بازدید 9792
مروری بر روزنامه های پنجشنبه پانزدهم مهر؛

جاسـوسی با فایل‌های مداحی!/ وضعيت زرد در خليج فارس

روزنامه های اصولگرا، امروز بر قراردادهای نفتی انتقادهای شدیدی وارد کرده و دولت را متهم کرده اند. با این حال، موضوع انتخابات و موضع اصولگرایان و همچنین هشدار سپاه به رزمایش سعودی ها در خلیج فارس و هشدار سپاه، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۲۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 06 October 2016

روزنامه های اصولگرا، امروز بر قراردادهای نفتی انتقادهای شدیدی وارد کرده و دولت را متهم کرده اند. با این حال، موضوع انتخابات و موضع اصولگرایان و همچنین هشدار سپاه به رزمایش سعودی ها در خلیج فارس و هشدار سپاه، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های اصولگرا از قراردادهای جدید انتقاد کرده اند.


در همین زمینه روزنامه کیهان با عنوان «روح قراردادهای جدید نفتی پادویی برای بیگانگان است» نوشت: « محمد مخبر در یک نشست خبری اظهار داشت: همیشه یکی از غصه‌های ما این بوده است که صد سال بعد از ایجاد صنعت نفت در ایران، یک کشور که خودش نفت ندارد می‌آید و نفت ما را استخراج می‌کند.

وی تصریح کرد: من زیبنده کشور نمی‌ دانم که بعد از گذشت صد سال از ورود صنعت نفت به ایران ما کارگر و پیمانکار دست دوم شرکت‌های خارجی بشویم.مخبر در پاسخ به پرسشی با این مضمون که شرکت‌های داخلی بعضاً به مسئولیت‌ها و تعهدات خود عمل نمی‌کنند، گفت: باید امکان رشد شرکت‌های داخلی را فراهم کرد اما در ایران برعکس است و شرکت داخلی را تضعیف می‌کنند که رشد نکند چون دلشان آن طرف است.

نکته دیگری که در سخنان مخبر وجود داشت نحوه فراهم شدن شرایط اولیه قرارداد است که ظاهرا از طریق روابط دوستانه و نه بر اساس ادعای حمایت از شرکت‌های داخلی منعقد شده است. مخبر در این رابطه گفت: با روی کار آمدن زنگنه که خوشبختانه رفاقتی هم با آقای نوذری داشت کار قرارداد روی روال افتاد و به ایشان گفتیم یک میدان مشترک به ما بدهید که بتوانیم اولویت‌های مقام معظم رهبری در برداشت سریع‌تر از میادین مشترک را محقق کنیم.

تفاهمنامه بود، نه قرارداد!

علاوه بر این در حالی که از زمان انتشار این قرارداد حامیان دولت با تبلیغات فراوان روی خبر عملیاتی شدن اولین قرارداد در قالب IPC مانور دادند، صحبت‌های رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نشان می‌دهد همچون رویه‌ای که چندی پیش دولتی‌ها درباره امضای تفاهمنامه خرید هواپیما از اروپا در پیش گرفته بودند، این موضوع هم صرفا یک تفاهمنامه بوده و فعلا قراردادی در کار نیست!

مخبر در این مورد با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای که امضا کردیم برای بررسی میادین بود و قرارداد نهایی محسوب نمی‌شد، گفت: ما برای یاران جنوبی 4 ماه مطالعه کرده بودیم و موضوع با توجه به نتایجی که از توسعه یاران شمالی به دست آورده بودیم عملیات توسعه یاران جنوبی را پذیرفتیم.

وی تصریح کرد: شرح کار اصلی HOA یا رئوس قراردادی که دیروز امضا کردیم مطالعه میادین است و ما باید مخازن یاد شده را هم در میدان کوپال و هم در میدان مارون مطالعه کنیم و اگر ببینیم که به میزانی که ادعا و پیش‌بینی شده مخازن قابلیت تولید ندارند وارد قرارداد نخواهیم شد.»

رزمایش نظامی سعودی ها

جاسـوسی با فایل‌های مداحی!/ وضعيت زرد در خليج فارس

روزنامه شرق در گزارشی با تیتر «وضعيت زرد در خليج فارس» سپاه نسبت به رزمايش عربستان هشدار داد و نوشت: «هشدار به شناورهای شرکت‌کننده در مانور دریایی عربستان سعودی؛ «به آب‌های ایران نزدیک نشوید، حتی از آب‌های بین‌المللی نزدیک آب‌های سرزمینی ایران هم عبور نکنید، این مانور مصداق تشنج‌آفرینی است». این هشدار نیروی دریایی سپاه پاسداران، یک روز پس از آن است که «عربستان سعودی» در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، رزمایش دریایی خود را با نام «سپر خلیج [فارس]» آغاز کرده است. به گزارش «فارس»، در بیانیه نیروی دریایی سپاه پاسداران خطاب به شناورهای سعودی و... آمده: «به کلیه شناورهایی که در رزمایش اعلامی عربستان سعودی حضور دارند».


روزنامه آرمان در گزارشی با تیتر «جاسـوسی با فایل‌های مداحی! »به هشدار پلیس فتا پرداخته و می نویسد: «مداحی‌های ارسالی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی را دانلود نکنید. این هشدار را روز گذشته یک مقام مسئول در پلیس فتا داده است؛ چرا که به عقیده او «احتمال آلوده بودن این فایل‌ها به بدافزار‌های مخرب و جاسوسی» وجود دارد. جاسوسی از طریق فضای مجازی یا حداقل به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران در ماه‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری خبرساز بوده است. مرداد امسال بود که خبری مبنی بر هک اطلاعات میلیون‌ها کاربر ایرانی در تلگرام واکنش‌های زیادی را برانگیخت. چه قبل و چه بعد از این ماجرا همواره هشدار‌هایی در زمینه استفاده ایمن از فضای مجازی داده شده است و در تازه‌ترین مورد رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به کاربران ایرانی درباره دانلود مداحی‌های ناشناس هشدار داده است. »

وضعیت صندوق تأمین اجتماعی

جاسـوسی با فایل‌های مداحی!/ وضعيت زرد در خليج فارس

روزنامه اعتماد در گزارشی با اشاره به وضعیت صندوق تأمین اجتماعی با عنوان «سفره ٥٥ ميليون نفري، بدهكار ٥٠ هزارميلياردي» نوشت:« وضعيت بغرنج صندوق‌هاي بازنشستگي در ميزگرد ي با حضور معاون وزير كار، عضو هيأت مديره تأمين اجتماعي و محسن رناني بررسي شد. انتخابات سال ٩٢، دو هزار ميليارد تومان بار اضافي به صندوق تأمين اجتماعي تحميل كرد»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر