بازدید 3749

امیری: کسی نمی‌تواند ذهن روحانی را بخواند

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی چند ویژگی خوب دارند؛ یکی اینکه خیلی خوب گوش می‌دهند،‌ دوم اینکه کسی نمی‌تواند درگوشی بر تصیمات او تأثیر بگذارد،‌ سوم اینکه کسی نمی‌تواند ذهن او را بخواند و چهارم اینکه بسیار به مسائل کارشناسی اهمیت می‌دهد
کد خبر: ۶۳۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 06 November 2016
معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی چند ویژگی خوب دارند؛ یکی اینکه خیلی خوب گوش می‌دهند،‌ دوم اینکه کسی نمی‌تواند درگوشی بر تصیمات او تأثیر بگذارد،‌ سوم اینکه کسی نمی‌تواند ذهن او را بخواند و چهارم اینکه بسیار به مسائل کارشناسی اهمیت می‌دهد

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری عصر امروز در نشست مطبوعاتی خود در محل نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: جلسه دیروز با حضور وزیر کشور،‌ معاون حقوقی رئیس جمهور، وزیر دادگستری، بنده و آقای کولیوند از مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: سعی می‌کنیم در دولت به سرعت این لایحه نهایی شده و به مجلس تقدیم شود ولی اینکه این لایحه به انتخابات سال آینده برسد به تراکم کاری دولت و مجلس بستگی دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات 94 برای همه مشخص شد که نظام انتخاباتی ما معیوب است، بنابراین با دستور وزیر کشور بنده در آن مقطع کارشناسان بخش‌های مختلف که در زمینه نظام انتخاباتی فعالیت داشتند را دعوت کرده و با آنها جلسات مختلفی تشکیل دادیم تا لایحه نظام جامع انتخابات تهیه شود. البته همان زمان سیاست‌های کلی انتخابات نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح بود و من چون در جریان آن سیاست‌ها بودم،‌ پیشنویس لایحه جامع انتخابات را بر اساس آن سیاست‌ها تهیه کردیم.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت ما مصوب کردیم که پیشنویس لایحه نظام جامع انتخاباتی با سیاست‌های کلی انتخابات که توسط رهبری ابلاغ شده است تطبیق داده شود، گفت: جلسه دیروز وزارت کشور در همین زمینه برگزار شد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره دیدار روحانی با فراکسیون‌های مختلف مجلس، اظهار کرد: سیاست کلی دولت تعامل حداکثری با فراکسیون‌ها، نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی مجلس است. دولت یازدهم فراجناحی بوده و از همه جناح‌ها در دولت حضور دارند. رییس‌جمهور هم معتقد است هر کسی که به نظام اعتقاد و به اعتلای کشور علاقه دارد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد البته دولت به دنبال تعامل حداکثری با همه فراکسیون‌های مجلس است.

وی در ادامه گفت: فراکسیون امید پیش از این تقاضای ملاقات با رییس‌جمهور داشت که در پنج‌شنبه گذشته این دیدار انجام شد. از دولت علاوه بر رییس‌جمهور، من، آقای نهاوندیان و ابوطالبی در جلسه حضور داشتند دغدغه‌های فراکسیون امید به رییس‌جمهور منتقل شد و جلسه خوب و صمیمی برگزار شد.

امیری در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هم رییس‌جمهور با فراکسیون مستقلین ولایی دیدار داشت که این دیدار در فضای خوبی برگزار شد. اعضای این فراکسیون مطالب خود را در زمینه مسائل ملی و منطقه‌ای مطرح کردند که رییس‌جمهور هم همانند جلسه با فراکسیون امید، شرایط کشور را تشریح کرد. در هر دو جلسه اعضای هر دو فراکسیون درباره رونق اقتصادی و معیشت مردم و اشتغال دغدغه‌های خود را مطرح کردند که رییس‌جمهور هم گفت با سقوط قیمت نفت، طرح‌های توسعه‌ای با کندی پیش می‌رود اما با همه این شرایط منابع کشور مدیریت شده است بنابراین نه تنها مشکلی درست نشده بلکه واریزی به صندوق ذخیره ارزی داشتیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه پیشنهاد هر دو فراکسیون، ایجاد کمیسیون همکاری دولت و مجلس بود، افزود: ما اکنون درباره ترکیب این کمیسیون در حال بحث هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسات همکاری دولت و مجلس در قالب فراکسیون‌ها و مجامع استانی و همچنین کمیسیون‌های تخصصی ادامه می‌یابد، گفت: آقای جهانگیری چهار جلسه با مجامع استانی داشتند که تجربه خوبی از این جلسات به دست آمد. دولت به تعامل خوب با مجلس معتقد است که اوج این همکاری را در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی مشاهده کردیم.

امیری در تحلیل خود از تغییرات کابینه، گفت: من آقای روحانی را از سال 78 می‌شناسم. ایشان چند ویژگی خوب دارند؛ یکی اینکه خیلی خوب گوش می‌دهند،‌ دوم اینکه کسی نمی‌تواند درگوشی بر تصیمات او تأثیر بگذارد،‌ سوم اینکه کسی نمی‌تواند ذهن او را بخواند و چهارم اینکه بسیار به مسائل کارشناسی اهمیت می‌دهد. بحث تغییر کابینه از مدتی قبل توسط رسانه‌ها، جناح‌های سیاسی، نمایندگان مجلس و مخالفان دولت مطرح شده بود و رئیس جمهور همه نظرها را شنیده بود.

وی در ادامه افزود: روحانی اعلام کرد که در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که سه وزارت ورزش،‌ آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد تقویت به ترمیم نیاز دارند. آقای رئیس جمهور اشاره کردند که صدای مخاطبان این سه وزارتخانه را بسیار اهمیت می‌دهند.

به گفته وی برای دولت ثبات یک اصل و تغییر یک استثناء است و فعلاً تغییر جدید در کابینه انجام نمی‌شود و رئیس جمهور در این زمینه به نتیجه جدید نرسیده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد زمان نهایی شدن لایحه بودجه 96،‌ خاطرنشان کرد: ما تا زمانی که ندانیم برنامه ششم چیست نمی‌توانیم بودجه را قطعی کنیم. قاعدتاً باید بدانیم در برنامه ششم توسعه چه تکالیفی برای دولت تعیین می‌شود تا بر اساس آن بودجه را تعیین کنیم. البته کارهای بودجه در سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که بودجه را به موقع به مجلس تقدیم کنیم.

وی در مورد لایحه تشکیل نظام رسانه‌ای، گفت‌: هم بر اساس اعتقاد شخصی خود من و هم بر اساس رویکردهای دولت،‌ وجود نظام رسانه‌ای را مفید و آنها را لازم می‌دانیم و به نحو احسن تلاش می‌کنیم تشکیل نظام رسانه‌ای در مجلس به تصویب برسد.

امیری در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در زمینه فرهنگ و رسانه، تصریح کرد: یکی از وعده‌های رئیس جمهور تحقق حقوق شهروندی بود. حقوق شهروندی دامنه وسیعی دارد که حق دانستن،‌ آگاهی، آزادی بیان، آزادی اندیشه، آزادی رسانه و نظارت مردمی بر قدرت از طریق رسانه بخشی از آن است. امر به معروف و نهی از منکر نیز که یکی از آموزه‌های دینی ماست امروزه از طریق نظارت مردمی به وسیله رسانه‌ها انجام می‌شود. در دولت یازدهم توجه به رسانه‌ها، صدور مجوز برای رسانه‌ها، ‌ایجاد بستر مناسب برای فعالیت رسانه‌ای در دستور کار است. یکی از ویژگی‌های امسال نمایشگاه مطبوعات هم حضور رسانه‌ها از همه طیف‌ها و جناح‌های سیاسی است که ما آن را یک فرصت می‌دانیم و دولت همه این فرصت‌ها را فرزندان نظام می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آقای جنتی در سه سال گذشته در جهت تحقق برنامه‌های رئیس جمهور بود. آقای صالحی هم در حوزه فرهنگ و رسانه کار آکادمیک زیادی کرده و اطلاعات قابل توجهی دارد. با تغییر وزیر، جهت‌گیری دولت در زمینه فرهنگ و رسانه تغییری نکرده و این تغییر با هدف تقویت کابینه بود. رئیس جمهور به همه وعده‌های خود وفادار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار