بازدید 14085

سلیمانی: فحشش را دولت نهم خورد

کد خبر: ۶۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶ 06 September 2009
وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محدودیت اینترنت در 4 سال گذشته مربوط به ارائه گزارش ناپخته عده‌ای به مقامات عالی بود.

به گزارش ایتنا، محمد سلیمانی در مراسم تودیع خود و معارفه تقی‌پور وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نهضت به روز رسانی تلفن ثابت ظرف حدود 2 سال در دوره 4 سال اخیر وزارت ارتباطات به ثمر نشست. این در حالی بود که تلفن ثابت در برخی نقاط تهران حدود یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود مشکلات شبکه تلفن همراه و پست بانک درگذشته اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شبکه تلفن همراه در دورترین نقاط کشور حضور جدی دارد و پست بانک نیز در روستاهای کشورخدمات ارائه می‌دهد. ضمن اینکه بهای فروش سیمکارت در 4 سال گذشته به شدت افت کرد. سلیمانی برنامه‌ریزی را کلید موفقیت در مدیریت اجرایی دانست و گفت: برنامه‌ریزی درست و کنترل آنها توانست در 4 سال گذشته کمک شایانی در حوزه ICT کند.

وی شبکه تلفن همراه، ثابت، اینترنت و رشد فزاینده آنها را از دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات در دولت نهم بیان کرد و گفت: 21 هزار بانک و باجه‌های بانکی به شبکه اینترنت کشور ملحق شد و بسترهای خدمات الکترونیکی فراهم شده است. وزیر سابق ارتباطات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال جاری را نقطه عطفی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود: این انتخابات عملکرد موفق ما را در این حوزه نشان داد.

وی با انتقاد از ارائه گزارش ناپخته درباره اینترنت به مقامات عالی و برقراری محدودیت سرعت اینترنت را از مواردی دانست که منجر به انتقادات شدید از وزارت ارتباطات و دولت نهم شده که این روند در دولت دهم نیز ادامه دارد.

بانك‌ها در حوزه بانكداري الكترونيك گردن كلفتي مي‌كردند
همچنين به گزارش ايلنا، سليماني وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين مراسم ضمن تعريف خاطره‌هايي از دوران وزارت خود به تحولات اين حوزه در دوران وزارت چهار ساله خود اشاره كرد و گفت: در اين چهار سال در حوزه تلفن ثابت و همراه انقلاب عظيمي رخ داد. هم‌چنين در حوزه اينترنت هم حركت‌هاي بسيار عالي انجام شد به طوري كه به تعداد stm اضافه شده و پهناي باند اينترنت به دو هزار مگابيت رسيد كه اين از تحولات عظيمي بود كه در اين چهار سال انجام شد.

وي ادامه داد: در حوزه بانكداري الكترونيك گرچه بانك‌ها گردن كلفتي مي‌كردند ولي با امضاي تفاهم‌نامه سال 85، 21 هزار شعبه بانكي به شبكه اينترنت و شتاب متصل شد.

وي ادامه داد:‌ در انتخابات سال 87 مجلس و خرداد سال 88 رياست جمهوري انتخابات به نحو احسن و آن‌لاين انجام شد. البته برخي سعي كردند اين زيبايي را خدشه‌دار كنند ولي انتخابات با شكوه تمام انجام شد و تمام صندوق‌ها به صورت آنلاين به مركز اصلي متصل بود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت نهم با اشاره به محدوديت پهناي باند اينترنت به 128 مگابيت در دوران وزارت خود اظهار داشت: اين محدوديت پهناي باند از طرف وزارت ارتباطات نبود و برخي با يك گزارش ناپخته و ارائه آن به دولت در حالي كه وزير ارتباطات در هيچ كدام از جزئيات آن اطلاعي نداشت باعث محدوديت پهناي باند شدند و همين امر باعث شد كه فحشش را دولت نهم بخورد و دولت دهم هم خواهد خورد.

وي در پايان سخنان خود اظهار داشت: ما اميدواريم وزارت فناوري اطلاعات به جايي برسد كه باعث دعاي خير مردم شود نه نفرين آنها.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها