بازدید 25045
۱
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش لاریجانی به عصبانیت ظریف در مجلس/ پیروز انتخابات ۹۶ از نظر باهنر/ بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت/ یک واکنش کنایه‌آمیز به حکم پرونده کیارستمی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «روحانی منشور حقوق شهروندی را تأیید کرد»، «سفر «جیمز داباکیس» در تور اطلاعاتی وزارت اطلاعات»، «مردم را با شمرهای زمانه آشنا کنید»، «واکنش بهمنی به خبر باز بودن پرونده تخلفاتش»، «محاکمه یک ایرانی در امارات» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 04 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مردم را با شمرهای زمانه آشنا کنید

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در نطق ميان دستور در جلسه سه شنبه-13 مهر- مجلس با اشاره به حضور مداحان در مسائل سياسي گفت: اینکه برخی با ظاهر مقدس مآبانه تلاش دارند که از ورود سخنرانان و منبریان و مداحان اهل بیت در مسائل سیاسی و روشنگری و موضع گیری آنها د ر هیات مذهبی و مساجد جلوگیری کنند این حرکت همان جریان سکولاری است که دین را جدا از سیاست دانسته است.وي افزود: اتفاقا تفاوت اسلام ناب حسینی با اسلام یزیدی و آمریکایی در همین رویکردها است که خودنمایی است.سخنرانان و مداحان که از خواص جامعه هستند و مخاطب آنها که عموما از جوانان به عنوان پرشورترین گروه های اجتماعی هستند باید جلسات را با رویکرد بصیرت دینی برگزار نمایند.پژمانفر با تأكيد بر اين موضوع كه مداحان بايد مردم را با شمرهای زمانه خود آشنا سازند، اظهار كرد:صد البته مداحان باید این مساله را مدنظر داشته باشند که مبادا در دام تشیع انگلیسی که مسلمانان را به اختلاف دعوت می کند بیفتند.


محاکمه یک ایرانی در امارات

یک ایرانی در امارات به دلیل دورزدن تحریم ها از طریق خرید ژنراتور برق و جعل سند برای انتقال ژنراتور به عسلویه به جای میانمار محاکمه شد.به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اماراتی البیان، این شهروند ایرانی متهم شده است که با هزینه سپاه پاسداران، این ژنراتور را خریداری کرده و قرار بوده از آن در برنامه هسته ای ایران استفاده شود.اسم اختصاری این ایرانی "س.م.ز" اعلام و گفته شده که او این ژنراتور با فناوری بالا را از بریتانیا خریداری و به بندر جبل علی دبی وارد کرده بود. یکی از شاهدان در دادگاه نیز گفته است که این ایرانی مبلغ 12 میلیون پوند انگلیس دریافت کرده بود که 7 میلیون پوند آن قیمت ژنراتور بوده است.


واکنش ظریف به احتمال دریافت جایزه صلح نوبل

محمدجواد ظریف با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا در خصوص عدم پرداخت پول نقد به ایران، اظهار داشت: کنگره آمریکا تا کنون چندین مصوبه علیه ایران داشته و 50 مصوبه دیگر نیز در نظر دارد که علیه ایران صادر کند.وی در خصوص علل چنین مصوباتی گفت: باید توضیح داد که این مصوبات به تصویب مجلس نمایندگان رسیده است و هنوز مجلس سنا آن را تأیید نکرده است در ثانی بیشترین هدف این گونه مصوبات ایجاد فضا علیه ایران است.وزیر امور خارجه در واکنش به این سؤال که ممکن است او به اتفاق جان کری وزیر امور خارجه آمریکا جایزه صلح نوبل را دریافت کند، با خنده گفت: کجا جایزه نوبل را به ما می دهند!


ضرغامی: فعلاً برنامه‌ای برای ریاست‌جمهوری ندارم

ضرغامی در پاسخ به سؤالی درباره شایعات مطرح مبنی بر عزم او برای کاندیداتوری در انتخابات 96 و حتی تأسیس ستادهایش در یکی از خیابانهای مشهور تهران، گفت: فعلاً برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال 96 ندارم و مهمترین وظیفه‌ای که در این مقطع احساس می‌کنم، تقویت جریان و نیروهای انقلابی است.وی با بیان اینکه، وحدت نیروهای انقلاب مهمترین مسئله امروز کشور است و این اتحاد می‌تواند تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل و اهداف انقلاب را با سرعت بیشتری محقق کند، تصریح کرد: اگر ما ضربه‌ای خورده‌ایم یا می‌خوریم متأسفانه ناشی از تفرقه میان نیروهای جریان انقلاب است لذا من امروز احساس وظیفه می‌کنم که برای تقویت جریان انقلاب تلاش کنم.عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: یکی از تفریحات من این است که شب‌ها شایعات مربوط به خودم را می‌خوانم و کارهای نکرده خود را محاسبه می‌کنم؛ می‌گویند ستادهای انتخاباتی من در سراسر کشور تشکیل شده و دفتر مرکزی ستاد انتخاباتی نیز در خیابان جمهوری است؛ می‌گویند با یک مقام عالی‌رتبه دیدار انتخاباتی داشته‌ام و هر روز یک حرف و کار جدید درباره خودم می‌شنوم که خود از آن بی‌اطلاع هستم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


واکنش لاریجانی به عصبانیت ظریف در مجلس

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده خرم‌آباد گفت: دیوان محاسبات گزارش خود را درباره حقوق‌های نجومی ارائه کرده و بر لزوم پیگیری تاکید شده است؛ اموالی که افراد بلاوجه گرفته‌اند باید به بیت‌المال بازگردد.وی اضافه کرد: ما مرجع رسمی کشور را برای رسیدگی به این امور مسئول کردیم و کاری هم به اظهارنظر افراد نداریم.رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نشست یکشنبه پارلمان تصریح کرد: در آن جلسه آقای مطهری مسئله را توضیح دادند؛ آقای ظریف نباید عصبانی می‌شد و حرف را باید با متانت پاسخ داد.لاریجانی در همین زمینه گفت: شأن مجلس و وزارت خارجه ایجاب می‌کند که با متانت به سوالات پاسخ داده شود.


قوه قضاییه با تخلفات احمدی‌نژاد برخورد کند

مسعود پزشکیان با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر بی توجهی مجلس به تخلفات رئیس دولت قبل گفت: این مجلس به هیچ تخلفی بی توجهی نمی‌کند و اگر در مقطعی در گذشته تخلفی اتفاق افتاده باید خود آنها پاسخگو باشند.وی همچنین گفت: دیوان محاسبات نیز بدون توجه به جایگاه افراد در هر رده و مسئولیتی باید با تخلفات برخورد کند.نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تخلفی متوجه رئیس دولت گذشته است، قوه قضاییه باید با آن برخورد کند و بر اساس سیر قانونی به آن رسیدگی نماید و اگر موردی وجود دارد که دیوان محاسبات آن را تایید کرده باید پیگیری شود و دیوان محاسبات نیز ابزارهای کافی را برای برخورد با تخلف دارد و اگر تایید کرده باید حکم متناسب را نیز صادر کند و بر اساس روند قانونی عمل نماید و اگر جرمی مرتکب شده در چارچوب مقررات با او برخورد شود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


پیروز انتخابات ۹۶ از نظر باهنر

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر مدیر اقتصادی قدرتمند و شناسنامه داریوارد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شود، احتمال پیروز رقابت خواهد شد.


اصولگرایان بیش از 30 کاندیدا دارند

سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: کسانی که در حد کاندیداتوری ریاست جمهوری باشند در اردوگاه اصولگرایان کم نیستند و ما بیش از 30 کاندیدا برای انتخابات در نظر داریم اما الان نمی‌شود از هیچ کدام از آنها نام برد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


سفر «جیمز داباکیس» در تور اطلاعاتی وزارت اطلاعات

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رد طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد و به نقل از وزیر اطلاعات گفت که سفر «جیمز داباکیس» سناتور آمریکایی به ایران در تور اطلاعاتی وزارت اطلاعات بوده است.


بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت

محمود جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت و پرداخت حدود 1000 میلیارد تومان در پرونده بر خلاف مقررات و بازگشت و توقیف 700 میلیارد تومان و همچنین بازداشت یک فرد دیگر در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.


واکنش بهمنی به خبر باز بودن پرونده تخلفاتش

سخنان دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره باز بودن پرونده تخلفات رییس کل بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد با واکنش این مقام دولت سابق روبرو شد .به گزارش «خبرآنلاین»، کاظم پالیزدار در نشست خبری با اصحاب رسانه گزیری نیز به پرونده بابک زنجانی زده و عنوان کرده بود: بابک زنجانی بخشی از یک کوه یخ به حساب می‌آید و یک دفعه منابع در اختیارش قرار نگرفته ما هم علاقه‌مندیم توضیحات و پاسخ‌های کسانی را که این منابع را در اختیار او قرار داده‌اند بشنویم که با چه اختیار و جراتی این منابع را در اختیارش گذاشتند.وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و این‌که گفته در موضوع پرونده بابک زنجانی تبرئه شده است، گفته بود:‌ تبرئه آقای بهمنی در پرونده مربوط به برداشت شبانه سه هزار میلیارد تومان بابت مابه تفاوت نرخ ارز از حساب بانک‌ها است که ازسوی دیوان محاسبات تبرئه شده اما درباره پرونده بابک زنجانی هنوز بخش هایی باقی مانده است.در همین راستا امروز محمود بهمنی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: به زودی درباره سخنان پالیزدار تصمیم گیری خواهم کرد.وی تاکید کرد: این حق من است که از او شکایت کنم.بهمنی با بیان اینکه برداشت شبانه و روزانه ندارد، خاطرنشان کرد: کسی که تخلف کند، تخلف کرده است ما برداشت کردیم و به حسابه خزانه ریختیم و 58 بازرش بانک مرکزی نیز به این موضوع رسیدگی کردند، اگر می گویند خلاف بوده است خب این را برگشت بدهند چرا ما را متهم می کنند.وی گفت: پالیزدار آقای پالیزدار از افراد حوزه انتخابیه این جانب است و باید بگویم با غرض وری و سواستفاده از سمت شان مطالبی را در مورد اینجانب عنوان کرده است که لازم است بگویم صدور حکم برائت و یا محمومت نسبت به کسی مصداق پیدا می کند که در پرونده ای متهم باشد. در حالیکه اینجانب در پرونده بابک زنجانی به عنوان مطلع توضیحاتی را ارائه دادم و هیچ گونه اتهامی به من وارد نیست و مطرح نبوده است.این مقام دولت سابق تاکید کرد: تبرئه زمانی است که من متهم می شدم ولی وقتی من فقط به عنوان به فرد مطلع توضیح دادم دیگر نیازی به تبرئه نبوده است. بنده حق شکایت کیفری در مورد مصاحبه کننده یعنی آقای پالیزدار را طبق ماده 697 قانون مجازات اسلامی به عنوان افترا دارم. که براساس آن مجازات یک ماه تا یک سال حبس و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است و طبق ماده ماده 698 قانون مجازات اسلامی هم به عنوان نشر اکاذیب مجازات دو ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم است و من می توانم در این زمینه شکایت کنم.


یک واکنش کنایه‌آمیز به حکم پرونده کیارستمی

براساس حکم هیأت بدوی سازمان نظام‌پزشکی، پزشک معالج کیارستمی سه ماه از حضور در مطب و بیمارستان محروم شد.روزنامه «شهروند» در صفحه طنز خود، به این حکم واکنش کنایه‌آمیزی داشته است.

واکنش لاریجانی به عصبانیت ظریف در مجلس/ پیروز انتخابات ۹۶ از نظر باهنر/ بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت/ یک واکنش کنایه‌آمیز به حکم پرونده کیارستمی

تحلیل صریح معاون جنتی درباره «احمدی‌نژادیسم»

معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در یادداشتی به تحلیل جریان احمدی‌نژاد پرداخت.حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در سایت «ساعت 24» نوشت: «فضای سیاسی این روزها اقتضا می­‌کند جریان‌شناسی کنیم. پدیده­‌ای به نام احمدی‌نژاد با حمایت بعضی از علماء و جبهه پایداری به یک جریان تبدیل شده است. توصیه می­‌کنم به دانشجویان به‌ویژه دانشجویان علوم سیاسی و اجتماعی که مؤلفه­‌های این جریان را شناسایی و معرفی کنند تا دوباره گروهی از مردم دچار تردید و تکرار اشتباه نشوند.برای شناخت جریان احمدی‌نژادیسم کافی است نگاهی به مواضع و حرکت‌های این جریان داشته باشید. این جریان تلاش کرد سرمایه‌های این کشور در مدت کوتاهی نابود شود، شخصیت‌های بزرگ متهم به اشرافیت شوند، توافقنامه‌های بین‌المللی و قطعنامه‌ها کاغذپاره تلقی شوند و روابط خارجی کشور بزرگ ایران منحصر به ارتباط با چند کشور فقیر و جنجالی شود.روش او این بود که با یک قیام و قعود، 200 مصوبه با هزاران میلیارد تصویب و ابلاغ شود. نیروهای طرفدار رئیس‌جمهور، در عین عدم صلاحیت، تصمیم‌گیرنده امور شوند و ثبات و آرامش از کشور رخت بربندد.


احمدی‌نژاد شهردار تهران نخواهد شد

یک عضو سابق حزب مؤتلفه معتقد است که شایعات درباره تلاش احمدی‌نژاد برای شهردار شدن در تهران، بی‌مورد است و بر فرض که هواداران او دنبال به‌ دست گرفتن كرسی‌های شورای شهر تهران باشند و موفق شوند، اما احمدی‌نژاد دنبال شهرداری تهران نخواهد بود بلکه او بیشتر به «پدرخواندگی» جریان متبوع خود و حتی «پدرخواندگی» در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌اندیشد.روزنامه «آرمان» آورده است: مهندس امیررضا واعظ آشتیانی عضو سابق حزب مؤتلفه اسلامی، معاون وزارت صنایع و قائم مقام سازمان تربیت‌بدنی در دولت احمدی‌نژاد، عضو دومین دوره شورای شهر تهران و مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران است.


روحانی منشور حقوق شهروندی را تایید کرد

الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی امروز در جریان بازدید خود از نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت یازدهم که در تالار وحدت برپاست از تایید منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این منشور توسط رئیس‌جمهور تایید شده و ما منتظر دستور هستیم تا آن را منتشر کنیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
اصولگرایان بیش از 30 کاندیدا دارند. کاندیداهای اصولگرا که در انتخابات مجلس تهران رأی نیاوردند گزینه های احتمالی ریاست جمهوری سال 96 هستند!!!!!!!!!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل