بازدید 16323
سردار جوانی در گفت و گو با «تابناک»؛

دکترین نظامی ایران تغییر نکرده است/ پاسخ تهدیدآمیز اوباما به روحانی/ هاشمی برای دوقطبی سازی کاذب تلاش می کند

تقویت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی نه برای آغاز جنگ، که برای جلوگیری از جنگ است. در حقیقت تقویت بنیه دفاعی، تولید موشک ها، پهپادها، جنگ افزارها و ... توسط جمهوری اسلامی برای این است که دشمنان از آغاز جنگ علیه ما پرهیز کنند و اگر دچار خطای محاسباتی شدند، پاسخ قاطع و بموقعی دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۲۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 03 October 2016
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش توان تهاجمی جمهوری اسلامی، تأکید کرد: افزایش توان تهاجمی به معنای ایجاد تغییر در دکترین نظامی ما نیست. جمهوری اسلامی توان تهاجمی اش را در کنار قدرت دفاعی اش افزایش خواهد داد تا سطح بازدارندگی اش را بالاتر برده و ضریب اطمینان آن را هم بیشتر کند.

سردار یدالله جوانی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» در پاسخ به پرسشی درباره دلایل تأکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش قدرت تهاجمی جمهوری اسلامی در کنار قدرت تدافعی و اینکه آیا این موضوع استراتژی جدیدی در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود، اظهار کرد: دکترین نظامی جمهوری اسلامی و سیاست های دفاعی ما بر مبنای قدرت بازدارندگی نظامی تعریف شده است؛ به این معنا که متناسب با سطح تهدیدات، کشور از قدرت دفاعی و نظامی لازم برخوردار باشد.

دلایل تأکید بر افزایش قدرت تهاجمی جمهوری اسلامی

وی افزود: این قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی باید به گونه ای باشد که متجاوز پس از هزینه، فایده کردن هرگونه اقدام احتمالی علیه جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که تهاجم به ایران به نفعش که نخواهد بود، هیچ؛ بلکه ضربات محکم تر و خسارات بیشتری نسبت به منافع این تهاجم متحمل خواهد شد.

معاون سیاسی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم افزایش قدرت تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در کنار قدرت تدافعی نظامی، تصریح کرد: قدرت نظامی ایران همواره بر مبنای بازدارندگی دفاعی تعریف شده است و آنچه رهبری انقلاب اخیرا فرموده اند، نوعی افزایش توان برای تکمیل قدرت دفاعی و افزایش قدرت تهاجمی برای تکمیل قدرت دفاعی است.

تغییری در دکترین نظامی ایران صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه دشمنان ایران در منطقه و فرا منطقه باید بدانند، جمهوری اسلامی دفاع را محدود به خانه خود نمی داند، گفت: افزایش توان تهاجمی به معنای ایجاد تغییر در دکترین نظامی ما نیست، بلکه هدف این است که دشمن بداند جمهوری اسلامی ایران پاسخ متجاوز را حتی در ورای مرزهای خود با قدرت خواهد داد.

سردار جوانی ادامه داد: طبق فرمایشات و دستورات فرمانده معظم کل قوا، جمهوری اسلامی توان تهاجمی اش را در کنار قدرت دفاعی اش افزایش خواهد داد تا سطح بازدارندگی اش را بالاتر برده و ضریب اطمینان آن را هم بیشتر کند. افزایش توان موشکی و تولید تجهیزات نظامی پیشرفته در هوا، دریا، زمین را می توان در راستای همین موضوع ارزیابی کرد.

آمریکا می خواهد برجام را تفسیر به رأی کند

وی در پاسخ به اینکه آزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران بعد از برجام باعث شد تا آمریکایی ها این موضوع را اگرچه مغایر برجام نمی دانند، خلاف روح حاکم بر آن تلقی کنند، عنوان کرد: در بررسی این موضوع باید به متن برجام توجه کرد. اینکه طرف مقابل روح حاکم بر برجام را مطرح می کند، نشان می دهد که در حال تفسیر به رأی آن است.

دکترین نظامی ایران تغییر نکرده است/ پاسخ تهدید آمیز اوباما به روحانی/ هاشمی برای دوقطبی سازی کاذب تلاش می کند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات هسته ای، موضوع مورد مذاکره اش فقط مباحث هسته ای بوده و هیچ تعهدی قبول نکرده که قدرت نظامی اش را محدود کند.

هیچ کشوری محدودیت توان نظامی اش را نمی پذیرد

وی با یادآوری این نکته که در مذاکرات و سال منتهی به برجام بارها تأکید شد که بحث نظامی و به ویژه مباحث موشکی جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مذاکره بردار نیست، اضافه کرد: قطعا هیچ کشوری چنین محدودیتی را بر توان نظامی اش نمی پذیرد. حتی این موضوع در خود آمریکا و اروپا یک درخواست ابلهانه و احمقانه تلقی شد.

به گفته سردار جوانی، چطور جمهوری اسلامی می تواند چنین محدودیتی را بپذیرد، آن هم در شرایطی که زبان تهدید دشمن علیه کشورمان مطرح است. جمهوری اسلامی ایران سیاست های نظامی و دفاعی خود را با قوت و متناسب با سطح تهدیدات دنبال می کند و تحت تاثیر هیچ حرفی هم قرار نمی گیرد.

امنیت امروز کشور حاصل اقتدار دفاعی است

وی یادآور شد: امنیت پایداری که امروز مردم ما در سراسر کشور از آن برخوردار هستند، به خاطر اقتدار دفاعی و توان تهاجمی جمهوری اسلامی ایران است. این مسأله دشمنان را وادار کرده که از تهدید ایران اجتناب کنند، چون می دانند ما می توانیم پاسخ متجاوز را به خوبی بدهیم.

افزایش توان تهاجمی برای جلوگیری از جنگ است

این مقام ارشد نظامی با تأکید بر اینکه دستاوردهای هوایی، موشکی، دریایی و زمینی ما بر این اساس است که بتوانیم پاسخ متجاوز را به هنگام بدهیم، گفت: تقویت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی نه برای آغاز جنگ، که برای جلوگیری از جنگ است. در حقیقت تقویت بنیه دفاعی، تولید موشک ها، پهپادها، جنگ افزارها و ... توسط جمهوری اسلامی برای این است که دشمنان از آغاز جنگ علیه ما پرهیز کنند و اگر دچار خطای محاسباتی شدند، پاسخ قاطع و به موقعی دریافت خواهند کرد.

وی درباره برخی اظهار نظرهای اخیر درباره بودجه نظامی ژاپن و آلمان و اینکه گفته شده ما هم به جای افزایش بودجه نظامی باید به دنبال تقویت بنیه علمی و دانش در کشور برویم، خاطرنشان کرد: همان طور که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم مطرح شد، از کسانی که این صحبت ها منسوب به آنهاست، تعجب می کنیم، چون مبنای این قیاس ناصحیح است.

چرا آلمان و ژاپن به داشتن پلیس داخلی محدود شدند؟

سردار جوانی افزود: آلمان و ژاپن کشورهای شکست خورده در جنگ جهانی دوم بودند و توان نظامی آنها بر همین اساس توسط کشورهای پیروز در جنگ جهانی دوم محدود شد. شرایط به گونه ای پیش رفت که آن کشورها تنها محدود به داشتن پلیس داخلی شدند و هزینه های تأمین امنیت آلمان و ژاپن به کسانی پرداخت شد که این محدودیت را بر آنها تحمیل کردند.

وی گفت: امروز ژاپن سالانه چند صد میلیون دلار برای ایجاد پایگاه های نظامی آمریکایی ها در کشورش هزینه پرداخت می کند. آنها اکنون متوجه این اشتباهات شده اند و هزینه های کلانی برای نیروهای مسلح خود انجام می دهند.

قایس مع الفارق ایران با ژاپن و آلمان

معاون سیاسی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اساسا کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن، کشورهای راهبردی نیستند و نمی شود آنها را با ایران مقایسه کرد، ادامه داد: باتوجه به منابع غنی، موقعیت استراتژیک و اهمیت ایران، نمی توان ژاپن و آلمان را تحت این قیاس قرار داد؛ چون همین موقعیت و منابع ایران باعث شده در تاریخ کشور ما همواره مورد طمع بیگانگان باشد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی در 38 سال اخیر همواره مورد تهدید دشمنان بوده است و اتفاقا شرایط به گونه ای است که باید بگوییم، به درستی بیشترین سرمایه گذاری باید در حوزه دفاعی و نظامی کشور صورت می گرفت. الان یک کشور در منطقه، صهیونیست ها و حتی آمریکایی ها تا پیش از برجام ما را تهدید می کردند.

پاسخ تهدید آمیز اوباما به روحانی

سردار جوانی با اشاره به تهدید رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی حتی پس از توافق برجام، گفت: وقتی آقای "روحانی" پس از برجام اعلام کرد که سایه جنگ را از کشور برداشته، "اوباما" به صراحت گفت که ایران باید رویه اش را در منطقه عوض کند. ضمن اینکه اعلام می کند در روند اجرای برجام، طی 15 سال آینده رئیس جمهور آمریکا راحت تر می تواند به ایران حمله کند!

وی اضافه کرد: دلیل اینکه آنها در جریان مذاکرات فعالیت "فردو" را نمی پذیرفتند و سعی کردند آن را از دایره سایت های هسته ای مجاز به فعالیت ایران حذف کنند، این بود که آنها گزینه حمله نظامی را دور از ذهن نداشتند. وقتی دشمنان این گونه داریم، انسان تعجب می کند که فردی مثل آقای "هاشمی" ایران را با ژاپن و آلمان مقایسه می کند و می گوید در دولت بعدی "روحانی این آمادگی وجود دارد که از نظامی گری فاصله بگیریم.

سخنان اخیر هاشمی برای دوقطبی سازی کاذب است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان این گونه سخنان را بی ارتباط با اهداف سیاسی و دو قطبی های کاذب ندانست و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بیان این سخنان با اهداف سیاسی صورت می گیرد، ولی باید در نظر داشت هرگونه اظهاری نظری که منافع ملی و امنیت کشور را به خطر بیندازد، محکوم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر