بازدید 5469
۱
هشدارمراجع وشخصیت های مذهبی،بیانیه احزاب منتقددولت و راهپیمایی انصارحزب الله

تهدید جدی جایگاه تاج در طیف های اصولگرا

اوج بحران تازه و آزاردهنده برای مهدی تاج که رنگ وبوی سیاسی هم پیدا کرده، تقابل ناخواسته اش با طیف اصولگرا -از احزاب مهمش گرفته تا چهره های شاخص آن - و جریان های مذهبی جامعه بر سر برگزاری بازی تیم ملی با کره جنوبی در روز تاسوعای حسینی است.رییس اصفهانی فوتبال برای نخستین بار طی دو دهه حضور توام با صعود مدیریتی اش در فوتبال درگیر وضعیتی شده که نمی تواند تاکتیک کج دار و مریزش را پیاده کند. کسی که همواره دم از اصولگرایی زده اما در دولت روحانی تا ریاست مهمترین فدراسیون ارتقا یافته...
کد خبر: ۶۲۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 07 October 2016
مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال به شهادت اغلب افراد بخصوص رسانه ای هایی که او را می شناسند، از دیرباز در کلام خود تاکید و اصرار مشخصی بر اصولگرایی داشته و دارد اما این اواخر رابطه او با منابع اصلی فدرت در این طیف به شدت تهدید شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، رییس اصفهانی فوتبال ایران که موفق شد با جلب رضایت دو طیف مختلف در انتخابات فوتبال و جمع آوری آرای هر یک از آنها در همان دور نخست رای گیری مجمع فدراسیون در اردیبهشت امسال، فاتح جدال بر سر صندلی ریاست مهمترین فدراسیون ورزشی شود حالا تنها پس از گذشت شش ماه به نقطه ای نگران کننده در روابط به اصطلاح سیاسی خود رسیده است.

رییس سابق سازمان لیگ که به  اعتراف خودش همه پله های فوتبال ایران از بازیکن بودن و مدیرمسوولی یک روزنامه ورزشی گرفته تا عضویت در هیات مدیره اتحادیه فوتبال و دو باشگاه های بزرگ فوتبال ایران(سپاهان و پرسپولیس) و سپس نایب رییسی فدراسیون و ریاست سازمان لیگ و یرانجام ریاست فدراسیون فوتبال ایران رسیده، در همه دودهه اخیر موفق شده حالتی کج دار و مریز در وابستگی های سیاسی اش ایجاد کند.

تهدید جدی جایگاه تاج در طیف های اصولگرا

او که اغلب اهالی فوتبال به خوبی یادشان هست که در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری در کارزار دو نامزد اصولگرا یعنی لاریجانی و حداد عادل فعالیت کرد، پس از پیروزی حسن روحانی در محافل خصوصی از روابطش با جهانگیری و البته اسلامیان سخن گفت تا این جنبه از عقایدش هم پررنگ تر جلوه کند. او به ادعای مصطفی آجورلو رقیب جدی اش در انتخابات فوتبال، به طور واضح و شفافی از دولت (بخوانید جهانگیری و اسلامیان) کمک گرفت تا وزارت را هم با خودش همراه کند. 

هر چند این حمایت نمی توانست به تنهایی تاج را به صندلی اول فوتبال برساند اما تاج باز هم با تاکتیک همیشگی بینابینی اش موفق شد از نمد درگیری بین دو طیف در هیات رییسه فدراسیون برای خودش کلاهی ببافد و به شهادت ادعاهای هر دو طیف هم از طرفداران کفاشیان و هم از هم پیمانان عزیزی خادم رای بگیرد و کار را در همان دور نخست تمام کند.

شاهد این ادعا هم البته رای نیاوردن همراه همیشگی اش اسلامیان برای نایب رییسی دوم فوتبال بود که دلیلش چیزی جز جداشدن آرای مربوط به عزیزی و طیف او از جمله قنبرزاده نبود. این طیف با تصور اینکه صندلی ریاست سازمان لیگ برای گزینه خودشان بماند محمود اسلامیان را از قطار انتخابات فدراسیون پیاده کردند اما تاج هیچگاه سهمی به آنها نسپرد و شش ماه بعد از رییس شدنش هیچ تمایلی به استفاده از این طیف نشان نمی دهد.

تاج که پس از انتخاب روابطش با وزارت ورزش را هم تا حد مشخصی تنزل داد و این نزول را در انتخاب نایب رییس جدید بانوان فدراسیون هم به رخ کشید، حالا درگیر بحرانی تازه شده است. 
اوج این بحران تازه که رنگ وبوی سیاسی هم پیدا کرده و تاج را آزار می دهد تقابل ناخواسته اش با طیف اصولگرا و جریان های مذهبی در جامعه بر سر برگزاری بازی در روز تاسوعای حسینی است.

او خود را در محاوره ها یکی از پاسداران معرفی می کند که در گزارش تلویزیون های بیگانه هم ارتباطش با سپاه مورد اشاره و هجمه قرار گرفته، اما حتی اگر چنین درجه نظامی گری هم نداشته باشد حداقل رفقای زیادی بین سرداران سپاه و ناجا دارد که بطور قطع از ناتوانی او در جلوگیری یا انتقال زمان برگزاری بازی با کره جنوبی مایوس شده اند.

بعد از اعلام انزجار و هشدارهای متعدد برخی مراجع و شخصیت های سیاسی نظام، راه پیمایی روز جمعه انصار حزب الله ، شرایط دشوار و بغرنجی را برای مهدی تاج ساخته است. بن بستی که دیگر نمی شود با تاکتیک همیشگی از کنار آن رد شود. این یک تقابل و تضاد منافع و عقاید است. تاج می خواهد بازی را روز تاسوعا آن هم با حضور کامل تماشاگران برگزار کند تا کره جنوبی اصلی ترین حریف تیم ملی را در تهران شکست داده و گامی بلند در راه ثبت یک امتیاز مثبت در کارنامه ریاستش بر فدراسون فوتبال بردارد. از سویی دیگر جمعیت انصار حزب الله و چهره شاخص آن حسین الله کرم در نطق و قطعنامه امروزش بعد از نماز جمعه به طور شفاف خواستار برگزاری بدون تماشاگر بازی شده اند.

حزب موئتلفه اسلامی که تاج مدعی ارتباط نزدیک با اکثر چهره های ارشد و شاخص آن بود هم در بیانیه رسمی و هم از زبان واعظ آشتیانی موضعی سفت و سخت علیه رییس فدراسیون و اتفاقی که افتاده، اتخاذ کرده است.

در چنین فضایی، تاج روزه سکوت گرفته و طبیعی است برسر این دوراهی موضعی علنی ازخود بروز ندهد چراکه دکترین او می گوید به این طیف نیاز خواهد داشت و حالا که در راس فدراسیونی تماما سیاسی قرار گرفته ؛ همه حرکاتش از سوی همین جریان سیاسی ثبت و به حافظه مهم سیاسی سپرده می شود. شاید همین داده ها برای فتح صندلی بعدی و بالاتر به درد تاج بخورند. صندلی ای که گرچه فعلا به لطف هوش بالایش در دولت اعتدال گرای حسن روحانی نصیبش شده اما هیچ بعید نیست حتی به اتاق های مهم وزارت ورزش و حتی ادوار آتی مجلس هم ارتقا یابد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جاي بسي تاسف است كه با وجود افراد لايق و كار آشنا به فوتبال و روابط خارجي آن، فردي با گذشته نه مطلوب در مسئوليت هاي پيشينش تا بدين نقطه رسيده باشد. تحصيلات اين آقا چيست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر