستقل مشترک المنافع با این کشور و عدم استفاده از دلار در معاملات در این محدوده پول ملی خود را تقویت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها