بازدید 14275

مینو خالقی خواستار حمایت ظریف از یک دختر خیّر اصفهانی شد

کد خبر: ۶۳۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 17 October 2016
مینو خالقی خواستار حمایت کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه از نرگس کلباسی شد.

به گزارش ایلنا، مینو خالقی در نامه‌ای که در اختیار ایلنا گذاشته، خطاب به محمدجواد ظریف با اشاره به مشکلات پیش آمده برای نرگس کلباسی در هندوستان، خواستار حمایت کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه کشورمان از این دختر خیّر اصفهانی شد.

در متن این نامه آمده:

هو العلیم

جناب آقای دکترمحمد جواد ظریف وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیات و عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام

مدتی است افکار عمومی جهانی متاثر از داستان زندگی دخترِ خیّر و نیک‌اندیش ایرانی است. او که پس از درگذشت مادر و پدر و با ترک زندگی در غرب، به گوشه‌ای دیگر از این کره خاکی سفر کرد و شش سال از توان و نیروی مادی و معنوی خویش را برای کمک به مردم مستمند و محروم شهر رایاگادا به عنوان یکی از فقیر‌ترین شهرهای هندوستان و جهان مصروف داشت. بنیاد «پِریشان» را برای رهانیدن کودکان نابینا و بی‌خانمان از پریشانی‌های روزگار، تاسیس نمود و سال‌های جوانی را بر پاسداشت انسانیت و کمک به همنوع با هر رنگ و‌ نژاد، آن‌گونه که دین مبین اسلام و تمام ادیان الهی متذکرند، همت گماشت.

او نرگس کلباسی اشتری، دختر نیکوکار اصفهان است که دو سال گذشته در دام ناسپاسی، اخاذی و پرونده سازی مافیای قومی برخی افراد آن شهر گرفتار شده و قصد تصاحب بنیاد خیریه او و همچنین تضییع حقوق انسانی و شهروندی او در دادگاه‌های محلی را دارند؛ حال آن‌که او نماد زنده بودن راستی، بخشش و انسانیت در این دنیای پر از عداوت و افراطی‌گری است.

 اکنون که پرچم انسان‌دوستی و خدمت به خلق خداوند، توسط بانویی هم‌میهن برافراشته شده است، تلاشی جمعی به همت بزرگوارانی همچون دکتر محسن رنانی، اقتصاددان برجسته ایران و تمامی کوشندگان اجتماعی و حامی حقوق شهروندی، صورت پذیرفت و نزدیک به صد و پنجاه هزار نفر حمایت خود را اعلام کردند و حساسیتی جهانی و رسانه‌ای بر این پرونده شکل گرفت. امور کنسولی با همکاری سفارت ایران در هندوستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن گذرنامه ایرانی ایشان را صادر کرد و با تلاش‌های کادر وزارتی در تهران و هندوستان، سفیر محترم، سرکنسول ایران در حیدرآباد و بمبئی و بسیاری مسئولان مربوطه که این چند روز به‌صورت تلفنی با آن‌ها در تماس بوده و شاهد تلاش ارزشمندشان بوده‌ام، وضعیت و پرونده ایشان به نقطه‌ای امیدبخش رسیده است.

 این در حالی‌است که سفارت انگلستان در هند با وجود درخواست خانم کلباسی از آن‌ها به‌عنوان تبعه این کشور، تا کنون هیچ اقدامی در حمایت از ایشان انجام نداده و همین موضوع خود نشانگر حساسیت و دقت نظر دستگاه دیپلماسی و کنسولی ایران نسبت به وضعیت تابعان خود است.

اینجانب ضمن قدردانی از کوشش و امعان نظر جنابعالی و مسئولان ساعی وزارتی، از حضرتعالی به‌عنوان شخصیتی محبوب و جهانی در سطح دیپلماسی و حقوق بین‌الملل و حامی حقوق بشر و شهروندی، تقاضا دارم با توجه به ادامه سیر پرونده در دادگاه‌های هندوستان و لزوم حمایت کنسولی و حقوقی از ایشان به‌عنوان شهروند این کشور، دستورات لازم پیرامون پیگیری مجدانه و مستمر در این پرونده، همچون تلاش‌های صورت گرفته، تا حصول نتیجه نهایی و احقاق حق نرگس سرزمین‌مان صادر کرده، بار دیگر نام ایران قدرتمند و عزیز را در صحنه جهانی طنین‌انداز گردانید.

خداوند حافظ شما و تمامی خدمتگزاران این کشور اسلامی باد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان