بازدید 2769
۲

اولین مربی اخراجی کیست؟

اين ديدار مي‌تواند آخرين فرصت مربي پر ادعاي خوزستاني‌ها باشد و خيلي زود غزل خداحافظي را بخواند اما در سوي ديگر ميدان مهابادي با استرس كمتري روي نيمكت مي‌نشيند. نكته جالب اينكه مقاومت در هفته اول تيمي را در خانه‌اش شكست داده كه فولاد در اهواز مقابلش يك تساوي گرفته است.
کد خبر: ۶۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۱ 27 August 2009
دنیای فوتبال؛ آيا در تبريز نسخه يك خارجي ديگر پيچيده مي‌شود؟ ارني برندتس با راه‌آهن خوب استارت زد اما در دو هفته بعدي شكست خورد تا فشار روي مرد هلندي به بالاترين حد خود برسد.

من‌كه‌نمي‌برم تو هم‌كه‌نمي‌بري

پاشنه آشيل
به خداداد افشاریان هم می‌توان امیدوار بود که سناریوي اشتباهات داوری را ادامه دهد. اشتباهات سعید مظفری‌زاده در مردود نکردن گل پرسپولیس و گرفتن یک پنالتی اشتباه به سود صبا در 16 آذر ماه 1386 به علاوه اخراج نکردن غيرقانونی فریدون فضلی توسط رحیم رحیمی‌مقدم و گل‌های تساوی‌بخش شماره 17 در 17 آبان ماه 1387، را به یاد می‌آورید؟

پرسپولیس

سرمربي
پس از شكست پاس‌همدان، مقداري از فشارهايي كه روي سرمربي قرمزها قرار داشت از بين رفت تا او با تمام تمركز به شكست صبا فكر كند. اين مربي روي نيمكت دست بازتري نسبت به ضيايي دارد.

ستاره
مي‌توان از جواني به نام هادي نوروزي به‌عنوان ستاره نام برد؛ مهاجمي كه تا اين جاي كار چهار امتياز براي تيمش گرفته است.

نكته
پرسپوليس تا اينجاي فصل در بازي‌هاي خانگي نتوانسته به پيروزي برسد و اين يك نقطه ضعف براي كرانچار است.

ژوكر
به نظر مي‌رسد اگر به محمد پروين اعتماد شود او مي‌تواند يك ژوكر خوب براي پرسپوليس باشد. اگرچه او خودش ترجيح مي‌دهد يك ستاره باشد نه يك ژوكر.

پيش‌بيني
پرسپوليس با برد هفته قبل مقابل پاس از لحاظ روحي و رواني در شرايط خوبي قرار دارد. آنها بدون امتياز ورزشگاه آزادي را ترك نخواهند كرد.

آن روز
دو هفته مانده به پایان فصل، پرسپوليس با نتيجه 4 بر يك مقابل صبا به برتري رسيد و تبدیل شد به شانس اول قهرمانی لیگ هفتم.

مرد مشترك
مهدي شيري و عادل كلاه‌كج؛ دو بازيكني كه به احتمال زياد هيچ كدام مقابل تيم سابقشان به ميدان نخواهند رفت و مهمتر از همه شيث رضايي.


صبا

سرمربي
محمدحسين ضيايي سمت سرمربي افتخاري اين تيم را برعهده دارد و علاوه بر تفكرات خودش، اجرا كننده دستوراتي از بالاست. او نه مهره‌هاي زيادي براي تعويض دارد و نه چندان با هنر تعويض آشناست.

ستاره
تمام اميد تيم به فريدون فضلي است. مهاجمي كه هميشه به پرسپوليس خوب گل زده و اين روزها هم انگيزه زيادي دارد.

نكته
صبا برخلاف قرمزها در بيرون از خانه نتوانسته به پيروزي دست پيدا كند و به دنبال اولين سه امتياز در خانه ميهمان است.

ژوكر
عباس محمد رضايي،‌ بازيكن جواني كه اين فصل به صبا پيوسته و هرگاه وارد ميدان شده عملكرد بسيار خوبي داشته؛ مقابل تراکتورسازی پاس گل داده و به استیل‌آذین گل زده.

پيش‌بيني
صبا هيچگاه مربي‌اي نداشته كه در بازي‌هاي بزرگ بتواند برنده باشد و امسال هم مانند هميشه! پس چندان به پيروزي اين تيم اميدوار نباشيد.

آن روز
صبا با تساوي 2-2 مقابل پرسپوليس باعث شد تا افشين قطبي شبانه تهران را ترك كند.

مرد مشترك
مهدي واعظي و ابوالفضل حاجي‌زاده. واعظي كه با شاهكارهايش در بازي اول به احتمال زياد نيمكت‌نشين خواهد بود و حاجي‌زاده هم وضعيتش مشخص نيست.


سپاهان- استقلال اهواز

خداداد و يك تيم قدر ديگر
استقلال در سه هفته اخير يقه همه حريفانش را گرفته و سپاهان برعكس چندان دردسر‌ساز نبوده اما اين بازي شرايط متفاوتي دارد. امير قلعه‌‌نويي ديگر به راحتي نمي‌تواند امتياز از دست بدهد و براي روكم‌كني جادوگر هم كه شده بايد با سه امتياز از زمين خارج شود. در غير اين صورت مشخص نيست چه عواقبي در انتظارش خواهد بود. مصاف خداداد عزيزي و قلعه‌نويي هميشه جذابيت‌هاي خاص خودش را داشته و جدال اين دو در قالب دو تيم متمول و بي پول بر جذابيت‌هاي آن مي‌افزايد. آيا سپاهان دومين قرباني تيم بي‌پول‌ها خواهد بود؟

پيش‌بيني
بعيد به نظر مي‌رسد شاگردان خداداد مقابل سپاهاني كه فقط و فقط براي برد به ميدان مي‌آيد، بتوانند به راحتي امتيازي به‌دست آورند.


سايپا- پيكان

دوئل خودروسازان در كرج
اين دو كه پيش از اين بارها در دنياي صنعت رودرروي يكديگر قرار گرفته بودند، اين بار در زمين چمن با همديگر مچ مي‌‌‌اندازند. دو پرسپوليسي سابق، يكي با سال‌ها خاك نيمكت خوردن و ديگري در اولين فصل سرمربيگري‌اش با برد هفته گذشته حسابي براي يكديگر خط و نشان كشيدند. درخشان با پيروزي قاطعانه‌تري كه به‌دست آورد نشان داد كه عطش بيشتري براي پيروزي در اين ديدار دارد و البته حاجي هم مي‌خواهد با سومين پيروزي پياپي روند بردهايش را ادامه دهد. تجربه يا جسارت؟ كدام يك در اين ديدار به برتري رسيده و سرمربي‌شان را سربلند مي‌‌‌كنند.

پيش‌بيني
به نظر مي‌رسد كه دو هم تيمي سابق در پايان نود دقيقه جدال با همديگر صلح كنند.


ابومسلم- ذوب آهن

فصل قبل یادت هست
شاید در نگاه اول این بازی چندان حساس نباشد و در زمره بازی‌های تقریبا یک طرفه لیگ نهم قرار بگیرد، اما یک فلاش‌بک به زمان‌های نه چندان دور و سفر به همین فصل قبل نشان مي‌دهد که این دیدار برای ذوبی‌ها یک انتقام تمام‌عیار است و شاید پیروزی در آن از قهرمانی هم شیرین‌تر باشد!

لیگ هشتم
ذوب‌آهن جام قهرمانی را در فصل قبل به یک دلیل کاملا ساده از دست داد؛ آنها اگر فقط و تنها فقط یک امتیاز از ابومسلم گرفته بودند جام را حتی با آن شکست سنگین در اهواز بالای سر مي‌بردند، اما شش امتیازی که آنها به ابومسلم دادند در کنار شش امتیازی که ابومسلم به استقلال داد آنها را 12 امتیاز عقب انداخت؛ امتیازی که جبرانش حتی در این فوتبال غیرقابل پیش‌بینی هم محال به نظر مي‌آید. ابومسلم در بازی رفت با نتیجه باورنکردنی 4 بر صفر ذوب‌آهن را شکست داد و در دیدار برگشت هم در فولادشهر زمین‌گیر شد و با سه گل شکست خورد تا سناریوی قهرمانی را ابومسلم آبی رنگ بنویسد، نه سبز رنگ.

اوضاع این فصل
ذوب‌آهن در صدر قرار دارد و تا این جای کار توانسته در هر بازی به طور متوسط دو گل بزند و طی 270 دقیقه نيز فقط یک گل خورده؛ اما ابومسلم هنوز در حسرت پیروزی است و دو مساوی در کنار یک باخت دارد.

این مردان مشترک
در ترکیب دو تیم بازیکنان زیادی حضور دارند که زمانی پیراهن طرف مقابل را بر تن داشتند، محمد حسینی و شهاب گردان و محمدرضا خلعتبری زمانی ابومسلمی بودند و ناصر پورمهدی و فرشاد بهادرانی زمانی برای ذوب توپ مي‌زدند.

پیش‌بینی
این بار هم نباید چندان منتظر نتیجه خارق‌العاده‌ای باشیم؛ ذوب‌آهن حداکثر با یک امتیاز به خانه برمي‌گردد.


استيل‌آذين - شاهين

نبرد شاهزاده و گدا براي ماندن كللي‌فر
نبرد تيم‌هايي كه تازه به ليگ برتر پا گذاشته‌اند اما با دو سناريوي كاملا متفاوت؛ اولي ميزباني است كه تا همين هفته قبل در صدر جدول قرار داشت و دومي تيمي كه بيشتر به يك سقوط‌كننده شباهت دارد تا تيمي كه جشن بقا مي‌گيرد. بازي نبرد مغزهاي متفكر دو تيم هم هست، علي كريمي كه اگر در روز خوبش باشد بدون هيچ شكي استيل برنده از زمين خارج مي‌شود با ايوان پتروويچي كه هنوز نتوانسته در شاهين خودي نشان دهد و رل مرد اصلي را ايفا كند. شايد اين بازي آخرين حضور حميد كللي‌فر روي نيمكت شاهين در ليگ برتر باشد.

پيش‌بيني
استيل مي‌برد تا راه براي حضور محمود ياوري روي نيمكت شاهين بوشهر هموارتر شود


تراكتورسازي - راه‌آهن

انصاري‌فرد نياز به يك مربي جديد دارد؟
آيا در تبريز نسخه يك خارجي ديگر پيچيده مي‌شود؟ ارني برندتس با راه‌آهن خوب استارت زد اما در دو هفته بعدي شكست خورد تا فشار روي مرد هلندي به بالاترين حد خود برسد. از آن طرف اما تراكتورسازي با نمايش قابل تحسينش مقابل ذوب‌آهن در تبريز و آن برد دلچسب و پر گل مقابل شاهين در بوشهر، توانسته براي خودش اقتداري دست و پا كند. سومين شكست مرد هلندي مي‌تواند پايان كار او را در ايران رقم بزند، محمدحسن انصاري‌فرد ثابت كرده يد طولايي در اخراج مربيان و اين بازي مرگبار دارد. آيا آقاي مدير عامل يك قرباني ديگر مي‌گيرد؟

پيش‌بيني
برد تراكتورسازي با يك گل اختلاف. ارني برندتس فعلا كه مثل جام جهاني 1978 در حال گل به خودي زدن است.


ملوان استقلال

آخرين باري كه استقلال موفق شده ملوان را در انزلي شكست دهد به زماني باز مي‌گردد كه صمد مرفاوي هدايت اين تيم را در ليگ ششم بر عهده داشت و بازي با تك گل علي انصاريان از روي نقطه پنالتي به پايان رسيد. اين بازي اما متفاوت با بازي‌هاي قبلي دو تيم است؛ ملوان به مراتب تيم بهتري نسبت به تمام فصول قبل است و استقلال هم با مرفاوي كم‌كم خوب نتيجه مي‌گيرد و نمي‌بازد. استقلال مرفاوي تنها تيم ليگ برتر است كه هنوز دروازه‌اش باز نشده است. دو تيم، هفته متفاوتي را پشت سر گذاشتند. ملوان 4 گل خورده و استقلال يك بر صفر پيروز شده است.

پيش‌بيني
يك تساوي ديگر ثبت مي‌شود و طلسم گل نخوردن‌هاي استقلال مي‌شكند.


فولاد -مقاومت
يك مربي خارجي و پرادعا و جواني بي‌نام و نشان و بدون داعيه. اولي در سه هفته‌اي كه از ليگ گذشته، نتوانسته نتايج خوبي به دست آورد و از همين ابتداي كار شايعات زيادي را مي‌شنود و دومي بالاتر از حد تصور ظاهر شده. اين ديدار مي‌تواند آخرين فرصت مربي پر ادعاي خوزستاني‌ها باشد و خيلي زود غزل خداحافظي را بخواند اما در سوي ديگر ميدان مهابادي با استرس كمتري روي نيمكت مي‌نشيند. نكته جالب اينكه مقاومت در هفته اول تيمي را در خانه‌اش شكست داده كه فولاد در اهواز مقابلش يك تساوي گرفته است.

پيش‌بيني
تساوي محتمل‌ترين نتيجه است، شايد لوكا رفتني شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار