بازدید 5269

چابک سازی دولت یک اولویت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید برضرورت چابک سازی دولت،گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از راهکارهایی است که می تواند به پویا شدن دولت کمک کند.
کد خبر: ۶۳۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 14 October 2016
سیدمهدی فرشادان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت چابک سازی دولت، گفت: بخش عمده اعتبارات کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود،از این رو مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از بزرگترکردن دستگاه خود به ‌شدت پرهیز کرده و با چابک‌سازی آن، شرایط را برای جهش‌های بزرگ فراهم کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت در زمینه چابک سازی و کوچک سازی دستگاه های اجرایی موفق نبوده است، افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی از راهکارهایی است که می تواند به پویا شدن دولت کمک کند.

انتقاد از چاقی بیش از حد دستگاه دولت و بدنه حجیم آن

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه یکی از مشکلات اساسی کشور، چاقی بیش از حد دستگاه دولت و بدنه حجیم آن است، تصریح کرد: تعداد کسانی که از بودجه دولت حقوق می‌گیرند آنقدر زیاد شده است که یکی از دغدغه‌های اصلی دولت تأمین حقوق و مزایای این بخش عظیم است.

وی با بیان اینکه واگذاری امور از سوی دولت به بخش خصوصی به چابک تر شدن دستگاه های اجرایی در کشور کمک خواهد کرد، گفت: در حال حاضر بسیاری از مشکلات مالی موجود در بدنه دولت به علت حجم بالای دستگاه های اجرایی و گستردگی آن ها است.

فرشادان با تاکید براینکه دولت باید به امورات حاکمیتی تمرکز کند، تصریح کرد: برخی حواشی ایجاد شده در نتیجه گستردگی دولت رسیدگی به امور حاکمیتی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه تدوین و تنظیم برنامه ششم توسعه باید معطوف به اصل 44 قانون اساسی باشد،افزود: واگذاری اماکن و دستگاه های دولتی به بخش خصوصی یکی از مولفه هایی است که می تواند از حجیم شدن دولت بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: واگذاری دستگاه های دولتی به بخش خصوصی با کارایی بیشتر و رشد کیفیت خدمت رسانی به مردم نیز همراه خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با در نظرگرفتن سازوکاری مشخص نسبت به اجرای اصل 44 قانون اساسی بدون هیچ نگرانی، اقدام کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر