بازدید 33467
بسته خبری «تابناک»؛

ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها/ روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی/ شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون احمدی نژاد/ گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!/ مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«توضیحات وزیر دادگستری درباره پرونده دو شهرام!»،«نحوه بازجویی احمدی نژاد به روایت خباز»،«گلایه جدید پسابرجامی سردار قاسمی»،«درخواست جدید روحانی از قوه قضائیه»،«حمایت صریح هاشمی از روحانی برای انتخابات 96»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 10 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش معاون وزارت امور خارجه آمریکا به نامۀ احمدی‌نژاد

«الیزابت ترودو» معاون وزارت امورخارجه آمریکا گفت، نامه ای را که گفته می شود 'محمود احمدی نژاد' رئیس جمهوری سابق ایران برای 'باراک اوباما' فرستاده است، دیده ایم و وزارت دادگستری باید در باره این نامه اظهار نظر کند.ترودو به خبرنگار نشریه «نیویورک پست» گفت: وزارت دادگستری تا کنون از ارایه هرگونه توضیحی درباره این نامه خودداری کرده است.احمدی نژاد روز دوشنبه با ارسال نامه ای به اوباما خواستار رفع توقیف 2 میلیارد دلار از دارایی های توقیف شده از حساب های ایران در نیویورک شد.


لنکرانی: کاندیدای ریاست‌جمهوری نخواهم شد

کامران باقری لنکرانی عضو کابینه دولت نهم در پاسخ به سؤالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات 96، گفت: بنده حتما داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهم شد.وی با بیان اینکه، امیدواریم انتخابات آتی ریاست‌جمهوری باعث تداوم انقلاب و نو شدن مدیریت و کارآمدی و شتاب در حرکت به سمت پیشرفت و تمدن اسلامی باشد، تصریح کرد: باید از ورود زودهنگام به انتخابات ابراز نگرانی کرد؛ متاسفانه در این دوره شاهد ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی هستیم که این امر به شدت برای کشور آسیب زاست.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


توضیحات وزیر دادگستری درباره پرونده دو شهرام!

پورمحمدی با تاکید بر اینکه اعدام شهرام امیری به جرم جاسوسی مسلم انجام گرفت، درباره پرونده شهرام جزایری گفت: پرونده شهرام جزایری در حال رسیدگی است.مصطفی پورمحمدی در خصوص آخرین وضعیت شهرام جزایری گفت: شهرام جزایری دستگیر و بازداشت شده است و بنا بر اظهارات دادستان کل کشور، وی به اتهام تبانی برای اقدام علیه امنیت عمومی از طریق اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی در مشهد و با دستور دادستان مشهد بازداشت شد، هم اکنون نیز پرونده شهرام جزایری در حال رسیدگی است.وزیر دادگستری در خصوص شهرام امیری، گفت: این فرد به جرم جاسوسی اعدام شد، محکومیت جاسوسی مسلم این فرد از سوی آمریکایی‌ها نیز پس از اعدام اعلام شد، آمریکایی‌ها اعتراف کردند که از این فرد اطلاعات بسیاری دریافت کرده‌‌اند.این مطلب در خانه ملت منتشر شده است.


ادعای تازه هاله اسفندیاری درباره ایران و اردوغان

"هاله اسفندیاری" مسئول بخش خاورمیانه مرکز مطالعاتی "وودرو ویلسون" که پیش تر مدتی را در ایران در بازداشت بود با انتشار یادداشتی تازه ادعاهایی را علیه یاران مطرح کرده است. او مدعی شده که برخورد اخیر دولت ترکیه با دانشگاهیان مشابه رویکرد ایران نسبت به اساتید دانشگاهی است! اسفندیاری در این قیاس مع الفارق می نویسد:"ترکیه از دانشگاهیان می هراسد. شهروندان ترکیه مایل اند ک به طور مستقل از دولت عمل کنند مقام های دولتی در استانبول انگشت اتهام را به سوی دولت امریکا گرفته اند و آن دولت را متهم به کمک برای کودتای اخیر ارتش کرده اند و خواستار استرداد فتج گولن از پنسیلوانیا شده اند. دانشگاهیان در ماه گذشته برای کنفرانسی جمع شده بودند که هانری بارکی یکی از همکاران من از بخش خارمیانه مرکز وودرو ویلسون نیز در آنجا حاضر شده بود. دعوت نامه برای او یک ماه پیش از کودتای ژوئیه ارسال شده بود.هیچ چیز شیطانی و یا مخفی ای درباره این کنفرانس جود نداشت و قرار بود کارشناسان مسائل ایران، ترکیه و خاورمیانه دور هم جمع شوند. بارکی یک دانشگاهی مورد احترام است و کارشناس مسائل ترکیه معاصر است. او نه جاسوس است و نه قصد کودتا داشت. با این حال، روزنامه های دولتی ترکیه در صفحه اول خود عکس او را منتشر کرده اند و مدعی شده اند که در تلاش برای کودتا بوده و برای سیا کار می کرده است. آنان تیتر زده اند:"دیدار مخفیانه سیا در استانبول در شب کودتا". این مطلب در سایت روزنو منتشر شده است.


شایعه استیضاح پنج وزیر در مجلس

یکی از نمایندگان مجلس گفت: در بین نمایندگان زمزمه استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنار استیضاح سه وزیر تعاون، اقتصاد و آموزش و پرورش مطرح است.وی افزود: هنوز هیچ یک از این استیضاح ها جدی نیست اما بیش از هر وزیری، ربیعی وزیر تعاون در معرض استیضاح قرار دارد.این نماینده گفت: طراحان استیضاح وزیر تعاون از فراکسیون امید مجلس هستند که می گویند حدود 80 امضا برای این استیضاح دارند.وی افزود: چون به نظر می رسد با ترکیب فعلی مجلس و لابی افراد، استیضاح رای نمی آورد، به همین دلیل این طرح ها جدی نیست و در حد زمزمه در مجلس شنیده می شود.استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در مجلس مطرح شد.این مطلب در افکارنیوز منتشر شده است.


تشکیل فراکسیون اعتدال و توسعه

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه فراکسیون اعتدال و توسعه از سوی کاظم جلالی و با ریاست وی تشکیل شده، گفت: تشکیل این فراکسیون در واقع انشقاق در 2 فراکسیون مهم مجلس یعنی فراکسیون امید و فراکسیون ولایت بود ما نمی دانیم هدف از این کار چه بوده است.وی افزود: یک تشکل با انشقاق در 2 فراکیسیون دیگر تشکیل شد چرا که با تشکیل فراکسیون جدید، عده ای از فراکسیون امید و ولایت جذب آن شدند.عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه گفته شده فراکسیون جدید مجلس 60 عضو دارد، افزود: اعضای فراکسیون ولایت مجلس معتقدند که اگر کسی می خواهد عضو فراکسیون دیگری شود، مختار است اما دیگر نمی تواند عضو فراکسیون ولایت مجلس باشد.ابطحی معتقد است فراکسیون ولایت باید نقش پررنگ تری در سیاست داخلی و خارجی همچنین تصویب طرح ها و لوایح در مجلس داشته باشد و باید ورود بیشتری به مسائل کند.وی گفت: در همین راستا برخی از اعضای فراکسیون ولایت تصمیم دارند جلسه شورای مرکزی این فراکسیون را هفته آینده برگزار کنند تا هماهنگ تر و منظیم تر عمل کنند.این مطلب در افکارنیوز منتشر شده است.


اعتراض رضا کیانیان به انگلیسی شدن فروشگاه‌های ایرانی

رضاکیانیان بازیگر مطرح کشورمان در صفحه اینستاگرامش از عرضه محصولات برندهاى داخلى در داخل کشور به زبان انگلیسى و به انگلیسی بودن یک فروشگاه ایرانی انتقاد کرد.

ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها/ روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی/ شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون احمدی نژاد/ گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!/ مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

نحوه بازجویی احمدی نژاد به روایت خباز

"محمدرضا خباز" نماینده سابق مجلس و معاون تقنینی سابق معاونت پارلمانی رئیس جمهور که حالا استاندار استان مرکزی است می گوید: احمدی نژاد تنها در برخی از جلسات دادگاه حضور پیدا نکرد. اولین احضار او به دادگاه در مجتمع قضایی تهران صورت گرفت و از آنجایی که عده زیادی از مردم و خبرنگاران در آنجا حضور داشتند و نسبت به او ابراز احترام و احساسات کردند شرایط برای بازجویی از او فراهم نبود بنابراین بازجو جلسه نخست دادگاه را بدون انجام بازجویی به جلسات آتی موکول کرد. در جلسات آتی دادگاه، احمدی نژاد از در خاصی به دور از چشم خبرنگاران و مردم وارد اتاقی خاص شد و درست در این زمان اولین بازجویی‌ و رسیدگی‌ها اتفاق افتاد اما درباره اینکه آیا پرونده او آماده صدور حکم است یا خیر، اطلاعی ندارم. این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.


روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور که صبح امروز در سالن جلسات دادستانی کل برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: در موضوع فیش‌های حقوقی لیست 1600 نفره‌ دریافت کرده ایم که تعداد کمی از آنها حقوق آنچنانی می‌گیرند. بخش قابل توجهی از حقوق‌ها مبانی قانونی و مصوباتی دارد که در آن ولنگاری بوده است.روابط عمومی دادستانی کل کگشور این خبر را منتشر کرده است.


گلایه جدید پسابرجامی سردار قاسمی

سردار سعید قاسمی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که سه‌شنبه شب در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد،با اشاره به موضوع پسابرجام گفت: امروز کار به جایی رسیده که برخی مسؤولان فرق دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهند.فارس این اظهارات را منتشر کرده است.


23 میلیون بازیکن مجازی ایرانی!

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرکت) گزارشی از وضعیت مصرف بازی دیجیتال و بازیکنان در کشور ایران تدوین کرده که حاوی جامع‌‌ترین آمار رسمی از حوزه بازی‌های دیجیتال در کشور است. طبق این گزارش 23 میلیون نفر از جمعیت 79 میلیون نفری در ایران بازی می‌کنند و 30 درصد جمعیت ایران (حدوداً معادل یک سوم جمعیت کشور) بازیکن هستند. 53 درصد از بازیکنان به طور مستمر بازی می‌کنند.


درخواست جدید روحانی از قوه قضائیه

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور، با بیان اینکه باید رفتار استانداران برگرفته از رفتار دولت بر مبنای تدبیر و امید باشد، گفت: مقامات قضایی آمریکا در سال 88، یک میلیارد و 800 میلیون دلار از پول بانک مرکزی را توقیف کردند و در بهمن سال 91 با رأی دادگاه این مبلغ را در تصرف خود درآوردند. البته شکایاتی در سال 93 و 94 به منظور تجدید نظرخواهی انجام شد که نهایتاً همان حکم اولیه سال 91 تأیید گردید، در حالی که امکان‌پذیر بود که در بین سال‌های 86 تا 87 و در حدود 10 ماه فرصت طلایی که در اختیارمان قرار داشت، همه پول خود را از دسترس آمریکایی‌ها خارج کنیم، اما در این زمینه اهمال صورت گرفته و دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذیربط وظیفه دارند که این موضوع را پیگیری کنند.


شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون زندانی احمدی نژاد

مراسم ازدواج دختر محمد رضا رحیمی، معاون اول دولت دهم، سه شنبه شب با حضور تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی کشور برگزار شد.گفتنی است در این مراسم علی اکبر صالحی معاون روحانی و رئس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت.

ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها/ روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی/ شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون احمدی نژاد/ گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!/ مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

اگر ما به اوباما نامه می‌زدیم فتنه‌گر می‌شدیم!

صادق زیباکلام با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به اوباما گفت: حتی اگر من و شما هم برای رئیس جمهوری آمریکا نامه بنویسیم اشکالی ندارد چراکه اقدام ما غیرقانونی نیست، اما با این تفاوت که اگر زیباکلام و شما نامه‌ای برای آقای اوباما بنویسیم به ما میگویند «جاسوس و فتنهگر» و انگهای این‌چنینی به من و شما نسبت میدهند.آنا این خبر را منتشر کرده است.


مرتضوی باز هم شاکی شد

برای وکیل سازمان تأمین اجتماعی التزام به «قید شرف» به میزان ١٥میلیون تومان صادر شد. بعد از وکلای جمعی از کارگران و بیمه‌گذاران تأمین اجتماعی، حالا نوبت به «مجتبی نظری» وکیل سازمان تأمین اجتماعی، قاضی و دادستان سابق رسیده است.روزنامه «شرق» پس از این مقدمه نوشته است: سعید مرتضوی با پرونده‌ای ١٨جلدی در شعبه ١٠٥٧ دادگاه کارکنان دولت تاکنون از تعدادی از شاکیانش شکایت کرده است. از «مصطفی ترک‌همدانی» وکیل دادگستری پیش از این شکایت کرده بود و حالا سراغ وکیل سازمان تأمین اجتماعی رفته است. پرونده‌ای که «نظری» وکالتش را برعهده دارد، شکایت سازمان تأمین اجتماعی از سعید مرتضوی، مدیرعامل وقت سازمان بر مبنای گزارش تحقیق‌وتفحص دو سال گذشته مجلس نهم است.نظری دیروز به «شرق» گفت: «سال گذشته شعبه بازپرسی دیگری من را بابت شکایت سعید مرتضوی به اتهام نشر اکاذیب احضار کرد اما بعد از اعلام عدم صلاحیت، پرونده به شعبه ١٥ دادسرای وی‍ژه کارکنان دولت یعنی همان شعبه‌ای که پرونده شکایت از سعید مرتضوی در حال رسیدگی بود، ارسال شد».او با اشاره به اینکه سعید مرتضوی وکیل گرفته و شکایتی علیه من تنظیم کرده است، افزود: « بازپرس شعبه ١٥، بنده را احضار و اتهام من را به استناد مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی داشتم، نشر اکاذیب ذکر و تقاضای تعقیب قضائی من را مطرح کرد».


مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

"عباسعلی کدخدایی" سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گویی بیان داشت، در مورد مشایی، مجموعه‌ای از گزارش‌های دالّ بر تخلفات وی وجود داشت که تمامی آن‌ها در پرونده مربوط به او در شورای نگهبان مکتوب و مضبوط است. در نهایت، همین مسایل منجر به رد صلاحیت وی شد. در مورد مشایی، با مجموعه شورای نگهبان و با شخص بنده که در آن مقطع، مسئولیت اجرایی داشتم، تماسی حاصلی نشد. چنانچه اگر تماسی هم گرفته می‌شد، تأثیری در فرآیند رد صلاحیت‌ها نداشت. اگر از جانب رییس جمهور وقت یا هر فرد دیگری، فشاری نیز نسبت به شورای نگهبان در مورد آقای مشایی وجود می‌داشت، فایده‌ای دربرنداشت.این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.


حمایت صریح هاشمی از روحانی برای انتخابات 96

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش اظهار کرد: شما مدیران و معلمان دلسوز نیز باید وارد این فضا شوید و من مطمئن هستم که در دوره دوم دولت روحانی این مشکلات حل خواهد شد و تمام این مسائل در حالی است که همه اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان باید با تمام اختلافات سیاسی در جهت پیشرفت کشور قدم بردارند تا آینده نظام زیر سؤال نرود و در صورتی که پرورش در کنار آموزش قرار بگیرد ما جامعه سالمی خواهیم داشت.


نظر لاریجانی درباره قرارداد نفتی و هواپیمایی باشرکت خارجی

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکر شفاهی گفت: لایحه دولت درباره برنامه ششم توسعه، کلیات و جزئیات برنامه را ندارد و به نظر می رسد تنها احکامی از برنامه در این لایحه گنجانده شده است.وی افزود: با رویکرد جدید، دولت قصد دارد برنامه را خود تصویب کند.وی در تذکر دیگری عنوان کرد: بر اساس قانون، کلیه قراردادها و عهدنامه ها باید به تصویب مجلس برسد اما درباره قراردادهای نفتی و خرید ایرباس، ابهام وجود دارد و مجلس به طور شفاف اطلاعاتی از آن در اختیار ندارد.علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تشخیص شما مورد تائید شورای نگهبان نیست، اینکه شرکت ها قرارداد ببندند، بر اساس تفسیر شورای نگهبان نیازی به تصویب مجلس ندارد.لاریجانی تصریح کرد: اگر دولت ها قرارداد ببندد باید به تصویب مجلس برسد. درباره این قرارداد ها نیز حتماً کمیسیون های مربوطه اطلاعات دارند.مهر این خبر را منتشر کرده است.


ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها

الیاس حضرتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی، یادآور شد:‌ در کنار وظیفه وزارت ارشاد برای صدور مجوز برای کنسرت‌ها، نیروی انتظامی و سایر ارکان نیز موظف هستند که خود را با این وزارت‌خانه هماهنگ کنند. اگر می‌خواهیم کشور را یکپارچه اداره کنیم و نشان دهیم که یک دولت تصمیم‌گیرنده وجود دارد، نیروی انتظامی که بنابر قانون زیرنظر وزارت کشور اداره می‌شود، باید با وزارت ارشاد هماهنگ باشد و ورود ناگهانی ستاد کل نیروهای مسلح به بحث برگزاری کنسرت‌های موسیقی از دید ما اتفاقی عجیب است و متاسفانه همچنان داستان کنسرت‌ها و برخورد با صحنه‌های هنری و هنرمندان، داستان غم‌انگیزی است.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


مشکلات اجتماعی امریکا از دید سردار سلامی

سردار حسین سلامی ظهر امروز در سومین اجلاس ملی فعالین شاخص جبهه فضای مجازی انقلاب اسلامی (فصل وصل) اظهار داشت: روند فروپاشی نظام اجتماعی دنیای غرب آغاز شده و به سمت شرق در حال پیشروی است. سالانه بیش از 33 هزار نفر جوان در آمریکا خودکشی می‌کنند که نشان‌دهنده بحران شخصیت جوانان در غرب است. نرخ رشد طلاق در جامعه آمریکا در جهان رکورد زده و همچنین از هر 4 دختر دانش‌آموز یک نفر، سقط جنین را تجربه می‌کنند.تسنیم این اظهارات را منتشر کرده است.


برائت مهناز افشار از رامین

محمدعلی رامین در گفت‌وگویی درباره برخی مسائل پیرامون مهناز افشار و پسرش معتقد است: وقتی اعضای یک خانواده هرکدام «مستقلاً» راه خود را تعیین و مسئول رفتار خود هستند، چرا بعضی از رسانه ها اصرار دارند، هر کدام را به بهانه دیگری سرزنش کنند. طبیعی است که عواطف افراد هر خانواده‌ای و احساس مسئولیت اخلاقی آنها نسبت به همدیگر، در جای خود محفوظ است؛ اما این مسئولیت های اخلاقی متقابل در افراد یک خانواده، موضوع مباحث رسانه ها نیست؛ در همین موضوعات مورد علاقه رسانه‌ها، مگر یک چهره هنری مشهور و مستقل مانند سرکار خانم «مهناز افشار»، بارها به ابراز برائت از بنده وادارنشده‌اند؟این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.


ماجرای شام خاوری برای هاشمی

ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و از عوامل اختلاس 3 هزار میلیاردی بدون رعایت ضوابط قانونی و گرفتن وثیقه لازم تسهیلات پرداخت کرده بود. خاوری در سال 84 قبل از انتخابات ریاست جمهوری نهم با توجه به اینکه اهل استان لرستان بود نمایندگان حوزه زاگرس را با عنوان بررسی مسائل استان‌های زاگرس‌نشین برای شام دعوت کرد و من نیز در آن نشست حضور داشتم مهمترین پیشنهادش در این نشست فعالیت برای هاشمی رفسنجانی بود. خاوری با روی کار آمدن دولت نهم بازنشسته شد و تا دولت دهم پیدایش نشد و در این دولت توسط برخی از جمله محمدرضا رحیمی که در دولت حضور داشت، مدیرعامل بانک ملی شد.


واکنش تند کوچک زاده به انتصاب مشاوران لاریجانی

مهدی کوچکزاده در اینستاگرامش به احکامی که روز گذشته علی لاریجانی برای چند تن از نمایندگان سابق مجلس صادر کرد و انها را به عنوان مشاور خود منصوب کرد واکنش نشان داد.

ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها/ روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی/ شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون احمدی نژاد/ گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!/ مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

دستور دولت به مدیران استانی

به گزارش دولت بهار به نقل از هفته نامه «نماینده»، شنیده شده است نزدیکان دولت به مدیران استانی دستور داده‌اند مراقب سفرهای محمود احمدی‌نژاد باشید. این سفرها جنبه انتخاباتی دارد و هرگاه تحرک انتخاباتی در این سفرها به وضوح اعمال شد، گزارش آن را ارائه دهید.


گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!

مجید انصاری، که به تازگی به معاونت حقوقی رئیس جمهور منصوب شده، در خصوص توهین یکی از روحانیون به رئیس جمهور با قرائت ماده قانونی درباره توهین به رئیس جمهور گفته است: « هر کس به رئیس جمهور توهین کند به 3 تا 6 ماه حبس یا جریمه نقدی یا شلاق محکوم می شود. توهین به رئیس جمهور جرم آشکار است و برخورد با جرم آشکار، نیاز به شکایت ندارد. ما هم حتما طرح شکایت می کنیم. درباره توهین های آشکار علیه رئیس جمهور از سوی برخی روحانیون، دیروز به واحد ذیربط تاکید کردم طرح شکایت به دادگاه ویژه روحانیت شود. نباید احساس شود کشور بی قانون است. هرج و مرج حقوقی زیبنده کشور و نظام ما نیست.» این در در حالی است که شکایت و تشکیل پرونده علیه روحانیون و افراد دیگر به خصوص در جرایم کیفری ماننده توهین ابتدا باید در دادسرا طرح دعوی شود. بعبارت دیگر امکان شکایت به دادگاه ویژه روحانیت نیست و معاونت حقوقی رئیس جمهور باید علیه آن روحانی مذکور در دادسرای ویژه روحانیت اقدام به شکایت کند.عصر ایران این خبر را منتشر کرد.


برجام نتیجه کوتاه آمدن مقابل دشمن است

سیداحمد خاتمی در حرم حضرت شاهچراغ گفت: عموم مردم به ویژه سیاسیون باید بدانند که اگر ما در مقابل دنیای استکباری و دشمنان کوتاه بیائیم می شود مسائلی مانند برجام، زیرا در برجام مردم ما و ناظران بین المللی دیدیم که با وجود گذشت شش ماه از برجام و عمل کردن ما به تمام تعهدات و بند بند قراردادهایمان اما آنها به هیچ یک از قراردادهایشان پایبند نبودند و حرف های آنها بازی بود. مانورهای موشک های هزار و ۵۰۰ کیلومتر و ۲ هزار کیلومتر ایران همزمان با مساله برجام در آن زمان به این معنا بود که مذاکره ما از موضع قدرت و نه ضعف است و ما پایبند قراردادها و تعهد خودمان هستیم و اگر آنها عهد شکنی کرده و قراردادها را پاره کنند ما قرارداد برجام را آتش می زنیم. تیم مذاکره کننده ما باید در برابر هر تهدیدی در همان سطح جواب دندان شکن بدهند و مقابله کنند که در این صورت محبوب ملت خواهند بود زیرا شعار مرگ بر آمریکا با جان مردم ما عجین شده است. امروز حتی یک نفر هم نمی تواند بگوید که وضع حجاب کشور اسلامی است و بدحجابی و بی حجابی های فزاینده هیچ سنخیتی با نظام اسلامی ما ندارد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


توییت ترامپ درباره اعدام جاسوس ایرانی

دونالد ترامپ در توییتر خود مرگ شهرام امیری را به کلینتون ربط داد و نوشت:«بسیاری می‌گویند دانشمند ایرانی به دلیل کمک به آمریکا توسط ایران کشته شده اما دلیل آن ایمیل‌های هک شده هیلاری کلینتون بوده است

ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها/ روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی/ شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون احمدی نژاد/ گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!/ مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

اقدامات تندرو‌ها در ماه‌های آینده تشدید خواهد شد

مرتضی مبلغ عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: سوءاستفاده از سخنان رهبری برای حمله به رئیس جمهور امر جدیدی نیست. کسانی که به سخنان رهبری استناد می‌کنند، باید به همه سخنان استناد کنند نه به گوشه‌ای از این سخنان، آن هم با برداشت کاملا انحرافی. شما شاهد اختلاس‌های چند هزار میلیاردی تاریخی اینها بودید. بهره‌های این فسادهای مالی را همین جریان تندرو می‌بردند و طبیعی است این منافع به خطر افتاده است و باید جبران می‌کردند، از این رو به دنبال راهی هستند که این منافع را بازتولید کنند و با حمله به رییس جمهور و سیاه‌نمایی اجازه خدمت و حل مشکلات مردم را به مسئولان و مدیران ندهند تا برای انتخابات سال ۹۶ دوباره همان جریان‌های گذشته را تولید کنند و مردم به شرایط سیاه گذشته بازگردند. تندروها ترسیدند و احساس کردند عملیات گسترده روانی آنها دو و نیم سال گذشته شکست خورده لذا فعالیت‌هایشان را به اوج رساندند. به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده بیش از پیش خواهد شد و ممکن است اینها مسائل و پروژه‌های جدیدی را مطرح کرده و هر روز یک بحران در راستای ایلنا این خبر را منتشر کرد.


انتقاد تند یک نماینده از انتشار روزنامه توقیف شده

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه 20 مرداد) با استناد به اصل 24 قانون اساسی اظهار کرد: روال هیئت نظارت بر مطبوعات تاکنون اینگونه بوده که اگر به یک نشریه یا روزنامه تذکری می‌داد و آن را توقیف نمی‌کرد قوه قضائیه ورود می‌کرد و آن نشریات یا روزنامه را توقیف می‌کرد که این‌بار برعکس شده است.هیئت نظارت بر مطبوعات نشریه‌ای را که توهین کرده و حقوق عمومی را ضایع کرده بود توقیف کرد (البته بنده با هرگونه توقیف مخالفم) قوه قضائیه بدعتی جدید گذاشت و اجازه نشر آن روزنامه را صادر کرد. در هیئت نظارت بر مطبوعات که ترکیبی هفت نفره دارد تصمیم گرفته شد که نشریه‌ای توقیف شود، اجازه نشر روزنامه توقیف شده زور قوه قضائیه نیست بلکه ضعف هیئت نظارت است. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


نشریه توقیف شده بازهم منتشر شد

‏امروز هم یالثارات منتشر شد و باز به جشن حافظ حمله کرد و احمد توکلی را هم از حملاتش بی نصیب نگذاشت و او را فقیه درس خوانده انگلیس نامید.

ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها/ روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی/ شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون احمدی نژاد/ گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!/ مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

گاف یک روزنامه اصلاح طلب درصفحه اول

صبح امروز روزنامه اعتماد مصاحبه محمدنبی حبیبی را با اسم و عکس بادامچیان در صفحه اول خود منتشر کرد. گاف این روزنامه باعث شد تا تصاویر آن در فضای مجازی دست به دست شود.

ورود ستادکل نیروهای مسلح به بحث کنسرت‌ها/ روایت دادستان کل کشور از تعداد فیش های نجومی/ شرکت معاون روحانی در عروسی دختر معاون احمدی نژاد/ گاف عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور!/ مشایی چگونه رد صلاحیت شد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر