بازدید 41679
نه تنها قوانین و وظایف که واژه‌ها هم از فراموشکاری مسئولان در امان نیستند؛

در شوش نه «متجاهر» معنی دارد، نه قانون و نه مأمور قانون! +عکس

سراسر محله پر است از معتادانی که همه جا پخش اند؛ پیاده روها، کنج دیوارها، کنار جوی آب و...؛ جمعیتی که از استعمال مخدرهای مختلف مقابل چشم کسبه، اهالی محل و رهگذران نیز ابایی ندارند و آنقدر در اعتیاد غرق هستند که در زمانی که دود نمی‌کنند نیز ابزار استعمال مخدر را در دست دارند.
کد خبر: ۶۳۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ 21 October 2016
خیابان را که یک بار بالا و پایین کنید، از همه قشر معتاد خواهید دید؛ پیر، جوان، خوشتیپ، ژنده پوش، مرد، زن و...؛ جامعه ای کامل از افرادی که چه قانون شکن خطابشان کنیم، چه بیمار و چه متجاهر، دیده نمی‌شوند و کسی کاری به کارشان ندارد.

به گزارش «تابناک»، این جملات که خواندید، نه در توصیف جایی در ینگه دنیا یا شاخ آفریقا، که در تشریح وضعیت یکی از قدیمی ترین محلات تهران نوشته شده اند؛ محله ای که نام از ایران باستان گرفته، ولی  آنچنان اوضاع و احوالش مدرن و امروزی است که جان دادن در خیابان هایش نیز به چشم کسی نمی‌آید؛ درست مثل فیلم های سیاهی که داستان برخی شهر هرت ها را روایت می‌کند!

صحبت درباره محله «شوش» است؛ محله ای در جنوب پایتخت بزرگ کشورمان که روزهای پایان هر هفته میزبان شمار زیادی از هموطنانمان است که از راه های دور و نزدیک خود را به آنجا رسانده اند تا در بازار ظروف کریستال و لوازم آشپزخانه آن قدم زده و اجناس مورد نیاز خود را با نرخی مناسب تأمین کنند و در طول هفته، بازارهای دیگر آن میزبان خریداران لوازم یدکی خودرو و قطعات دست دوم است؛ بازاری شلوغ که در کنار آن، واقع شدن محله در مسیر رفت و آمد برخی محلات، بر شدت ترافیک خیابان هایش می‌افزاید، ولی این همه جریان زندگی نیز نتوانسته مانع از شکل گیری پاتوق معتادان در این محله شود.

سراسر محله پر است از معتادانی که همه جا پخش اند؛ پیاده روها، کنج دیوارها، کنار جوی آب و...؛ جمعیتی که از استعمال مخدرهای گوناگون جلوی چشم کسبه، اهالی محل و رهگذران نیز ابایی ندارند و آنقدر در اعتیاد غرق هستند که در زمانی که نمی‌کشند نیز ابزار استعمال مخدر را در دست دارند.
 
 
 
اوضاع به قدری وخیم است که می‌توان بی اطلاع از مواد مخدر، انواع آن و نحوه استعمالشان قدم زدن در این محله را شروع کرد و به ساعت نکشیده، با کوله باری از اطلاعات در این خصوص، محله را ترک کرد. با انبوهی از خاطرات سیاه و رنج آور که بعید است از ذهن بینندگانِ تازه وارد به سادگی زدوده شود، چون نه طبیعی هستند و نه انسانی.

تصویر معتادانِ کارتن خوابی که مدتی است برخی پاتوق هایشان در محله هرندی یا همان دروازه غار نابود شده و بر شمارشان در شوش افزوده تا این پرسش پیش آید که آیا این موضوع قانونی و قابل قبول است؟ آیا حضور این همه معتاد که از استعمال مخدر مقابل چشم هیچ کسی ابایی ندارند و تمامی نیازهای اولیه و بدوی زندگی شان را در خیابان تأمین می‌کنند، با هیچ بند و ماده قانونی در تعارض نیست و شهروندان ساکن این محله و رهگذران حق شکایت در این خصوص را ندارند؟

عابرانی که قصد دارند از عرض خیابان عبور کرده و در پل هوایی با معتاد مواد فروشی مواجه می‌شوند که در حال بسته بندی و اصطلاحا «پک کردن» شیشه است، چطور؟ آیا حق ندارند نگران تأمین جانی خود باشند و انتظار داشته باشند مأموران انتظامی به این وضع پایان دهند؟ پس چگونه است که هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟

مگر نه اینکه نیروی انتظامی موظف است به این مسائل ورود کرده و همان گونه که سخنگوی ناجا گفت، نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر اقدام کند؟ مثل همان ایامی که تازه این لغت «متجاهر» را به کار می بردند، گوش شهروندان را به آن آشنا می کردند و با دستگیری معتادانِ بی خانمان و کارتن خواب، آن را این گونه معنا می‌کردند که طرحی در راستای گردآوری معتادان و اعزام ایشان به مراکز ترک اعتیاد و نگهداری است. نکند این لغت هم مانند مجموعه قوانینی که در این باره وجود دارند و سال هاست فراموش شده‌اند، به این بلای مسئولان دچار شده و از یاد رفته؟!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۳
واردات مواد مخدر و مصرف آن هنوز به اندازه واردات كالاي قاچاق نرسيده و خطرناكتر نشده،
بايد كالاي قاچاق رو جمع كرد و جلوش رو گرفت،مواد مخدر چيزي نيست كه براي عوامل امر سودي داشته باشه،كالاي قاچاق بخطر تر و سودهي اش بالاست
داداش اینکه همش عکس یه نفره!!! این گزارشگرتون خسته نشه یه موقع
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
آره اونم در دو شرایط با سانسور و بی سانسور آورده ک متنوع باشه
داخل زندان باشند خرج آنها را من و شما باید بدهیم ...
بیرون باشند ... خودشان خرجشان را در می آورند ...

فراموش نکنیم عرضه به دلیل تقاضاست ...
جالبه تو اون تصاویر روی اون تیر برق نوشته
ماهواره ها آخرت سوزند
این بندگان خدا که تو تصویر هستند دنیا و آخرتشون سوخته
حتما این معضلات هم تقصیر ماهواره هاست؟
نیروی انتظامی فعلا درگیر پرونده های مدلینگ هستند!!!
تو يكي از عكسها چشماش پوشيده شده. تو عكساي بعدي همونم برداشتين و قيافش كامل مشخصه
متاسفانه در شهرهایی مثل نسیم شهر کار از تحجر گذشتهو به توح.ش رسیده تا جایی که اگر یک ثانیه در خیابان حواست جمع نباشند یا با ماشین از روی شما عبور می کنند و یا با چاقو حمله می کنند و یا بزور اموال شما را می گیرند مسئولین محترم که مثل همیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
تجاهر دلبندم ! مسئولین در فکر کنسرت و حجاب و چیز های مهم تری هستند
ما رکورد زدیم
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
بلا ! چجوری اینو نوشتی که تابیجون متوجه نشد " که رکورد زدیم"
همین یه نفره؟؟؟؟؟؟
چراغی که به خانه رواست ........
بیشتراز سازمانهای بین المللی به کشورهای مستضعف کمک کردن یعنی غافل ماندن از خود !!!!
باید طرح پاکسازی و معدوم سازی معتادان در کشور انجام بشه با شعار هر معتاد یک گلوله. بعدشم همشون تو گور دسته جمعی دفن کنن. سریع ترین راه و ارزان ترین راه برای این معضل هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
منم به همین معتقدم
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
اگر دهه 60-70 بود می شد این شعار را عملی کرد چون تعداد معتادان کم بود. چند وقت قبل به دنبال سردرد های میگرنی که داشتم به یک متخصص اعصاب مراجعه کردم. وضع مطب باور نکردنی بود. به ازای هر یک بیمار، 10 معتاد مراجعه کرده بودند برای ترک...جالبه خیلیهاشون با زن و بچه شون یا برادر یا پدرو مادرشون اومده بودند. قبح اعتیاد بدجوری ریخته. قدیمها معتاد یک فحش محسوب می شد و بی آبرویی بود. وضع مطب و شاد و شنگول بودن این جماعت آنقدر تصویر وحشتناکی بود که سردرد خودم را فراموش کردم. زیر پوست این جامعه فاجعه هایی عظیم تر از زلزله در شرف وقوع است
تابناک جان ، فکر کنم خبر نگارتون به تازه گی از اروپا برگشتند یه کم روحشون لطیفه ... همه جای ایران از این صحنه ها پیدا می شه .... فراوون هم ... ربطی به شوش و جنوب شهر و تهران هم نداره
شوش دیدمت!
پول نفتی که یه بنده خدایی قولشو داده بود سر سفره مردم بیاره همینه فکر کنم!!!!
پاسخ ها
saeed
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
خب پول نفتشو بهش دادت واونهم رفته باهاش موادخریده.
خجالت بكشين بدون اجازه عكس مردم رو منتشر ميكنين
شايد خونوادش اذيت بشن
تابناك تو هم كنترل داشته باش ابرو مردم اب نيست
آقا دنبال حجاب باش. گشت ارشادوتقویت کن. این حرفارو ولش کنید. فعلا دنبال لغو کنسرت باشید.
نیروی انتظامی فقط دنبال تار موی زنان است
نیرو انتظامی مثل اینکه بیشتر دوست داره دنبال زنا تو خیابون باشه بیش از 30 درصد نیروهای انتظامی متاسفانه در این بخش بکارگیری میشن که واقعا باعث تاسف هست وقتی جای دیگه نیاز مبرم تری هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
جذابیت تصویری داره :)
تو بیابون اطراف تهران یک زندانی درست کنند خیلی بزرگ و نفر و سرباز قرار بدهند و کاملا محافظت شده بالای چند هزار نفر رو بتونند کنترل کنند . همه رو دستگیر کنند ببرند اونجا
حتی غذا و مواد رو خود مامورا بدهند بهشون و نزدسک اون محل یه کمپ حرفه ای دست کنند برای کساتی که خسته شدن از کشیدن و ترک بدهند
و لباس های مخصوصی رو هم به تن کنند . و طرح های دیگه در این رابطه و شناسنامه درست کنند . وحتی بعد ها اگر اصلاح واقعی شدن کارم در نظر بگیرن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
علمی تخیلی گفتی...رفتم تو هپروت
نیروی انتظامی چکار کند؟ می گیرد می دهد دست قوه قضائیه قوه ازاد می کند فردا دوباره روز از نو روزی از نو
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
آره بابا
اين برخورد ها براي نيروي انتظامي درد سر ساز است و بي فايده. لذا اولويت را به پي گيري گشت ارشاد و حداكثر گير دادن به چند نوجوان مي دهد تا تأمين امنيت اين مناطق...
متاسفم
تهران شهر هرت
وقتی تمام توجه مسئولین هم و غم سیاسی بوده و از مسائل اجتماعی و آسیب های آن خودرا دور نگهداشته و یا چشمان خود را بسته اند چه انتظاری میتوان داشت لابد مصلحت اینطور ایجاب میکنه وگرنه مگر میشود
ماهواره ها آخرت سوزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
ایشون کنایه زد . این منفی ها چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
باید توی گیومه میذاشتی
مگه تا حالا !! با بگیرو ببند درست شده ؟!
بجای آدرس غلط دادن به اصل مطالب و دلایل بوجود آمدن مکرر و دائمی قشر معتاد بپردازید که : بیکاری ، فقر، گرانی ، عدم تفریحات ضروری و اصولی ، تبعیض ، نظام طبقاتی ، رانت ، پارتی بازی ، فیش های حقوقی بعضی سوگلی ها و..... بازم بگم ؟!!!!
هرچند مسئولین همه چیزهایی را که ما میدانیم بهترشم میدانند !! ملی متاسفانه خواب زمستانی ابدی بیدارشان نمیسازد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
آی گل گفتی
شما به عنوان یک رسانه ملی باید بدانید که با گفتن فقط کلمه شوش، بیشتر ذهن ها به سمت شهرستان شوش میرود.
همه ایران، تهران‌نیست.
درست تیتر بزنید.
عکس یه نفر رو از صد تا زاویه گرفتی بگی خیلی مقالت مستنده
اوضاع معتادان در تهران خيلي خرابه؟
گويا هيچ مسئول يا نهادي هم جهت رسيدگي به موضوع وجود نداره؟!!!
تابی جون خبرنگاراتو بفرست دروازه دولت خ مفتح پایین تر از ورزشگاه شهید شیرودی... روز تسخیر لانه جاسوسی که همه داشتن شعار میدادند و راهپیمائی میکردند...من به چشم خودم دیدم چندتا جوون کنار این جمعیت زیر درخت نشسته بودند مواد میکشیدند و هیچ کس هم بهشون کاری نداشت
ای بابا تابی جون... حکایت ما حکایت زندگی مثل کبکه.....
چطور يك نفر داعشي از مرزها مي گذرد دستگير مي شود اما قاچاقچيان مواد مخدر و كالا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
........... چون
با سلام
مهمترین مسئولیت هر حکومتی ایجاد امنیت است و این مسئولیت در حکومت اسلامی بسیار مهمتر و واجب تر.
بهتر است این افراد را جمع آوری و سپس به مراکز بازپروری فرستاده شوند اگر نهایتا بعد از دوبار بازپروری کامل دوباره سوی مواد رفتند تیرباران شوند اینگونه هم خانواده آنها شما را دعا میکند (پدر مادر همسر فرزند خواهر برادر) ، هم فک و فامیلشان دعاگو هستند ، هم همسایه ها ، هم محلی ها ، مردم ، جامعه و ... که یک انگل از بین رفته است.
ضمن اینکه یادمان باشد در خود شریعت اسلام اگر فردی برای بار سوم شرب خمر داشته باشد حکمش هلاک شدن است.
بنظر اعتیاد نه تنها هم رده که بلکه بدتر از شرب خمر میباشد.
شاید اشکال در این کلمه "متهاجر" است! شاید اگر هر کس آزاد باشد تا هر اشتباهی را انجام دهد، نتیجه اش معکوس شود، ادب از که آموختی، از بی ادبان. باید ریشه ها را قوی کرد، باید علت را شناخت، باید در جای جای شهر، کمک رسانی های رایگان و حرفه ای راه انداخت، تا هر که یک لحظه پشیمانی سراغش آمد، راه برای درست عمل کردنش باز باشد. آخر پافشاری بر روشهای غلط، خود غلط است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
متجاهر
دقیقا صحیح است . شب عاشورا من به همراه خانواده با ماشین رد می شدیم از اونجا که متاسفانه شرمنده زن و بچه ام شدم از وضعیت پیاده رو ها و جالب ماجرا اینکه دو تا ماشین نیروی انتظامی هم پارک شده بود اونجا و ماموران از ماشین پیاده شده و با موبایل هاشون بازی می کردنند . واقعا متاسفم !!!!
بالاخره فهمیدی که متجاهر صحیح است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
آقا ما ده بارگفتیم ولی کو دقت کو توجه
جناب نویسنده عزیز ترمینال خاوران هم همین حالت بلکه بدتررادارد چند بار برای سرداراشتری نوشتم که کوسه های خلیج فارس گرسنه اندبه آنها غذادهید تا آدمیان را نخورند درحالیکه بازرورق دود میکنند و با پایپ هم میکشند و ابایی هم از کسی ندارند 4 شنبه گذشته بود که یکی جلویم را گرفت و گفت پایپ اصلی دارم میخری؟گفتم بیچاره چهره من به این حرفها نمیاد چه برسه درونم خلاصه کسی آنهاراجمع اوری نمیکند و زن و بچه های مردم هم عبور میکنند و سرتکان میدهند آیا واقعا نباید ریشه کن شوند ؟
نيروي انتظامي و نبروهاش فقط در زمينه تذكر به جوانان و خانوم ها تخصص دارن و در برابر اراذل و اوباش و قاچاقچيان و معتادين هنوز آموزش كامل نديدن
محوطه دربند و بندیخچال از اینم بدتره و متاسفانه اونجا نیروی انتظامی فقط به حجاب خانمها کار داره
همه جای تهران پخش هستند حالا شاید تو شوش بیشتر ولی از نیاوران گرفته و تا شوش کنار هرخیابان و کوچه و بزرگراه این صحنه های دردناک رو میبینی و اونوقت چطور میشه نگران جوونهامون نباشیم . این صحنه ها واقعا انقدر مشمئز کننده هست و انقدر با وقاحت انجام میدن که با دیدنشون اولین چیزی که به ذهن خطور میکنه که چرا نیروی انتظامی اینا رو جمع نمیکنه و ..................چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟ که البته هیچ جواب قانع کننده ایی نیست واقعا افسوس داره
سخت نگیر، در عوض میریم بهشت اونجا که معتاد نداره!!!!!!!!
یک فتوای انقلابی می خواهد تا مسئولیت شرعی و عرفی را از دوش مردم بردارد آنوقت مردم خودشان درستش می کنند .دوره قبل توی پارک هرندی مردم خودشون بخشی از کار را رو براه کردند.
لعنت خدا بر تریاکی و خاویار خور
معتاد مجرم نیست و کنار خیابان خوابیدن جرم نیست اما همین حرکت این اقای معتاد چهره شهر را زشت میکند و فرد مقصر است در مناطق جنوبی و قدیمی تهران بافت فرسوده و مشکل کارتن خوابی مهاجرین یا بومی این شهر دیده میشود و این مناطق بحدی ضعیف است که با توصیف خیلی از مردم از شهر تهران فاصله زیادی دارد به نظرم شهر تبریز زیباترین شهر ایران است
پاسخ ها
ونوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
به نظر من معتاد بودن بیماری نیست بلکه جرم است.
اولا این فقط عکسهای یک نفره دوما نمیدونین توتلگرام این عکسه چقد مشهور شده وازش کلیپ و مطلب سیاسی و جناحی و اخلاقی در اوردن . مرد بیچاره. الان دیگه برای چرت زدنم امنیت نداریم
ایا گناه این به حاشیه رفتگان چیست که بخاطر فقر و بی توجهی جامعه به دامان اعتیاد افتاده اند و بعضی تنها مشکل کشور را در کنسرت و چهار تار موی زنان میدانند و زنان کنار خیابان را نمیبینند که خواهران ما هستند اگر چه در خانواده دیگری زاده شده اند.به امید روزی که جامعه به خود بیاید و به مسئولیت انسانی اسلامی خود عمل کند.
داداش بیخیال باش بزار سرشون گرم بشه اینم برنامه است دیگه دلبندم.
افتضاحه ! همه جا همینطور شده. انقدر این مسئله علنی شده و قبحش از بین رفته که بچه های ما همه با این مواد آشنا شدن و به راحتی در موردش صحبت میکنن و براشون عادی شده اینکه دوستانشون عکس های خودشون رو در حال سیگار کشیدن به اشتراک میذارن باهاشون . یا از چشم های قرمزشون بعد از مصرف گل یا رول گل میذارن. چه جوری میشه بچه ها رو محافظت کرد؟ جامعه تاثیر بدی رو بچه ها داره!
برای کمک به معتادین میتوان از NAیا گروه های مردم نهاد استفاده کرد به هر حال نباید فراموش کنیم که جامعه هم مقصر است و معتاد قربانیست ما همه در زندگی خطا می کنیم ولی انها برای ا شتباه وخطا ی خود تاوان سنگینی می دهند
تاوقتي اينها به جزايرفاقد سكنه تخليه نشوند شهرها آرامش را به خود نخواهند ديد وقتي نيروي انتظامي برخورد ويا دستگير مي كند حداقل بعد ازيك يا دوروز طرف آزاد است ويك نيشخند ي هم به مامور مي زند و از طرفي عنوان مي شود كه مامور حقوق بشر را رعايت نكرده . ضمنا اول بايد با دانه درشتها برخورد شديد شود ويا سربه نيست شوند.
چه خواب راحتی
داداش این حرفارو ول کنید برید بشینید یه بست بزنید لامصب آدمو میکوبه سقف آسمون آره برو دادا حال کن متجاهر هستم از کنار خیابان
این که فقط عکس یک نغر بود
این چیه بابا یه جور مواد اومده میزنی زامبی میشی همه رو میکنی. وای ببخشید میخوری اسمش فلاکو هست همون فلاکت خودمون
یعنی یه نفر تو مجلس این هارو نمیبینه.برای ساپورت پوشیدن ۳ ماه تو مجلس بحث بود .برای یه بازی فوتبال تمام عالم نطر دادند.برای این جور موارد که ابروی ایران هست کسی نظر نمیده.توریست اگه اینها رو دید که وحشت میکنه.عجب از خرد ما....
زن و بچه ما چه گناهی کرده اند که ما مجبوریم دراین محله زندگی کنیم آسایش نداریم از دست این معتادان و ولگردان نه شب نه روز
اینارو جمع کنی باید برایشان هزینه کنی اگر درآمدی برایشان داشته باشند مسئولین حتما سراغشان میروند
خشته نباشید گزارش توپی بود حال کردم
نوشته روی تیربرق جالب و دردآوره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار