بازدید 45778
بسته خبری «تابناک»؛

جزئیات تصمیمات جدید یارانه‌ای دولت/ هشدار جدید فرمانده سپاه/ هشدار وقیحانه مفتی سعودی به ایران/ 4 دلیل عجیب باهنر درباره رای روحانی!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:« به اسم دفاع از جلیلی، ولایتی را تخریب می‌کنند!»،«اوباما بنیانگذار داعش است!»،«روزی ٤٠٠‌ میلیون تومان مواد مخدر می‌فروختیم!»،«هدف تخریب روحانی از نظر نایب رئیس مجلس»،« و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 11 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 
 به اسم دفاع از جلیلی، ولایتی را تخریب می‌کنند!

 روزنامه رسالت در سرمقاله خود به آن دسته از مخالفان برجام که به اسم دفاع از جلیلی به ولایتی و ظریف حمله می کنند نوشت:  جريانی تلاش مي‌کند با اتهام زني به برخي سرمايه‌هاي ديپلماتيک نظام آنها را متهم به کژانديشي نمايد. تلاش براي دوقطبي‌سازي ميان علي اکبر ولايتي و سعيد جليلي از نمونه‌هاي بارز اينگونه اقدامات نسنجيده و غيرعقلاني در فضاي سياسي کشور است. آقاي علي اکبر ولايتي در مسئله هسته‌اي سعي کرده است منطبق بر خط هدايت‌بخش و متعالي رهبر معظم انقلاب حرکت کند. آقاي ولايتي به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل بر ضرورت حمايت از تيم مذاکره‌کننده تاکيد داشته‌ است. دوران مذاکرات آقاي جليلي در موضوع هسته‌اي کاملاً محترم است، با اين حال دوستان نمي‌توانند مدعي باشند که هيچ‌گونه نقصي در اين مذاکرات وجود نداشته است. اگر اين دوستان مواضع آقاي ولايتي در انتخابات 92 و رقابت ايشان با سعيد جليلي و کانديداهاي ديگر را نمي‌پسندند، اشکالي ندارد اما اين مسئله هيچ حجت شرعي براي آنان به منظور زيرپاگذاشتن اخلاق ايجاد نمي‌کند.


شورای عالی فراکسیونها تشکیل می شود

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان گفت: تاکنون 100 نماینده عضو فراکسیون مستقلان مجلس شده‌اند، در هفته جاری هیئت رئیسه این فراکسیون دو بار تشکیل جلسه داد. به روسای فراکسیونهای ولایت و امید پیشنهاد کرده‌ایم شورای عالی فراکسیونها را در پارلمان دهم تشکیل دهیم، در همین راستا جلسه‌ای با حضور عارف و لاریجانی برگزار شد که بنده نیز این پیشنهاد را ارائه کردم. پیشنهاد کردیم شورای متشکل از نمایندگان فراکسیون ولایت، امید و مستقلان به صورت ادواری جلساتی را برگزار کنند تا به فهم مشترکی برای پیش‌برد اهداف خود برسند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


همه کار کردند تا عابدینی مدال نگیرد

مجتبی عابدینی شمشیرباز اسلحه سابر ایران با شکست برابر حریف کره جنوبی در دیدار رده بندی به مقام چهارم اکتفا کرد و دستش از مدال کوتاه ماند. پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران درباره ناکامی عابدینی در کسب مدال گفت: عابدینی در حضور شمشیربازانی تا نیمه نهایی و رده بندی بالا آمد که هر کدام یک سبد مدال جهانی و المپیکی دارند. وی با انتقاد از عملکرد داوری گفت: عابدینی فوق العاده خوب عمل کرد اما اجازه ندادند به حقش که مدال بود، برسد. در دیدار نیمه نهایی و رده بندی، امتیاز خیلی از ضربه ها را از او گرفتند. هر کاری از دستشان بر می آمد، انجام دادند تا عابدینی به مدال نرسد. دیدار نیمه نهایی مقابل هومر آمریکایی و جریانی که این بازی داشت، عابدینی را به لحاظ روحی داغان کرد وگرنه ما برای مدال طلا امده بودیم. یک سال است از زن و بچه ام گذشته ام برای مدال المپیک اما نگذاشتند به آن برسیم. فارس این خبر را منتشر کرد.

 
اوباما بنیانگذار داعش است!

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، ترامپ خطاب به هوادارانش در شهر فونت لودردل ایالت فلوریدا گفت : این گروه به رئیس جمهور اوباما احترام می گذارد. این صاحب بزرگ املاک و مستغلات که خود را نامزد ریاست جمهوری کرده است در باره اوباما گفت : وی بنیانگذار داعش است. وی در ادامه سخنانش به انتقاد از رقیب دمکرات خود برای راهیابی به کاخ سفید پرداخت. ترامپ در ادامه سخنانش افزود : من خواهم گفت که هیلاری کلینتون 'بد قواره' بنیانگذار مشترک داعش است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.
 

دختر شاهزاده بندر بن سلطان از المپیک ریو اخراج شد

 وزیر امنیت داخلی برزیل ضمن اعلام خبر اخراج دختر شاهزاده سعودی از برزیل، خواستار جلوگیری از ورود شخصیت های منسوب به کشورهای بدنام در قالب مقام های ورزشی به کشورش شد.   وزیر امنیت داخلی برزیل از فراهم آوردن تمهیداتی جهت جلوگیری از آنچه وی ورود برخی از اعضای کاروان های ورزشی کشورهای بدنام خواند، خبر داد. «سرخیو اچگوین»، در پاسخ به سوال خبرنگار آژنسیا برزیل در مورد حضور شاهزاده «ریما بنت بندر» دختر شاهزاده بندر بن سلطان که اخیرا به سمت معاونت بخش زنان کمیته ملی ورزش عربستان منسوب شده گفت: دوستان من در پلیس فدرال تمام تلاش خود را برای تامین امنیت کشور در طول مدت برگزاری بازیهای المپیک می کنند.     وی افزود: آنها (افراد پلیس) نسبت به حضور اعضای کاروانهای برخی کشورهای بدنام در لباس مسئولان ورزشی کاملا هوشیار هستند.     آچگوین تاکید کرد: به ما خبر داده شده است که شاهزاده سعودی با هئیت ورزشکاران المپیک به برزیل آمده است و دستور داده ایم که این شاهزاده هرچه سریع تر از کشور خارج شود. در این زمینه می بایست اقداماتی صورت گیرد تا  از همان ابتدای کار از ورود اینگونه افراد به المپیک جلوگیری شود. مهر این خبر را منتشر کرد.

 
برای حمایت از روحانی ‌چک سفید امضا نکرده‌ایم

کواکبیان با بیان اینکه بزرگ‌ترین رقیب دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری عملکرد خود دولت است، گفت: دولت باید در باقی‌مانده عمر خویش بیشترین فعالیت خود را در سطوح مختلف مانند ارتباط با نخبگان، توده‌های مردم و سایر قوا انجام دهد.  وی مبنای تصمیم‌گیری‌ها را استفاده از عقل جمعی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مبنای ما حمایت از روحانی است و این حمایت به هیچ وجه به شکل چک سفید امضا نیست. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


هشدار وقیحانه مفتی سعودی به ایران

 عبدالله محیسنی در جدیدترین ویدئوی موهن خود، با رافضی خواندن ایرانی ها، به ایران و روسیه هشدار شدیداللحن می دهد. عربی21، نوشت: عبدالله محیسنی، مفتی و قاضی شرعی سعودی تبار گروه های تروریستی در سوریه که پیشتر خبر محاصره شدن وی در محلات حلب منتشر شده بود، با انتشار ویدئویی موهن و وقیحانه، با رافضی خواندن ایرانی ها، ایران و روسیه را به شکست تهدید کرد.  محیسنی در این ویدئو در حالی که لباس نظامی بر تن دارد، مدعی شد: ای رافضی ها، ما در حلبی هستیم که شما می پندارید در محاصره است. ما وعده پروردگارمان را بر حق یافتیم.  وی در ادامه یاوه گویی های خود مدعی شد: ای اهل حلب، روسیه، حزب شیطان و جنبش نجبا بسوی شما آمدند.  وی سپس بر خطاب به روسیه و ایران گفت: حملاتتان را متوقف کنید. اینجا حلب است و در مقابل ظلم شعله خواهد کشید. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

این شعار که «اگر برجام نبود جنگ می‌شد» یک شوخی است

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگویی، با اشاره به عدم تحقق وعده‌های دولت در دوران پسابرجام با اشاره به اظهارات رئیس جمهور و برخی از حامیان دولت مبنی بر اینکه اگر برجام وجود نداشت کشور درگیر جنگ می‌شد گفت: این اظهارات بیشتر به یک شوخی شبیه است؛ ما همین چند سال پیش شاهد بودیم که دشمنان علیه ما آرایش نظامی گرفتند ولی چیزی که باعث شد دست از پا خطا نکنند مولفه‌های قدرت ما بود که در داخل امریکا نیز برخی به آن پی برده بودند.فارس این گفت و گمو را منتشر کرده است.


الگوی مصرف انرژی ایران 5 برابر کشورهای اروپا

معصومه ابتکار ظهر در نشست مشترک با اساتید، دانشجویان، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، تشکل‌های مردم نهاد، هنرمندان و فعالان محیط زیست که با عنوان «مشارکت در حفظ و بهبود محیط‌زیست» استان قزوین در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و یادبود از شهدای محیط‌بان اظهار کرد: الگوی مصرف انرژی در کشور ایران 5 برابر کشورهای اروپایی است.


روزی ٤٠٠‌ میلیون تومان مواد مخدر می‌فروختیم!

«معمولا ٢٠ تا ٣٠ نفر هر روز تماس می‌گرفتند و درآمد ما از فروش مواد مخدر در ژاپن به روزی ٣٠٠ تا ٤٠٠ ‌میلیون تومان می‌رسیدروزنامه «شرق» نوشت: «عامل اصلی جنایت یاکوزاها در ناگویای ژاپن می‌گوید تأخیر پلیس و تیم درمانی باعث مرگ پسر جوان ایرانی شده و او فقط یک ضربه به مقتول زده است. مأموران پلیس ناگویای ژاپن ٣٠ آذر سال گذشته در جریان مرگ یک جوان ایرانی به نام میلاد بر اثر اصابت ضربات شمشیر قرار گرفتند. در ادامه مشخص شد مقتول یکی از قاچاقچیان مواد مخدر است که به دلیل تلفن همراه چهار میلیاردی با چهار ایرانی عضو مافیای مواد مخدر و یاکوزا درگیر شده و به قتل رسیده است. سرانجام دو نفر از متهمان در ژاپن شناسایی اما اتهام قتل را تکذیب کردند. همچنین یکی دیگر از متهمان در ایتالیا شناسایی شد و در بازجویی‌ها اعتراف کرد قتل از سوی یکی از اعضای باندشان به نام رسول معروف به «یاکوزا» رخ داده است. در ادامه رسول هنگام ورود به ایران شناسایی و دستگیر شد. قاتل جوان به درگیری خونین اعتراف کرد اما مدعی شد علت مرگ نرسیدن خون به قلب مقتول بود.


جزئیات تصمیمات جدید یارانه‌ای دولت

وزیر کار با اعلام برنامه‌ها و تصمیمات جدید یارانه‌ای دولت گفت: یارانه ۴ میلیون نفر دیگر نیز حذف می‌شود.علی ربیعی با تاکید بر اینکه یارانه ۴ میلیون نفر دیگر قطع می شود، در زمینه پرداخت یارانه‌ها با اشاره به سابقه اجرای آن افزود: برای تحقق به مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حدود چهار میلیون نفر دیگر از پرداخت یارانه حذف شوند.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در مورد شاخص حذف افراد از یارانه و اینکه تاکنون چند نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند گفت: در بحث یارانه ابتدا خلاف قانون اجرا شد و اگر زمینه‌های دقیق آن ملاحظه نشود به راه غلط خواهیم رفت. حدود ۲۸ پایگاه اطلاعاتی را در این یکسال اخیر سامان دادیم و با آنها گفتگو کردیم و چیز جدیدی به وجود نیاوردیم.وی ادامه داد: ما درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم. مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم. هرچند یکی از اشکالاتی که به وجود آمده بود این بود کارگرانی که در خارج بوده و حذف شده بودند را بازگرداندیم. ما از طریق پایگاه ها دسترسی به فعالیت های اقتصادی داریم اما به حسابهای بانکی سرک نکشیدیم.


مولفه اصلی امنیت ایران از نظر رئیس قوه قضائیه

آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش ازظهر پنجشنبه در نهمین یادواره ۲۸ شهید منطقه لایی و یادمان آیت الله محمدی لائینی در روستای ازرک بخش هزار جریب نکا افزود: پاسداشت مجاهدت شهدا به عنوان مجاهدان واقعی در عرصه عمل نعمت بزرگی قلمداد می شود که باید قدردان آن باشیم. رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه ولایت فقیه بوده و مولفه اصلی امنیت این کشور به برکت بصیرت رهبری فرزانه و مردمی است.مهر این خبر را منتشر کرده است.


هدف تخریب روحانی از نظر نایب رئیس مجلس

نایب رییس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: تخریب‌کنندگان روحانی هدف‌شان این است که روحانی برای بار دوم رییس‌جمهور نشود ولی رفتارشان نتیجه عکس خواهد داد.مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شدت گرفتن هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه دولت و شخص رییس جمهور، به خبرنگار خبرآنلاین گفت: امور حقوقی ریاست جمهوری می‌تواند از کسانی که این توهین‌ها را انجام می‌دهند شکایت کنند و طرف را نیز محاکمه کنند.وی اظهار کرد: کسانی که این تخریب‌ها را دنبال می‌کنند هدفشان این است که اجازه ندهند آقای روحانی برای بار دوم رییس جمهور شود، ولی در نهایت همین تخریب‌ها باعث خواهد شد که آقای روحانی در انتخابات 96 پیروز شود چراکه مردم نشان داده‌اند همیشه خلاف این حرفها عمل می‌کنند.پزشکیان ادامه داد: کسانی که این حرف‌ها را می زنند منصفانه برخورد نمی کنند و مردم این موضوع را تشخیص می‌دهند،اگر آنها منصفانه برخورد کنند ایرادی ندارد اما نقدهای آنها غیر منصفانه است. در گذشته برخی اقدامات انجام شد و مشکلات امروز کشور نیز نشات گرفته از همان اقدامات است ولی آن زمان کسی حرفی نمی‌زد، امروز همان افراد مدعی می شوند که چرا دولت این مشکلات را حل نمی‌کند.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


4 دلیل عجیب باهنر درباره رای روحانی!

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در گفت و گو با نشریه امید ایرانیان {در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که دیگر اصولگرایان چهره کاریزماتیکی برای انتخابات‌ها ندارند؟}: بله. کسانی قبلاً آمده‌اند و امتحان شده‌اند و قضیه بغرنج است. الان دیگر دوره چهره کاریزماتیک هم گذشته است. فکر می‌کنید که آقای روحانی یا احمدی‌نژاد چهره کاریزماتیکی دارند؟ من با آقای روحانی 16 سال در مجلس همکار بودم اما ایشان را چهره کاریزماتیکی نمی‌دانم. برایش هم دلیل دارم. اینکه من 4 تا اگر می‌گویم، هر کدام که اتفاق می‌افتاد او رئیس جمهور نمی‌شد. اگر آقای هاشمی ثبت نام نکرده بود. اگر آقای هاشمی رد صلاحیت نشده بود. اگر آقای عارف مجبور به کناره گیری نمی‌شد و او را وادار به کناره گیری نمی‌کردند. اگر 4 نفر از اصولگرایان با هم رقابت نمی‌کردند. هر کدام از اینها اتفاق می‌افتاد، آقای روحانی رئیس جمهور نمی‌شد.


توصیه ولایتی به گروه‌های سیاسی

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: گروه‌های سیاسی از هر اقدامی که منجر به تفرقه و اختلاف می‌شود، پرهیز کنند.علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد در جمع خبرنگاران با تاکید بر وحدت گروه های سیاسی بویژه با توجه به انتخابات پیش رو افزود: همه گروه های سیاسی و مردم باید برای پیشرفت و اعتلای کشور تلاش کنند.وی بزرگترین هدف جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را معرفی هر چه بیشتر شخصیت بسیار والای حضرت امام رضا (ع) و نقش آن حضرت در معرفی اسلام ناب دانست.رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بدون حضور حضرت امام رضا (ع) امکان ترویج فرهنگ واقعی اسلام وجود نداشت.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


هشدار جدید فرمانده سپاه

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در دیدار با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه کردستان در سنندج، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن در انقلاب هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام و فضای دست‌دادن و خندیدن جدی شده است. وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی نگاه‌های انحرافی در داخل نظام اشاره کرد که به نظر وی، دل مقام معظم رهبری را خون کرده است و گفت: این نگاه‌های غیرانقلابی، نگاه لیبرال دموکراسی، نگاه به غرب، الگوگیری از غرب برای ساختن کشور، نگاهی که توقف انقلاب را اعلام کرد و نگاهی که با توسعه و استمرار انقلاب مخالف است، از سال 88 و زمانی که رهبری چفیه‌ بسیجی را روی دوششان انداختند، شروع شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
اقای ربیعی وزیر محترم یارانه انها که باید قطع میشد نشده من و امثال من که از مال دنیا یک ستاره کوری هم نداریم قطع شده ایشان مسول هستند اگر به روز رستاخیز باور داشته باشند این همه ناعدالتی چندین مرتبه نامه دادم به ایشان دو ساله اشتباه یارانه من قطع شده دریغ از جوابی درست و ننطقی
به اقای باهنر بفرمایید اگر اقای خاتمی از آقای روحانی حمایت نمی کرد من و امثال من اصلا در انتخابات شرکت نمی کردیم
نظرات باهنر همچین عجیب هم به نظر نمیاد.واقعیت گفته
به کوری چشم بدخواهان اقای روحانی ایشان در انتخابات سال 96 پیروز انتخابات است
خداروشکر این فضای دست دادن و خندیدن ها باعث شد نون کاسبی تحریم و نفت فروشی و دلار چنج کنی بعضی ها آجر بشه خدایا شکرت از اینکه ظریف را آفریدی .
الگو قرار دادن غرب برای پیشرفت غلط است ؟!
بشر و تجربیات بشری غرب و شرق ندارد،
احسنت جناب باهنر
باهنر کاملا درست گفته
دولت خطا ميكند كه يارانه ها را قطع ميكند.پول نفت براي همه است.پولدار تحصيلات و ماليات بيشتري پرداخت ميكند و البته اشتغال هم ايجاد ميكند و حقش از دريافت يارانه ها يعني همان پول نفت بيشتر است
اقای باهنر بهتر نیست بفرمایید مجمع چهارنفر اصولگرا چند در صد ارا را اورده اند که اگر یک نفر بودند ایا بیشتر ازاین جمع می اوردند ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل