بازدید 41651
بسته خبری «تابناک»؛

توصیه مطهری به رییس جمهور درباره حصر/ دستور قضایی برای برخورد با قمه‌زنی/ توصیه فائزه هاشمی درباره حجاب ورزشکاران زن/ رونمایی از میزان درآمد وزیران!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علت مطرح کردن صالحی برای نامزدی انتخابات»،«لقب‌های تازه کیهان برای ۵ چهره سیاسی فرهنگی»،«واکنش تاج به نامه آیت‌الله یزدی و دلواپسان پاداش!»،«درخواست رئیس قوه قضائیه از دولت»،«انتقاد سردار نقدی به قراردادهای نفتی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 03 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علت مطرح کردن صالحی برای نامزدی انتخابات

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم، با اشاره به حمایت آشکار احزاب و جریان‌ها از حسن روحانی گفت: تردیدی ندارم که تمامی اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل و واقع بین در انتخابات سال 96 پشت سر حسن روحانی قرار خواهند گرفت؛ و صرفا این پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها خواهند بود که ساز دیگری را خواهند زد.وی ادامه داد:شک ندارم که روحانی با توجه به عملکرد رضایت بخشی که در زمینه‌های مختلف داشته در انتخابات سال آتی می‌بواند با رای غافلگیر کننده‌ای پیروز شود.پیرموذن با بیان اینکه حضور پرشکوه مردم در انتخابات اخیر، اعتدال و اصلاحات را تقویت کرد، تصریح کرد: به همین دلیل تردید ندارم که روحانی بازی قدرت را به تندروها و پایداری‌ها واگذار نخواهد کرد و پایداری‌‌ها نیز با بی مهری هرچه تمام تر ملت رو به رو خواهند شد.این فعال سیاسی یادآور شد: البته تحرکاتی در برخی جریان‌ها مبنی بر سهم خواهی دیده می‌شود که برخی از سکوت‌ها نیز به همین دلیل است. اما مطمئنا روحانی اهل باج دادن نیست، خصوصاً به آ‌ن‌هایی که با تندروی مشکلات عدیده‌ای را برای دولت و ملت پدید آوردند.نماینده سابق مجلس در خصوص سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه علی اکبر صالحی گزینه اصولگرایان در انتخابات 96 است، خاطرنشان کرد: پر واضح است که با شخصیتی که آقای صالحی دارند به هیچ عنوان وارد چنین عرصه‌ای نخواهند شد . جریان مخالف دولت با طرح این موضوع صرفا به دنبال اخذ باج از رئیس جمهور هستند. دکتر صالحی مطلقا وارد رقابت انتخاباتی نمی‌شود.این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.

 

حمله تند حسن عباسی به رسانه‌های اصلاح طلب

حسن عباسی در سخنرانی جدیدی که فایل صوتی آن دیروز منتشر شده؛ اما مشخص نیست محل سخنرانی کجاست، صحبت‌های جدیدی مطرح کرده است.صحبت‌هایی که در ادامه و واکنش به صحبت‌های یک هفته پیش خود است. او گفته: «براساس آمار رسمی و صریحی که سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی منتشر کرده‌اند، درصد زنا‌زادگی آنها ۵۰ درصد و ۶۰ درصد و ۷۰ درصد است. آمار نهاد‌های بین‌المللی را منتشر می‌کنیم، رسانه‌های داخلی این را توهین به ملت‌های دیگر می‌دانند درحالی‌که ما این را منتشر نکردیم. چرا شما به خودتان می‌گیرید؟! روزنامه رسمی دولت چرا زنازادگی فرانسه و آمریکایی‌ها را به خودش می‌گیرد. این آمار سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی است، می‌گویند کشور برزیل ۶۶ درصد زنازاده است. کشور آمریکا و انگلیس ۴۱ و ۴۹ درصد زنازاده است. تمام خبرگزاری‌های لیبرال و اصلاح‌طلب در این مملکت چهار روز است که از این می‌سوزند که چرا شما گفتید اینها زنازاده هستند، تو چرا به خودت گرفتی.تو که وقتی ربای غرب مطرح می‌شود صدایت بلند می‌شود تو که زنازادگی غرب مطرح می‌شود این را توهین می‌دانی، توهین تو هستی، تو که نمی‌گذاری روشن شود که غرب چه کثافتی است، تو هستی که خدا را می‌گذاری و به سراغ کدخدا می‌روی؛ لذا گفته باشم به تمام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب اگر در قضیه زنازادگی غربی‌ها یک بار دیگر مسخره کنید، به مردم می‌گوییم کسانی که تمسخر می‌کنند و آمار نهادهای بین‌المللی، بروند در اصل خود شک کنند».حسن عباسی در سخنرانی دو هفته پیش خود گفته بود: «کشوری که بیش از ۶۰ درصد جمعیتش زنازاده‌اند، کجا پیشرفته است؟ مگر پیشرفت فقط در صنعت و تکنولوژی است؟».

 

افشاگری درباره ماجرای پیشنهادهای خارجی به مربیان ایرانی

چند روز پیش بود که علیرضا منصوریان از یک پیشنهاد حرف زد که دو سال پیش یک باشگاه انگلیسی برای سرمربیگری به او داده است. در طول این چند روز که صحبت منصوریان دهان به دهان چرخیده است، واکنش‌های زیادی نسبت به این پیشنهاد صورت گرفته است که شاید تندترین آنها مربوط به محمد تقوی بود. اما خود منصوریان همچنان از وجود چنین پیشنهادی حرف می‌زنند. بهتاش فریبا در مصاحبه با روزنامه گل چاپ امروز ( دوشنبه ) گفته که مدارک این پیشنهاد موجود است. او منصوریان را ستایش کرده که کار در استقلال را به تجربه حضور در انگلیس ترجیح داده است.حسن روشن اما در همین مورد صحبتی را مطرح کرده که تقوی هم به آن اشاره داشت. اینکه به میان آوردن این پیشنهاد کار درستی نبوده است. بعد از گذشت از این اظهارنظرها، روزنامه گل از یک موضوع مهم مهم پرده برداشته است. اینکه حراست فدراسیون فوتبال از کلاه برداری فردی خبر داده که در ازای گرفتن پول پیشنهادهای جعلی برای مربیان می‌فرستد!

 

خیرالموجودین نزد اصلاح‌طلبان آقای روحانی است

عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه هاشمی به تناسب زمان تغییر کرده است، گفت: با توجه به مناسبات سیاست در ایران و مسائل پیرامونی آن، خیرالموجودین نزد اصلاح‌طلبان آقای روحانی است.

 

هشدار تابش به اصلاح‌طلبان

نایب ریس فراکسیون امید نسبت به پررنگ‌تر شدن اختلافات در جبهه اصلاحات هشدار داد و گفت: اصلاح‌طلبان باید دورانی را که از مدار قدرت خارج بودند و در اقلیت قرار داشتند را به یاد بیاورند و خیلی غره نشوند.محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرآنلاین درمورد اینکه برخی احزاب اصلاح طلب معتقدند که در شورای عالی اصلاح طلبان پدرسالاری زیاد است و رگه های اختلاف در این شورا زیاد شده است، گفت: وقتی انسان در مدار قدرت قرار می گیرد اگر مراقبت و مواظبت نکند ممکن است دچار ضعف حافظه شود و دوران سخت در اقلیت بودن را فراموش کند و تصمیمی بگیرد که از سر غرور و نخوت باشد که قطعا این تصمیم به ضرر آنها خواهد بود.

 

دستور قضایی برای برخورد با قمه‌زنی

دادستان کل کشور در گفت‌وگو با میزان‌ با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از برخورد با هنجارشکنی‌ها در ایام عزاداری امام حسین(ع) و اقداماتی از قبیل قمه‌زنی در این ماه خبر داد و اظهار کرد: مسئله قمه‌زنی از جمله مسایلی است که امروز در جهت ضربه زدن به حیثیت و اعتبار مکتب تشیع استفاده می‌شود. وی با بیان اینکه عده‌ زیادی از دشمنان از این حرکت سوء‌استفاده می‌کنند، گفت: همه باید بدانند که امروز قمه‌زنی مسئله‌ای است که مورد توجه شیعه انگلیسی و به‌نحوی دشمنان است و آنها می‌خواهند به این طریق چهره تشیع و عزاداران امام حسین(ع) را ملکوک کنند. وی خاطرنشان کرد: وظیفه دادستان‌ها و نیروی انتظامی نیز این است که با رفتارهای ناهنجار و هنجارشکنی‌ها در ماه محرم برخورد کنند.میزان این خبر را منتشر کرد.

 

مخالفت کواکبیان با فعالیت شورای عالی اصلاح‌طلبان

دبیرکل حزب مردم‌ سالاری تاکید کرد که از نظر او ماموریت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پایان یافته و باید اصلاح‌طلبان به فکر یک سازکار و جدید انتخاباتی باشند. مصطفی کواکبیان عضو ارشد فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس درباره خروج برخی احزاب اصلاح‌طلب همچون حزب متبوعش از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: آن شورا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و ماموریتش پایان یافت بنابراین باید سازوکار و فکر جدیدی به وجود آید. وی درباه پیوستن شماری از اعضای فراکسیون امید به شورای سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: نه خیر این افراد قرار است به شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان معرفی شوند و ما آن را قبول داریم البته هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است. به نظرم باید نمایندگان مجلس، نمایندگان احزاب هم باشند.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

درآمد نجومی برخی مداحان

در حالی که «حقوق ماهیانه» چند ده میلیونی برخی مدیران شرکت های نیمه دولتی یا به اصطلاح خصولتی، سر و صدا کرده، «دریافتی ساعتی» چند ده میلیونی برخی مداحان غیرشفاف باقی مانده است. بخشی از مداحان در قبال مداحی اهل بیت پول نمی گیرند، بخشی هم می گیرند در قالب «صله» که معمولا از طریق یک مدیر برنامه دریافت می شود. «مداحان پاکتی» واژه ای است که در مورد بخشی از مداحان به کار برده می شود و مبالغ دریافتی آنها در سالهای اخیر نجومی شده و به ساعتی یا حتی نیم ساعتی چند ده میلیون تومان رسیده است. البته از آنجایی که این پرداخت ها رسمی و علنی نیست، تاکنون آمار دقیقی از آن وجود ندارد و معمولا در برخی مصاحبه هایی که گاهی رسانه ها با آنها کرده اند، به صورتی کلی دریافت ها تکذیب می شود. این روزها دریافت های بعضی از مدیران بانکی مثلا ۳۰ – ۴۰ میلیون تومانی برای حدود ۲۰۰ ساعت در ماه سر و صدایی به پا کرده است. این حقوق ها با تقسیم دریافتی بر ساعت کار، به تقریبا زیر ۲۰۰ هزار تومان در ماه می رسد.انصاف‌نیوز این خبر را منتشر کرده است.

 

توصیه فائزه هاشمی درباره حجاب ورزشکاران زن

فائزه هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه نوآوران در خصوص حواشی ایجاد شده درباره مسابقات جام‌جهانی شطرنج در ایران گفت: ببینید به هر حال هر کشوری قوانینی برای خود دارد من شاید مخالف حجاب اجباری باشم شاید هر بحث عقیدتی از سوی هر کسی مطرح شود میزان افرار با حجاب یا بدون حجاب امری متغییر است اما نباید فضا به گونه ای شود که کار برای فعالیت زنان سخت شود در کشور مسابقات ورزشی زیادی انجام می شود توریست های زیادی به کشور می آیند بدون مشکلی از کشور بازدید می کنند نباید ورزشکاران درگیر مسایل سیاسی شوند و به این بیاندیشند که برگزاری چنین مسابقاتی در کشور به سود زنان ایرانی است زیرا فضای فعالیتی آنها را بیشتر می کند. ممکن است مساله حقوق بشری شود و برخی صحبت هایی جهت دار داشته باشند هر چه زنان مسلمان مشارکت بیشتری داشته باشند به سود آنها است ضمن اینکه قانون و روایات اسلامی به اجبار الزامی ندارد و هر چه زنان در عرصه اجتماع بیشتر حاضر باشند به سود آنها است این باعث افزایش خود باوری و توانمد سازی زنان ایرانی می شود.

 

روحانی به دنبال ستاد انتخاباتی نیست

محمود واعظی با اشاره به برخی اظهارات راجع به ریاست ستاد انتخاباتی روحانی برای انتخابات سال 96 با تاکید بر اینکه انتخاب رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی موضوعی است که بر عهده شخص ایشان است خاطر نشان کرد: براساس اطلاعی که دارم بنای دکتر روحانی بر این نیست که از الان بحث انتخابات مطرح شود. وی با اشاره به توصیه های روحانی به دولتی ها درباره عدم دخالت در انتخابات اظهار کرد: همواره توصیه آقای روحانی بر این است که همه دولت و بقیه باید مسائل انتخابات را کنار بگذارند و فقط برای مردم کار کنند.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

محمود بهمنی تبرئه نشده است

کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره پرونده محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و این‌که گفته تبرئه شده است، یادآور شد:‌ تبرئه آقای بهمنی در پرونده مربوط به برداشت شبانه سه هزار میلیارد تومان بابت مابه تفاوت نرخ ارز از حساب بانک‌ها است که ازسوی دیوان محاسبات تبرئه شده اما درباره پرونده بابک زنجانی هنوز بخش هایی باقی مانده است.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

لقب‌های تازه کیهان برای ۵ چهره سیاسی فرهنگی

عصر ایران در گزارشی جدیدترین القابی را که کیهان به چهره‌های سیاسی فرهنگی نسبت داده را چنین عنوان کرد:1- عبدالجبار کاکایی [شاعر و ترانه‌سُرا با سابقه حضور در جبهه ها]: شاعر ورشکسته که سیاه‌مشق های خود را با رانت‌های دولتی منتشر می کند و نشریات دولتی برایش فاتحه می‌خوانند.

2- ایرج افشار [ایران شناس فقید که مورد تمجید رهبر انقلاب هم قرار گرفته است]: مرتبط با جاسوسان بین المللی تاریخی، ستایش‌گر فراماسونرها، در سطح توریست‌ها و مستشرقان خارجی

3- محمد قزوینی [مشهور به علامه قزوینی- پژوهش‌گر و نویسنده فقید که آثار ادبی را از روی نسخ خطی استخراج می‌کرد]: دارای روابط بسیار نزدیک با سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و غرب

4- محمد جواد ظریف [وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رییس مذاکرات هسته‌ای منتهی به توافق برجام]: مال‌باخته و رییس طرف بازنده (‌به بهانه خبر نامزدی جایزه صلح نوبل به اتفاق جان کری وزیر خارجه ایالات متحده)

5- صادق زیبا‌کلام [استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران]: یک ایرانی‌نما که ارزش‌های اسلامی و ملی و انسانی او سقوط کرده و می‌تواند به استخدام وزارت خارجه آمریکا یا صدای آمریکا درآید ( در انتقاد از توصیه به دولت درباره برجام و آمریکا)

 

سرنوشت 397 نجومی‌بگیر و 104 مدیر رانتی به کجا ختم می‌شود؟

رهبر معظم انقلاب پیش‌تر با تاکید بر لزوم پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی، فرموده بودند: «دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند. اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، باید این‌ها را از این کار‌ها برکنار بکنند.» حال بیش از یک ماه از بیانات رهبر انقلاب می‌گذرد و طبق اذعان محمدباقر نوبخت تنها 13 نفر از مدیران متخلف برکنار شده‌اند و مابقی همچنان به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند؛ آیا با این اوصاف می‌توان گفت دولت‌مردان طی اقدامی ولایت‌مدارانه از دستور امام خامنه‌ای اطاعت و تمام آن 500 نفر را عزل کرده‌اند؟ دانا این خبر را منتشر کرد.

 

توصیه یک سایت اصولگرا به اصلاح طلبان

جریان اصلاحات سالها تلاش کرد تا کارنامه‌ی خود در حوزه اقتصاد را خالی از هرگونه نقطه‌ی سیاه معرفی کند.هرچند همان ایام با افشای فساد غلامحسین کرباسچی گوشه ای از پشت پرده فسادهای اصلاحات نمایان شده بود، اما هرگز هم تصور نمی کردند که بار دیگر نام برخی از چهره های مطرح اصلاح‌طلب به عنوان مفسد اقتصادی تیتر اول روزنامه ها شود. ترکش های فیش های نجومی همچنان بر پیکره اصلاحات باقی مانده است. مساله ای که باعث شده است تا تئوریسین اصلاحات دست به نسخه شود و دستور العملی جدید برای خروج همقطاران خود از این بحران ارائه دهد. حال تئوریسین اصلاحات که از جمله حامیان دولت نیز می باشد به همقطارانش توصیه کرده تا اصلاح طلبان با انتشار فیش های حقوقی خود نشان دهند نیروهای قابل اطمینان نظام و مردم هستند. اما در مقابل این دستور العمل، اقدامی که از جانب اصلاح‌طلبان حامی دولت در ماه های گذشته صورت گرفته بود، بر تکذیب فسادهای ارتکابی همراهان خود متمرکز شده بود. حتی حمایت از مفسدان اقتصادی به مرحله ای رسید که متخلفان پرونده فیش های نجومی به «ذخیره نظام» و «امانت دار» ملقب شدند! آیا شخصیت هایی نظیر «کرباسچی»، «حسین فریدون»، «ابتکار»، «صفدر حسینی»، «صفایی فراهانی»، «مهدی هاشمی»، «هادی غفاری» و دیگر چهره های مطرح اصلاحات حاضر می شوند گزارشی از اموال و دارایی های خود را منتشر کند؟ :فتن این خبر را منتشر کرد.

 

حمایت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با فیلترینگ تلگرام!

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : داعش تیم‌های متعددی را از رقه سوریه و موصل عراق به ایران فرستاده بود که خوشبختانه از لحظه حرکت در تور اطلاعاتی ما قرار گرفتند و تمامی آنها نیز دستگیر شدند. مقرر شده است تا با مشارکت متخصصان داخلی، تلفن‌های هوشمند ملی مصون از تهدیدات امنیتی تولید شود و در اختیار مسئولین امر قرار گیرد. بروجردی در خصوص موافقت کمیسیون امنیت با فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام گفت: هر اقدامی که در جهت ایجاد مصونیت برای حفظ منافع ملی باشد از آن حمایت می‌کنیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش تاج به نامه آیت‌الله یزدی و دلواپسان پاداش!

مهدی تاج در جمع خبرنگاران در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال کرمانشاه اظهار داشت: نامه آیت‌الله یزدی در مورد مسابقه ایران و کره جنوبی را دیده‌ام که خطاب به وزارت ورزش نوشته شده و این وزارتخانه پیگیر آن است. رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تقدیر از تیم‌های ملی فوتسال و نوجوانان گفت: به نحو مقتضی به تیم‌های فوتسال و نوجوانان پاداش داده می‌شود و نباید نگران این موضوع باشیم زیرا برخی از دوستان دلواپس موضوع پاداش‌ها به‌ویژه برای تیم نوجوانان هستند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

رونمایی یک اصول گرا از میزان درآمد وزیران

موسی‌الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گویی اظهار داشت: وزیر بهداشت کشور هندوستان 6 برابر ، فرانسه 7.5، انگلستان 9 برابر، آمریکا 13.5برابر حداقل دستمزد دریافت می‌کنند در صورتی که وزیر بهداشت ما 24.5 برابر حداقل دستمزد دریافت می‌کند در صورتی که قانون آن برای جمهوری اسلامی ایران 7 برابر است. متأسفانه اکنون یک وزیر وجود ندارد که زیر بیست میلیون حقوق دریافت کند و این اتفاق در دولت فعلی صورت گرفته است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

دولت مخالف فیلترینگ اینستاگرام است

سردار هادیانفر رییس پلیس فتا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امروز میزبان رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بودیم و گزارشی را از وضعیت فصلی مجازی کشور اراییه داددیم و ایشان راهنمایی هایی را د ادامه بخش اول بازدید داشتند و بخش هایی که می خواستیم را بازدید کردند در جریان نیزان جرایم سازمان یافته در کشور هم قرار گرفتند. وی گفت: در کمینه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه چندین بار تصمیم بر این بود که اینستاگرام فیلتر بشود اما دولت با فیلتر شدن آن مخالف است در حال حاضر وزارت ارشاد کارهایی انجام داده تا به صورت هوشمند با صفحات مستهجن برخورد شود به گزارش فارس، سردار هادیانفر گفت: نسیم این خبر را منتشر کرد.

 

دوچرخه سوار تیم ملی به دره سقوط کرد

رضا نیک پناه یکی از دوچرخه سواران عضو تیم اسکورت ایران و تیم ملی کشورمان و مسئول فنی تیم پتروشیمی تبریز در این رشته است که طی چند روز گذشته برای آمادگی هرچه بیشتر و حضور در مسابقات به همراه مربی‌اش در حال تمرین بوده است به دره سقوط می کند و تا عمق 500 متری دره می رود. هم اکنون این ورزشکار در کما به سر می برد . در حال حاضر رضا نیک پناه در بیمارستان بستری است و پزشکان از وی قطع امید کرده اند و گفته شده 99 درصد ضربه مغزی شده است و قرار است خانواده اش اعضای بدن این دوچرخه سوار را اهدا کنند . این رکابزن برجسته کشورمان تنها 24 سال سن دارد و هفته گذشته آخرین مدال قهرمانی اش را کسب کرده است. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

رستاخیزبه این زودی اکران نمی شود

حجت‌الله ایوبی ، رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه آیا همچنان مشکل اصلی اکران فیلم «رستاخیز»، نمایش چهره‌ی حضرت ابوالفضل (ع) است به ایسنا گفت: باید موانع اکران رفع شود، موانع اکران فقط مسئله چهره نیست. به هر حال ما در درجه اول باید به یک توافق با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم و دوستانی که در این فیلم سرمایه‌گذاری کردند، برسیم. ما هنوز به آن توافق اولیه‌ای که به ما کمک کند که این فیلم را اکران کنیم نرسیدیم، این موضوع اگر انجام شد پله بعدی این است که فیلم چگونه اکران شود. ایوبی با تاکید دوباره بر اینکه "الان مشکل اصلی ما مسئله چهره نیست"، ادامه داد: مسئله اصلی این است که به هر حال فیلم یک سال است اکران نشده، تعلیق شده، صاحبان فیلم (بیشتر صاحبان ایرانی فیلم) معتقدند که قبل از اکران باید یک سری مسائل این فیلم از قبیل مسائل حقوقی، مسائل مالی یا خسارت‌های وارده به فیلم حل شود. پله اول این است. ما در مورد پله اول هنوز به یک جمع‌بندی نرسیدیم که بخواهیم به مسائل بعدی فکر کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

توصیه مطهری به رییس جمهور درباره حصر

علی مطهری در پاسخ به یکی از دانشجویان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین که درباره مسوولیت حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرسیده بود، گفت: مسوولیت حصر با قوه قضاییه است. حصر بدون حکم قضایی ظلم است. البته آقای روحانی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی باید جسارت بیشتری داشته باشد و عقب‌نشینی درست نیست.

 

درخواست رئیس قوه قضائیه از دولت

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر لزوم به رسمیت شناختن اسرائیل و طرح برخی ادعاهای حقوق بشری علیه ایران گفت: اگر به جای دولت محترم و وزیر امور خارجه بودم به طور قطع اجازه نمی‌دادم چنین شخصی وارد ایران شود.

 

انتقاد سردار نقدی به قراردادهای نفتی

محمدرضا نقدی در هفدهمین همایش سراسری مسئولان بسیج وزارت نفت که با حضور علی کاردر، محمدرضا مقدم، حمیدرضا عراقی و شجاع‌الدین بازرگانی معاونان وزیر نفت برگزار شد، اظهار داشت، اینکه رسالت شما در بسیج بسیار سنگین است، گفت: آقای وزیر نفت جلسه قبل همین جا با شما اتمام حجت کردند و گفتند مقابل فساد سکوت نکنید و فریاد بزنید. باید فریادهای شما را بشنویم. این موارد هست یا نیست؟ یا من اشتباه می‌کنم؟ نمی‌دانم.وی ادامه داد: اینکه یک عده‌ای پیدا شود و مدل قرارداد نفتی بنویسند و معاون اول محترم رئیس جمهور بفرمایند ما این را 150 اصلاح کرده‌ایم در شأن ما است؟ واقعاً از داخل وزارت نفت باید چنین قراردادی روی میز دولت قرار بگیرد که 150 اصلاح بخورد؟ یعنی در هر خط تقریباً یک اصلاح.نقدی گفت: وزیر محترم نفت فرمودند جلوی فساد بایستید، خب این چیست؟ این ابرفساد است. قراردادی که می‌خواهیم با خارجی‌ها و شرکت‌‌های چندملیتی ببندیم و طرف مقابل بیگانه دشمن ما است و می‌خواهد سر به تن ما نباشد و آنقدر اشکال داشته باشد که دولت مجبور شود 150 اصلاح روی آن بزند؛ آن هم در شرایطی که این همه افراد توانمند، حقوقدان، فنی و ظرفیت‌های فراوان در کشور است.

 

آیت الله مکارم: وزارت ارشاد اجراى کنسرت را از واجب‌ترین واجبات می‌داند

به‌دنبال جریان اجراى کنسرت در قم با حواشى زشت و نگران‌کننده‌اى که داشت، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازى مدیرکل ارشاد قم را احضار و ضمن اعتراض به این جریان از وی توضیح خواست که پاسخ‌ها قانع‌کننده نبود؛ هرچند نامبرده ضمن عذرخواهى تصریح کرد که هرگز اینگونه برنامه‌ها تکرار نخواهد شد.مرجع تقلید شیعیان گفت: گویا وزارت ارشاد اجراى کنسرت را در همه شهرها و حتى در قم که قداست خاص آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، با آن حواشى زننده از واجب‌ترین واجبات خود مى‌شمرد که این همه روى آن پافشارى و سرمایه‌گذارى مى‌کنند و توجه ندارند که این کار سبب تضعیف دولت و فاصله گرفتن از مراجع دینى و آثار نامطلوب در برنامه‌های آینده خواهد شد.وی ادامه داد: تصور من این است که وزارت ارشاد گرفتار یک سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده است و گمان مى‌کند این کارها به‌نفع دولت است، در حالى که آثار سوءاش روز به روز آشکارتر مى‌شود.مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر بناست برنامه‌هایى براى شادى جوانان اجرا شود مى‌توان با هماهنگى خبرگان از حوزه علمیه برنامه‌هایى خالى از هرگونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامى تنظیم کرد نه اینکه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌هاى غربى افتاد.آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد نه تنها در اینجا به بیراهه مى‌رود بلکه در موارد مختلف دیگرى نیز نشانه‌هاى آن دیده مى‌شود. امیدواریم بیدار شوند و به راه برگردند.

 

ترامپ با بانک ملی ایران مراوده داشته است

پایگاه ان.بی.سی روز دوشنبه در مطلبی ادعا کرده است که گزارش تازه‌ای توسط یک موسسه تحقیقاتی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت املاک و مستغلات ترامپ با بانک ملی ایران در ارتباط بوده است.در این گزارش ادعا شده است که گزارش های این مرکز تحقیقاتی حاکی است وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال 1999 بانک ملی را به عنوان بانکی تحت حمایت دولت ایران معرفی کرده بود با این حال از آن زمان تا چندین سال بعد سازمان املاک ترامپ با این بانک در ارتباط بوده است.ان.بی.سی درهمین‌ باره ادعا می‌کند که این همکاری با شعارهای ترامپ در تضاد است و ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود ایران را به عنوان دشمن بزرگ آمریکا معرفی کرده و هیلاری کلیتون را به خاطر گرفتن موضع سست در قبال ایران متهم کرده که اکنون مشخص شده خود با بانکی ایرانی در ارتباط بوده است.ان.بی.سی می افزاید: این بانک به دنبال خرید و تهیه قطعات و تجهیزات برای برنامه هسته ای ایران بوده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۲۶
حضرات آیات عظام خصوصاً همین آقایانی که علم مخالفت با کنسرت ها را بر دوش میکشند، باید بدانند که مسائلی مهمتر و بمراتب بدتر در جامعه وجود دارد که ضرر و خسارتش از کنسرت ها بیشتر است. ولی چشم و گوش آقایان آنها را نمی بیند و بدنه جامعه و ملت را به فقر و فحشا و ذلت و خفت گرفتار کرده. اینگونه تضاد و برخورد دوگانه و مماشات با معضلات اساسی از طرف معدود علمای سخنگو ، اعتقاد و اعتماد مردم و بخصوص جوانان را نسبت به آنها کم کرده است. حرف ها بر دل نمی نشیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
شما از کجا اطلاع دارید
آقای عباسی واقعا به نکته مهم اشاره کردید. در همان جا بالای 50 درصد بچه ها بدون ازدواج متولد می شوند و در زبان و فرهنگ دینی حتی غیر اسلامی نیز زنا محسوب می شود. اما متاسفانه منورالفکرها فکر می کنند آنجا بهشت است ای کاش عزیزان سیاست گذار ما راهی برای تردد راحت این مردم مدرن به آنجا فراهم کنند تا اینها نیزمانند مردمان تمام نقاط دنیا که والله مثل شما و بنده حقیر فکر می کنتد نه تنها از غرب زدگی بلکه از شیطان بزرگ زدگی رهایی یابند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
سید جمال الدین اسدآبادی در سفر به اروپا گفت در آنجا مسلمان ندیدم اما اسلام را دیدم/
یک نفر بگه نمایندگان محترم مجلس دریافتیشون چقدره
از نظر اقای عباسی ایا کشورهای بلوک شرق مدینه فاظله هستند,چرا ایشان به اینگونه کشورها اشاره ای نکردند؟''!ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
خوشگلِ من /الان که دیگه بلوک شرقی وجود نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
هر چیز به جای خود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
چون این تقسیم بندی ها بعد فوپاشی شوروی از بین رفت
ادم تعجب می کند ظاهراافرادی مثل اقای پیرموذن در جامعه نیستند وواقعیات رانمی بینند یادوست ندارن ببینند.چون مردم دیگه به اقای روحانی امیدی ندارند
خیلی ناراحت شدم بابت رضا نیک پناه
آقای شریعتمداری حد اقل مروت، انسانیت، اخلاق اسلامی ، انصاف ،صداقت و .... . لابد همه باید فدای سیاسی کاری و اغراض جناحی باشد ؟؟؟ خدا یا همهء ما را براه مستقیم هدایت فرما . آمین ...
اقای عباسی را اینجانب به عنوان یک شهروندمعمولی ایرانی به یک مناظره در زمینه های اعتقادی و سیاسی دعوت میکنم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
ببخشید شما؟
چرا به جای اینکه بگی دولت به جای اجرای کنسرت بره مشکلات بزرگتر را حل کند میگی مراجع به جای موضع گیری در مقابل کنسرت ها برن در مورد مشکلات بزرگتر نظر بدن؟
واقعا حال از ادبیات گفتاری امثال عباسی ها بد میشه
این حسن عباسی واقعا لودگی را از حد گذرانده!
دوستت دارم فائزه ...امیدوارم روزی رئیس جمهور ایران بشی .
توصیه فائزه هاشمی درباره حجاب ورزشکاران زن

باز ایشون رفتند رو آنتن.
اونها علنا این کار رو میکنن
اصلاح طلب جدید عالی در راه است.
واقعا آدم متاسف میشود از سخنان اقای عباسی
مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی متفکر بزرگی که با امثال آقای عباسی قابل مقایسه نیست پس از سفر به اروپا و آشنایی نزدیک با غرب گفت در آنجا مسلمان ندیدم اما اسلام را دیدم.
لقب حسین شریعت چیه اگه گفتین.من یه روزبهش گفتم لقبشو زنگ زدوگفت از شب اول قبر بترس،گفتم همه میترسن مگر دروغگویان،،،،،،که خودشان باور ندارن اما دیگرانرا طوری میترسانندکه انگارخودش شب اول قبر را تجربه کرده است،
با توهین کردن ها بکجا میرسیم،
همینهایی که قبل از به قدرت رسیدن در روضه ها میگفتند عرب پا برهنه شمشیر بیرئن آورد و به خلیفه گفت اگر کج بروی با همین صافت میکنیم امروز قصه را برعکس کرده اند و خلیفه و خلیفه ها ملت را صاف میکنند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل