بازدید 4765

فرستاده سازمان ملل به یمن: طرح صلح قابل اصلاح نیست

فرستاده سازمان ملل به یمن ضمن تأکید بر اینکه تمامی طرف‌های یمنی در حل سیاسی بحران کارشکنی می‌کنند، گفت که طرح صلح وی قابل اصلاح نیست.
کد خبر: ۶۳۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 08 November 2016

فرستاده سازمان ملل به یمن ضمن تأکید بر اینکه تمامی طرف‌های یمنی در حل سیاسی بحران کارشکنی می‌کنند، گفت که طرح صلح وی قابل اصلاح نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن روز دوشنبه صنعا را به مقصد ریاض ترک کرد تا بتواند در ریاض دولت مستعفی یمن را به قبول طرح صلح قانع کند.

الشیخ احمد در سخنانی در فرودگاه صنعا تمامی طرف‌های یمنی را به کارشکنی در حل سیاسی بحران یمن متهم کرد و گفت که طرح صلح پیشنهادی وی قابل اصلاح نیست و این طرح برای تمامی مردم یمن است.

این اظهارات نماینده سازمان ملل پس از آن ایراد شد که دولت مستعفی یمن خواهان تغییرات ریشه ای در این طرح شد.

وی گفت که هیئت انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن پایبندی‌شان را به نکاتی که درباره طرح صلح ارائه کرده‌اند، اعلام کردند.

الشیخ احمد بر لزوم برخورد مثبت تمامی طرف‌های یمنی با طرح صلح تأکید کرد.

براساس طرحی که الشیخ احمد ارائه کرده یک نماینده توافقی برای رئیس‌جمهور انتخاب و تمامی اختیارات رئیس‌جمهور به وی منتقل خواهد شد. بعدا نیز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

در همین حال، عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در نشست مشترکی با دولت مستعفی و اعضای پارلمان در ریاض نقشه راه سازمان ملل برای حل و فصل بحران یمن را "خیانت به خون شهدا " دانست.

دولت مستعفی یمن پیشتر نیز مخالفت قاطع خود را با طرح سازمان ملل اعلام کرده بود.

منصور هادی تأکید کرد: سازمان ملل در این طرح اصل مشکل را نادیده گرفته و آن مسئله "کودتا" و پیامدهای آن است. این طرح به "کودتاچیان" پاداش می‌دهد و به منزله ادامه جنگ است.

عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز از فرستاده سازمان ملل خواست طرح صلح جدیدی را ارائه دهد.

وی گفت: نقشه راه سازمان ملل، ما را به صلح واقعی نمی‌رساند.

با وجود تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران، طرف‌های یمنی همچنان بر شروط خود تأکید دارند و عربستان نیز به حملات متجاوزانه خود ادامه می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر