بازدید 60524
افشای فیش های حقوقی به ایستگاه پزشکان رسید؛

کارانه این پزشک در هشت ماه 190 میلیون تومان است +تصویر

توضیحاتی که بنا بر آن مشخص می‌شود پزشک یاد شده در دیگر ماه های سال نیز درآمدی مشابه دارد و هر ماه حدود 25 میلیون تومان دریافت می‌کند. آن هم به ازای تعداد فراوان عمل های جراحی سنگینی که انجام می‌دهد؛ حدود 4.5 عمل جراحی سنگین در روز، با احتساب اینکه 365 روز سال مشغول به کار باشد و از هیچ تعطیلاتی بهره نبرد.
کد خبر: ۶۳۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 23 October 2016
پس از افشای فیش های نجومی در بسیاری از نهادها، این بار نوبت پزشکان رسیده که درآمدهای هنگفت برخی شان رسانه ای شده و بسیاری را انگشت به دهان کند.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که مسئولان طرح تحول نظام سلامت و شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میزان تعرفه ها گله دارند و کم بودن آن را یکی از مشکلات پیش روی طرح تحول نظام سلامت می‌دانند، منتقدان این طرح بر این باورند که در نتیجه اجرای نادرست آن، هزینه های درمان افزایش یافته و در کنار بی توجهی به حوزه سلامت و پیشگیری، درآمد پزشکان افزایشی چشمگیر داشته است.

 موضوعی که البته مورد تأیید جامعه پزشکی نیست؛ اما پرستاران و دیگر شاغلان عرصه درمان بر آن مهر صحه می‌زنند و آن را نشانه ای از بی عدالتی و بی توجهی به خود می‌خوانند؛ باوری که بر اساس آن، در چند نوبت، شاهد شکل گیری اعتراضاتی در این خصوص نیز بوده‌ایم.
 
این در حالی است که به باور برخی منتقدان، شکاف درآمدی میان پزشکان و دیگر کارکنان حوزه درمان و سلامت از مدت ها پیش عمیق شده و کاری کرده که پزشکان ایرانی در درآمد، کمتر رقیبی به خود ببینند و این باور در جامعه شکل بگیرد که یکی از راه های ثروتمند شدن در کشورمان، ورود به این عرصه و پزشک شدن است.

باوری که احتمالا استدلال های فراوانی پشت آن است و یکی از آنها، دسترسی به اطلاعات درآمدی این قشر از جامعه است. مثل سندی که امروز در یکی از روزنامه ها منتشر شده و بر اساس آن، درآمد یک پزشک مقیم ارومیه، بسیار هنگفت به نظر می‌رسد؛ آنقدر که بتوان وی را در زمره افرادی که حقوق های نجومی می‌گیرند قرار داد و رکورددار این عرصه خواند؛ پزشکی که بالغ بر یک صد و نود میلیون تومان کارانه دریافت کرده و تنها یکی از فهرست بزرگ پزشکانی است که چنین اعداد و ارقامی دریافت می‌کنند.
 
کارانه این پزشک در هشت ماه 190 میلیون تومان است +تصویر 
جالب آنکه این روزنامه سندی از دریافت های بسیار درشت پزشکان شاغل در یکی از شهرهای محروم در شرق کشور منتشر کرده که نشان می‌دهد، مواردی مانند محرومیت مراجعان مراکز درمانی نیز نمی‌تواند منجر به کاهش سهم پرداختی به پزشکان شود.

این در حالی است که در پی انتشار این گزارش، دکتر آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به سرعت به آن واکنش نشان داد و ضمن تأکید بر غیر حرفه ای و اخلاقی بودن انتشار فیش نجومی یکی از پزشکان تحت امرش، درباره درآمد بیش از 200 میلیون تومانی این پزشک توضیحاتی داد.

او در این باره به ایسنا گفت: «این پزشک در یک سال نزدیک به  ۱۶۰۰ عمل جراحی سنگین انجام داده که بیش از ۱۰۰ مورد آن عمل پیوند کلیه بوده است. در خبرها اعلام شده که مبلغ مندرج در این فیش حقوقی، کارانه یک ماه کار این پزشک است، اما این در حالی‌ است که این کارانه مربوط به هشت ماه است و جمعا به ۱۸۰ میلیون تومان می‌رسد».

آقازاده افزود: «از طرفی این رقم ۳۰ درصد حق‌العلاج جهت انجام بیش از ۱۶۰۰ عمل جراحی است. از آنجا که چند ماه گذشته نیز این مبحث از سوی برخی رسانه‌ها بزرگنمایی شده و پاسخ آن هم داده شده بود، طرح دوباره آن با سبک و سیاقی دیگر خارج از کار حرفه‌ای بوده و اخلاقی نیست».

توضیحاتی که بر اساس مشخص می‌شود پزشک یاد شده در دیگر ماه های سال نیز درآمدی مشابه دارد و هر ماه حدود 25 میلیون تومان دریافت می‌کند. آن هم به ازای تعداد فراوان عمل های جراحی سنگینی که انجام می‌دهد؛ حدود 4.5 عمل جراحی سنگین در روز، با احتساب اینکه 365 روز سال مشغول به کار باشد و از هیچ تعطیلاتی بهره نبرد.

به این ملاحظه، زمانی که این پزشک صرف ویزیت و دیگر امور درمانی و احتمالا تدریس می‌کند را هم می‌توان افزود که حتی در این صورت نیز میزان درآمد وی بسیار هنگفت به نظر می‌رسد. به ویژه زمانی که می‌دانیم حقوق قانون کار بسیار بسیار کمتر از این هاست و درآمد هیچ یک از دیگر شاغلان عرصه درمان نیز به این عدد نزدیک نیست.

همه اینها در حالی است که می‌دانیم هزینه‌های درمان در کشورمان بسیار بالاست و همه مسئولان بر آن اذعان دارند و برای کاهش آن راهکار می‌دهند. از جمله مسئولان وزارت بهداشت که به مدد بودجه اختصاص داده شده به طرح تحول نظام سلامت، باید کاری کنند که سهم آورده بیماران کاهش یابد اما ظاهرا در کنار آن، کاری کرده اند که درآمد هنگفت برخی پزشکان حفظ شده یا افزایش بیابد!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۳۲۲
حقوق سه چهارمیلیونی مهرماه استادان دانشگاه با phdهنوزپرداخت نشده هیچی هم جزحقوق ماهانه به ما نمی دهند.خداروشکر
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
تو این طرح تحول سلامت فقط منفعتش رفت تو جیب پزشک و رئسای بیمارستان ها
هیئت علمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
من هم به شخصه با این ارقام موافق نیستم ولی آیا به نظر شما مقایسه یک پزشک حاذق با یک نفر با مدرک دکترای تخصصی که در هفته حداکثر 4 تا 8 ساعت در دانشگاه حضور می یابد صحیح است؟آیا جراحی به واقع یک هنر نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
یعنی انتظار داری یه نفر که ماهی 50 تا عمل انجام میده به اندازه تو درامد داشته باشه
محمد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
استادای بیسواد رو میگین حقشون هم اینه که هیچی بهشون ندن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
تفاوت مهندسانی که سعی میکنند برق ۲۴ ساعته داشته باشیم با این پزشکان چیست؟
تفاوت مهندسان نرم افزار و سخت افزار که زیرساخت های تکنولوژی را سرپا نگاه داشته اند چیست؟
تفاوت معلمان با این ها چیست؟
همه دست به دست هم یک کشور را آباد میکنندء معلم باید باشد ......... هی بی خیال....
ناشناس
| Kazakhstan |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
من فوق لیسانس رشته مهندسی خوب دارم. دارم حقوق اداره کار می گیرم
هر جا هم می روم برا خواستگاری میگن حقوقت پایینه برو بسلامت
شما بگید باید چکار کرد؟ آیا در اینجا انصاف رعایت شده؟
ناشناس
| Saudi Arabia |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
من هم هنوز حقوق مهر ماه رو نگرفتم
ناشناس
| Saudi Arabia |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
حقوق ما رو هم ندادن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
رئیس دانشگاه محترمی که فرمایش می‌کنند این پزشک 1600 عمل داشته لطفا بفرمایند که آیا پرسنل اتاق عمل، پرستاران بخش، کارشناسان آزمایشگاه و سایر رسته هایی که پا به پای این پزشک به تمام این 1600 بیمار و بیماران سایر پزشکان خدمات ارائه نموده ااند قبل و بعد از عمل آیا به همین نسبت دریافتی داشته اند. یا وزارت بهداشت فقط و فقط به کام پزشکان است؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
من موندم گوسفندم بخایی عمل کنی تو 8 ماه 1600 تا ممکن نیس یه جای کار میلنگه اهان فهمیدم سلام اقای دکتر فلان جام درد میکنه دکتر : سلام ام ار ای عمل زیر میزی درست شدی بیا مطب روتین
پزشک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
با سلام
به عنوان پزشکی از خانواده بزرگ بهداشت و درمان ایران که بیشترین این عزیزان از پزشکان عمومی گرفته تا متخصصین و کادر کلینیکی گرامی مانند پرستارن، علو آزمایشگاهیان، فیزیوتراپ ها و . . . سال هاست که شاهد محدود کردن دست یابی همکاران به تخصص و ایجاد بیمارستان و افتتاح هرگونه مطب یا مراکز بهداشتی و درمانی به صورت شفاف و یکسان برای همه به بهانه هایی مانند سهمیه های محدود دو.ره های تخصصی، الزام به طرح خارج از مرکز و سایر قوانین ایجاد کننده رانت که در سایر کشورها وجود ندارد بوده ایم
برای نمونه اگر محدودیت هایی مانند تعداد جذب متخصصین در دانشگاه ها، شروع فعالیت هر پزشک در هر مقطع پس از فارغ التحصیلی در هر نقطه ای که بیمار بیشتری نیازمند حضورش هستند باشد آیا یک شهر اصلی کشور محدود به متخصصی خواهد شد که در هشت ماه 1600 عمل جراحی انجام دهد و این تعداد بسیار بیشتر از استانداردهای کیفی جراحی بین المللی است و نتیجه اش هم همین است . . . در صورتی که اگر فضای رقابتی و انتخابی برای تمامی کادر پزشکی باشد و به خصوص شرکت های بیمه گر پوشش هزینه های بیماران را به درستی تقبل نمایند هر درآمدی به هر میزان حلال و مورد تحمل مردم عزیزمان خواهد بود . . .
را حل برداشتن تمامی مواردی است که فعالیت و تحصیل افراد دارای مدرک رسمی منوط به گرفتن مجوزهایی می کند که همین مجوزها زمینه رانت را فراهم نمود اند
قانون زدایی از مجوزهای دست و پاگیر در تمامی رده های دولتی، روشی است که کشورهای مترقی را در دهه های اخیر به سرعت پیش برده است
از امروز کار درسا را جدی بگیریم و شروع کنیم
با درود
کاملا درست گفته این مبلغ مال یکماه نیست و مربوط به چندین ماه میشود که با توجه به سنگینی کار پزشک مربوطه و تعداد عملهای انجام شده مبلغ پایینی محسوب میشود تقریبا ماهی ۲۳میلیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
وقتی چیزی نمی دونی الکی دفاع نکن
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
بله، واقعا 23 میلیون با این حجم کار که حداقل دوشیفت کار مفید هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
داداش یکم ریاضی بخون 190 فقط کارانه حقوق جدا بالا زده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
کدوم دانشگاهی اینقدر میده. فکر کنم حقوق دریافتی استاد دانشگاه با 20-30 سال سابقه که مربوط به این پزشک است نزدیک ماهی 8-9 میلیون تومان میشه بدون مسوولیت و دردسر مریض و ....
خداوند پول شما را نسیب حکیم و ظالم نکند ،،، این یک مثل معروف است ،آمین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
نصیب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
وکلای دادگستری هم به دعای فوق اضافه شدند
مطب و ویزیت، گاهی کار در 2 بیمارستان و تدریس!
طبابت یا کاسبی؟
جان هر کسی که دوست دارید مزاح نکنید. مردم را هم ابله نشمارید. . .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
دمت گرم. حقوق مربوط به یکماهه
با راهکار جناب وزیر طی چند سال اخیر بخش عمده بودجه درمان در جیب پزشکان شریف!! تا کی؟ مشخص نیست!
پاسخ ها
کمالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
فرض کنیم کار وزیر اشتباه بوده. انصاف اون پزشکا کجاست؟ کلا کادر درمان واسه خودشون میبرن و میدوزن. بیچاره معلما که هشتشون گرو نهشونه
آقای تابناک اگر قرار بود مملکت با دیدگاه امثال شماها اداره می‌شود وضع مملکت بسیار تا بسیار اسفناک میشد
بهتر هست دوستان عزیز فقط یک شبانه روز به جای رزیدنت تخصصی یعنی همون دانشجوی دوره تخصص پزشکی بویژه رشته های جراحی در یک بیمارستان آموزشی کشیک بدن تا میزان فشار کار رو درک کنن
خواهش میکنم باور نکنید
این پزشک بعد از دیپلم بالغ بر 20 سال درس و دوره گذرونده (بعلاوه سربازیش) تا صاحب این تخصص (فوق تخصص) شده و ماهی 25 میلیون تومان که معادل 7 هزار دلار است درآمد داشته!!!
می تونیم نظرم بدیدم یا فعلا نظری نمی گذاری تابی
این هم اضافه کن اکثرا چند سالی هست که فقط تو مطب پول نقد می گیرند دستگاه پوز ندارند
کاری هم به حال بیمار ندارند می گویند برو از بانک پول بگیر مثلا دندان پزشک باید 2 میلیون پول دنبالت باشه
میدونم تابناک اینقد رسانه ی بی طرفی نیست که این نظرو نمایش بده
اگه طرف 1600 عمل انجام داده و 100 تا پیوند کلیه بوده،واقعا مستحق این دریافته.نسبت به درامد خیلی از اقشار جامعه کمتره.همچنین این دکتر واسه پولی که گرفته زحمت کشیده.اگه ایشون اینقد پول نگیرن باید کی بگیره؟
با سلام
به حسن نیت تان تو این فیگور مردم دوستیتون تردید جدی دارم با اینحال متذکر می شوم یک پزشک متخصص تا استانه چهل سالگی دستش جلوی پدرش دراز است
نوش جونش
حقشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
من در یک شهر محروم زندگی می کنم که فقط یک دکتر ارتوپد داره چند ماه پیش پدرم دچار شکستگی استخوان لگن شد که خوشبختانه همون دکتر ارتوپد بدون هیچ گونه چشم داشتی پدرم عمل کرد حتی بیمارستان منو دنبال پلاتین و بقیه چیزها نفرستاد و همه کارها در سیستم بیمارستان انجام شد.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
خو این حرفو اون مدیرایی که لنگاشون رو دادن روی لنگاشون هم میزدند!؟ حقمه میتونم.
مسئله اینه که حق بقیه پس چی؟
یه خورده فکر میکردی بعد صحبت افاضه میفرمودید بدک نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
این که سفره انقلاب نیست که میگی نوش جونش. این از جیب مردم بدبختیه که پول بیمه میدن.
وزیر بهداشت فکر فردای خودشه
خدایی خودت فهمیدی چی نوشتی؟ استدلال های خودت رو خوندی؟ یک پزشک متخصص و نه جراح با 40 ساعت کار در هفته در مطب خودش می تونه ماهانه 25 میلیون درآمد داشته باشه. درست نقد کن درست استدلال کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
نیست هرگز اینطوری نیست مردم سراغ هر پزشک متخصصی نمی روند هرگز اینطور نیست تازه ویزیت دکترها الکی پولش زیاده کاری نمی کنند که 30 تا 70 هزارتومن میگیرند باید ویزیتشون کمتر باشه
کارانه اصلا یعنی چی؟
حقوق یعنی چی؟
اواخر هر سال اعلام میکنند حقوق ها فلان قدر تصویب شد
این کارانه رو چه زمانی تصویب میکنند؟
چرا ماها نداریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
کارانه یه پول خوشمزه است که جدا از حقوقه که نصیب هر کسی نمیشه عزیزم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
شما برید یقه وزارت خانه مربوطه خودتون رو بگیرید، اینها با وزارت بهداشت کار میکنن تحصیلات و آگاهیشون بالاست، به حقوق خودشون آشناهستن و از حقشون دفاع میکنن، شما هم در هر بخشی که هستید از حق خودتون دفاع کنید. ماهی 20 میلیون برای جراح اصلا غیرمنصفانه نیست. طرف از 7 سالگی تا 35 سالگی درس خونده و روزی 18 ساعت کار مفید انجام میده، شما چقدر درس خوندی؟ چند سال درس خوندی؟ روزی چند ساعت کار مفید انجام میدی؟؟؟!!!،
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
سهم من و شما شده سهام فلاکت که هر ماه واریز میشه به حساب!!!!!!!!!!!!
من یک فوق لیسانس مهندسی مکانیک هستم. دریافتی ایشان برابر حقوق 10 سال من است. آیا این عدالت است؟ نه اینکه ایشان هیچ مسئولیتی در قبال عمل های فوق سنگینشان ندارند و رضایت نامه را قبل از عمل دریافت میکنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
تازه این همه بیمار را مگه تا حالا نکشتند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
خوب داداش تو فوق لیسانس هستی که گرفتنش تو این دور و زمونه مثل آب خوردنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
آقای مهندس عزیز تا حالا جون یه انسان تو دستات بوده ؟ تا حالا از همراه مریض کتک خوردی ؟ تا حالا شده سه شب بلند بشی از خواب بری تو اطاق عمل ؟ تا حالا شده پیره مرد 80ساله و بچه هشت ماه رو تو یه روز عمل کنی ؟ هیچ کاری با پزشکی اونم جراحی و اطاق عملش قابل مقتیسه نیست اینو وقتی یکی از عزیزای خودت میره تو اطاق عمل میفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
نه ما مهندسا کلا در خلقت اضافه ایم
آدم حسابی تمام وسایلی که استفاده می کنی وخانه ؛شهر ومحله ای که زندگی می کنی حاصل کار وعمر مهندسینن مملکته
جواب ناشناس09:50
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
داداش اگه اون تجهیزات پزشکی اطاق عمل که مهندسین مکانیک و الکترونیک ساختند نبود یا مثل شما پزشکها یک در میون درست کار میکرد، اگر برنامه های نرم افزاری و سیستمهای سخت افزاری دسنرنج مهندسین را در اختیار نداشتید، ام آر آی و سی تی اسکن و ... نبودند و اگر اون برق اطاق عمل تون مدام قطعی داشت، اگر سیستم تهویه اش درست کار نمیکرد و ... که همه اینها حاصل یک عمر تلاش و دود چراغ خوردن ما مهندسین بی ادعا است میخواستم ببینم شما پزشکها چطور میخواستید میلیاردر بشید ! مطمئن باشید شما تنها قشری نیستید که زحمت کشیدید و کارتون سخته
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
آقای مهندس چی ساختی برای مملکتت؟ به هیچ عنوان مهندسی ایران قابل مقایسه با استانداردهای جهانی نیست ولی پزشکش هست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
علی آقا تجهیزات پزشکی رو مهندس آلمانی ساخته پولشم گرفنه نه دانشگاه آزادی علی آباد کتول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
امیرآقا
بهترین مهندسان جهان ایرانی هستند و هرسال کشورهای پیشرفته کلی مهندس ایرانی بر می زنن
خودتو به خواب نزن
به نظرم واقعا به دريافتي آنها بايد رسيدگي شود مردم راضي نيستند إز عملكردشون ،
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
سلام یک مهندس با یک سازه یا یک سد یا یک خلبان و حتی یک راننده اتوبوس همگی به نوعی جان انسانهارو حفظ میکنن حرف مفت نزن خودشم تو مملکتی که جون انسان مفت هست این صحبتها تو جوامع ایده الی هست نه ایران اینم بگو کسایی هستند تا پول نگیرن عمل نمیکنن با رایولوژی و داروخانه و سونوگرافی هماهنگنن و پورسانت خورن دهن مارو وانکن
ماهي ٢٥ ميليون زياده ! ؟
يترو تو بازار اسمشو نميتونه بنويسه روزي اينقدر در مياره مرد حسابي
يكي از اين مريض ها شكايت كنه ١٠ ٪‏ ديه اش ميشه ٢٥٠٠٠٠٠٠ تومان !
گرفتي مارو ها
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
مردم حسود و تنگ نظر بین
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
پزشکان عزیز بیمه مسئولیت دارند ودیه نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
شما غصه دیه مریض رو نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
نه که خیلی هم به شکایتش رسیدگی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
چرت نگو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
بیمه مسئولیت دارن زیاد ناراحت نشو براشون
برای چنین جراحی واقعا 180 میلیون تومان در 8 ماه پول زیادی هست؟ این یعنی 50 هزار دلار، همچین جراحی در کشوری مثل آمریکا حداقل 5 برابر این دریافت میکند...
پاسخ ها
کمالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
تو آمریکا بقیه مشاغل چقدر درآمد دارن؟ مثلا مهندسان و معلمان و ... ؟ باید نسبت گرفت. تو آمریکا درآمد پزشک 150هزار دلار هستش و درآمد معلم 60هزار دلار. یعنی تقریبا یک سوم. ولی در ایران...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
عزیزم این فقط کارانه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
شما که اینقدر اطلاعات داری لطف کن حقوق کارگر در امریکا رو هم به دلار بنویس
آریو سوئد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
دوست گرامی ما در ایران زندگی میکنیم نه در امریکا. همه چیز باید با معیار ایران سنجیده بشه. اگر پزشکان میخوان که درآمدشون با یک پزشک امریکایی سنجیده بشه بهتره که برن امریکا. حتما اطلاع دارید که خرج در امریکاه ۷-۱۰ برابر ایرانه.
کامبیز
| Mauritius |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
توجه داشته باش که مدرک پزشکی ایران را در هیچ کشوری قبول ندارند و اجازه کار به آنها در هیچ کشوری به غیر از ایران نمیدهند.پزشکی که توی افغانستان هم مدرکش اعتبار نداره اگه میتونه برود آمریکا پول دربیاره
برای 8 ماه با این همه عمل که 190 ملیون چیزی نمیشه! کاملا مشخصه که اهداف دیگه ای پشت این افشاگریه
شما در این مطلب گفته اید که حقوق قانون کار بسیار کمتر از این است .یعنی 800 هزارتومان . در واقع یک پزشک متخصص با 4 عمل جراحی در روز را با 800 هزارتومان ماهیانه مقایسه و از وی انتقاد می کنید ؟ هوچی گری تا چه اندازه؟
گیر نده. درس خونده می تونه پول می گیره. شما هم تلاش کرده بودی همینقدر می گرفتی. برای جامعه هم مفید تر واقع می شدی.
همچون میگن عمل سنگین‌پزشکی انگار بقیه مردم تو خواب پول در میارن. یا انگار اگر عمل خوب نشد ریسکی متوجه پزشک است.
همچون میگن عمل سنگین‌پزشکی انگار بقیه مردم تو خواب پول در میارن. یا انگار اگر عمل خوب نشد ریسکی متوجه پزشک است.
کارانه کار اشتباهی است
ادامه بده تابناک ادامه بده !
خیر نبینی
بابک زنجانی چی شد ؟ اختلاس های دولت قبل همه فراموش شدند !!! تابناک داری برای روحانی می زنی فکر نکن حواسمون نیست .
از حقوق نجومی بگذریم. از درآمد پزشکان متخصص در مطبشان نیز بگذریم. از درامد های غیر قانونی مانند زیر میزی نیز بگذریم. از حق جراحی ها و ... هم بگذریم. یک پزشک عمومی پس از دانش آموختگی در حالی که بی سوادترین شخص باشد و رتبه اخر بین هم دوره ای ها خود را داشته باشد بدون دغدغه شغلی و بدون دردسر و بدون اینکه نیار به گشتن دنبال کار داشته باشد و یا ترسی حقوق یا درامدی در حدود 5 میلیون تومن در ماه برایش تضمین شده است.
حال یک دکتری پی اچ دی برق مکانیک و ... که شاگرد اول کلاس در بهترین دانشگاه کشور باشد در بهترین شرایط این حقوق در صورت دو شغله بودن برایش مسجل می شود. بماند اینکه چقدر پی اچ دی فنی بیکار داریم و چقدر با دو میلیون سر کارند و ...
و یک پی اچ دی علوم پایه و ادبیات در بهترین شرایط تصور حقوقی برایش ندارم مگر استثنا ها

خوب الان باید چه کرد از این بی عدالتی؟!
واقعا از دولت و .. متشکریم که این طوری مهندسین رو بی ارزش و بی مقدار کردند و حقوق پزشکان را افزایش دادند که آرزوی همه پزشک شدن شده است. یک تخبه دانشگاهی در برابر این درآمدها یک صدم هم دریافت نمیکند
ممنون از تابناک که به چنین مسئله ای پرداختی
با توجه به شرایط موجود که خودتون هم اشاره کرده بودید گرایش به پزشک شدن در جامعه خیلی بالا رفته و نمونش همون مهندس برق شریف بود که تغییر رشته داد و کم نیستن کسانی که چنین ارزوهایی در سر میپرورانند.
در اموزش و پرورشی که باید به سمت استعداد یابی بره امروز داره اتفاق بدی میفته.همچنین بحث کارانه که یکی از کارهای وزیر جدید بوده داره نادیده گرفته میشه. خواهشا در این مورد و کارنامه کاری این وزیر بهداشت هم مطلب بزارید.
من پزشک نیستم اما این دریافتی ها برای ما که کارمندیم زیاد است چون در ماه یک تا سه میلیون می گیریم چرا ما به جان هم افتاده ایم واقعا یک کارمند اگر سالم باشد از همه نظز می تواند تا پایان خدمت یک خانه بخرد ؟حقوق ها پایین است مسئولان آنگار در شهر زندگی نمی کنند .البته ویژه خواری خصلت ما انسانها است اگر ماهم این فیش را داشتیم خود را محق می دانستیم باید یک نکته را مد نظر داشت ما در هنگام پاداش در صنایع وبیمارستان یک اصل را فراموش میکنیم واینکه سرمایه موجود ونیروی انسانی را که موحب یک عمل یا سود دهی یک شرکت می شود فراموش می کنیم یک عمل نیازمند یک اتاق عمل با کادر پزشک ،پرستار ،نظافت چی ،نگهبان و... بقول معروف ابر وباد مه وخورشید وفلک در کارند تا ..ما عمل پزشک را می بنیم اما صد ها هزینه دیگر را نمی بینیم مثلا اگر ملک بیمارستان خصوصی بود اجاره آن چقدر می شد پول ،اب ،برق ،گاز هزینه اتاق عمل وعوامل از اورژانس تا.. آیا مبلغی بعنوان کارانه می ماند؟
بیش از ۱۰۰ مورد آن عمل پیوند کلیه بوده است....
یعنی در شهر ارومیه این همه پیوند کلیه هست ؟؟
حالا حساب کنید 10دکتر دیگر نیز پیوند کلیه کرده باشند که یعنی در ارومیه در 8ماه 1000پیوند کلیه انجام شده !!!!!!
اگر ایشان واقعا" این همه عمل جراحی انجام داده اند پس کیفیت فدای کمیت شده و مردم را فقط سلاخی کردند و به نظر حقیر باید مسئولان ذیربط باید جوابگو و محاکمه شوند
بیخود و بیجهت به پزشکان گیر بده بیمارستان دولتی کارش رو کم میکنه میره بیمارستان خصوصی انوقت دود این حماقت خبری به چشم همون بیماری میره که ناشر خبر و فیش فکر میکنه طرفدارش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
فقط کافیه بزارن پزشک از کشوری مانند هند بیاد ایران ، همه بودجه مملکت و بیت المال داره صرف پزشکها و طرح سلامت میشه اگه بقیه اش رو هم بدن بازم میگن کمه، خوب اگه تعرفه ها بالا نباشه خصوصیها هم نمیتونن زیاد بگیرن
با سلام
این کارانه ای کی شما نشان می دهید خنده دار است. در بیمارستان هایی مثل حضرت رسول اکرم کلاله و شهداء گنبد. پزشکانی هستند که کارانه ماهیانه آنها بالای 80-90 میلیون است. یعنی مجموع 8 ماه کارانه آنها بالای 700 میلیون می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
مدرک داری شما؟!
یک سری بزنید به فیش نجومی در بندر عباس که کارانه یکسال اونها از یک میلیارد هم عبور کرده است، چرا پول ها به بیمه داده نمی شود تا در کشور شغل ایجاد شود و مردم در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند چرا با ایجاد جوی مسموم تمام نخبگان را از کشور فراری یا مایوس کرده اند و یک مشت انسانی که پس از سال ها پشت کنکور تجربی بودن آن هم با رتبه 3 هزار به جایی می رسانند که امروز تمام باهوش ها به سمت پزشک شدن می روند چرا در این راستا و تامین هزینه های درمانی مدیریت صحیحی نیست پزشکا این روزها به مردم می گویند از سرتان زیاد است که مفتی دکتر می روید چرا برای رقابتی کردن این شغل خدماتی و ارتقا کیفیت آن پزشک وارد نمی شود تا مشکل بی کیفیتی پزشک داخلی برطرف گردد، چرا پول بیت المال باید به جیب آن ها رود؟؟؟
100 تا کلیه یک پزشک! یعنی در ایران باید 10000 پیوند کلیه بشود !

هست؟ سالی 10000 کلیه 400000 قلب 70000 معده و ... خدا داند آمار مملکت که ....!!!

بیچاره اساتید غیر پزشکی با ماهی 4 میلیون ناخالص !!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فرهادی خدا نگهدار تو که واقعا به این پول ها نیازی نداری. با کاشت یه حلزون هر چی می خوای در می آری و فکر می کنی که ما هم مزرعه کاشت حلزون داریم!!!!!!!
خدایش برا 8 ماه چیزی نیست... با حقوق و همه میشه ماهی 30 میلیون تومان... همین رشید پور خوش گفت ماهی 20 تا در میاره با چرت و پرت گفتن
متاسفانه دریافتی پزشکان در طی این دوره بی نهایت بالا رفته و قابل مقایسه با هیچ شغل دیگه ای نیست،بهترین حقوق یک مهندس با بهترین مدرک از بهترین دانشگاه ها نهایت ببین ۴-۵ملیون هست در حالی که یک پزشک خیلی عادی ۲۰ ملیون دریافتی داره ...این کجای عدالت هست
این مشتی ازخرواراست....همه فیش های پزشکان همین جوری است
این مشتی ازخرواراست....همه فیش های پزشکان همین جوری است
با سلام واقعا از انتشار اینگونه مطالب به جز تنش ودرگیری و سرگرمی در بین مردم چه چیزی عاید می شود و الان چند ماه از دریافتی ارقام نجومی در دولت سپری شده وچه برخوردی شده که اکنون به سراغ پزشکان کم در امد رفته اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
حتما اگر بقیه سکوت کنند و پزشکان عزیز را ناراحت نکنند خیلی مردم فهیمی هستند؟
نوش جون هر کی با علم پول در می آره می تونید برین جلو دلال بازیارو بگیرین می تونین جلو قاچاق رو بگیرین
این دکتر داره پول زحمتشو می گیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
چرا واقعا چرا اینقدر به پزشکا دفاع ی کنید مگه سایر رشتا که دکترا گرفتن بی زحمت بوده یا دکترا از مریخ اومدن چراااااا
اسماعیل
| United States of America |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
باید در بطن کار باشی تا بفهمی که پول چی رو می گیره . منظورم این پزشک نیست ولی در بخش درمان اکثرا دارند سند سازی می کنند ومن خودم شاهد هستم
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
پس اون مهندسی که با مدرک فوق لیسانس بازای 900 هزارتومان در ماه کار میکنه زحمت نکشیده. الان فرق مهندس با پزشک از زمین تا آسمون شده.
لازم به ذکر است زمان ما تو دبیرستان اونایی که درس خون بودن می رفتم ریاضی فیزیک مهندس بشن بقیه تجربی و انسانی می خوندن(البته قابل تعمیم به کل نیست!) اینا رو گفتم که بگم بقیه رشته ها هم کلی زحمت کشیدن واسه درس خوندن اما فقط پزشکا دارن مزد زحمتاشونو میخورن.. بقیه رشته ها همه رو هوان و این عدالت نیست!!! ا
سلام
یک تناقض وجود دارد .
زمان کارانه گرفتن تمام پزشکان تمام 365 روز سال در محل کار هستند اما در زمان های حادثه و بحران مانند اتفاق آقای کیارستمی مشخص می شوند همه در مرخصی به سر می برند .
کلا شما هزار تا سند هم بیاری بازهم برخی پزشکان انکار میکنن و تازه طلبکار هم هستن و مرتب تهدید میکنن اگه ندین میریم و از این حرفا
ببینید هر درامدی که این پزشکان میگیرند حقشونه، اتفاقا برخلاف نظر شما این پزشکی که نام برده اید خیلی کم میگیره وحقش بیشتر از این حرفاس، بزارید از اول شروع کنم
در امد یک پزشک در ماه بیست وپنج میلیون در منطقه محروم واینکه در ماه حدود یکصدوسی عمل بسیار مبلغ کمی است وباید قدر این پزشگ را دانست که اینطور در خدمت بیماران است امروز توی تهران سبزی فروش توی خیابان نه مغازه داره نه مالیات میده نه مسیولیت داره ماهی بیست میلیون در میاره نوش جون اقای دکتر
پاسخ ها
محمد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
حقشه نوش جونش میدونی عمل کردن چقدر سخته یه مکانیک خودرو کلی پول میگیره
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
کدوم سبزی فروش بیست میلیون در میاره !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
چرا نمیری سبزی فروش بشی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
حسادت یک بیماری هست که خیلی از مردم به اون مبتلا هستن، اصلا کاری به این حساب کتاب ها ندارن، که مثلا فلانی دکتر هست، متخصص هست، جراح هست، فقط به رقم دریافتی نگاه میکنن اگر بشتر از مبلغ دریافتی خودشون باشه اعتراض میکنن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
البته این پزشکی که شما توصیف کردین درآمدش 10 برابر این عدده...
زمانی که مدت تحصیل یک پزشک وکسب تخصص لازم بسیار طولانی میشود حال آنکه امروزه میبینیم که یک دندانپزشک تجربی 90 درصد کار های یک متخصص را میکند و اصلا دانشگاه نرفته و همه هم راضی اند
1600عمل پیوند کلیه؟تابی خجالت بکش
كارانه 180 ميليوني در 8 ماه بسياركم بوده واين كارانه پزشكان عمومي در بيمارستانهاي دولتي است
پزشکان پول پرست این دولت پول پرست و پروتر کرد.
دوستانی که معتقد هستند این دریافتی حق پزشکان هست!چند تا سوال میپرسم،اول اینکه اقا مهندس شاغل در عسلویه هم با همین نسبت حقوق یا پاداش میگیره؟دوم اینکه ایا سرباز و درجه دار مرزی که جونش رو کف دست گرفته تا امنیت این دکتر تامین بشه با همین نسبت دریافتی داره؟سوم اینکه دکترهای قدیم این کارها رو بلد نبودند؟نمیتوانستند؟یا...
الان یک بقال با احتکار کالا ماهی خداتومن به جیب می زند.یک ام دی اف کار ماهی500میلیون درامد دارد...
با این تبلیغات فقط بیمارستانها نا امن و همراهان بیمار را تحریک می کنید که پزشکان به سلامت بیمار اهمیت نمی دهند
عرضه دارید برید پزشک بشید
زیر میزی ها رو هم بهش اضافه کنید بیش ازین حرفها میشه . والا بخدا......
سلام عزیزان
این فقط برای یک ماهه چون زیر فیش نوشته کارکرد=30
یعنی فقط برای سی روزه
حقوق ناچیز مهر ماه اساتید دانشگاه زنجان هم هنوز پرداخت نشده است.
حقوق ناچیز مهر ماه اساتید دانشگاه زنجان هم هنوز پرداخت نشده است.
يكمي بينديشيم
سلامتي بهايي بيش از اين داره
اينكه شما نتونستين به ارزوتون برسين
در مملکتی که پزشکان بیشترین احترام و حقوق را دارند، آن مملکت بیمار است.
اگه اینی که میگه جراح باشه با این حقوق بنظر من کمه

جراح کارش واقعا سخته.
اقاي تابناك دير نشده
صحبت در مورد حقوق پزشکان یا هر قشر دیگری نیست . گلایه از بی عدالتی و تسهیم نادرست ثروت درکشور ما است.
آقای دکتر آقازاده یا نمی دانند عمل جراحی سنگین چه تعریفی دارد یا اینکه ۱۶۰۰ مورد اشتباه تایپی است و بلکه ۱۶ یا مضربی از ان بوده ـ
وزارت بهداشت هیچ وقت و در هیچ کجای ایران به یکباره 8 ماه کارانه نداده
ما منکر خدمات پزشکان بزرگوار، مغرور و متکبر نیستیم
واقعا مضحکه
امثال این پزشکان نخبه های مملکت هستند مسایل را قاطی نکنیم فیش های نجومی یا درامدهای دلالان و واسطه ها و کارچاق کن ها که چندین برابر این پولاست باید جلوشون گرفته بشه
اگه شما نگاه کنید 8تا حق کارانه خورده یعنی این حقوق در آمد 8 ماهشه فکر نمیکنم واسه یه جراح درآمد خیلی بالایی محسوب شه یه مغازه داد تو بازار الان ماهی 15 در میاره
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
كسي با درآمد واقعي كه از زحمت به دست بيايد مشكلي ندارد
من یک پزشک در المان هستم. حقوق پزشکان در اینجا تقریبا با هم برابره و در حدود ماهی 60 میلیون تومان که با حتساب مالیات و بیمه و ..... تقریبا 40 میلیون تومان میشه . با این تفاوت که روزی 2 تا 3 عمل بیشتر انجام نمی ده و مطب هم نمی ره.
یعنی یک پزشک ایرانی داره سه برابر حالت عادی کار می کنه .
جناب آقای نویسنده میدونی 100 تا پیوند کلیه یعنی چی؟
نویسنده ی این مطلب واقعا انسان غرض ورز بوده
سلام بنده 30 در بیمارستانهای دولتی شاغل بوده ام ومسِولیت در حد مدیریت بیمارستان داشته ام آنچه در شرایط فعلی به پزشکان شاغل در طرح نظام سلامت پرداخت میشود شامل حقوق طبق نظام هماهنگ و کارانه درحد 60 تا 300 میلیون در ماه بسته به کار کرد پزشک است (تاکید میکنم در یکماه ) این در حالی ست که این پول برای ساعات موظفی پرداخت میشود یعنی به عبارتی تقریبا 100درصد
حقشه. تا چشم حسود کورشه. شما هم می خواستید موقع جوانیتون به جای یللی تللی برید درس بخونید تا همین جوری درآمد داشته باشید. نوش جانش.
الان به نظر نويسنده محترم مبلغ 25 ميليون در ماه براي كسي كه 24 ساعت در خدمت بيمارستان و مشغول عمل است رقم زيادري است؟!!
اصل اختلاس رو ول كرديد و دنبال پرتقال فروش ميگرديد؟!
افسوس از این مردم، اختلاس چند ده میلیاردی در بانک انجام میشه دریغ از اینکه یک حرکت مردمی انجام بشه، یک تجمع در مقابل بانک انجام بشه، یا اینکه مردم موجودی خودشون را از بانک متخلف خارج کنن، ولی اینطرف میبینن یک پزشک ماهی 20 میلیون یعنی حدود 5 هزار دلار در میاه میگیره که یک پنجم درآمد یک پزشک جراح در کشوری مثل آمریکا نیست، دادشون میره بالا... افسوس از مردم تنگ نظر و حسود...
اون دلال ارز و آهن فروش و آرایشگر زنانه و ..... اینها رو هم بنویس ماهی چقدر در میارن .
طبق نظر این نویسنده ی محترم باید درآمد پزشکان در مناطق محروم به علت محروم بودن و مستضعف بودن مراجعه کنندگان کمتر هم بشود! در این حال از ایشان باید پرسید طبق این نظر کارشناسی شما، متخصصین چرا و به چه انگیزه ای باید سختی ها و محرومیت های زندگی در آن مناطق را تحمل کرده و به مردم آن مناطق خدمت کند؟
واقعا برای جراح ارزشمندی مانند ایشان که فقط ۱۰۰بیمار دردمند رو از رنج دیالیز نجات بخشیده,این مقدار زیاده؟کاری میکنید این پزشکان به بخش خصوصی بروند.
اینجا نکته جالبش ۱۶۰۰ عمل تو سال به قراری این اقا بر فرض کار بی وقفه و بدون مرخصی در روز ۵ عمل سنگین انجام دادن وجالب اینکه احتساب ۳ ساعت برای هر عمل ایشون برای یکسال روزی حداقل ۱۵ ساعت تو اتاق عمل بودن اصلا تو اتاق عمل زندگی کردن. اشون سوپر من تشریف داشتن
الان یعنی 25 میلیون درآمد برای یه دکتر جراح ماهی زیاده ؟؟؟ میشه ماهی 6 هزار یورو یعنی حقوق یه مهندس در یکی از این کشورهای عربی همسایه .
هر کسی که از طریق علم و نو اوری هر چقدر پول و سرمایه کسب کرد نوش جونش و اصولا خود سرمایه ان کشور و جامعه هستند.فقط دلالها ، کاسبکارها، مدیران باد اورده ، تجار ورشکست کننده و..........که از کار گریزانند محق و لایق نیستند.
من استاد دانشگاه با پایه 14 و 8 سال تدریس حقوقم 6 تومنه. خدا را شاهد میگیرم مغازه سوپری سر کوچه 2 برابر من ماهی درآمد داره و بعد از دانشگاه و تدریس تا نصف شب دنبال نوشتن مقاله و کتابم. به نظر من حقوق این پزشک نسبت به فرصتهای از دست رفته حقوق زیادی نیست
سلام
مگر یک مهندس کمتر زحمت میکشه، یا یک محقق در مراکز تحقیقاتی کمتر زحمت میکشه. درسته که این پولها در مقایسه با بازرگانان و تجار پول کمی است ولی اگر اینقدر بین تحصیل کردگان فرق باشد آینده علمی کشور ضربات جبران ناپذیر خواهد خورد.
روزي دو سه تا عمل پيوند ميكنه، نوش جونش، سه برابرش هم بهش بدن حقشه، پول زحمت و علمش رو داره درمياره.
چرا یک پزشک انکولوزی بابت شیمی درمانی بین 250 الی 300 هزارتومان از بیمار دریافت مکند
نوش جانش واقعا حقوق كمى است انهم در مناطق محروم
این حجم عمل جراحی یعنی حداقل دو شیفت کاری در روز، بنابراین این مبلغ را باید تقسیم بر دوکرد و با بقیه شغل ها مقایسه کرد.
سلام
چطور حساب کردن حقوق میانگینش بیست و پنج میلبون شده؟!؟!
دلیل اینکه ایشان روزی 4.5 عمل جراحی انجام داده است- عمل جراحی را تکنسینها و سایر کادر درمان انجام می شود ولی مهر پزشک زده می شود و موقع عمل شاید اقای پزشک در مطب مشغول ویزیت بیمار دیگر و یا در دانشگاه مشغول تدریس و یا در حال رسیدگی به پروژه های ساختمانی اش و یا در حال خواب در بستر و یا .... باشد.
این فقط کارانه است؟؟؟ حقوق هم دارند؟؟؟؟؟
حق محرومیت از مطب هم دارند؟
اگر بیمارستان کار کند، نظام هم دارد؟
جناب تابی لطفا مردم را هالو فرض نکنید این فقط یک مورد کوچک از چندین و چند مورد دریافتی پزشکان است پس مطب، بیمارستان خصوصی، زیر میزی و ................... چه می شود
متاسفانه مردم نمي دانند كه يك پزشك چه استرس وفشاري رو تحمل ميكنه شايد اگر به شما دو برابر درآمد يك جراح رو بدهند يك روز كاري ايشان رو نميتوني تحمل كني واز پا درمياي
افشای این فیش عمدی است
در خراسان جنوبی حقوق یک ماه یک جراح در اردیبهشت ماه به 160 میلیون رسیده بود که باعث تعجب خود پزشک هم شده بود
نوش جونشون.اندازه وزنشون کتاب خوندن زحمت کشیدن حالااستفاده اش رو میبرن
اىنکه هنوز خوبه.
من خودم بازار كار ميكتم و اعدادي در روز جابجا ميشه مه تصورش هم سخته .اگر تشريف بيارين بارفروشي ميبينيد كه يك حجره درروز چيزي حدود صدوپنجاه ميليون فروش داره
شما اگه یه پاراگراف راجع به پیوند کلیه از کتاب اسمیت میخوندی متوجه میشدی از شیر مادرش براش حلال تره، نوش جانت جناب دکتر
تو کشوری که یک کارمند با همون سطح تحصیلات ماهی دو میلیون میگیره، چرا باید یه دکتر این همه حقوق بگیره؟
به اين حقوق مي گين نجومي؟
حقوق پزشکان فوق نجومی و خارج از کهکشان هست در مقایسه به حقوق 25 میلیونی یک مدیر کل
یک پزشک عمری را در راه تحصیل و تحقیق سپری نموده است و با آن کار ظریفی که انجام می دهد دریافتی اش تقریبا سازگاراست .
نوش جونشون . حقشونه
مطب يكي از متخصصين قلب در تهران رفتم
ايشون از ساعت ٤بعدازظهر تا ١٢شب ١٣٠تا مريض معاينه كرد و با احستاب تستهاي مختلفي كه براي همه تجويز ميكرد چيزي حدود ١٢٠ميليون تومان در يك بعدازظهر كاري پول گرفت
تابناک جان ماهی 25 میلیون برای یک پزشک با ان مسئولیت و سختی کار زیاد نیست . مگر قصد کاندید شدن در انتخابات را داری ؟
واقعا با كمال تاسف هيچ كس وهيچ نهادى توجه به وضع حقوقى باز نشسته ها ندارند
چرا بايد عملهاي جراحي آنقدر گران باشد
همه رو يجور فراري بدين
فاصله درامد در کادر پزشکی ؛ بین پزشکان و سایرین وحشت ناک است
پزشكان قشر زحمت كش وتحصيل كرده جامعه هستند اگر يك اپانديس عمل نشود بيمار مي ميرد
تابناک عزیز داری با این مقالت نقد میکنی یا طرفداری.
الان برای همه روشنه که کارانه بسیاری از متخصصان و جراحان ماهانه بالای 100 میلیونه
بخدا انقلاب نکردیم تا فاصله غنی و فقیر هر روز زیادتر بشه کارانه ۸ ماهه این پزشک ۳ برابر پاداش ۳۰ ساله پدر فرهنگیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
علی گرجی رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان حلقه مفقوده پزشکی کشور را اخلاق نامید و تأکید کرد که مشکل پزشکی ایران نه بیمارستان است و نه تجهیزات پزشکی و گفت: درآمد یک جراح مغز و اعصاب در ایران ۵ برابر کشور آلمان است.
ای برادر کوگوش شنوا
تابناک فکر کردى چيز عجيبيه را کشف کردم
البته 186000000 مربوط به یک ماه هست نه یکسال. حالا دکتر آقازاده خواسته اینجوری هم مردم رو خر کنه گفته مربوط به یکسال هست.
نکنه انتظار دارین برای هر عمل پیوند کلیه 10هزار تومن بگیره
نمي دونم اين دشمني تابناك با جامعه ي پزشكي از كجا آب مي خوره
اگه پزشکان متخصص محترم درامد قابل توجه نداشته باشند تشریف میبرند خارج از کشور اونوقت نه تنها هزینه ای که بابت اموزش و تحصیلشون شده از دست میره ما هم دچار کمبود متخصص میشیم
چرا باید تعداد پزشکان متخصص این مقدار کم باشد
نوش جونشون
پزشک شکسته بند به نام ....ر در یک کارانه او 240 میلیون بوده است
پزشك متخصص يك فرد نخبه است كه متناسب با سختي و مسوليت عملش پول ميگيره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
پول زیادی توهم نخبه بودن هم میاره.
بروید به فوتبالیست ها با قردادهای میلیاردی برای یک فصل گیر دهید
دم این رئیس دانشگاه علوم پزشکی گرم
خيلي زياده ،بايد بديد به اقايون تو بانك ملي، ياصندوق بازنشستگي،يابانك رفاه،يا....
من واقعا موندم از این طور مطالب و عدم استدلال درست دنبال چی هستین؟؟
من فکر کنم اگر پزشک از هند و پاکستان وارد کنیم خیلی به صرفه تر باشه
دست تک تک پزشکان شریف و زحمتکش را میبوسم
اقا مهم درامد نيست چرا ماليات پرداختيش اينقدر كم هيت
میخواستیم کنکور بدیم تمام نوابغ و افراد باهوش رو به کنکور ریاضی تشویق میکردن و میگفتن تجربی نرین چون حیفه.دروس تجربی فقط خرخونی میخواد
جالب آنکه این روزنامه سندی از دریافت های بسیار درشت پزشکان شاغل در یکی از شهرهای محروم در شرق کشور منتشر کرده

والا اون موقع که ما جغرافی میخوندیم ارومیه از شهرهای شمال غرب کشور بود الان رو نمیدونم !!!
با جوسازی ضد پزشکان چی نصیبت میشه تابناک؟؟؟
خب حقوق مهندس ها هم دلاری مس آمریکا پرداخت کنید! یه طرحی بنام مهندس خانواده تعریف کنید و این حقوقا هم به ما بدین
کارانه یک پزشک در یکی از شهرستانها
تابناک چرا سراغ دلال ی نمیری که بایه دیپلم نداشته هزار برار در میاره تو این کشور.؟؟؟؟
دکتر ها مثل مسولین
رییس دانشگاه توجیح کرده این فیش مربوط به یکماه است
رییس دانشگاه توجیح کرده این فیش مربوط به یکماه است
احتمالا کشور ما مثل آمریکای کافر چیزی به اسم مالیات شناور برای اقشار پر درآمد داره ؟
حقوق منم که معلم باز نشسته ام با چهار جوان بیکار رسانه ای کنید ۱.۵ میلیون تومن
برید توی بیمارستان های دولتی ببینید چه خبره !
آقایون متخصص طرف بیمار نمیرن . همه کار رو سپردن به رزیدنت ها
باید بهشون زیر میزی بدی تا جواب سلام بیمار رو بدهند
جناب آقای دکتر هاشمی در طی بخشنامه جدید دستوری عجیب صادر کرده اند که واقعا جالب است با توجه به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت روستایی از پزشک مقیم بهر ه می برند و در شهری مانند بجنورد تا 205000 نفر جمعیت تعداد مراکز خدمات جامع شهری و روستایی 13 مورد به یکباره به 30 مرکز افزایش یافته و همچنین با وجود حداقل 5 بیمارستان دولتی تخصصی و بیش دهها کلینک تخصصی و حداقل 200 مطب مراکز خدمات جامع سلامت شهری را ملزم به تعیین مرکز پزشک کعین نموده اند تا مسئولین مراکز علاوه بر دریافت حقوق ،کارانه ، اضافه کار ی، حق ماموریت، در صورت استقرار در این مرکز هر ساعت 25000 تومان دریافت نمایند برای پزشکی که از ساعت 2 بعداز ظهر تا ساعت 7 صبح مقیم شود علاوه بر گرفتن موارد ذکر شده مبلغ 375000 تومان اضافی نیز خواهد گرفت
با دیدن این فیش های حقوقی انگیزه برای کار و تلاش از بین می ره من و دوست های مثل خودم با مدرک دکتری از دانشگاه های خوب ایران برای یکی از سازمان های دولتی کار می کنیم که حقوق مون به زحمت از 2 میلیون بیشتر خواهد شد. حقوق ماهانه ایشون برابر با حقوق 2سال بنده است.
Maliyatevinjur chiza touye amrica50% oune?
"... مواردی مانند محرومیت مراجعان مراکز درمانی نیز نمی‌تواند منجر به کاهش سهم پرداختی ... " یعنی چه ؟
نوش جونش . می تونی تو هم بگیر . کارش تخصصی و نیاز به مهارت و ضریب هوشی بالا داره . می تونی تو هم انجام بده.
قابل توجه حضار گرامی ماهی 30 میلیون تومن فقط کارانه اقاست حقوق ماهیانه جداست که حتما بالای 90 میلیون تومن است . بله هرچه بودجه بابت هدفمندی و درمان صرف شد رفت توی جیب پزشکا. وقتی که دکتر داروساز در یه داروخانه تامین اجتماعی شهر کوچیک 20 میلیون تومن پرکست میگیرد و......بفهم عدالت یعنی کشک ...35 سال فقط شعار دادیم و عقب رفتیم
من بعضی وقت ها با خودم فکر میکنم که نمایندگانی که حقوق قانون کار رو ماهانه حدود 1 میلیون تومان تایید و تصویب میکنند چطور می شود که سالی چند بار در مقابل افزایش تعرفه ویزیت و ... پزشکان سکوت می کنند و وزیر آموزش و پرورش رو به جرم کمبود دریافتی کارکنان ان وزارت خانه استیضاح می کنند؟ آیا کارگران این مرز و بوم که اکثر آن ها قشر تحصیل کرده ی مملکت هستند جزو شهروندان درجه 2 کشور محسوب می شوند؟ حقوق عادی یک پرستار ماهانه حدود 3 میلیون تومان می شود من نمیگم که پرستار های محترم یا معلمان زیاد حقوق می گیرند ولی چرا پای مبلغ قانون کار که میشه همه دم از حمایت از کارفرما میزنند و حقوق 1 میلیونی را تایید می کنند آیا این عدل اسلامیست؟
یه وضعیتی داره پیش میاد که طرف از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی برق انصراف می ده تا سال آینده شاید پزشکی قبول بشه وای به حال صنعت بیمار این مملکت که امید میرفت شاید یه روزی توسط نسل جوان و تحصیل کرده ارتقاء پیدا کنه؟....
1600 عمل جراحی سنگین تقسیم بر 365 میشه روزی 5 تا عمل جراحی سنگین ......ما رو هالو فرض کردی ....مالیات هم میدن این دکترا ....امریکا و کانادا این دریافتی ها خبری نیست وگرنه یکی این دکترا اینجا نمیموندن ...عمرا نمیموندن ....این بهشت پزشکاست .....
ر همین رابطه محمد شریفی مقدم قائم مقام نظام پرستاری عنوان کرد: " جامعه‌ای که فقط احساس نخبگی می‌کند دور از شأن انسانیت است که به همکار خود تعرض کند. ما به شدت معترض هستیم و در آستانه تشنج قرار داریم . با این بیمارستان‌ها هم نامه‌نگاری کردیم که حتی المقدور عذرخواهی کنند اما به این هم راضی نیستند.
تابناك جان دوباره من رو براي خودت و گزارشگرت متاسف كردي. برات متاسفم عزيزم!
برید دست این پزشک رو بوس کنید که داره در بیمارستان دولتی عمل می کنه!
برید دارایی این پزشک رو با افرادی مقایسه کنید که هم درآمد بیشتر این دارند و هم ریشه این کشور رو دارن از جا در می آرن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
نره ، اگه نرفت بیمارستان دولتی برید از هند پزشک بیارید مثل قبل که ازین پزشکهای ما هم انسان تر هستند هم کم توقع تر
آقا پزشک هستن و زندگی مردم در دستشونه و زحمت میکشن و حقشونه..
تابناک عزیز می دونم مثل همیشه نظر من رو حذف می کنی ولی قشنگ معلوم که اخبار رو کاملا مغرضانه نسبت به پزشکها منعکس می کنی و مطمئنم با این کینه پراکنی کمکی به جامعه نمی کنی. فقط باعث می شه ادم های که از شغل و درامدشون ناراضی هستن و یا احتمالا بچه ها شون تو کنکور نتیجه لازم برای ورود به رشته پزشکی رو نگرفتن با خودت همراه کنی. من خودم پزشک نیستم و PhD در یکی از رشته های فنی از دانشگاه تهران رو دارم و شاغل در بخش خصوصی من تقریبا از ترم دوم ارشد کار کردم ولی یک پزشک متخصص در بهترین حالت بعد 15 سال از ورود به دانشگاه به درامد می رسه، درس و طرح و کار و مسئولیتی که یک جراح به عهده داره به هیج وجه قابل مقایسه با رشته های دیگه نیست. هر چند من خودم به دلیل حقوق کم هیات علمی تو ایران ترجیهم انجام کار مهندسی بوده تا کار دانشگاهی، و این انتقاد وارد هستش ولی دلیل نمی شه عقده هام رو رو مشاغل دیگه تخلیه کنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
مسئولیت؟ منظورت همون تعهدی که از بیمار میگیرن در صورت فوت بیمار پزشک هیچ مسئولیتی نداره؟مسئولیت اگه دارن مثل مهندسی که ساختمونو تا 30سال باید تضمین کنه تهعد بدن اونم نه 30 سال فقط برای اینکه از اتاق عمل زنده بیرونش بیارن......
افرادی که فرق کارانه و درآمد رو نمیدونن نظر ندن. پزشکا دارن خون ملت رو میخورن. واقعا خون آشامن
به نظر من اين يه موضوع جديد نيست و اگر اين پزشك واقعا در كارش خبره باشه حقشه و كاملا درسته زحمت كشيده تلاش كرده نوش جونش شما بريد دست اون آقازاده هايي و همچنين اونايي كه خون مردم رو به اسم دين و انقلاب تو شيشه كردن رو كنيد كه به اسم مردم به مردم ظلم ميكنن
به نظر من اين يه موضوع جديد نيست و اگر اين پزشك واقعا در كارش خبره باشه حقشه و كاملا درسته زحمت كشيده تلاش كرده نوش جونش شما بريد دست اون آقازاده هايي و همچنين اونايي كه خون مردم رو به اسم دين و انقلاب تو شيشه كردن رو كنيد كه به اسم مردم به مردم ظلم ميكنن
خدا رو شکر مردم مظلع شدن پزشکان دارن ده برابر پزشکان خارجی کار میکنن و حقوقشان یک سوم خارجی ها هم نیست خواهشا اینقدر سرمایه هتی مملکت رو به باد ندهید
یکی از آشنایان بنده در بیمارستان میلاد مشغول هستند . ایشان به چشم دیدن که جراحان چقدر دریافت میکنند . یک جراح زنان فقط به ازای یک عمل زایمان طبیعی پانصد هزارتومان دریافت میکند . و به گفته ایشون بعضی از جراحان ماهیانه بیش از 50 یا 60 عمل انجام میدهند . ضمنا این مبلغ فقط برای زایمان است و نه هیچ عمل دیگر و ضمنا خودشون دیده بودند که یکی از این جراحان لیست دریافتی یکماهه شون حدود یکصد و بیست و هفت میلیون تومان بوده .
جراح قلبی رو میشناسم که روزی 12 عمل جراحی قلب انجام میده و به ازای هر کدام بیش از ششصد هزارتومان میگیره بقیه رو خودتون حساب کنید . سرم گیج میره ضمنا این رو هم بگم که همین جراحان با این درآمدها از پرداخت مالیات حقه دولت که درواقع حق مردم است فرار میکنند .
اگر عکس پخش شده از فیش رو بزرگ کنید اون قسمت که سیاه شده میبینید ردیف اول انکالیه و بقیه ردیفها نو شته حق کاران که نشون میده ماله هشت ماهه
نوش جانشان پسرم 16 سالشه و از زمان تولد تا حالا از هیچ کوششی جهت کمک به موفقیت بیشتر و سالمترش دریغ نکردم تا در اینده فرد مفیدی برای خود و جامعه اش باشد و هیچ وقت یک بعدی بار نیامده الان هم الحمدولله بسیار سالم و درسخوان است و در اوج جوانی باور بفرمایید کمترین مشکلی هم ندارد چرا چون هم ئخودم و هم مادرش اول تمام سعیمان را کردیم تا نان حلال به خانه ببریمو...... ریز ریز از حقوق کارمندی خرجش کردیم و موفق هم هست به عنوان مثال ژیمناستیک سه سال- کمربند مشکی دان 2 تکواندو- 4 شنای اصلی- عضو هیات دو میدانی- زبان انگلیسی - مدرسه تیزهوشان و.... تا انشاالله بدرد جامهع بخورد حال اگر خدا بخواهد و مثلا پزشک شود ایا سزاوار است اینجور مورد تاخت و تاز قرار گیرد در این مملکت این ها که پزشک شده اند باور بفرمایید خیلی زجز کشیده اند و گرفتن این پولها که حاصل دسترنج انهاست جای سرزنش ندارد ما باید به سراغ انهایی برویم که از رانت های مختلف و.... صاحب پول های میلیاردی شده و میشوند و الی این قصه سر دراز دارد دوستان خواهشا برای نجات ایران عزیز اول از خانواده خود شروع و زیر ساخت سالم درست کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
قربون چشمای بادومیش بری
تابی جان داری کم کم ازخط خودت خارج می شی.
به نظر من باید امر تدریس از طبابت از وزارت بهداشت منفک گردد و بسیاری از مشکلات موجود در نظام سلامت ناشی از تداخل تدریس و درمان می باشد . پیشنهاد میگردد تدریس به وزارت علوم و درمان به وزارت بهداشت واگذار گردد ، در این صورت بسیاری ار رانت ها حذف خواهد شد .
یک دکتر پاداش تحصیلات و زحمات خودرا میگیرد هنر اینست
که درآمد سایر اقشار جامعه متعادل گردد من با تحصیلات
عالی دانشگاهی پس از بازنشسته شدن باندازه یک پنجم
مالیات که این آقای دکتر می پردازد حقوق میگیرم که خیلی
دور از انصاف و عدالت مورد نظر یک جامعه اسلامی است
سلام. چند تا مطلب رو خدمت شما عرض میکنم: 1 . یک پزشک در جامعه ما و در همه جای دنیا نخبه اون جامعه هست . اگه قرار باشه حقوق پزشکان رو با فرمول بقیه افراد حساب بکنن که ظلم در حق نخبگان هست . کدوم نخبه ای با قانون کار حقوق میگیره. چرا وقتی کسی در زمینه فوتبال یا بازیگری سینما نخبه هست و حقوق نجومی میگیره کسی اعتراض نمیکنه. 2. این حقوق های نسبتا بالا مربوط به درصد بسیار کمی از پزشکان هست که در واقع اونها در بین پزشکان هم جزو برگزیدگان و پزشکان موفق هستند یعنی نخبه در میان نخبگان. والا اکثر پزشکان چنین در آمدهایی ندارند.3. یک پزشک تا به چنین مرحله ای و چنین در آمدهایی برسه علاوه بر اینکه باید نخبه باشه و باید سالها درس بخونه باید سالها در مناطق محروم و با درآمد کم کار کنه و سپس در سن بالای 45 یا 50 سال شاید به این مرحله برسه. اون هم نه همه پزشکان . درست زمانی که هم سن و سالهای او سالها کار کرده اند و در آمد داشته اند و از زندگی و جوانی شان استفاده کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
بنده خدا های با زد بند بهشون پول زیاد میدهند توهم نخبه بودن هم پیدا کرده اند.
اون موقع که کسی اگه معدلش پایین بود و نمی تونست بره ریاضی و میرفت تجربی شما کجا بودی؟
نوش جونش حقشه بازدهی و مسوولیت پزشکان از کل مشاغل دیگه بیشتره
آقا ما نمی گیم کسی که مسئولیت داره نباید حقشو بگیره ما می گیم حق کارگر و کارمکند این حقوق فعلی نیست و نباید باشد دروغ به مردم سر منشاء هر فسادی است
بدیهی است که هیچ پزشکی در روز نمیتواند 4.5 عمل انجام دهد بدون تعطیلی. علت بالا بودن تعداد عملهای انجام شده و طبعا بالا بودن کارانه آن در مراکز دانشگاهی این است که تعداد قابل توجهی از این اعمال جراحی توسط رزیدنتها (دانشحوی دارای مدرک پزشکی و در حال اخذ تخصص) و فلو ها (دانشجوی دارای مدرک تخصص و در حال اخذ مدرک فوق تخصص) انجام میشودکه در تمام دنیا به این رزیدنتها حقوق قابل توجهی (تقریبا معادل یک پرستار) پرداخت میشود و حقوق فلو نیز بیشتر از پرستار و حدود 1.5 برابر آن است. درحالیکه در ایران رزیدنت حقوق ندارد و کمک هزینه ای بیسار کمتر از حداقل قانون کار (بسیار کمتر از یک میلیون تومان و کمی بیش از نصف آن) دریافت میکند و لذا پرداخت های آنان به حساب اساتید آنها واریز میشود. بنابراین اگر در جایی پرداختی بالا است از جیب دولت و مخریض نیست و بعلت عدم پرداخت به سایر همگاران پزشکی است که بر خلاف تمام دنیا حتی با داشتن مدارک پزشکی و تخصص اگر تحت عنوان رزیدنت و فلو باشند پرداختی ندارند. اگر رسانه های محترم و خبرنگاران عزیز لطف کنند به درآمد این پزشک یا پزشکان بیمارستان را به تعداد تمام پزشکان مشغوت به کار درآن (شامل اساتید و رزیدنت ها و فلوها همانطور که معمول همه حای دنیا است و این سه گروه پرداخت مالی دارند) تقسیم کنند میبینند که درآمد بسیار پایین بوده و بسیار پایین تر از 10 میلیون در ماه است بطوریکه قبلا ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرده بود که درآمد متوسط پرشکان دانشگاه 5 میلیون است. پس لطفا اگر هدف سیاسی و تخریبی نیست گزارش درست تهیه شود.
پاسخ ها
سيامك
| Germany |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
اين دوست عزيز در مورد كاركردن رزيدنتها وفلوها وپول گرفتن متخصصين درست مي گويند. ولي كم لطفي كردند در مورد حقوق رزيدنت چون 5 درصد از كارانه مثلا 500 نفر پرسنل درماني و اداري يك بيمارستان غير از حقوق ماهيانه به رزيدنتهاي عزيز اون بيمارستان كه مال نا 56 نفرند داده مي شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
دوشت عزیز رزیدنت حقوق نداره
پزشکان باید حداکثر روزی یک عمل جراحی انجام دهند. در دو مطب و دو بیمارستان هم بیگاری ( بیزنس) نکنند . انوقت مردم خواهند دید که برای یک ویزیت یا یک عمل جراحی چند ماه باید در نوبت بمانند.
خسته نباشند پزشکان محترم در واقع باقی ملت کار می کنند پزشکان نوش جان کنند کسایی که میگن پزشکان کار سخت انجام می دهند در نظر داشته باشند یه مهندس معدن یا یه مهندس نفت با تحصیلات مشابه و کار به مراتب سخت تر یک درصد این درآمد را دارند پس بخورید و بیاشامید کسی کاریتون نداره دوره دوره ی شماست فقط یه جوری دفاع نکنید که مرغ پخته هم خندش بگیره
آخی ... دلم براش سوخت ... یکی بیاد حقوق دو میلیونی منو با مدرک دکترا با سابقه کار بهشون بده.
در فامیل ما یک نفر هست با سواد سیکل آپارتمان سازی میکنه البته فقط با تماس تلفنی کارهاشو انجام میدهد هر سه ماه یک سفر خارج میره درآمد ماهانه اش چند برابر این پزشک هست الان کشورهای غربی واروپایی دست این پزشک را میبوسند ای کاش همه در کشور از راه علم و مداوای دردمندان میلیاردر میشدند ببینید میتوانید این مغزهای باقیمانده در کشور را هم فراری بدهید بروید سراغ اختلاس کنندگان و رشوه خواری و دلال بازی و...کسی که در ارومیه پیوند کلیه میکنه این درآمد براش کمه به خدا بیایید منصف باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
من هم یک نانوا میشناسم که از پزشک بیشتر درآمد داره پس باید نتیجه بگیرم که نانواها دریافتی های نجومی دارند.
بحث سر میانگین درآمد هست.
ناشناس
| Mauritius |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
مدرک پزشکی ایران در اروپا و آمریکا فاقد اعتبار هست دوست عزیز.یک سرچ بزن توی اینترنت میبینی هیچ کشور درست حسابی مدرک پزشکی ایران را قبول ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
شما که این جور آشناهارو دارید چرا رفتید پزشکی؟بعدشم اگه ساختون سازی تلفنی بود که همه میرفتن ساخمتون سازی اونم با تماس تلفنی حداقل بقیه رو نادان فرض نکنید...به قول معروف کافر همه را به کیش خود پندارد...
من کارمند بیمارستان امام خمینی تهران هستم. ارقام کارانه متخصصین و فوق تخصص های بیمارستان ما بسیار بیشتر از اینها است. در واقع کارانه اساتید با مدرک فوق تخصص بالای صد میلیون تومان در ماه و در تخصصهای اینترونشنال بالای دویست میلیون در ماه است. البته عموما پرداخت حقوق به دلیل مسایل مالی و اداری با چند ماه تاخیر انجام میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
اصلا یکهو بگو ماهی 10 میلیارد کارانه دارند
بجای افشای فیش های نجومی که درآخرهم به نتیجه ای نمی رسد بهتر است فکری به حال کم درآمدهابکنند.
این حقوقهایودرامدهای کلان مربوط به پزشکان متخصص بخصوص رشته های جراحی است، درحال حاضردرامدپزشکان عمومی ازبسیاری ازاقشارجامعه کمتربوده وعده ای ازانهاقیدحرفه پزشکی رازده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
لطفا مردم را احمق فرض نکنید.
والا این پزشک ها بگیرند 200 میلیون نوش جانشان زحمت کشیده و جان مردم را از مرگ نجات داده اند
حالا این چند مدیر بانکی که در عمل مدیر بانک ورشکسته بوده و هیج کار شاقی انجام نداده و در مقایسه با یک فوق تخصص پزشک هیچ زحمتی نکشیده اند و می گیرند 200 تومن واقعا این ظلم است
خیلی ها از خیلی وقت پیش می دانستند کارانه پزشکان سر به فلک می کشد منجمله بنده حقیر. چیز رازآلودی نبود. اما که چه؟؟؟؟
جناب وزير درمان نه بهداشت واقعا" كاري كردند اين پزشكان اين زمانه فقط به خاطر پول فكر وحركت مي كند در طول يك ماه انداره 5 سال پرسنل بهداشتي پول دريافت مي كند ما مانديم با هزينه فقط زندگي //؟؟؟...
واقعا به نظرتون مبلغ زیادی هست این رقم؟؟!! اونهم برای کسی با اینهمه سال تحصیل و مشقت و انجام خدمتی که کار هر کسی نیست؟. چرا خودمان را گول میزنیم. این درآمد ها در برابر درآمد بسیاری از صاحبان مشاغل دیگر که اتفاقا هیچ تحصیلات خاصی ندارند مسئولیتی هم بر گردنشان نیست رقم ناچیزی است. خواهش میکنم واقعیت ها را ببینیم. کاری نکنیم که در نهایت هیچ پزشکی انگیزه کار کردن نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
یک استاد دانشکاه که بیشتر از پزشک درس خونده یک دهم پزشک هم درآمد نداره.
ضمنا دریافتی پزشک را با بقیه جامعه اکه در کشورهای دیگه مقایسه کنی مشخص میشه که وزارت بهداشت چه ظلمی را سالهاست داره در حق مردم انجام میده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
ببخشید
اگر در مملكت ما قوانين مالياتي درستي باشد كه هركس با بالا رفتن درامد ماليات بيشتري بدهد اين حقوق ها اينقدر بالا نمي رود. اين پزشكً محترم در دانمارك يا سويد مجبور ميشد تا ٦٠ ٪‏ بله شصت درصد حقوق را ماليات بدهد. در انصورت اينقدر هول نمي زد و ٣٦٥ روز كار نمي كرد هم كيفيت كارش خوب بود هم فرسوده نمي شد هم زندگي خانوادگي داشت. راستي گفتن علم بهتر است يا ثروت؟
نوش جونش
درس خونده زحمت كشيده
الانم داره لذتشو ميبره
راه بازه جانم
شما خودت به ارزوت نرسيدي ميتوني بچه هاتر طوري بار بياري اين مسيرو برن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
سلام شما به این میگی لذت در بین جامعه ای که 80 درصدشون نون شب و بزور جور میکنن اسمتم گذاشتی پزشک خاک بر اون تفکرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
همه مملکت پزشک بشن که به جای اینکه مردمو بخورن همدیگرو میخورن.. موقعی که آرزو میکنی به فکر خودتم باش پزشک جان
تابناک ممنون.
بزار مردم بدونند وزارت بهداشت و نظام پزشکی پولهای طرح تحول را دقیقا کجا صرف می کنند.
تو انگلیس وقتی کسی کارش دوتا می شه روی کار دوم مالیات سنگین می بندند. این جا هم باید یه جوریایی قوانین را اصلاح کنند تا وقتی که درامد از حد معمول زیاد شد مالیاتش هم زیاد بشه طوری بشه که نه دکترایی که زیاد کار می کنند متضرر بشن و نه یه رانت بازاری باز بشه که همه کارا را به یک نفر بدن و تضاد طبقاتی پیش بیاد.
من خودم کارمندم و ارشد مکانیک در یکی از بهترین دانشگاههای کشور. ازینکه حقوق ما کمه حرفی نیست ولی کار پزشکان واقعا سخته و خطرناک. هر چی بهشون بدن کمه. البته به شرطی که اون پزشک هم درست و انسانی کار کنه. تعجبم از یک سری از مردم که همش نشستن یه جا و کار نمیکنن یا کارشون از نوع دیگریست و میان و خودشونو با پزشک و جراح مقایسه میکنن. نمیگن اون طرف تمام عمر و زندگیشو گذاشته پای درس و کار. اون زمانی که مردم عادی مسافرت میرفتن و زن و بچه داشتن و مهمانی میرفتن اون دکتر بنده خدا شیفت میداده و درس میخونده. حالا که وقت درامد شده میان میگن تو چرا اینقدر درامدته. نمیگه روزی 16 یا 17 ساعت داره کار میکنه بدون وقفه. بعد یه معلم با 20 ساعت درس دادن و جک گفتن سر کلاس میاد شاکی میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
شما اگه ارشد مکانیک بودی و سرت تو حساب کتاب بود می دونستی که تو هیچ کشور دنیا این اختلاف بین پزشک و بقیه جامعه نیست.
حتما کار پزشکای خارجی خیلی سادست.
یا اصلا اونا از یه دنیای دیگه هستند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
دکتر جون اسم مهندسین رو دیگه خراب نکن
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
کاملا موافقم. نشستیم بیرون و میگیم خاکش کن. برادر من تو هم بخون قبول شی دکتر شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
آقای ناشناس 17:13 بنده دکترای مکانیکم به زودی میگیرم و بیش از ده ساله توی جنوب دارم کار میکنم و بالای 15 کشور خارجی از آسیایی و اروپایی رفتم. مخارج پزشکی اونجا وحشتناک سرسام آوره و به این دلیله که خیلی از ایرانیهای مقیم خارج عملهای پزشکیشونو میان ایران.
حالا چرا گیر دادین به دکترا.اون هشتصد میلیارد دلار پول نفت چی شد؟؟
عزیزم به وزیر محترم بهداشت بگو
که با شجاعت در مباحثه خبری عنوان کرد حقوق پزشکان 3 الی 4 میلیون هست
البته بدون در نظر گرفت زیر میزی ها بود
خدارو شکر
ماه هیچ وقت پشت ابر نمیمونه بازهم خوبه خدا جای حق نشسته
بسیار شرمنده پزشکان در بیمارستانهای دولتی کمتر از 120 تا 180 میلیون نمی گیرند آنهم حقوق یکماه تمام نه اینکه در 8 ماه کارانه بعد فیش یک پزشک که انهم بابت سال 93 در تاریخ خرداد 95 پرداخت شده نجومی محسوب می شود پس این حقوق 180 میلیونی ماهانه پزشکان در بیمارستان و درمانگاه دولتی که اگر نیاز باشد برایتان ارسال می کنم چه می شود . ناگفته نماند این مشکل را باید دولت و وزارت درمان و اموزش عالی پزشکی با تربیت متخصصان بسیار زیاد که احتیاج به ارسال پزشکان به خارج از کشور انجام شود باعث کمتر دریافت کردن و رقابت می گردد نه اینکه نیاز جامعه بیشتر از این حرفها می باشد در حالی که می توان گلایه کرد چرا یک پزشک بجای 15 دقیقه معاینه برای هر بیمار بمدت حداکثر 2 تا 3 دقیقه نفر بعدی را صدا می زند و در بعضی مواقع بیماران دو یا سه نفری در داخل اتاق معاینه پزشک هستند !!!!
الان دیگه همه میدونن این وزیر بهداشت جه خدمت بزرگی به جیب پزشکان کرده وجه دریافتی نجومی دارند وای بحال قشر کارگر و ضعیف جامعه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
ایشون صنعت را نابود کردند تا پزشکان عزیز از درآمد نجومیشون لذت ببرند.
این توجیه ها رو جایی ببرید که کسی سواد نداشته باشه.تا کی میخوان از سادگی مردم سوء استفاده کنن؟یعنی هر روز از ماه ایشون 4تا عمل پیوند داشتن؟ما که تو سیستم درمان هستیم میگیم اینها همه دروغه.پزشکهایی که چاقو به دست نیستن هم گاها ماهی صد میلیون میگیرن.وزارت پزشکان دیگه داره شورشو در میاره
این مبلغی که ذکر شده که خیلی کمه من نمیدونم منظورشون چیه
درامد بسیاری از پزشکان خیلی بیشتر از اینه
همیشه و در همه جای دنیا درامد پزشکان بالا بوده هر کسی خودش انتخاب میکنه مسیر زندگیشو
من خودم مهندس هستم و درآمدم نسبت به یک پزشک بسیار کمه ولی خودم این مسیر را انتخاب کردم حالا درست یا اشتباه
یک مهندس هم ممکنه درآمدش بیشتر از یه شغل دیگه باشه
کلا کارمندی درآمد نداره ولی پزشکی خیلی حالت کارمندی نداره
مگه ما به یک نفر که شغل آزاد داشته باشه و درآمد بالایی داشته باشه ایراد میگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
درامد پزشک و مهندس انقدر اختلاف نداره نمیدونید الکی حرف نزنید یه سر به سایت payscale بزنید جاهای دنیا
واقعا چطور در یک روز 100 عمل توسط یک نفر
مگه سلاخی خونه است
با این خبر مسخره مغرضانه بی سر و ته تصمیم گرفتم تابناک رو تحریم کنم به هرکسی هم که میشناسم علیه تابناک حرف میزنم. این حداقل کاری هس که از دستم برمیاد تا جلوی رسانه های مغرض گرفته بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
ناراحت نشو برو کارانه رو بچسب.
معلوم حسابی سوختی کهنظر منو طبق معمول حذف کردی. بهتر برای درمان عقده های مربوط به عدم موفقیت خودتون و خانوادتون به جای این خبرهای مغرضانه به روان پزشک و مشاور مراجعه کنید . ان شا.. که خدا شفا می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
هوتن عزیز!!
اون موقع که ما دبیرستان بودیم هرکی درسش زیاد خوب نبود میرفت تجربی.
آخه فقط حفظ کردن بود و بس.
چه توهمی دارید هااا؟؟
تعیین سقف کارانه و پلکانی کردن مالیات چاره درد است.
هر چقدر وزیر توجیه کند،ریس دانشگاه یا بیمارستان یا همکاران پزشک توجیه کنند.این مال حرام است. یا در دنیا یا در آخرت تاوان مال حرام را می دهیم.آخه مگه کسی میتونه ماهی ۱۹۰ میلیون خرج کنه؟ روزی بیش از شش میلیون؟
چرا با زیاده خواهی مال حرام را انباشته کنه آخر هم نمیتونه این همه مال و منال رو به قبر ببره.
اگر این دولت یک بودجه ای برای تغذیه دانش اموزان بگذارد فکر کنم به نظام سلامت اقایان ضرری نرساند قبل از بیمار شدن سلامت معنی ندارد!!!!
نگداریم این چند تا دکتر که تو مملکت دارن درد مردم دوا می کنن از دست برن اکثر کشورها برای اینها فرش قرمز پهن می کنن با درامد خیلی بیشتر خداییش برای یه دکتر متخصص که پولی نیسبعد سی سال درس خوندن و نخبه بودن
والا این دکترا هم خرابکاری زیاد دارن با پول مملکت درس خواندن حالا دارند مردم را بیچاره میکنن اون هیچی ادم میره دکتر باید مواضب باشه ادمو یه وقت نکشن دیدم ها الکی الکی ادم میکشن .قبلش نامه میگیرن اگه مردی یه وقت
شکایت نکنی ها مردی تمام شد
با سلام به همه
دوستان احتمالا می دانید که امسال، در رکنکور رشته تجربی، فردی که رتبه اول کشور را اورد یه دانشجوی سال آخر مهندسی برق دانشگاه شریف بود. وقتی دانشجوی سال اخر برق شریف از این رشته و دانشگاه واقعا پرابهت خود پشیمان می شود و حاضر است برگردد پزشگی بخواند یعنی فاجعه یعنی "پایان مهندسی در ایران"
به ولای علی انهایی که در رشته های فنی سختی مثل برق و مکانیک دکتری می گیرند به مراتب زحمت زیادی می کشند و اغلب هم با استعدادترند. اخه این چه تبعیضیه که افتاده جون ملت ایران. من نمی دانم چرا از چین دسته بیل وارد می کنند اما پزشگ نمیارند اگه واقعا لازمه خوب ازخارجی ها هم استفاده کند. همه می دانند مافیای وزارت بهداشت این اجازه را نمی ده
آخه مگه تو کشورهای خارجی پزشگ ها چرا اینقدر نمی گیرند. می تونید تو اینترنت جستجو کنید و ببینید درامد پزشگ تو کشورهای مختلف چقدر است. فقط تو ایران اینطوره فقط.
الان کاری کرده اند که همه می خواهند به هر نحوی که شده فرزنشان را پزشک کنند. تو شهرستان کوچکی مثل "اهر" از استان اذربایجان شرقی فقط 46 نفر دارن تو کشورهای همسایه پزشگی و دندان پزشگی میخونند. طوری شده که الان بچه مردم با معدل 19 هم اجازه نمیدند بره رشته تجربی. خوب همش به خاطر این درامد غیرطبیعی و ناعادلانه پزشگ هاست. گناه داره والله نکنید این کارا را
با تشکر از تابناک به خاطر انعکاس نظر این حقیر
آشنایی که فکر می کنند پزشکان مالیات نمی دن،پزشکان مالیات پلکانی دارند یعنی زیر 10 میلیون 10 درصد بالای آون 20 درصد مالیات می دن ور ضمن درآمدشان هم پلکانی ضریب می خوره یعنی بالای 40 میلیون 60 درصد پلکانی از درآمدشان کسر مطلب شه یعنی پزشکی که 200 میلیون کارانه می گیره یعنی 500 میلیون کار کرده 300 میلیون به حساب دولت واریز می شه لطفا بگید کدوم گروه شغلی همچنین درآمدی برای دولت دارند علاوه بر پرداخت مالیات و تازه آون کارانه رو با 6 ماه تاخیر دریافت می کنن
چیز ی که مشخصه اینه بار کج به منزل نمیرسه اینا کارانه ها موقت وبارفتن این وزیر مجبور میشن که حقوق ها را تعدیل کنند این پولها که صرف کارانه میشه باید صرف ساخت و تجهیز و بازسازی بیمارستانها بشه مطمعن باشید با این روند وزارت بهداشت با مشکل کمبود بودجه مواجه خواهد شد
اگر این فیش مربوط به 8 ماه است پس ایام کارکرد 30 یعنی 30 روز که در فیش حقوقی مشخص است به چه معناست؟!!!!!!!!!!!!!!!!
این فتوشاپه
نگاه کنین بغلش تایپ کرده فیش حقوق نجومی
الان یعنی زیاد گرفته ؟! بعد هشت ماه به یه پزشک 200 تومن بدن زیاد دادن؟ اونم یه جراح
بی انصاف شدن ملت . استرسی که یک جراح در طول روز میکشه رو کسی خبر داره ؟ نه روز نه شب نمیتونن با خیال راحت بخوابن . این جراح میتونه بشینه مطب بزنه ولی میاد بیمارستان به مردمش خدمت میکنه اونوقت میگین زیاد گرفته
از اختلاس ها و دزدي ها بنويس تابي. با اين خبرها سر ملت را گرم نكن
اولا دنيا داره به سمتي ميره كه كم كم به پزشك عمومي و بعضي پزشك هاي متخصص خدا را شكر بي نياز مي شويم . app ها جاي بسياري از پزشكان را مي گيرند. همين حالا هم پزشكان مديون مهندسين پزشكي هستند وگرنه بدون اين دستگاه ها قادر به هيچ تشخيصي نيستند.
ثانيا اين وضعيت به كرا فقط و فقط لابي پزشكان در وزارت و بهداشت و مجلس بوجود اورده. با توجه به اين كه مي دونن كشور در مناطق محروم نياز به پزشك داره ظرفيت دانشگاه را محدود نگه داشتند (حتي دانشگاه ازاد) در صورتي كه ظرفيت رشته هاي ديگر كه بازار كار نداره به طور فزاينده اي افزايش پيدا كرده.خيانت به كشور فقط جاسوسي و دزدي نيست . اين انحصار هم يك خيانت اشكار است
حرفای کلیشه ای رو بگذارین کنار ! یک سقفی بلاخره باید باشه یا نه مریضی که چندر غاز درمیاره چطور پول ویزیت اون دکتری رو بده که از امکانات مملکت به اینجا رسیده و فقط به فکر پوله !
دکتر با شرف هست که خیلی موارد رو خودش رعایت میکنه بخاطر فهمی که از معیشت سخت مردم داره دکتر بخیه کش هم هست ...
مردم ژاپن حقوقشون رو بخاطر مشقات دولت به دولت اهدا کردن چی شده که دکتر ها احساس کردن لیاقت مردم و ارزش پولی که با زحمت توی یه شرایط ناعادلانه بدست آوردن و جمع کردن تا آسایش اندکی داشته باشن اینقدر پایینه !
برای هرچیزی باید یه نسبتی باشه ! آقای دکتر در جامعه امریکا که مردم صد تا دویست هزار دلار حقوق سالیانه اش هست طبابت کن و اینقدر هنرت رو به رخ ما نکش بگذار کسی که شرف و غیرت ملی داره با کسی که میخواد جیبش رو از عرق جبین مریض بدبخت پر کنه عیارش مشخص بشه !
مردم مملکتت کنارت دارن بدبختی و رنج رو تحمل میکنن و داشته و نداشته دستمزد تو رو جمع کنن و خدایا اگر کسی بخواد از سطح توقع تو و بی نهایتی مظلومیت مردمم فیلمی بسازه چقدر اشک ها جاری که نمیشه
شما دکتر شما نابغه شما افتخار وطن شما قشر فهیم یه درصدی تعیین کن که اینقدر پدر مردم رو در نیاری ... دندان پزشک از انداختن مبل بیست و پنج میلیونیش صحبت میکرد چون زنش نپسندید و من اشکم بخاطر وام بیست میلیونی کهباید سالها تقاصش رو بدم و نمیتونستم بگیرم در میومد ! نه اینکه لیاقتش رو ندارم یا توان بازپرداختش رو ندارم بلکه بخاطر نداشتن سه ضامن با شرایط کذایی داشتن قلاب سنگم میکردن ...
خدایا من آرزومه زندگی همه شما جوری بشه تو کاخ برید زندگی کنین ولی قدری انصاف بد نیست ... مسلمون این نامسلمونی که اینقدر براش دستمزد میطلبی داری با مرگ و زندگیش معامله میکنی یکم تعقل کن ببین از کجا بیاره
من دکترای برق دارم. حقوقم هم ماهیانه حدودا 4 میلیونه.
به نظرم این همه داد و بیداد نداره من راهمو اینجور انتخاب کردم الانم اگر حقوقم کمتر از 1/100 یک پزشک باشه ناراحت نیستم چون راهمو اینجور انتخاب کردم.
به نظرم اگه کسی از درآمد یک پزشک ناراحته مال اینه که راهشو درست انتخاب نکرده.
خیلیام هستن که طرف شغل آزاد داره و با سواد خواندن و نوشتن پولش از پارو بالا میره حالا یه پزشکم ممکنه درامد آنچنانیم داشته باشه (به تعداد محدود) ولی حداقل جزء چند درصد تاپ کنکور و جامعه بودن.
پس به نظرم بجای این کارا بهتره دلیل اینکه چرا ما پولدار نیستیم رو تو خودمون جستجو کنیم نه فرا فکنی و گیر دادن به این و اون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
خشی جون راه درست خون مردم رو تو شیشه کشیدنه اگه ما افتخار میکنیم که راه غلط رو انتخاب کردیم دوما زیبایی یک جامعه در این هست که دران رفتارو روش زندگی و نوع نگاه افراد تحصیل کرده به جامعه نگاه خود برتر بینانه نباشد بلکه بایستی احساس مسیولیت بیشتر باشد چون انها به عنوان افراد تحصیل کرده که در مسند قراردارند مسولیت هدایت جامعه رو دارن در جامعه ما عدالت نیست این ازاردهنده هست اقای روحانی بداند دیگر قابل قبول نیست مردم خسته اند ودیگر تحمل بسر امده مواظب باشن
دور نمای خوبی واسه این قشر نمی بینم مخصوصا آنانی که رانتی و سهمیه ای هستند.
کارانه يعني درصدي از درامد
خخخخخخخخخخخخخخخ
اگر کارانه رئیس بیمارستان امام خمینی تهران را بدانید شوکه می شوید
به نظر من حقوق پزشکان مناسب ،ولی حقوق سایر اقشار از جمله مهندسین واقعا کم هست.کاش می شد کاری کرد که حقوق اونا هم زیاد بشه ،البته برا دولت و مجلس بهتره که حقوق پزشکان کم کنن تا مابقیه حقوقها رو زیاد تا پزشکا هم مثل مهندسا و ...... بدبخت بشن .اینجوری لااقل دل مهندسا خنک می شه.
با این مدرک در پیت ایران اینجا نهایت میتونند گارسونی کنند
در اين كه درآمد نجومي اين پزشك محترم در اين اوضاع اقتصادي مردم بي انصافي و خلاف عدالت است هيچ شكي نيست ولي اين را بدانيد كه از اين بي عدالتي ها در جاهاي ديگر نيز وجود دارد از جمله مدير يك كارخانه سيمان در شرق كشور دريافتي حقوقي خالص بالاتر از اين در حدود 28 ميليون تومان (بدون پاداش و مزاياي ديگر كه رقم آن بسيار درشت است) در ماه دارد در حالي كه اين شركت سهامي عام است و بخش زيادي از سهام آن متعلق به يكي از سازمانهاي دولتي است.
همتون سرکارید بابا بدبختا هرکس هرجور میتونه داره مملکتو می چاپه از ایرانی بودنم متاسفم.
نمیدونم چرا اینقدر روی جامعه پزشکی زوم شده
بعد یک کنکور سخت که حداقل یکسال از زندگی ادم رو درگیر میکنه پزشکی قبول میشی بعد از اون 7سال! باید درس بخونی که بعدش حداقل به یک اسایش و رفاه تو زندگی برسی
یک پزشک عمومی طرحی از دانشگاه علوم پزشکی فقط یک میلیون 900 هزار میگیره !
این فیش ها چرا پخش نمیشه؟؟!
بیایین بجای زوم کردن روی پزشک و حقوقش به اینکه چرا بقیه اینقدر کم حقوق میگیرن بحث کنیم...
مشکل ازوزارت بهداشته
نمیدونم واقعا چطور بعضیا حقوق پزشکا رو با بقیه مقایسه میکنن
یه بیماری سخت داشتم
استرس کار پزشکی رو نمیشه با اکثر کارهای دیگه مقایسه کرد.
یک استادیار برق دانشگاه شریف که از بهترین دانشگاههای جهان مدرک گرفته است و شاید چند سال در بهترین شرکت های جهان کار کرده است و به خاطر عشق به ایران به کشور برگشته و در تمام مقاطع تحصیلی جز برترین های کشور بوده مثلا رتبه تک رقمی کشوری مدال طلای المپیاد و... در مقایسه با استادی در آمریکا یا دیگر کشور ها که همین قدر حتی خیلی کمتر سواد و تحصیلات دارد چه قدر حقوق می گیرد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در مقابل درآمد سواد تحصیلات امنیت بیماران و.... را برای این پزشک و پزشکان دیگر کشور ها مقایسه کنید؟
حالا واقعا 20 30 می گیره فکر می کنید این پولا چی می شه یه خونه بزرگتر یه ماشینم یه سفر .......پول زیادی خوب نیست پزشگ ها هم مقصر نیستن اگر مالیات می دادن هر کی در امدش بیشتر مالیات بیشتر تساوی حقوق ها رعایت می شد خوب زندگی کردن با پول زیاد نیست
به نظرم....تبعیض در پرداخت حقوق وجود دارد.....اختلاف پرداختی ها مشهود است.
عدالت اقتضا می کند اختلاف پرداختی دولت نباید فاحش باش چرا که این امر موجب ایجاد شکاف طبقاتی می شود که این امر ممکن است ایجاد ناراحتی مردم خواهد شد.
یه مشت بی سواد جمع شدید حتی معنی کارانه رو هم نمیدونید، کارانه درصدی از درآمده که بوسیله آون پزشک نصیب دولت میشه، در حداکثر 30 درصد آون در آمده، یعنی اگر این فرد 190 میلیون کارانه گرفته در 8 ماه، دولت از قبلش 650 میلیون درآمد کسب کرده به واسطه هزینه دریافتی از بیمه و بیمار، کدومتون چنین درآمدی کسب میکنید برای دولت که انتظار دارید اندازه یه پزشک دریافت کارانه داشته باشید؟؟؟
تو فیش نوشته کارکرد : 30 ، یعنی مال سی روزه
بنام خدا
تقریبا تمام پیام ها رو خوندم اما تذکر چند نکته ضروری به نظر می رسه
1- کارانه پزشکان بابت انجام کار اضافی است نه به خاطر کارمند بودن یا سر کار بودن
2- کارانه پزشکان درصد ناچیزی از حق العمل مصوب خود وزارت بهداشت است که در اکثر موارد مبلغ ان تفاوت زیادی با سایر مشاغل دارد
3- مقایسه مدرک تحصیلی با سایر رشته ها درست نیست چون پزشکان تا مقطع پزشکی عمومی حدود 300 واحد درسی را می گذرانند در حالیکه یک PHDدر سخت ترین شرایط 220تا 250 واحد درسی را پاس کرده است
4- اگر این پزشک مهارت کافی نداشت یا اینکه اجباری نبود (مثلا موارد اورژانسی)چرا باید روزانه بیش از 10 تا 12 ساعت را در اطاق عمل بگذراند ؟
5- ساعت کار مفید کارمندان را در نظر بگیرید ایا باز هم معتقد هستید کارانه پزشکان زیاد یا غیر قانونی است؟
درفیش فقط به اسفند93ودانشگاه علوم پزشکی ارومیه اشاره شده ونام ونام خانوادگی نیامده که مبلغ می تواند ناشی از ساختگی بودن فیش یا معوقات دوساله باشد
نوش جانش ، جان مردم را نجات داده ، با این تفکر میخواهیم فرار مغزها را نداشته باشیم . متآسفم برای این دیدگاه ، ضمنآ من مهندس هستم و دکتر نیستم . ولی این انصاف نیست درخصوص متخصصینی که جان مردم را نجات میدن اینجوری قضاوت کنیم .
من یک قاضی هستم مطالعه ی کاری با این همه استرس و محدودیت و تهدیدو حجم کاری فوق العاده زیاد و سر وکله زدن با هزار جور آدم مختلف،ماهی پنج یا شش میلیون میگیریم
حساب كن 8 ماه ميشه 240 روز و اين آقاي دكتر يعني روزي 6 الي 7 عمل داشته.......واقعا با عقل جوره؟؟؟؟
متاسفم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر