بازدید 7247
ستارگانی که از دقیقه4به بعد بریدند!

بنای کشتی فرنگی،نیازمند بازسازی اساسی

کد خبر: ۶۱۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 16 August 2016
رویای بزرگ کشتی فرنگی ایران با افسوس و ناکامی به پایان رسید تا پس از درخشش در لندن، ریو به عنوان یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های حضور ایران در المپیک‌های اخیر به یاد فرنگی‌کاران بماند.

تیم فرنگی ایران حتی یک کشتی‌گیر ندارد که در این رقابت‌ها باخت را تجربه نکرده باشد. حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده 6 کشتی‌گیری بودند که همگی بدون استثنا کمتر از حد انتظار کار کردند تا برخلاف پیش‌بینی‌ها چیزی از ریو 2016 برای ایران باقی نماند. 

 کشتی‌گیران ایرانی در سطحی پایین‌تر از المپیک لندن روی تشک‌ها فرستاده شده بودند و  این مسئله مورد انتقاد کارشناسان کشتی قرار دارد، انتقادی که البته به حق هم هست چراکه ما حداقل 3 کشتی‌گیر در 7 وزن داشته‌ایم که در لحظات پایانی «بریده» به نظر می‌رسیدند. 

تیم کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا که مسئولیت کامل آماده‌سازی این جمع 6 نفره را برعهده گرفته بود و اجازه مشاوره یا نظارت هیچ فردی را نمی داد، حالا از یک کابوس برمی گردد.
کشتی فرنگی در 4 سال گذشته بعد از لندن بالا و پایین‌ها و تغییرات زیادی را تحمل کرد و در شرایطی که از تمام  سرمایه های المپیک قبلی استفاده کرده بود، دقیقا با یک سناریو بدترین نتایج ممکن را گرفت. موضوع، چاق نبودن نفس‌ها و کاهش شدید قوای جسمانی از دقیقه 4 به بعد کشتی‌گیرها بود که تقریبا در همه مسابقات تکرار شد. اگرچه سخت‌گیری و اخطارهای مشکوک داوران نیز مزید بر علت این ناکامی بود.

حالا و در شرایطی که از تیم کشتی فرنگی 2016، یکی، دو کشتی‌گیر خداحافظی کرده‌اند به نظر می‌رسد این نسل باید با تغییری حداکثری برای المپیک توکیو آماده شود. نسلی که یک دوره تاریخی را برای ورزش ایران ساخته اما دیگر کشش رقابت‌های سنگین را ندارد ... این نتایج آنقدر شوک‌آور و تلخ بوده که حتی خود محمد بنا نسبت به آن واکنش عجیبی داشته است. او گفته: همش باختیم!

با شکست‌های ناامیدکننده در کشتی فرنگی حالا همه امید ورزش دوستان ایرانی به آزادکاران خوش تکنیک است تا آنها این ناکامی را جبران کنند.  آنها  امروز خود را برای دو فینال آماده کرده بودند اما کار به نزدیکی آنجا هم نرسید. 

وقتی امید نوروزی که به او به شدت امید بسته شده بود در کشتی اول مقابل حریف گمنام  ونزوئلایی تا آستانه شکست پیش رفت، باید متوجه می شدیم که حتی اگر در کشتی دوم قضاوت ناجوانمردانه داوران مقابل حریف گرجستانی نبود هم امید ما ، درخشش همیشگی اش را نداشت. 

بنای کشتی فرنگی،نیازمند بازسازی اساسی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر