بازدید 53627
بسته خبری «تابناک»؛

احمدی نژاد درباره شهرام امیری چه گفته بود؟/ واکنش وزیر دادگستری به حواشی برادر رئیس‌جمهور/ کنایه تعطیلاتی قاضی پور به لاریجانی/ هدیه عجیب «کریم باقری» به خبرنگاران!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نظر استاندار تهران درباره سفرهای احمدی‌نژاد»،«پیام اینستاگرامی جهانگیری درباره مظلومیت روحانی»،«نظر ضرغامی درباره افشای فیش های حقوقی»،«حداکثر حقوق فرماندهان نیروهای مسلح؟»،«روایتی از شروط اصولگرایان برای روحانی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 07 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

استفاده از ظرفیت امامزادگان باید برای مقابله با جنگ نرم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما باید از ظرفیت امامزادگان برای مقابله با جنگ نرم بهره ببریم، بر همین اساس در ۲۸۰۰ بقعه و امامزاده برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

نظر استاندار تهران درباره سفرهای احمدی‌نژاد

استاندار تهران در پاسخ به سؤالی درباره شائبه انتخاباتی بودن سفرهای احمدی‌نژاد گفت: یقیناً این سفرها شائبه انتخاباتی دارد، چطور در سال منتهی به انتخابات این سفرها آغاز می‌شود البته نمی‌توانیم بگوییم این سفرها و سخنرانی‌ها انجام نشود اما باید دعوت کننده و محل سخنرانی را به فرمانداران اعلام کنند. این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

یک بازیگر زن دیگر به جم پیوست

سپیده ذاکری بازیگر فیلم ها و سریال هایی چون «روزگار قریب» و «دل شکسته» مدتی است که به ترکیه مهاجرت کرده و مشغول بازی در سریال «سال های عاشقی» به کارگردانی محسن ربیعی است.ربیعی که پیش از این کارگردان فیلم هایی چون «بازنشسته ها»، «زخم عشق» و «راز خانه بهجت» بوده است، نیز مدتی است به جم پیوسته و در نخستین همکاری اش با این شبکه، اقدام به ساخت مجموعه «سال های عاشقی» کرده است. این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 احمدی نژاد درباره شهرام امیری چه گفته بود؟/ واکنش وزیر دادگستری به حواشی برادر رئیس‌جمهور/ کنایه تعطیلاتی قاضی پور به لاریجانی/ هدیه عجیب «کریم باقری» به خبرنگاران!

سریال داعش ساخته می‌شود

«بردلی کوپر» مینی‌سریالی را درباره گروه تروریستی داعش می‌سازد و در آن ایفای نقش می‌کند. مجله «تالار مشاهیر» نوشت: شبکه آمریکایی «اچ.بی.او» مینی‌سریالی را درباره شکل‌گیری و فعالیت‌های تروریستی «داعش» در دست ساخت دارد و قرار است «بردلی کوپر» بازیگر فیلم‌های نامزد اسکاری چون «دفترچه بارقه امید» و «کلاهبرداری آمریکایی» به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر با این پروژه همکاری کند. «کوپر» تهیه‌کنندگی این پروژه را هم مشترکا با «تاد فیلیپس» بر عهده گرفته است. «تیم ون پاتن» که کارگردانی قسمت‌هایی از سریال‌های معروف «بازی تاج و تخت» و «امپراطوری ساحلی» را بر عهده داشته، در کنار «گرگ هورویتز» فیلمنامه‌نویس «ولورین» این دو را همراهی می‌کنند.

 

جلسه امنیتی برای وضعیت شهرام جزایری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عصر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه‌ای با وزیر اطلاعات دارند و در مورد وضعیت شهرام جزایری بحث می‌کنند.جواد کریمی قدوسی در مورد دستگیری شهرام جزایری در مشهد اظهار داشت: ما نیز این مسئله را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم و در فضای مجازی این خبر منتشر شده است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس عصر امروز جلسه‌ای با وزیر اطلاعات دارند و در مورد وضعیت شهرام جزایری بحث می‌کنند و موضوعات امنیتی مرتبط با حضور شهرام جزایری در مشهد نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

پیام اینستاگرامی جهانگیری درباره مظلومیت روحانی

معاون اول رئیس جمهوری گفت: حقیقتا این روزها دکتر روحانی مظلوم واقع شده است؛ این حجم بالای از هجمه ها و تخریب ها آن هم از تریبون های رسمی علیه شخص دوم کشور و رئیس جمهوری که بزرگترین گره ها را از کار کشور باز کرد در طول تاریخ ایران بی سابقه است.وی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت: امروز برای بدرقه رسمی ریاست محترم جمهوری که به دعوت رئیس جمهور محترم آذربایجان و برای شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان سفر دو روزه خود را به این کشور آغاز کردند، به فرودگاه مهرآباد رفتم.

جهانگیری ادامه داد: حقیقتا این روزها دکتر روحانی مظلوم واقع شده است. این حجم بالای از هجمه ها و تخریب ها آن هم از تریبون های رسمی علیه شخص دوم کشور و رئیس جمهوری که بزرگترین گره ها را از کار کشور باز کرد در طول تاریخ ایران بی سابقه است. وی گفت: به نظر می رسد منتقدان محترم از الان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده اند که البته اشکالی هم ندارد اما آنچه که همه فعالان عرصه سیاست باید به آن پایبند باشند مراعات نظام های اخلاقی جامعه است.

 

واکنش وزیر دادگستری به حواشی برادر رئیس‌جمهور

وزیر دادگستری در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر دست داشتن برادر رئیس‌جمهور در فساد بانکی، گفت: مدعیان باید دلیل بیاورند و اگر تخلفی صورت گرفته مستند شود تا در مراجع رسمی مورد بررسی قرار گیرد.حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال دست داشتن برادر رئیس‌جمهور در فساد بانکی اظهار کرد: قرار نیست همه جامعه متهم باشند و برای همه خبر و پرونده ساخته شود.وزیر دادگستری افزود: چطور معتقدند که برای همه باید دادگاه محاکمه برگزار شود ولی وقتی به سوژه سیاسی می‌رسند از بلندگوی رسانه‌ها محاکمه می‌کنند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات پابرجاست

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصدمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد ممنوع التصویری سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق و همچنین اختلاف بین دادستانی و شورای امنیت ملی افزود: بارها در این خصوص اظهار نظر کرده‌ام، شورای امنیت ملی مصوبه‌ای در این خصوص داشت و به صورت مصداقی دبیرخانه در این خصوص واکنش داشته است ضمن اینکه وظایف دادستانی و دبیرخانه شورای امنیت ملی با یکدیگر منطبق است و اجرایی شده است همچنین این مصوبه نیز تاکنون لغو نشده است. همچنین دستوری که از مرجع رسمی صادر شده لازم الاجراست لذا مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این خصوص همچنان پابرجاست. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

فراکسیون امید از کاندیدای اصلاح طلب حمایت خواهد کرد

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت : این فراکسیون در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت خواهد کرد. اصلاح‌طلبان هنوز ورودی به مصادیق انتخابات ریاست جمهوری نداشتند، آنچه برای ما اهمیت دارد روندی است که از سال 92 شروع شده و معتقدیم که این روند معقول و منطقی باید همچنان ادامه یابد. از 78 عضو هیات رییسه کمیسیون‌ها، 33 نفر از لیست امید، 35 نفر از لیست ولایت و 10 نفر مستقل بودند لذا عملکرد فراکسیون در مجموع خوب بوده و البته در انتخاب ناظرین مجلس این فراکسیون عملکرد بهتری داشته است. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

 

نرخ موالید در کشور منفی شد

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم تعداد خانواده‌هایی که می‌خواهند از تک‌فرزندی خارج شوند بسیار محدود و سالی 40 تا 50 هزار نفر است بنابراین پیش‌بینی شد که با این جمعیت محدود افزایش موالید به اتمام برسد. بنابراین اگر سیاست‌های جمعیتی به‌موقع وارد کار نشود سال ۹۶ با فروکش نرخ موالید مواجه خواهیم شد. این پیش‌بینی درست بود به‌طوری که نرخ موالید به 2.3 درصد کاهش یافت. اگر این روند ادامه پیدا کند رشد موالید صفر و شاید منفی می‌شود. اکنون در 4ماهه ابتدای سال 95 هرچند که هنوز زود است که قضاوت کنیم اما با رصدهایی که شده است نرخ موالید به منفی 0.6 درصد رسیده، این به‌معنی آن است که رشد موالید نزدیک به صفر و کمی زیر صفر آمده است. ما نمی‌خواهیم سیاست‌های جدید جمعیتی ایجاد شود بلکه برای رفع این تهدیدها باید سیاست‌های جمعیتی فعلی اجرا شوند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

نماینده سابق از وزارت صنعت کنار گذاشته شد

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت هفته گذشته ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قبل را به عنوان معاون اقتصادی و بازرگانی خود منصوب کرده بود که پس از انتقادات مطرح شده در خصوص این انتصاب، فتحی پور از وزارت صنعت کنار گذاشته شد. فتحی پور در حالی به عنوان معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت منصوب شده بود که معصوم نجفیان داماد وی هم اکنون عضو هیأت مدیره سایپا است. نجفیان قبل از این نیز مدیرعامل شرکت دخانیات بود.همچنین فارس مدعی شد ، ارسلان فتحی پور که در دوره سابق مجلس رئیس کمیسیون اقتصادی بود برای شرکت در انتخابات مجلس دهم تائید صلاحیت نشد.

 

هدیه عجیب «کریم باقری» به خبرنگاران!

زمانی که برانکو مشغول گفت‌وگو با خبرنگاران بود کریم باقری حدود 10 توپ به سمت اصحاب رسانه شوت کرد که اگر خبرنگاران مواظب نبودند شاید این ضربه‌های محکم باقری آنها را دچار مشکل می‌‌کرد. این در حالی است که باقری عنوان کرد این شوت‌ها را به عنوان هدیه روز خبرنگار به سمت خبرنگاران زده است! فارس این خبر را منتشر کرد.

 

افشاگری بی‌سابقه مدیر تولید «جم»

یارمهدی دلایل دلزدگی از همکاری‌اش با این گروه را چنین بیان کرد: افرادی که با این شبکه همکاری می‌کنند، پس از مدتی باید در میهمانی‌های شبانه سعید کریمیان و خواهرش سعیده کریمیان شرکت کرده و در صورت تأهل،‌ قید زندگی مشترک و همسرشان را بزنند. از طرفی زمانی که این افراد مدت ویزایشان در ترکیه به پایان برسد،‌ به آنها پیشنهاد می‌کنند که مسیحی شوند تا بتوانند پناهنده شوند. بنابراین برای ادامه همکاری با این شبکه‌ها باید از خیلی چیزها چشم پوشی کنید. آن هم برای دستمزد ماهی 2500 لیره که رقم قابل توجهی به حساب نمی‌آید. مشرق این خبر را منتشر کرد.

 

نظر ضرغامی درباره افشای فیش های حقوقی

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با همکاری انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و سازمان بسیج رسانه در حوزه هنری تهران برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه خبر گفت: افشای فیش‌های نجومی اقدامی فوق‌العاده از سوی این رسانه‌ها بود و منجر به تصمیم‌سازی در سطح نظام شد.فارس این اظهارات را منتشر کرده است.

 

واگذاری پتروشیمی‌ها در انحصار 3 کنسرسیوم

رضا شیوا در یک نشست خبری در خصوص بررسی واگذاری سهام گروه بهمن به شرکت ویسمن موتور و اعضای هیأت مدیره مشترک ویسمن موتور با شرکت قطعه سازی کروز اظهار داشت: در بخش پتروشیمی خریداران پروژه‌های پتروشیمی فقط 2 یا 3 کنسرسیوم هستند که بیشترین انحصار را در این بخش به وجود آورده‌اند و این انحصار باید برطرف شود. البته در این شرایط نمی‌توانیم این انحصار را برطرف کنیم اما باید نظارت بیشتری بر آنها صورت گیرد.رئیس شورای رقابت ادامه داد: در همین راستا به مرکز ملی رقابت فرصت سه ماهه داده بودیم تا مشکلات صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی را بررسی کنند و پیشنهاد خود را برای حل این مشکل ارائه دهدشیوا اظهار داشت: در جلسه فردا در شورای رقابت در خصوص چگونگی فروش تولیدات پتروشیمی با حضور مسئولان بورس کالا و پتروشیمی‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.وی در این مورد توضیح داد: فعالیت‌های تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان و جزئیات آن توسط یک کارگروه مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد تا مشکلاتی که در بورسی بودن عرضه مواد پتروشیمی می‌آید نیز برطرف شود که این مسئله در جلسه فردا مورد تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

 

حداکثر حقوق فرماندهان نیروهای مسلح؟

سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت حقوق کارکنان نیروهای مسلح اظهار داشت: حداکثر دریافتی کارکنان و مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح بالاتر از حد مجاز که قانون تعیین کرده است، نبوده، گفت: سیاست ستاد کل در مورد حقوق‌ها، کاهش فاصله میان حداقل و حداکثر دریافتی‌هاست.

 

رواج شرط‌بندی و قمار جدید فوتبالی در ایران

این روزها بازار شرط‌بندی فوتبال در ایران، بیشتر از هر زمانی دیگری داغ است و این را می‌توان از چند هزار وب‌سایت فعال در داخل کشور فهمید؛ هرچند برخی ترجیح می‌دهند همچنان کاربر سایت‌های خارجی باقی بمانند.روزنامه «شهروند» افزوده است: اعدادی که برای گردش و درآمد مالی ناشی از این پیش‌بینی‌ها هم مطرح می‌شود، اگرچه کمی متفاوت ولی نجومی‌اند و هر روز هم بخشی از سرمایه داخلی به‌واسطه پیش‌بینی در وب‌سایت‌های خارجی از کشور خارج می‌شود. کاربران این وب‌سایت‌ها هم گستره زیادی پیاده کرده‌اند و نمی‌توان آنها را به یک جغرافیا یا طبقه خاص نسبت داد.در سال‌های گذشته و با گسترش این نوع شرط‌بندی‌ها، این سوال بین جامعه‌شناسان و کارشناسان وب ایجاد شده است؛ این‌که چه می‌شود جوانی در ایران دارایی‌ خود را روی حوادث بازی دوتیم ناشناخته فوتبال در لیگ دسته‌ دوم یونان یا هرکشور دیگری قمار می‌کند؟ جذابیت این پیش‌بینی‌های هزینه‌دار چیست و چرا افراد پس از تجربه باخت‌های مکرر، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند؟

 

کنایه تعطیلاتی قاضی پور به لاریجانی

صحن علني مجلس تمامي نداشت تا اينكه مجددا نادر قاضي پور حاشيه سازي كرد.وي كه مجددا براي قرائت تذكري تربيونش باز مي شد اينبار به تعطيلات لاريجاني گير داد.قاضي پور گفت: خوشحاليم كه شما انقدر در جلسه امروز با ما همكاري مي كنيد به نظر مي رسد كه دوهفته تعطيلات به شما خوش گذشته است، كه اين بذله گويي قاضي پور منجر به خنده لاريجاني شد و در پاسخ به قاضي پور گفت: ظاهرا تعطيلات به شما هم خوش گذشته است. ما كه تهران بوديم ولي شما كه ظاهرا اروميه بوديد بيشتر خوش گذشته است كه اين پاسخ لاريجاني باعث خنده برخي نمايندگان شد. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

 

پشت پرده هجمه‌ها علیه دستگاه قضا

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگویی گفت؛ موضوع پرونده یالثارات و فضایی که در ارتباط با این پرونده ایجاد شده به لحاظ انتشار برخی از اخبار غیر دقیق و غیرصحیح موجب ایجاد هجمه‌ای علیه دستگاه قضایی گردیده و این امر نه تنها بر مردم بلکه برای خیلی از مسئولان هم مشتبه شده است.این مسئول عالی قضایی ضمن محکوم کردن هرگونه بداخلاقی رسانه‌ای و مطبوعاتی از سوی اصحاب رسانه و مطبوعات بیان کرد: مکررا گفته‌ایم انتظارمان از اصحاب رسانه این است که اخلاق حرفه‌ای را لحاظ کنند و اطلاع رسانی از چارچوب اخلاق خارج نشود.میزان این خبر را منتشر کرده است.

 

انتقادات تند چمران از دولت و دفاع از شهردار تهران

رئیس شورای شهر انتقاد سوم خود را درباره دولت به اختلافات بین شهرداری و دولت اختصاص داد و گفت: اختلاف بین دولت و شهرداری، اختلاف شخصی نیست، بلکه اختلاف مبنایی و سنتی است، وزارت کشور، صاحب شهرداری ها بوده و حالا شهردار را گروه دیگری منصوب می کند و به او نظارت می کند. در مشهد و اصفهان، شهردار اشخاص دیگری هستند ولی می بینید اختلافات شهرداری ها با دولت و وزارت راه و شهرسازی چقدر بالا می گیرد که به محاکم قضایی و مراجع هم می کشد. روحیه دولت درباره شهرداریها هنوز از بین نرفته. باید بپذیریم هر چه دولت چالاکتر و کوچکتر باشد، موفق تر است. اصل مشکل اینجاست که دولت نمی خواهد امپراتوری خود را دست بدهد.چمران در ادامه باز هم رویه انتقادی خود نسبت به دولت را ادامه داد و گفت: ما انتظار داریم پول تجمیع مالیات دوباره به شهرداریها برگردد. چون ممکن است این پول نیز به سرنوشت سهمیه شهرداریها از جریمه های رانندگی دچار شود که مثلا به استاندار، سهم شهرداری را 300 میلیارد تومان می دهند ولی استاندار از این بودجه، تنها 6 میلیارد را به شهرداری می دهد. ما نمی خواهیم از دولت پول بکنیم، بلکه می خواهیم بدهی خود را بگیریم. مثلا دولت موظف بوده 50 درصد هزینه نوسازی بافتهای فرسوده را به شهرداریها بدهد ولی یک ریال هم به هیچ شهرداری نداده است. در دولت کسی به فکر شهرداریها نیست.

 

احمدی نژاد در سال 88 درباره شهرام امیری چه گفته بود؟

باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیشینه شهرام امیری نقل قولی هم از محمود احمدی نژاد آورده و یادآور شده است:احمدی‌نژاد در آبان ۱۳۸۸- پنج ماه پس از ناپدیدشدن شهرام امیری - در پاسخ به این سؤال که "موضوع ربوده‌شدن چهار نفر از دانشمندان ايراني از جمله شهرام اميري كه بعد از رفتن به عربستان و انجام حج عمره پيدا نشده‌اند تا چه اندازه صحت دارد" گفته بود: "اين كساني كه ربوده شده‌اند، از سوي سازمان‌هاي اطلاعاتي وابسته به آمريكا ربوده شده‌اند. ايران اطلاعات مشخصي در‌اين‌باره در اختيار دارد".

 

روایتی از شروط اصولگرایان برای روحانی

-مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: تعیین شرط و شروط برای روحانی امر تازه‌ای نیست، مگر در گذشته آقایان بدون شرط و شروط از دیگران حمایت کردند. هنوز درباره انتخابات دوره بعد در جامعه روحانيت بحثى نشده تا بخواهد نوبت به شرط وشروط برسد، بعلاوه ،تعیین این شرط و شروط که تازگى ندارد، مگر در گذشته آقایان بدون شرط و شروط از ديگران حمايت کردند ، حالا ممکن است بازتاب عمومی پیدا نکرد ه باشد.

انتخاب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 برای ما پیش بینی نشده بود چون نظرسنجی ها نشان می داد که آقای روحانی در پایین طیف نظرسنجی هاست، در نظر سنجی ها، بالای طیف آقايان قالیباف و ولایتی بودند و با فاصله ای آقای روحانی قرار داشتند و پیش بینی نمی شد که آقای روحانی ریس جمهور شود، البته با چرخشی که در اصلاح طلبان در حمایت از آقای روحانی بوجود آمد و حمایتی که آقای هاشمی درآخرین روزها از وی داشتند وی موفق شدند .

در واقع در جامعه روحانیت این امر که بگویم آقای روحانی موقعیت بهتری دارند و با شرط و شروط از وی حمایت کنیم پیش بینی نمی شد، در آن زمان هم بنده موضع حمایت از آقای روحانی نداشتم، شاید سه ماه مانده به انتخابات 92 اقای روحانی از بنده دعوت کردند و به مرکز تحقیقات استراتژیک رفتم و با هم صبحانه ای خوردم، وی در این دیدار پرسید که اوضاع را چگونه می بیند و من به وی گفتم بعید می دانم که شما رای بیاورید و پیروز شوید وی علت را جویا شد، بنده نیز پاسخ دادم، ازسوئى شما ازاصولگرایان تعریف می‌شوید پس اصلاح طلبان از شما حمایت نمی کنند و از سوی دیگر شما با مجموعه اصولگرايان مشورت نکرده اید که حمایت مجموعه را پشت سرتان داشته باشد و از این جهت بعید می دانم که شما انتخاب شوید، ولی دیدیم با چرخشی که در مجموعه اصلاح طلبان رخ داد آقای روحانی انتخاب شد، چراکه اصلاح طلبان در آن موقعیت آقای روحانی را نزدیکترین فرد از میان کاندیداها به خود می دیدند در واقع اصلاح طلبان به این امر واقف شده بودند که اگر بروی آقای عارف اصرار کنند وی رای ندارد و اگر وفاودار به عارف می ماندند آقای عارف رای نمی آورد پس نزدیک ترین فرد به دیدگاههای خودشان را آقای روحانی دیدند وبه وی اقبال کردند، از آن طرف هم آقای هاشمی از وی حمایت کردند و آقای روحانی توانست رای 50 بعلاوه 7دهم درصد را بیاورند.

اگر یک کاندیدای واحد از طرف اصولگرایان معرفی شود آیا قدرت رقابت با روحانی را خواهد داشت؟

بستگی به شرایطی دارد که آقای روحانی در مدت باقیمانده پدید می آورد اگر شرایطی که پدید می آورد متفاوت از شرایط سه سال گذشته در عرصه اقتصادی کشور باشد چه بسا آقای روحانی بی رقیب کار را پيش ببرد، اگر نتواند شرایط متفاوتی را ایجاد کند به طوریکه از رکود خارج شویم ،به طوریکه اشتغال افزایش یابد که مردم این تغییر را لمس کنند اوضاع برای آقای روحانی خیلی مساعد نیست.این گفت و گو را خبرآنلاین منتشر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان