بازدید 6830
۲
شانس‌بردقرمزوآبی

این دربی روی کاغذ۷۰به۳۰است

جلال چراغپور
کد خبر: ۶۲۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 13 September 2016
دربی 83 پایتخت روز جمعه در شرایط کاملاً متفاوت دو تیم در جدول لیگ برتر برگزار می شود. پرسپولیس صدرنشین است و استقلال از رده چهاردهم بالاتر نیامده! تحلیل فنی و کارشناسی این بازی کار چندان دشواری نیست.

شرایط فنی پرسپولیس
پرسپولیس برای بررسی ابزارهای متعددی دارد اول برانکو سرمربی آن است که فصل گذشته تنداب‌های جدول را پشت‌سر گذشت. شاید درست در همین مقاطع در فصل گذشته و شاید هم جلوتر پرسپولیس در رده چهاردهم جدول بود و تقریباً همین شرایط استقلال را در جدول تجربه کرد اما وضعیت در این فصل تغییر کرده است. برانکو تیمی دارد که کاملاً بر آن تسلط دارد و روش بازی این تیم STYLE OF THE GAME  که در پرسپولیس نهادینه شده است و همه بازیکنان به روشنی می‌دانند که برانکو از آنها می‌خواهد که چگونه بازی کنند. برانکو تلاش کرد  یک آیتم روز دنیا را به تیم پرسپولیس تزریق کند و اکنون این آیتم جدید در تیم پرسپولیس دیده می‌شود که نامش SMALL SIDE OF THE GAME است یعنی بازی‌های ی کوچک درون فوتبال

 بلوغ تاکتیکی در فاز هجومی
پرسپولیس با روش4-2-3-1  بازی می‌کند و 4 نفر جلوی این تیم یعنی فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی، علی علیپور و امید عالیشاه یکی از مدرن‌ترین و دقیق‌ترین 4 نفر حال حاضر فوتبال کشورمان هستند که هم از یکدیگر شناخت پیدا کرده‌اند و هم از لحاظ حرکات یکدیگر و هم از لحاظ گذشت برای یکدیگر به بلوغ رسیده‌اند. در واقع این 4 نفر در فوتبال ما به بلوغ فنی و از خودگذشتگی رسیده‌اند.

 توپ داغ
در پرسپولیس تلاش می‌شود با توپ داغ بازی نشود. منظور از توپ داغ این است که هر توپی که از حریف گرفته می‌شود یا توپی که در شلوغی تصاحب می‌شود را در فوتبال توپ داغ می‌نامیم و خواصش این است که اگر این توپ ها لو بروند یا قطع شوند 2 برابر تیم خطرساز خواهند شد چون ساختار تیم از دفاع به حمله کشیده شده و از دست رفتن توپ در شرایطی است که حرفه‌های تیمی باز است.
پرسپولیس این مقوله را در این 2 سال به خوبی آموزش داده است. 1- با توپ داغ بازی نمی‌کند و این توپ‌ها را دفع و رد می‌کند.2- 4 نفر هجومی این تیم به شدت فوتبال روبه جلو بازی می‌کنند و توپ را بین خودشان به خوبی ردوبدل می‌کنند و شاهد این هستیم که در خط جلوی پرسپولیس رشدی فراتر از سایر باشگاه‌ها داشته‌ایم شاید به همین دلیل است که این تیم اکنون در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد.

 اما استقلال
استقلال در نقطه مقابل پرسپولیس قرار دارد. یعنی دقیقاً با توپ‌های داغ بازی می‌کند برایش فرقی نمی‌کند این توپ چه خواصی دارد و تلاش می‌کند هر توپی را به بازی بگذارد و با هر توپی برای حمله سازمان‌یافته تلاش می‌کند. یعنی بازیکنان استقلال از زدن توپ یا رد کردن توپ داغ ابا دارند که این مسئله در استقلال به غلط جا افتاده است. باید بدانیم حتی در بارسلونا حتی پیکه و ماسکرانو هم 20 درصد از توپ‌ها را رد می‌کنند زیرا این توپ‌ها داغ هستند و قابلیت حمله ندارند چون در منطقه خطرناکی هستند.

 نفرات ناهماهنگ استقلال
استقلال در خط جلو به هیچ‌وجه هماهنگ و تنظیم نیست در معدود صحنه‌هایی که خلق‌الساعه به وجود می‌آید هم بازیکنان یکدیگر را درک نمی‌کنند. در بازی استقلال و ماشین‌سازی دیدیم که جابر انصاری چطور به هیچ‌وجه به حرکات اطرافیان و هم‌بازیانش توجهی ندارد و با خودخواهی محض توپ را می‌زند.

 بحران مربی جدید
استقلال در بحرانی قرار گرفته که به آن بحران مربی جدید گفته می‌شود این بحران مخصوص استقلال نیست و به اندازه مربی هم مربوط نمی‌شود این بحران مخصوص ایران هم نیست و در هر تیمی که مربی جدید با تفکری جدید و روش بازی جدید قرار می‌گیرد عده‌ای از بازیکنان ضعیف می‌شوند و عده‌ای قوی، آنهایی که ضعیف می‌شوند کسانی هستند که روش بازی‌شان برخلاف تفکر مربی است و کسانی هم که قوی می‌شوند وارد ترکیب اصلی تیم می‌شوند و حرف مربی را چه درست و چه غلط یا چه غلط و یا غیرغلط گوش می‌دهند و اجرا می‌کنند. استقلال اکنون فوتبالش در این مقطع قرار دارد شاید چند تیم دیگر مثل سپاهان هم در این مقطع باشند.

 3 عامل برای پیش‌بینی یک بازی
برای پیش‌بینی نتیجه یک بازی 3 آیتم داریم که قابل پیش‌بینی هستند. زیرا فوتبال به 3 تا 33.5 درصد تقسیم می‌شود. (البته با نیم صدم درصد بالا و پایین یعنی 33.2 یا  33.3)

آیتم اول: 33.5 درصد تیم خودی که شامل نحوه تمرین، نحوه مربیگری و شیوه بازی می‌شود.

آیتم دوم: 33.5 درصد تیم حریف که شامل نوع دفاع، ضد حمله و... می‌شود.

آیتم سوم: 33.5 درصد جنبه‌های انسانی که شامل مسائل روانشناسی، داور و شانس است.

 پرسپولیس 70 درصد و استقلال 30 درصد 
پرسپولیس از آیتم اول 33.5 درصد می‌گیرد 15 درصد هم از آیتم دوم به این تیم می‌دهیم. یعنی 48 درصد شانس پرسپولیس می‌شود اما در مورد آیتم سوم بهتر است آن را به 3 بخش 11 درصدی تقسیم کنیم. یعنی از 11 درصد شانس 5.5 درصد را به پرسپولیس می‌دهیم، از 11 شانس داوری 5.5 درصد را باز به پرسپولیس می‌دهیم و 5.5 درصد هم مربوط به مسائل روحی و روانی است. که در این بخش می‌توان 11 درصد را به سرخپوشان داد.  به این ترتیب پرسپولیس 70 درصد و استقلال 30 درصد برای پیروزی در این بازی شانس دارند. مثلا استقلال از آیتم روحی و روانی فقط 3 درصد شانس دارد زیرا تیمی که از 5 مسابقه 3 امتیاز گرفته نمی‌تواند از نظر روحی و روانی در وضعیت مناسبی باشد.

اما دقت کنید اینها روی کاغذ است و ممکن است استقلال با یک ضربه کرنر ارسالی و یک ضربه سر به گل برسد و یک بر صفر برنده دربی شود. در آن صورت تمام این مطالبی که گفته شد تغییر می‌کند که اینها زیبایی‌های فوتبال است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
معلومه پرسپولیسی هستی با این تحلیلهای بچگانه جانب دارانه ات
عجب تحلیلی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر