بازدید 16959
گزارش اختصاصی

11کار احمقانه از ستاره های سرشناس فوتبال خارج از مستطیل سبز

فوتبالیست ها با وجود محبوبیت، مشهور بودن و امنیتشان از لحاظ مالی بعضی مواقع کارهایی انجام می دهند که از نظر مردم عادی احمقانه به نظر می رسد. کارهایی که شاید یک فرد عادی هیچوقت انجام ندهد.
کد خبر: ۶۳۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 30 October 2016
 فوتبالیست ها با وجود شهرتشان بعضی مواقع کارهایی انجام می دهند که عجیب است.
به گزارش تابناک ورزشی،فوتبالیست‌ها در زمین فوتبال باهوش هستند، اما در خارج از زیاد زمین معلوم نیست.  فوتبالیست‌ها شهرت و اعتبارشان را از عملکرد خود در زمین فوتبال بدست می‌آورند، اما میزان محبوبیت آن‌ها بستگی به نقاط مثبت و منفی ایشان دارد.
هر سخنی که فوتبالیست‌ها بر زبان می‌آورند و یا هر کاری که انجام می‌دهند علیه یا به نفع آنان استفاده خواهد شد به خصوص که آن حرف یا کار بحث‌برانگیز باشد. فوتبالیست‌ها از این امر آگاه هستند و تلاش می‌کنند با احتیاط گام بردارند. ولی گاهی اوقات ماجرا آنطور که می‌خواهند پیش نمی‌رود و خبرنگاران یا عکاسان آماده هستند تا از هر اشتباهی که در هر لحظه مرتکب می‌شوند عکس و خبر تهیه کنند، و دیگر مهم نیست چه بازیکنی این اشتباه را مرتکب شده باشد.
در این گزارش به احمقانه‌ترین کارهایی که فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال انجام داده‌اند می‌پردازیم:
 11- امتحان رانندگی "چارلز زوبیا"
چارلز زوبیا فوتبالیست فرانسوی در حرکت دادن توپ با قدرت، خوب است، اما هنگامیکه کار به راندن خودرو در جاده می‌رسد، ممکن است او در خواندن علائم راهنمایی و رانندگی دچار مشکل شود.
بازیکن سابق ویگان به امتحان رانندگی مراجعه می‌کند، اما او برای بخش تئوری آن آماده نبود. این بازیکن راهی برای دور زدن این مرحله پیدا می‌کند، و به یک فرد دیگر پول می‌دهد تا به جای او در بخش تئوری امتحان رانندگی بنشیند.
زوبیا با خوش‌شانسی توانست یک فرد دیگر را جایگزین خود کند، اما او به اندازه کافی برای دور زدن قانون خوش‌شانس نبود. این بازیکن هنگام انجام بخش عملی امتحانش در آوریل 2010 توسط پلیس بازداشت شد. برای هر فرد دیگری، بیشترین حکم برای جایگزینی یک فرد دیگر در امتحان رانندگی، پنج سال زندان می‌باشد، اما پلیس تصمیم گرفت زیاد برای او سخت نگیرد و به این فوتبالیست فرانسوی فقط یک اخطار داد.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 

10- تتوهای خنده‌دار "نیل رنجر"
تتو کردن در فوتبال مسئله بسیار جدیدی نیست. بازیکنانی مثل دیوید بکام، زلاتان ابراهیموویچ و لیونل مسی تتوهای زیادی روی بدن خود دارند.
بخش عظیمی از فوتبالیست‌ها طراحی یا نوشته‌هایی را ترجیح می‌دهند که آنان را در جهان منحصربفرد کند. به هرحال، یکی از عجیب‌ترین تتوها متعلق به نیل رنجر فوتبالیست انگلیسی است. او سعی می‌کرد خیلی جلب توجه کند، و تلاش‌های این بازیکن سابق نیوکاسل با خنده همراه می‌شد.
در 2013، نیل رنجر روی پیشانی‌اش اسم خود را تتو کرد. بدون تعارف این فوتبالیست به دلیل عدم داشتن ذوق و خلاقیت سوژه بود. این اتفاق به جوک بزرگی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد، اما برای هواداران فوتبال، این مسئله بسیار هم تعجب‌برانگیز نبود. رنجر قبلا هنرنمایی‌های خود را به نمایش گذاشته بود و در داخل لب خود یک چهره خندان را تتو کرده بود.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 

9- دردسرهای "سرژ اوریر"
سرژ اوریر هنگامیکه در اوج دوران حرفه‌ای خود در سال 2016 به عنوان مدافع راست فوق‌العاده پاریس‌سنت‌ژرمن بود، دچار یک مشکل شد. اوریر تحت هدایت لوران بلان، منظم و مرتب بود، اما دوران حرفه‌ای او به خطر افتاد و گزارش‌هایی از هم‌تیمی‌هایش درباره رفتار بدون فکر او منتشر شد.
در یک جلسه زنده، این بازیکن لیگ یک به شدت علیه مربی‌اش لوران بلان و بازیکنانی مثل آنخل دیماریا و ستاره سابق پی‌اس‌جی زلاتان ابراهیموویچ تاخت. این بازیکن تلاش کرد از خود دفاع کند و گفت این ویدئو برای یک ماه قبل است، اما بعدها به اشتباه خود اعتراف کرد، و البته گزینه دیگری نداشت.
این مسئله شروع دوران ناخوشایند برای اوریر بود. در ماه می 2016، این بازیکن پی‌اس‌جی درگیر یک جنجال دیگر شد، و در خارج از یک کلوپ شبانه به افسر پلیس حمله کرد. دادگاهی در پاریس او را به دو ماه زندان به دلیل خشونت علیه افسر پلیس محکوم کرد.
پس از این دو جریان که دوران حرفه‌ای او در سال 2016 را تحت‌الشعاع خود قرار داد، سومین مسئله حالا پای او را به تحقیق و بررسی توسط فیفا کشانده است. ژست این مدافع راست به تماشاگران در جریان دیدار ساحل عاج و مالی در این ماه، دلیل این اتفاق می‌باشد. به نظر می‌رسد این مدافع پی‌اس‌جی استعداد بسیار زیادی در جنجال‌آفرینی دارد.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 

8- وقتی "جیسون مک‌آتیر" خیلی گرسنه نبود
جیسون مک‌آتیر فوتبالیست بازنشسته است که بیش از 50 بازی ملی برای جمهوری ایرلند دارد. در طول دوران حرفه‌ایش، مک‌آتیر برای بولتون، لیورپول، بلکبرن، ساندرلند و نهایتا ترانمره راورز بازی کرد.
این ملی‌پوش سابق ایرلند، بازیکن خوبی در زمین بود، اما او هرگز تصور نمی‌کرد هوادارن فوتبال او را بیشتر بخاطر پیتزا به یاد بیاورند تا استعدادش در زمین فوتبال.
هنگامیکه این بازیکن در لیورپول بود، پیتزا سفارش می‌دهد. فروشنده از او می‌پرسد پیتزای او را به هشت تکه تقسیم کند یا چهار تکه. پاسخ مک‌‌آتیر به یادماندنی بود. او هرگز نمی‌دانست جوابش باعث شهرت او خواهد شد. بازیکن سابق لیورپول می‌گوید: "چهار، من خیلی گرسنه نیستم!" برای مک‌آتیز فقط تعداد تکه ها مهم بود، نه اندازه پیتزا.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال
 
7- رد شدن خودروی "اور بانگا" ار پای خودش
بازیساز سابق والنسیا اور بانگا چند ماه از فوتبال به دور بود زیرا ماشین او از روی پای خودش رد شد.
این اتفاق زمانی افتاد که والنسیا در بازی برگشت در کوپادلری در فوریه 2012 به مصاف بارسلونا می‌رفت. با وجود اینکه پپ گواردیولا از این جوان با استعداد تمجید کرد، این بازیکن سابق والنسیا، این دیدار را از دست داد.
درحالیکه وی مشغول بنزین زدن به خودروی خود بود، این فوتبالیست آرژانتینی فراموش کرده بود هنگام پیاده شدن از ماشین، ترمز دستی را بکشد. ماشین هم رو به عقب حرکت می‌کند و به مچ پای این بازیکن برخورد می‌کند که باعث شکستگی در پای چپش می‌شود. اور در بقیه فصل استراحت کرد و برای شش ماه از فوتبال دور بود.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 

6- شلیک "اشلی کول"
داشتن روش بازی منظم و مرتب یکی از خصوصیت‌های مهم اشلی کول و تأثیرگذاری و ثبات در دوران حرفه‌ایش بود. ثبت لحظات خوب و داشتن طبعی آرام، باور اینکه این فوتبالیست انگلیسی با تفنگ به طرف یک دانش‌آموز شلیک کرده باشد را بسیار سخت می‌کند.
در فوریه 2011، این دفاع راست عالی در جنجال بسیار بزرگی افتاد که سهل‌انگاری او نزدیک بود یک فاجعه را برای وی به بار بیارود. اشلی کول در اطراف زمین تمرین با تفنگ بادی تفریح می‌کرد. او با تفنگ کالیبر 22 در زمین تمرین چلسی مشغول بود که به سمت یک دانش‌آموز که فقط در یک و نیم متری او بود شلیک کرد.
این دانش‌آموز مجروح شد، و بلافاصله مورد درمان پزشکی قرار گرفت. کول بعداً گفت که او نمی‌دانست تفنگش با گلوله پر شده است.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 

5- تیراندازی در بوئنوس آیرس
اشلی کول اولین فوتبالیستی نیست که با تفنگ خود جنجال درست کرده است. دیگو مارادونا اسطوره فوتبال شبیه این کار را انجام داد، اگرچه کار او خیلی خطرناک نبود، اما او را با مشکل جدی مواجه کرد.
دوران حرفه‌ای این آرژانتینی در فوتبال مثل یک غلطک بود و او را به یکی از بزرگترین اسطوره‌ای فوتبال تبدیل کرد. او بارها مورد توجه زیاد قرار گرفت، که البته بعضی از آنها هیچ ارتباطی به زمین فوتبال نداشت.
در یکی از این موارد، مثل یک گانگستر، ستاره سابق ناپولی در سال 1994 در بوئنس آیرس با تفنگ خود به سمت عکاسان و خبرنگاران نشانه رفت. این فیلم شوک‌آور نشان می‌دهد مارادونا و دو مرد دیگر پشت یک مرسدس کمین کردند و با تفنگ بادی به سمت رسانه‌ها شلیک می‌کنند. این مسئله باعث شد مارادونا به دلیل اخلال در ایمنی و حمله با تفنگ گناهکار شناخته شود. این اسطوره فوتبال به دلیل رفتار خشن و خطرناک خود با محرومیت مواجه شد.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 

4- حتی میلیاردرها هم دزدی‌های کوچک می‌کنند
حتی اگر شما یک میلیاردر باشید، ایده گرفتن بعضی چیزها به صورت مجانی شما را به سمت دیوانه شدن پیش می‌برد، و در شما برنامه‌ای برای کسب آن ایجاد می‌کند. برنامه "گلن جانسون" نیز بسیار بی‌ارزش بود.
این فوتبالیست انگلیسی در 2007 در طول یک هفته بیش از 30 هزار پوند بدست می‌آورد. با وجود داشتن دستمزد خوب، جانسون هنگامیکه تلاش می‌کرد صندلی توالت را در یک جعبه با برچسب قیمت کمتر قرار دهد، توسط گارد امنیت در دارتفورد دستگیر شد.
این بازیکن سابق لیورپول همچنین یک دست شیر دستشویی را در زیر سینک مخفی کرده بود تا از پرداخت پول فرار کند. پلیس این بازیکن 22 ساله را به دلیل دزدی بازداشت کرد. گلن جانسون سپس برای پورتسموث به صورت قرضی از چلسی بازی کرد.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 

3- نمایش آتش‌بازی ماریو بالوتلی در حمام خانه‌اش
او بسیار بااستعداد و برای مدافعان سراسر جهان یک کابوس است. ماریو بالوتلی در زمین فوتبال برای حریفان شخصیت خطرناکی مجسم می‌کند. به هرحال، در خارج از زمین هم این بازیکن تفاوتی ندارد، او کلاً خطرناک است.
چه کسی دوازده توپ آتش‌بازی در خانه‌اش نگهداری می‌کند؟ پاسخ این سوال ماریو بالوتلی است. در روز قبل از پیروزی تاریخی منچسترسیتی برابر شیاطین‌سرخ در سال 2011، آتش‌نشانان با شعله بزرگی در خانه این بازیکن ایتالیایی مواجه شدند که به او 400 هزار پوند خسارت وارد کرد.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 
آتشی که اتاق‌ها خانه او را خراب کرد، توسط دوستان بالوتلی در طول یک مهمانی خانگی ایجاد شده بود. به هرحال، این فوتبالیست شگرف ثابت کرد این مسئله او را خیلی آزرده نکرده است. در بازی مقابل رقیب سنتی منچستریونایتد، بالوتلی دو بار گلزنی کرد.
2- دیدار بحث‌برانگیز مسی از گابن
این به زمانی برمی‌گردد که لیونل مسی درگیر یک مسیر سخت به دلیل اتهام به دخالت در فرار مالیاتی با پدرش بود. تا آن زمان، این بازیکن بارسلونا آخرین نفری بود که هواداران فوتبال انگشت فساد را به طرف او نشان می‌دادند. اما فعالیت‌های مسی در طول فصل کوپا آمریکا در 2015، ابروها را بالا انداخت، و راه شایعات درباره فساد مالی برای او را هموار کرد.
در 2015، این اسطوره بارسلونا به گابن، مستعمره سابق فرانسه، رفت و مهمان رئیس‌جمهور بحث‌برانگیز علی بونگو شد. لئو به صورت رسمی برای کلنگ‌زنی یک استادیوم جدید در این شهر دعوت شد.
ارتباط علی بونگو با فساد و اتهامات حقوق بشر، ملاقات مسی را بحث‌برانگیز کرد و اینکه چطور او 2.4 میلیون پوند برای حمایت از یک دیکتاتور در آفریقا گرفته است.
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 
1- بازداشت به خاطر هیچ
در سال 2008 متی پتیسون پس از پیروزی نوریچ برابر شفیلد تا نیمه‌های شب به خوشحالی پرداخت. صبح روز بعد درحالیکه او حالت طبیعی نداشت از ترس اینکه دیر به تمرین برسد، از خواب بیدار شد. او فقط یک تی‌شرت پوشید و بدون کفش و با لباس‌های زیر خود به سمت زمین تمرین نوریچ رانندگی کرد.
پلیس در نیمه راه او را متوقف می‌کند. اتهام او رانندگی در حالن غیرطبیعی بود. اما مسئله‌ای که این اتفاق را جالب‌تر می‌کند این حقیقت است که او در صبح روز یکشنبه بازداشت شد، و در آن روز هیچ برنامه تمرینی وجود نداشت!
11 احمقانه‌ترین کار فوتبالیست‌ها در خارج از زمین فوتبال 
ترجمه و تنظیم از: حسام ندایی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس