بازدید 11082
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

درخواست پسر بن لادن برای سرنگونی آل سعود/ ادعاهای جدید درباره تحویل 400 میلیون دلار به ایران

درخواست پسر بن لادن برای سرنگونی حکومت عربستان، مواجه بودن سعودی ها با جنگی طولانی مدت در یمن، ادعای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره ماجرا تحویل 400 میلیون دلار به ایران، راهکار رسانه آمریکایی در مقابل حضور بمب افکن های روس در ایران و سه پیام مهم آمریکا برای معارضین سوری، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 18 August 2016
درخواست پسر بن لادن برای سرنگونی آل سعود/ ادعاهای جدید درباره تحویل 400 میلیون دلار به ایراندرخواست پسر بن لادن برای سرنگونی حکومت عربستان، مواجه بودن سعودی ها با جنگی طولانی مدت در یمن، ادعای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره ماجرا تحویل 400 میلیون دلار به ایران، راهکار رسانه آمریکایی در مقابل حضور بمب افکن های روس در ایران و سه پیام مهم آمریکا برای معارضین سوری، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، درخواست پسر پیشین گروه تروریستی القاعده برای سرنگونی حکومت عربستان، از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، حمزه، پسر اسامه بن‌‌لادن مؤسس القاعده، در پیامی صوتی از مردم عربستان خواسته است، به منظور آزاد کردن کشورشان از نفوذ ایالات متحده، رژیم سعودی را سرنگون کنند. حمزه بن‌لادن از جوانان عربستانی خواسته است به القاعده در شبه‌جزیره عربستان بپیوندند تا «تجربه لازم» را برای مبارزه به دست آورند. تاریخ ضبط این پیام صوتی پسر بن‌لادن مشخص نشده است. حمزه بن‌لادن 23 ساله، یکی از فرزندان اسامه بن‌لادن است. بن لادن در ماه مه 2011 در پی حملات نیروهای ویژه آمریکایی در پاکستان کشته و ایمن الظواهری به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

در مطلبی دیگر درباره عربستان، «فرانس 24» از مواجه بودن سعودی ها با جنگی طولانی مدت در یمن سخن گفته است. بر اساس این گزارش، شش ماه پس از آنکه عربستان اعلام کرد، تهاجم خود به یمن را به حالت تعلیق درآورده، حملات هوایی سعودی ها، بار دیگر در یمن از سر گرفته شده و هیچ نشانی از پایان درگیری در این کشور دیده نمی شود. به گفته تحلیلگران، عربستان که به دلیل بمباران یمن و کسری بودجه حاصل از بهای پایین نفت با انتقادهای فراوانی دست به گریبان است، بی میل نیست که روند مداخله در یمن را به پایان برساند؛ اما با ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی، عربستان با انتقادهای مکرر گروه های مدافع حقوق بشر به دلیل کشته شدن غیرنظامیان در بمباران ها روبه رو شده است. تحلیلگران می گویند خارج شدن عربستان از باتلاق درگیری ها در یمن کار آسانی نیست.

در میان مطالب مربوط به ایران، روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی دستیابی به اطلاعات بیشتری درباره ماجرا تحویل 400 میلیون دلار از سوی آمریکا به ایران شده است. این روزنامه از قول مقام‌های آمریکایی و دیگر منابع آگاه گزارش داد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، تا بعد از آزاد شدن سه زندانی آمریکایی در 17 ژانویه، مبلغ مورد نظر را به ایران تحویل نداد. بر اساس این گزارش، بعد از آزادی این سه زندانی، به یک هواپیمای ترابری ایرانی در همان روز اجازه داده شد، مبلغ مورد نظر را به صورت پول نقد از فرودگاهی در ژنو تحویل بگیرد. یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه به وال‌استریت‌ژورنال گفت: «اولویت اول ما، برگرداندن شهروندان آمریکایی به وطن‌شان بود». این در حالی است که در آن زمان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، پرداخت 1.7 میلیارد دلار به ایران جهت تسویه بدهی 400 میلیون دلاری واشنگتن به تهران در شکایتی که پرونده‌اش به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد را اعلام کرد.

سایت شبکه خبری «بلومبرگ» در مطلبی به موضوع حضور بمب افکن های روس در ایران پرداخته و خواستار سوءاستفاده آمریکا از افکار عمومی ایران جهت پایان دادن به این حضور شده است. در این مطلب آمده، جان کری باید از عدم علاقه ایرانی‌ها به حضور دائمی یک کشور خارجی در پایگاه‌های نظامی‌شان بهره‌برداری کند. او می‌تواند از یک سو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ایرانی‌ها به خاطر پایان دادن به ترس مفرط از امپریالیسم و مشاهده ارزش یک قدرت بزرگ نظامی سخاوتمند خارجی تبریک بگوید و از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا می‌تواند مواردی را به زبان فارسی در زمینه توافقات قرن 19 گلستان و ترکمنچای که در آن روس‌ها ایرانی‌ها را تحقیر کردند، فراهم آورد. همچنین دیپلمات‌های آمریکا باید سعی نمایند به باور ایرانیان برسانند که روسیه در هر برهه‌ای می‌تواند به توافقات دوجانبه با واشنگتن دست پیدا کند.

در نهایت، در مطلبی درباره سوریه، شبکه خبری «الجزیره» به سه پیام مهم آمریکا برای معارضین سوری پرداخته است. بر اساس این گزارش، مایکل راتنی، فرستاده آمریکا به سوریه اخیراً با هیأت سیاسی ائتلاف معارضین به ریاست انس العبده در واشنگتن دیدار و در این نشست نقشه کلی سیاست آمریکا در قبال سوریه را که بر لزوم توقف جنگ و ازسرگیری روند سیاسی مبتنی است، ترسیم کرد. راتنی در این دیدار سه پیام را به ائتلاف معارضین سوریه داد که یکی ارتباط ائتلاف با روس‌ها، دوم ارتباط با صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه و سوم این بود که به گفته راتنی به نفع واشنگتن یا معارضین نیست که جبهه فتح الشام در جنگ حلب پیروز شود. به گفته وی، واشنگتن هرگز از خواسته خود برای تشکیل کشور سوریه جدید بدون بشار اسد، رئیس‌جمهور کنونی این کشور دست برنخواهد داشت؛ اما معارضین باید با طرف روسی در ارتباط باشند، چون آن‌ها بخش زیادی از راه حل را در اختیار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
سلام و خسته نباشید
در مورد کیفیت اینترنت و قیمت ارائه شده از سوی مخابرات تو رو به هر چی که میپرستید اینقدر گزارش تهیه کنید تا باعث ایجاد تحولی بشه حداقل توی این مورد .
الان قیمت یه هارد دیسک از بهترین برند سازنده با وجود تحریم و گرانی در بازار کشور به ازای هر گیگ حجم هارد چیری نزدیک به 1000 تومان در میاد در حالیگه خرید فقط و فقط حجم اینترنت بدون احتساب مالیات و ... هر گیگ 3000 تومان قیمت داره!!!
کیفیتش هم که همگی حس میکنید؛ جدیدا هم که سرعت اینترنت شبانه رو به یک چهارم کاهش دادن! تماس هم که میگیری با پشتیبانی جواب سر بالا میدن،
تو رو خدا به حق ملت تو این زمینه که پیش پا افتاده ترین امر توی بقیه کشورهاست رسیدگی کنید...
مگر هزینه سویچر ، سرور ، خطوط انتقال چقدر هست که با این قیمت دارن خدمت نامناسب ارایه میدن! مگر بقیه کشورها با همین امکانات بلکن پیشرفته تر هم اینترنت با کیفیت مطلوب ارایه نمیدن برای اونا چرا ارزونتره؟!!
سپاس از توجهتون
فقط یه نفر بگه اون 400 میلیون دلار به جیب کی رفته!
سلام.آل سعود به مزدور اصلی خودشان در سوریه (جبهه النصره)دستور دادند برای کاهش فشار افکار عمومی از القاعده به ظاهر جدا شده و اسم خودش را عوض کند و به مزدو اصلی خودشان در القاعده یعنی ایمن الظواهری هم دستور دادند و با جدایی موافقت کرد.حال برای صحنه سازی و القای مخالفت خود با تروریسم به مزدور فرعی شان در القاعده دستور داده اند در مخالفت با آل سعود حرف بزند و احتمالا چند عملیات محدود و کنترل شده از پیش شکست خورده را هم انجام بدهند تا همه باور کنند آل سعود و وابستگانش مخالف ترورسیم هستند.ایران باید از افتادن در دام همکاری با القاعده برای شکستن آل سعود پرهیز کند چرا که فقط ملت عربستان میتوانند سرنوشت خودشان را تعیین کنند و هرگونه تغییر حاکمیت اجباری و نا امنی در کنار خانه خدا به ضرر آبروی اسلام ومسلمین است و حتما نتیجه حکومت تحمیلی جدید آنجا برای ایران و مخصوصا شیعیان عربستان و بحرین بدتر از آل سعود فعلی میشود لذا ایران باید از تغییرات دموکراتیک در عربستان حمایت کند نه تغییرات رادیکال.
به این نکته عمیق دقت کنید روسیه بشدت نیاز دارد جنگ سوریه تمام شود امریکا خودش این موهبت را برای خاورمیانه ایجاد کرد حتی اگر فهمیده باشد چه حماقتی کرده اما در بن بست است مگر این حماقت را نیابتی به ما منتقل کند که ما از ترس مرگ خودکشی کنیم جنگ در سوریه و عراق را تمام کنیم و امریکا را از این بن بست برهانیم تا او بتواند خودش را به قبل از این اوضاع برساند و تمام حماقت های خود را فرصت کند ولی یک موضوع کلی بالاترین دشمن هر کشور خودش است همانطور که امریکا طمع کرد اگر خاورمیانه صدامی و فهدی و ایرانی همانطور بود چند دهه بعد چهان با ریاست امریکا تمام میشد الان هم خیلی لازم نیست امریکا را زنید فقط راه را برای خودکشی اش هموار کنید
به گفنه رهبر کبیر انقلاب , آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
.مرگ بر آمریکا (شیطان بزرگ) و مرگ بر شیطان و روباه پیر انگلیس و مرگ بر رژیم غاصب صهیونیستی آدم کش و مرگ بر آل سعود و آل خلیفه و دیگر نوکران آل شیطان (وهابین و بهاییان و ... ).
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل