بازدید 3349
فرمانده هوافضای سپاه:

کمک آل سعود،امارات، کویت،قطر به صدام در زمان جنگ

ما با یک کشور جنگ نکردیم بلکه با یک ائتلاف مواجه بودیم
کد خبر: ۶۲۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳ 26 September 2016
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ما در پدافند و ساخت انواع رادارها به تکنولوژی روز رسیدیم که همه این پیشرفت‌ها کمتر از پیشرفت‌های موشکی نیست.

به گزارش تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در همایش پیشکسوتان و طلایه‌داران دفاع مقدس با بیان "خداوند توفیق داد تا در این جلسه در کنار یادگاران دفاع مقدس اعم از بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی باشیم" اظهار داشت: بی‌شک یکی از ذخایر و گنجینه‌های بزرگ کشور، نظام و انقلاب تجربیات 8 سال دفاع مقدس است.

وی افزود: بنده خوشحالم که در جمع کسانی که فضای دفاع مقدس را درک کردند، هستم که اگر بنا باشد گنجینه‌ها استخراج شود تا بتوانند حلال مشکلات مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی بین‌المللی باشند بهترین افراد همین‌ها هستند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر "نباید اجازه دهیم این تاریخچه گوهربار بدون استفاده مدفون بماند"، عنوان کرد: بدون استفاده ماندن این تاریخچه جفا در حق ملت است.

وی تصریح کرد: اگر به آن دوره برگردیم و از تجربیات استفاده کنیم می‌توانیم همه مشکلات را حل و فصل کنیم و هیچ مانعی وجود ندارد که با الگوی دفاع مقدس قابل حل نباشد.

سردار حاجی‌زاده با ابراز "ما با یک کشور جنگ نکردیم بلکه با یک ائتلاف مواجه بودیم" اضافه کرد: در مقابل ما شرق و غرب، اروپا و کشورهای مرتجع منطقه با هم اختلافی نداشتند و با اتحاد در مقابل ما صف‌آرایی کردند.

وی با بیان "شوروی و آمریکا نیز در آن دوره در مورد ما با هم اختلاف نداشتند"، ادامه داد: کشورهای مرتجع منطقه و اروپایی‌ها نیز پشت سر صدام ایستادند، در همه دشمنی‌ها یک محور اصلی وجود داشت که آن هم آمریکا بود.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری "آمریکا همه کشورها را همراه کرد تا به‌عنوان ائتلاف در مقابل ما بایستند" اظهار داشت: در اطلاعاتی که از طبقه‌های محرمانه و خیلی محرمانه خارج می‌شوند، برخی مسائل افشا می‌شود که اسناد آن نیز منتشر شده است.

وی بیان کرد: اگر حمایت‌های آمریکا نبود این جنگ هشت سال طول نمی‌کشید و ما در دو یا سه سال می‌توانستیم به نتیجه برسیم و 188 هزار شهید و این‌همه جانباز نداشتیم و میلیاردها دلار ضربه به زیرساخت‌های ما وارد نمی‌شد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه در 1.5 سال پس از آغاز جنگ حمایت‌های پشت‌پرده آمریکا از صدام علنی شد، خاطرنشان کرد: در این سالها عراق از لیست تروریست خارج و روابط آمریکا و عراق علنی شد و در مقاطع مختلف کمک‌های تسلیحاتی و پروازهای جاسوسی زیادی انجام شد.

وی گفت: در آن سالها فشار آمریکا سبب می‌شود که آل سعود، امارات، کویت و قطر خزانه‌هایشان را به‌روی صدام باز کنند و میلیاردها دلار در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دهند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری "ما در آن دوران با هواپیماهای شرقی و غربی بمباران می‌شدیم"، ادامه داد: حتی در برخی مواقع هواپیماهایی به‌عنوان اجاره در اختیار صدام قرار می‌گرفت و زمانی که دیدند رزمندگان ما پیروز می‌شوند مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند.

وی با اشاره به ورود مستقیم آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی عنوان کرد: در آخر آمریکا به‌صورت مستقیم وارد شد و سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار داد و از طرف دیگر نیز محدودیت‌های تسلیحاتی و غیره را بر ما تحمیل کردند.

سردار حاجی‌زاده با تأکید بر "جنگ 8 سال ما جنگ راحتی نبود"، ابراز کرد: استفاده از کلمه مقدس برای دفاع این هشت سال به‌خاطر همین شرایط است و از طرفی این جنگ تنها جنگی بود که در 2 قرن اخیر اتفاق افتاد اما حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

وی با بیان اینکه این تجربه‌ها نباید فراموش شود، خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا و غرب با ما کم نشده است چرا که نه آمریکا تغییر کرده و نه ما تغییر کرده‌ایم و همان گونه که ما با به‌کارگیری الگوی دفاع مقدس توانستیم از بسیاری از سدها عبور کنیم در بیشتر موارد نیز می‌توان از این تجربه استفاده کرد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نبود تسلیحات بومی در زمان پیروزی انقلاب و ابتدایی جنگ گفت: اگر امروز به نقطه‌ای در تولید تسلیحات دریایی، زمینی و هوایی در سطح پیشرفته رسیدیم که در تراز چهار و پنج کشور برتر جهان هستیم همگی به‌سبب این است که به خارج تکیه نداشتیم و به‌واسطه الگوی دفاع مقدس و تبعیت از امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون انواع محصولات دفاعی تولید می‌شود، گفت: دیدیم که در فاصله رژه 31 شهریور ماه نیروهای مسلح در سال 94 تا 95 چه تغییراتی اتفاق افتاده است که اینها کار کوچکی نیستند.

سردار حاجی‌زاده با ابراز "ما در هواپیماهای بدون سرنشین خودکفا بوده و در لبه تکنولوژی هستیم" اظهار داشت: ما در پدافند و ساخت انواع رادارها به تکنولوژی روز رسیدیم که همه این پیشرفت‌ها کمتر از پیشرفت‌های موشکی نیست و موشک در این میان به نماد تبدیل شده است.

وی با اشاره به خودکفایی در ساخت انواع سلاحها بیان کرد: ساخت محصولات نظامی بسیار سخت‌تر از محصولات غیرنظامی است، روش هشت سال دفاع مقدس که ما آن را با تمام وجود لمس کردیم باید گفتمان‌سازی شود.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان "ما در حوزه جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان ذخایر زیادی داریم"، عنوان کرد: ما در زمینه داشتن جوانان نخبه دست‌مان باز است و باید الگوی دفاع مقدس را پیاده کنیم.

وی درباره حضور همه آحاد مردم در دفاع مقدس تصریح کرد: اگر قرار بود فقط نیروهای نظامی، ارتش و  سپاه موضوع را حل کنند، به‌طور یقین موفق نمی‌شدیم چرا که همه یک‌پارچه در صحنه حاضر شدند و به رسالت خود عمل کردند.

سردار حاجی‌زاده با تأکید بر "امروز دشمن در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به جنگ ما آمده است"، گفت: مقابله با این جنگ را نباید فقط به‌عهده دولت گذاشت و همه باید کمک کنند تا از این مانع نیز عبور کنیم.

وی افزود: اگر ما تجربیات هشت سال دفاع مقدس و آن ایثار و گذشت‌ها را ملاک قرار دهیم از مانع امروز نیز به‌راحتی عبور خواهیم کرد چرا که امروز خیلی چیزها را داریم و دارای تجربه هستیم.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح بر "امروز نیاز به خودباوری و اعتماد به نفس داریم" ابراز کرد: عبور از مشکلات در وضعیت کنونی راحت‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه استانها باید از ظرفیت‌های خود استفاده کنند، گفت: نباید نگاه‌مان رو به بالا باشد، همان‌طور که استان زنجان در بحث هیئت‌های مذهبی نبوغ به خرج داده در زمینه‌های مختلف نیز باید پیشتاز باشد.

سردار حاجی‌زاده با یادآوری "دشمنان جبهه‌های جدیدی را به‌روی ما گشوده‌اند"، گفت: باید در درون شهرها و شهرستانها قرارگاه‌هایی برای مقابله با دشمن تشکیل شود چرا که امروز زمان دنبال کردن منافع شخصی نیست و باید دشمن را شکست دهیم.

وی اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس با داشته‌هایمان بسیج شدیم و همه کشورهایی را که در مقابل ما ایستادند شکست دادیم که اگر به‌صورت کلاسیک عمل می‌کردیم آتش‌بس پشت دروازه‌های اهواز اتفاق می‌افتاد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهار "ما در دوران جنگ از خریدهای نظامی عراق ابراز نگرانی نکردیم"، تصریح کرد: باید ببینیم که ما در ابتدای جنگ کجا بودیم و پایان جنگ به کجا رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قرارگاهی را به‌ریاست مسئولان و وزیر خزانه‌داری‌اش برای فشار اقتصای به ایران تشکیل داده است، افزود: آمریکاییها برای کشورهای دیگر وظیفه تعیین می‌کنند که هر یک به‌نوبه خود علیه ما کار کنند.

سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: درست است که امروز صدای توپ و تانک به گوش نمی‌رسد اما جبهه‌های پیش روی ما کم نیستند و هفته‌ای نیست که ما شاهد دستگیری و به دام افتادن گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف کشور نباشیم.

وی با ابراز "بدخواهان ناامنی را به کشور ما پمپاژ می‌کنند"، بیان کرد: دشمنان دائماً هزینه می‌کنند تا ایران را ناامن کنند و در بخشهای جاسوسی نیز به‌صورت مداوم اطلاعات خود را به‌روز نگه می‌دارند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: همه این مشکلات و تهدیدات را فقط با الگوی دفاع مقدس می‌توان حل کرد که باید به نسل جدید منتقل کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر