بازدید 27584

رئیس جمهور گزینه های نهایی دولت برای سه وزارت خانه را معرفی کرد+تکمیلی

سرانجام پس از جنجال های فراوان به صورت غیررسمی نامزدهای نهایی سه وزارت خانه معرفی شدند. امروز صبح دولتی ها در جلسه فراکسیون امید، نامزدهای نهایی دولت برای وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کردند.
کد خبر: ۶۳۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 23 October 2016

سرانجام پس از جنجال های فراوان به صورت غیررسمی نامزدهای نهایی سه وزارت خانه معرفی شدند. امروز صبح دولتی ها در جلسه فراکسیون امید، نامزدهای نهایی دولت برای وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کردند.

به گزارش «تابناک»، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت و امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حالی در جلسه صبح یکشنبه فراکسیون امید حضور یافتند که نوبخت در این جلسه به پرسش ها و انتقادات نمایندگان در خصوص تعامل دولت با فراکسیون امید پاسخ داد.

در این جلسه، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، گزینه‌های دولت برای سه وزارتخانه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی را ـ که امروز به صحن علنی معرفی خواهند شد ـ اعلام کرد.

گزینه های نهایی دولت برای سه وزارت خانه معرفی شدند 
 
بر اساس این اعلام، قرار است امروز طی نامه‌ای نجفی به عنوان نامزد دولت برای وزارت آموزش و پرورش، صالحی امیری به عنوان نامزد دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سلطانی فر به عنوان نامزد وزارت ورزش و جوانان به صحن علنی مجلس معرفی شوند.

در این جلسه با اعضای فراکسیون امید پیرامون رأی به کاندیداهای موردنظر دولت برای وزارتخانه‌های فرهنگ، ورزش و آموزش و پرورش نیز مذاکراتی شده است.
 

تکمیلی

خبرهای رسیده حاکی از آن است که رئیس جمهور قصد ندارد دو نفر از گزینه های معرفی شده توسط نوبخت را به مجلس معرفی کند؛ بنابراین، قرار است آقایان نجفی و صالحی امیری به عنوان وزیر به مجلس معرفی نشوند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید، به چه میزان میان سخن سخنگوی دولت و فعل رئیس جمهور همخوانی وجود دارد و اگر اختلافی بود، اصحاب رسانه، دیگر چگونه می توانند به سخنان آقای نوبخت سخنگوی دولت اعتماد کنند؟!

در همین زمینه، بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید، با حضور سخنگوی دولت و معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در فراکسیون امید صحبت‌هایی در مورد معرفی آقای نجفی مطرح شده، ولی از صبح امروز شایعه‌ای درخصوص احتمال انتخاب فردی به‌ عنوان جانشین نجفی در وزارت آموزش و پرورش مطرح شده که فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، یکی از این گزینه‌هاست.

همچنین آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان داشت، این هفته وزرا به مجلس معرفی می‌شوند؛ درباره مصادیق نمی‌توانم حرفی بزنم چون هنوز نامه رئیس‌جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی را ندیده‌ام!
 
گزینه های نهایی دولت برای سه وزارت خانه توسط نوبخت معرفی شدند+تکمیلی 

یک منبع آگاه نیز در گفت‌وگو با فارس، درباره معرفی وزرای پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان گفت: طبق آخرین رایزنی‌ها،‌ آقایان دانش آشتیانی، صالحی امیری و سلطانی‌فر به ترتیب به عنوان وزرای پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند شد.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور طی نامه‌ای رسمی، این افراد را به عنوان وزرای پیشنهادی دولت به هیأت رئیسه مجلس تا ساعتی دیگر معرفی خواهند کرد.

 

رییس جمهوری وزیران پیشنهادی 3 وزارتخانه را به مجلس معرفی کرد

رییس جمهوری، سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و فخرالدین احمدی دانش ‏آشتیانی را برای تصدی وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، به ‏مجلس معرفی کرد.‏

متن نامه رئیس جمهور به رییس مجلس شورای ‏اسلامی برای معرفی وزیران پیشنهادی، به این شرح است: ‏

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام ‏

احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرح حال و برنامه جناب آقایان ‏دکتر سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای اخذ رای ‏اعتماد به ترتیب جهت وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش ‏به مجلس شورای اسلامی معرفی می گردد.‏

حسن روحانی ‏

رییس جمهوری اسلامی ایران ‏

 
  *درنهایت مشخص شد که آقای نجفی که صبح امروز گزینه معرفی شده توسط آقای نوبخت برای وزارت آموزش و پرورش بود؛ به مجلس معرفی نگشت و به جای وی آقای دانش آشتیانی معرفی گردید. برخی منابع بیان داشته اند که آقای نجفی در دقیقه 90 انصراف داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۲
بابا بی خیال ... این دولت هم دست به دست بین عده ایی میچرخه ... تو این مملکت دیگه فرد شاخصی و نخبه ایی نیست ؟؟؟ ما دهه 50 و 60 کی قراره بهمون اعتماد بشه ...
آیا واقعا مشکلات اصلی کشور مربوط به حوزه وزرای مذکور بودند؟ به نظرم وزرایی که کارشون مربوط به مشکلات اقتصادی، افزایش بی رویه پذیرش دکتری خصوصا دانشگاه آزاد ، وضعیت مسکن و راه بود باید مورد ارزیابی قرار می گرفتند.
نخیر این دولت اصرار دارد تیم فتنه کران کامل بشه !!!
با توجه به این که دولت در مبارزه با فساد جدی تر شده ،عده ای می خواستند با استیضاح سه وزیر اقدام به گروکشی کنند و با توجه به اینکه فساد در صندوق ذخیره و ورزش و همچنین سینماها و پولشویی در فیلم ها زیاد بود و دولت زیاد پیگیر این سه موضوع بود .این سه وزیر در راس بودند و بهترین کار استعفا سه وزیر بود تا دولت ضعفی در مبارزه با فسادنداشته باشد
باور کنید دیگر برای مردم مهم نیست که وزیران کی هستند مخصوصا وزیرانی که نقشی در اقتصاد و تجارت و صنعت ندارند!!!!!!!
واقعا خنده داره .... انگار قحط الرجاله !!!1
مگه نجفی بیماری قلبی نداشت
دولت و رییس جمهور محترم الزام دارد در این چند ماهه باقیمانده سهم های از دست رفته دوستان اصلاح طلب و خصوصا س.م.خ را بدهد تا در حمایت ها و منابع مربوطه در سال بعد به اشکال نخورد. و بدین دلیل مجبور به استعفا دادن سه وزیر گردید و انشاا... با مجلسی متفاوت و همراه تر از قبل تاییدیه و رای اکثریت مجلس را در استفاده از خدمات این عزیزان و بدست اوردن دل دوستان دیگر اخذ نماید. دکتر جان متشکریم.
نامه سراسر غلط است
شرح حال و برنامه...... ارائه می گردد
افراد ...... معرفی می گردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
لایک
خیر الامور اوسطکم
اگر دولت قبل این کارا رو میکرد وای بحالش بود....
اقای صالح امیری و .. مدیرانی همه فن حریف قبلا وزیر پیشنهادی ورزش بعد کتابخانه ملی و حالا وزیر فرهنگ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار