بازدید 41226
۶
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش شدید قوه قضائیه به مشاور رئیس جمهور/ ادعای معاون احمدی نژاد درباره توصیه رهبری به هاشمی/ تاثیر آلودگی هوا بر فوت تهرانی ها/ سید حسن خمینی نامزد ریاست جمهوری می شود؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شروع گلایه های اصلاح طلبان از روحانی»،«تاثیر آلودگی هوا بر فوت تهرانی ها»،«عابربانک گزینه جایگزینی پورحیدری در استقلال»،«علت خوشحالی برخی از پیروزی ترامپ»،«تکذیب خبر جراحی کروبی»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 15 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ادعای معاون احمدی نژاد درباره توصیه رهبری به هاشمی

معاون پارلمانی دولت دهم در ادامه درباره توصیه رهبر انقلاب به احمدی نژاد مبنی بر عدم حضور در رقابت های انتخاباتی سال 96 با تاکید بر اینکه رهبری از این توصیه ها به آقای هاشمی نیز داشته اند، اظهار کرد: در نظام ما قحط الرجال نیست، که همواره روسای جمهور تکرار شوند. جامعه ما، جامعه انقلابی است و ظرفیت های نهفته ای در آن وجود دارد و همواره چهره های جدید می توانند در آن بروز و ظهور کنند.میرتاج الدینی با بیان اینکه نباید همه چیز را در ظرفیت های گذشته متوقف کنیم ادامه داد: توصیه به عدم حضور احمدی نژاد، تصمیم و هدایت حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود که موضوعش نیز تمام شده است.

 

معرفی نامزد جمعیت رهپویان تا آخر آذرماه

قائم مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه اصولگرایان در ابتدا باید مدلی را طراحی کنند که بتواند انسجام ایجاد شود،افزود: این مدل باید بتواند فرآیند وحدت و رسیدن به یک نامزد را در بین اصولگرایان به وجود بیاورد که در این راستا جمعیت رهپویان برای رسیدن به مدلی که بتواند ائتلاف واجماع را دربین اصولگرایان ایجاد کند آن را در دستور کار خود قرار داده است.او با بیان اینکه جمعیت رهپویان تا پایان آذر ماه تصمیم دارد که به آن نامزد مورد نظر خود برسد،گفت: نامزد مورد نظر جمعیت رهپویان را به ائتلاف اصولگرایان معرفی می‌کنیم تا در بین نامزدهای معرفی شده از سوی طیف های مختلف اصولگرا مورد بررسی قرار گیرد تا به گزینه واحد دست یابیم اما هنوز نامزدی برای معرفی تعیین نشده است .سروری درباره رایزنی جمعیت رهپویان با دیگراحزاب اصولگرا، بیان کرد :به طور طبیعی باید این کار صورت گیرد هرچند که ورود زودهنگام به انتخابات جزء موارد منع شده برای رهپویان است و معتقدیم هر اقدامی که کشو را وارد انتخابات زودرس کند آثار زیانباری را وارد می‌کند و دولت را درگیر موضوعی می‌کند که اساسا وجود ندارد و یا وجودش میتواند مانع خدمت رسانی به مردم شود.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

شروع گلایه های اصلاح طلبان از روحانی

رسول منتجب نیا گفت: اصلاح‌طلبان و آقای روحانی باید در زمینه انتصابات در دولت آینده مذاکره کنند. این خلاف رویه است که جریان اصلاحات به صورت کامل از آقای روحانی حمایت کنند اما ایشان پس از اینکه به پیروزی رسیدند به هر شکل که تمایل داشتند در زمینه انتصابات عمل کنند و از هر تفکر و جریانی که خود تشخیص دادند در دولت آینده استفاده کنند.

 

یک ضد انقلاب به دنبال کسب مجوز از وزارت صنعت و معدن

داریوش اسماعیلی در پایان جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری به وزرای صنعت و اطلاعات گفت: باید در راستای فعالیت های پسابرجام بسیار هوشیار بود که خدایی نکرده پروژه نفوذ عملی نشود.وی توضیح داد: متاسفانه شنیده شده فردی که قبل از انقلاب به همراه خانواده اش مالک و تولید کننده کارخانه تولید مشروبات الکلی در کشور بوده و حتی اقدام به تبلیغات علنی در رسانه ها بخصوص از تلویزیون انجام می داده ، بعد از انقلاب نیز علی رغم محکومیت در دادگاه انقلاب اسلامی در سال 68 از کشور فرار کرده و فعالیت‌هایش علیه نظام اسلامی را در سال های خارج نشینی ادامه داده و بخصوص گروه های ضد انقلاب و منافقین خارج نشین را حتی در سال های اخیر مورد حمایت مالی و معنوی اش قرار داده، از طریق نیروهایش که نفوذی در وزارت صنعت دارند، مشغول رایزنی برای اخذ نمایندگی فروش یکی از خودروهای برند و معروف جهانی به کشور است.

 

مشکل ریگی حل شد اما مشکل پدیده حل نمی شود؟

کواکبیان اظهار کرد: درست است که مشکل پدیده در این دولت به وجود نیامده اما براساس آمار در این دولت مغازه‌هایی در مشهد تابلو زدند که ما سهام می پذیریم و یا بالای 50 درصد سهام در ابتدای این دولت فروخته شده است.وی افزود: وزیر کشور باید به استاندار می گفت که یک ماه فرصت دارد تا مساله را جمع کند. ما مشکل پدیده را حل نکردیم، مسائل میزان، ثامن‌الحجج و پردیسبان هم یکی پس از دیگری با این مشکل مواجه شدند.وی همچنین بیان کرد: آن کنسرسیوم که قرار بود از چند بانک تشکیل شود فکر می کنم بتواند با هیات مدیره جدید این مساله را حل کند. ما وقتی ریگی را در آسمان و از هواپیما به زمین می کشانیم چرا می گویید این مشکل به سادگی حل نمی شود. سیستم نظامی و موشکی ما تا این اندازه قدرتمند است اما اگر این مسائل را حل نکنیم کارآمدی نظام زیر سوال می رود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

تاثیر آلودگی هوا بر فوت تهرانی ها

حبیب کاشانی صبح امروز در واکنش به وضعیت آلودگی هوا با بیان اینکه من آدم سیاسی نیستم و تنها در مورد همشهریانی حرف می‌زنم که طی این روزهایی که آلودگی هوا زیاد شده جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بر اساس آمار سازمان بهشت زهرا(س) از اول مهر تا 23 مهر 3262 نفر جان خود را از دست داده‌اند اما در مدت مشابه آبان (1/8 الی 23/8) 3674 نفر جان خود را از دست داده‌اند به عبارت دیگر در آبان ماه 412 نفر بیشتر جان خود را از دست داده‌اند که این جای سوال است مردمی که عوارض، مالیات و ... می‌دهند و بارها از آنها برای حضور در صحنه‌های مختلف دعوت کردیم، چرا مسئولان در این مواقع از آنها غافل هستند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

سید حسن خمینی نامزد ریاست جمهوری می شود؟

نوه امام خمینی(ره) گفت: سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری 96 برنامه‌ای ندارد.نعیمه اشراقی نوه امام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی در مورد احتمال نامزدی سید حسن خمینی در انتخابات آتی ریاست جمهوری، گفت: نظر اجماعی ما برای انتخابات 96، حسن روحانی است.وی افزود: سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برنامه‌ای نداشته و همه اصلاح‌طلبان، نظر اجماعی نسبت به حسن روحانی دارند.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

 

عابربانک گزینه جایگزینی پورحیدری در استقلال

درحالی که مسعود سلطانی فر اعلام کرده که دو هفته زمان نیاز دارد تا جانشین منصور پورحیدری را انتخاب کند اما گمانه زنی ها در مورد جانشین پورحیدری هر روز بیشتر از قبل می شود.در جدیدترین شایعه ای که در این خصوص پخش شده گفته می شود که علی انصاری ملقب به عابربانک آبی ها یک قدم تا هیات مدیره استقلال فاصله دارد.این در حالیست که سلطانی فر تصمیم دارد به جای پورحیدری یک فرد فنی را جایگزین پورحیدری کند و از سویی اعلام کرده هر فردی را به عنوان جانشین مرحوم پورحیدری در نظر بگیرد ابتدا نهادهای نظارتی باید در مورد این فرد استعلام های لازم را بدهند. با شرایطی که وزیر جدید ورزش گذاشته بعید به نظر می رسد پروسه انتخاب جایگزین پورحیدری به این زودی ها به نتیجه برسد.این مطلب در روزنو منتشر شده است.

 

تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین اشتباه بود

بهروز نعمتی نماینده نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین در مجلس و تصمیم برخی نمایندگان مبنی بر تشکیل فراکسیون کردزبان در مجلس گفت: تشکیل چنین فراکسیون هایی در مجلس اصلا ضرورتی ندارد.وی افزود: در تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین، موضوع قومیت و ترک زبان مطرح نبود. بلکه موضوع هماهنگی بین نمایندگان بود که اصل موضوع خوب مطرح و رسانه ای نشد و همچنین موضوع خوب جمع نشد.سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: من در یکی دو جلسه از این فراکسیون شرکت کردم و هدف آنچه در رسانه ها مطرح شد، نبود. نمایندگان به دنبال هماهنگی بیشتر بین خود بودند نه بحث قومیت گرایی.نعمتی با توجه به حساسیت در موضوع قومیت ها گفت: فکر می کنم اشتباهی شده و اتفاقی افتاد که نباید می افتاد.وی در پاسخ به این سوال که هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب اعلام کرد که قرار است در مجلس فراکسیون کُردزبان‌ها تشکیل شود، گفت:موضوع تشکیل فراکسیونها در مجلس با موضوع قومیت جمع می شود و چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد.این مطلب در افکارنیوز منتشر شده است.

 

علت خوشحالی برخی از پیروزی ترامپ

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده سابق مجلس در خصوص خوشحالی برخی جریان های اصولگرا از این پیروزی نیز تاکید کرد: اگر در ایران هم برخی خوشحالند برای این است که آن اقتدار و شکوهی که آمریکایی ها نشان می دادند واقعیت ندارد و آمریکا آن توان و ابرقدرتی ای که قبلا مدعی آن بود را از دست داده و خوشحالی آنها به این معناست . عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص به کاربردن ادبیات مشابه ادبیات مروبوط به انتخابات سال 88 ایران و نسبت دادن عناوینی نظیر کودتای رنگین به اتفاقات اخیر آمریکا نیز گفت: من فکر نمیکنم کودتایی در آمریکا در حال وقوع است بلکه معتقدم نظام امپرياليستي از درون پوسیده و این درون الان آشکار شده است. مردم احساس کردند دو حزب اختیار آنها را گرفته اند و بیشترین شعار آنها این است که مردم باید رئیس جمهور را انتخاب کنند نه احزاب . من باور ندارم این جریان از سوی کسی مدیریت شود بلکه این مردم که مدتها اختیاری نداشته اند امروز متوجه شدند پس پرده با آزادی آنها سازگاری ندارد. از این رو مردم دنبال تصمیم گیری از سوی خودشانند نه از سوی احزاب. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

گزارش لاریجانی از ماجرای سرقت علمی

معاون آموزش وزارت بهداشت از نتیجه بررسی سرقت علمی ظرف ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: از میان ۴ نفری که تخلف بارزی داشته اند یک نفر ۲۰ تخلف، نفر دیگری ۱۲ تخلف داشته اند و در نهایت این ۴ نفر با حیثیت کشور بازی کردند. دکتر باقر لاریجانی در جلسه بررسی تقلب علمی که امروز در وزارت بهداشت تشکیل شد، با اشاره به بزرگنمایی مجله ساینس در رابطه با تقلب علمی در ایران گفت: این مجله در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که در ایران بازار تقلب علمی و پایان نامه نویسی رونق پیدا می کند. معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این اتفاق در کشورهای دیگر نیز اتفاق می افتد، گفت: در میان گزارش های سرقت علمی در ایران ۵۸ مقاله از سری مقالات بی ام سی درجاتی از مشکلات را داشتند‌. ۴۲۰ نفر از افراد در گیر آن بودند. و از این تعداد ۱۰۰ نفر بیشترین درگیری را داشتند و از میان آنها ۴ نفر تخلف بارز داشتند که اکثریت آنها دانشجو بودند و پابلیکیشن خوبی ندارند. او افزود: از میان ۴ نفری که تخلف بارزی داشته اند یک نفر ۲۰ تخلف، نفر دیگری ۱۲ تخلف داشته اند و در نهایت این ۴ نفر با حیثیت کشور بازی کردند. باقرلاریجانی بیان کرد: تبعا ساختاری با این تخلفات و این افراد برخورد می کنیم و وزارت بهداشت تمهیدات خود را برای جلوگیری از چنین تخلفاتی در نظر خواهد گرفت. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

آیت‌الله هاشمی هم به معمای شاه اضافه شد

از چهره بازیگر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی درسریال«معمای شاه» رونمایی شد.

 

نمایندگان لیست امید عرضه ندارند

صادق زیباکلام در گفت‌وگوی ویدئویی با حسین دهباشی در خصوص انتخابات 7 اسفند و حمایتش از لیست امید گفت: شما فکر می کردید من نمی دانستم این نمایندگان لیست امید که وارد مجلس شوند چه کار می کنند، این افرادی که ما این همه برایشان دویدم تا رای جمع کردیم حتی عرضه نداشتند یک کمیسیون را از آن خود کنند. بعدش به من انتقاد می کنند که چرا گفتم عارف نباید رئیس مجلس شود. شما عرضه نداشتید یک کمیسیون را بگیرید و یا حتی یه نطق پیش از دستور داشته باشید. یه سری آدم‌هایی وارد مجلس شدند که اصلا معلوم نیس چرا وارد مجلس شدند، من بچه نبودم و میدانستم توانایی هاشون چیه، فکر کردید مثلا من الیاس حضرتی را نمی شناختم، حضرتی به اندازه موهای سرم مقاله های من را دور ریخته است.

 

روایتی از ارتباط فراکسیون امید با اصلاح طلبان

محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم گفت: اعضای فراکسیون امید با تجربیاتی که کسب کردند، ارتباطات‌شان با شورای عالی سیاستگذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بهتر هم می‌شود. فراکسیون امید روز به روز منسجم‌تر و بابرنامه‌تر می‌شود و ارتباطش با عقبه تشکیلاتی جریان اصلاحات بیشتر و بهتر می شود. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

ماجرای کِلاش و جبهه پزشکیان از زبان فیروزآبادی

سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی مقام معظم_رهبری و رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح چندی پیش در گفت‌وگویی اظهار داشت: دکتر فیروزآبادی در بخشی از صحبت‌های خود اظهاراتی در مورد دکتر پزشکیان انجام داد، که در ادامه می‌آید: سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که "آماری دارید که چه‌میزان از اساتید دانشگاه‌ها به جبهه‌ها رفتند؟ گفت: خیر، آمار دقیق الآن در ذهنم نیست. همین آقای دکتر پزشکیان که الآن جانشین رئیس مجلس شورای اسلامی است از جمله کسانی بود که کِلاش به دست می‌گرفت و پشت کامیون به جبهه می‌رفت و در لشکرهای بریز همه‌جا بود. او آدم بذاته حزب اللهی بود. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

چین ترامپ و اپل را باهم تهدید کرد

یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ افزودن 45 درصد مالیات روی هر نوع کالای ساخت چین است که می‌تواند تنش تجاری میان این دو کشور را به‌شدت افزایش دهد و چینی‌ها از ترس مالیات بستن پیش از ورود رسمی ترامپ به کاخ سفید، وی را علنی تهدید کرده‌اند. اپل بعد از پیروزی ترامپ با 5 درصد کاهش سهام خود روبرو شده است. در اولین اقدام چین خرید هواپیماهای بوئینگ را لغو کرده و ایرباس را جایگزین آن کرده است. همچنین چینی‌ها تهدید کرده‌اند که اگر ترامپ کارخانه اپل را از این کشور به آمریکا بازگرداند خرید آیفون را نیز متوقف خواهند کرد. در زمان اوباما روی تایرهای چینی 35 درصد مالیات بستند و چین نیز روی مرغ و محصولات خودروسازی آمریکا اقدام متقابل کرد. آمریکا 113 میلیارد دلار کالا به چین صادر می‌کند. فرارو این خبر را منتشر کرد.

 

تا کنون دو نفر از اعضای تیم مذاکره دستگیر و آزاد شده اند

حاجی دلیگانی در گفت و گویی اظهار داشت: تاکنون ۱۲ نفر از افراد دو تابعیتی دارای گرین کارت دستگیر شده‌اند. قصد ما از انجام تحقیق و تفحص به هیچ وجه مچ گیری از افراد و دستگاه و جریان خاصی نیست. در موضوع برجام آقای دری اصفهانی دو تابعیتی است که فرزندانش در کانادا زندگی می کنند و وی در کمیته اقتصادی مذاکرات حضور داشت و بعد نشان لیاقت از بالاترین مقام این کشور گرفت و بعد با سپردن وثیقه آزاد شد. فرد دیگری که در تیم حقوقی مذاکرات بوده است به جرم جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم نیز دستگیر شده است. مخاطرات افراد دوتابعیتی فقط به حوزه مدیران محدود نمی شود بلکه خطر بزرگتر در حوزه تصمیم سازان نیز هست مثلاً شرکت آتیه بهار که برای سیامک نمازی بود سامانه اطلاع رسانی بسیاری از شرکتها و سازمانها را تهیه کرده است و نرم افزار بانکی برای بانکها طراحی کرده است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

عذرخواهی 3 نماینده مجلس از مردم به خاطر آلودگی هوا

در آغاز جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران با اشاره به وضعیت نامناسب آلودگی هوا در تهران، تصریح کرد: باید به خاطر این وضعیت از مردم عذرخواهی کنیم. پس از وی نیز علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان که در موافقت با یک لایحه موافقتنامه صحبت می‌کرد، با بیان اینکه باید به خاطر آلودگی هوا از مردم عزیزمان عذرخواهی کنیم، تأکید کرد: ای کاش برای این مسئله تدبیر می‌شد. وی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی، حفظ محیط‌زیست که نسل‌های آینده باید در آن زندگی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه همگانی تلقی می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی نباید مخل آن باشد. این نماینده مجلس تأکید کرد: امیدوارم برای این مسئله به وعده‌های فراوانی که داده شده، عمل شود؛ چرا که در آغاز فصل وارونگی هوا هستیم و هنوز هم در آبان ماه قرار داریم و این وضعیت را می‌بینیم، معلوم نیست در بهمن و اسفند چطور خواهد شد! همچنین امروز الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی گفت: آلودگی هوا امکان زندگی را در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ از مردم گرفته و به خاطر این وضعیت شرم‌آور از عموم مردم و به خصوص تهران عذرخواهی می‌کنم. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

ترامپ روسی‌الاصل است!

روزنامه تایمز نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از نوادگان «روریک» بنیانگذار روسیه است. به نوشته یک روزنامه روسی، بعد از بررسی اطلاعات مربوط به شجره‌نامه، مشخص شد که مادر ترامپ، اسکاتلندی و از بستگان روریک، موسس روسیه در قرن نهم دارد. «ماری‌آن ترامپ» مادر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سال 1912 در اسکاتلند متولد شد و زمانی که 17 سال داشت به ایالات متحده نقل مکان کرد. به نوشته این روزنامه روسی، ترامپ از نسل سی و ششم روریک است. این روزنامه افزود: اجداد ترامپ از بستگان نزدیک روریک و «هنری سوم» پادشاه انگلیس هستند. «سلاله خانواده روریک از قدیمی‌ترین نژادها در اروپای قدیم محسوب می‌شود که تا سال 1598 در روسیه حکومت می‌کردند.» تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

تکذیب خبر جراحی کروبی

خبر جراحی مهدی کروبی، رییس اسبق مجلس تکذیب شد. در پی انتشار خبری با عنوان «شیخ اصلاحات زیر تیغ جراحان رفت»، یکی از اعضای خانواده ی آقای کروبی گفت که این خبر واقعیت ندارد. عکسی که در خبر مذکور او را بر روی تخت بیمارستان نشان می دهد نیز مربوط به گذشته است و تازه نیست. حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی از بهمن ماه سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می برد. انصاف نیوز این خبر را منتشر کرد.

 

چراغ سبز رئیس مجلس به تحقیق و تفحص از شهرداری

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دیدار سه نفر از نمایندگان تهران با رئیس مجلس گفت: در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که هیچ مانعی برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران وجود ندارد.وی افزود: در این جلسه که علاوه بر بنده حجت‌الاسلام احمد مازنی و محمود صادقی نیز حضور داشتند رئیس مجلس نگاه مثبتی نسبت به این موضوع داشت.

 

مخالفت صریح وزیربهداشت با ایجاد وزارت «رفاه و سلامت»

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز آموزشی درمانی 300 تخت خوابی روان پزشکی ایران ضمن اشاره به پیشنهاد مجلس در خصوص ادغام دو وزارتخانه بهداشت و رفاه و همچنین جدا شدن علوم پزشکی از وزارت بهداشت، اظهار کرد: این بحث انحرافی است و ما با جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت مخالف هستیم. این موضوع جزء جدا نشدنی وزارت بهداشت است و در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری نیز به آن اشاره شده است. وزیر بهداشت ضمن انحرافی خواندن پیشنهاد تلفیق وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، تاکید کرد: ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت که برای انجام برخی کارهای خود ناتوان است به نفع کشور و سلامت مردم نیست.

 

واکنش شدید قوه قضائیه به مشاور رئیس جمهور

جعفری دولت آبادی با منع رسانه‌ها از درج مطالب خلاف واقع و کذب، به اظهارنظر توهین آمیز یکی از مشاوران دولت علیه قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: اخیرا آقایی با نام آشنا که برخلاف نامش که ادعا دارد با امور حقوقی و قضایی کاملا آشناست، برای حمایت از رییس جمهور حرف‌هایی زده است که محل تامل است. وی ادامه داد: آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم اظهاراتی را در نمایشگاه مطبوعات بیان کرد، بعد فردی برای حمایت از وی به قوه قضائیه اهانت کرده و عنوان کرد که چند جلد کتاب حقوق مطبوعات به قوه قضائیه ارسال شود. این اظهارات از زبان فردی که مدعی آشنایی با مسائل حقوقی است، توهین محسوب می شود. دادستان تهران ادامه داد: اساسا رئیس جمهور محترم مطالبی را در رابطه با مطبوعات عنوان کرده که با جواب ریاست قوه قضائیه مواجه شده است؛ چرا عده ای برای حمایت از رئیس جمهور محترم به جای اینکه فضا را به نفع پیشرفت کشور رقم بزنند حرف های خلاف واقع بیان می کنند و یا به قوه قضائیه توهین می‌کنند.

 

امکان تاسیس دفتر اتحادیه اروپا نباید در کشورمان فراهم شود

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با میزان در رابطه با اظهارات برخی افراد در مورد بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در کشورمان اظهارکرد: اتحادیه اروپا شخصیت حقوقی برای خود دارد و در عرصه بین المللی نقش آفرین نیست.وی افزود: اگر چه به نوعی سعی می کنند خودشان را یکدست و واحد نشان دهند و در بعضی از تصمیمات نیز از یکدیگر حمایت می‌کنند، لذا به این بهانه می خواهند دفتری هم در ایران داشته باشند. در حالیکه ایران هم از ارتباط نزدیکی با مجموعه اعضای این اتحادیه دارد، با آن‌ها در ارتباط است و این کشورها در ایران سفارت دارند و لذا اصرار آنها برای افتتاح دفتر ویژه این اتحادیه هیچ توجهیی ندارد و نمی‌تواند تاثیری هم داشته باشد.

 

آیا بیماری مسی مسری است؟

تیم ملی آرژانتین که هفته گذشته رو در روی تیم ملی برزیل قرار گرفت و با نتیجه سنگین 0 3 مغلوب طلایی پوشان شد، باید در بازی بعدی به مصاف تیم ملی کلمبیا برود.این در حالی است که آرژانتینی ها برای رسیدن به شهر میزبان رویارویی آنها با کلمبیایی ها دچار دردسرهایی نیز شدند.روز گذشته شاگردان ادگاردو بائوزا که با هواپیما راهی شهر سن خوآن شده بودند، به علت تکان های شدید هواپیما دچار حالت تهوع شدند و پزشکان تیم ملی آرژانتین ناچار به بررسی وضعیت و درمان بازیکنان در داخل هواپیما شدند.از این رو می توان گفت که هم تیمی های لیونل مسی نیز به دردی دچار شدند که مدتی طولانی است گریبان بازیکن تیم بارسلونا را گرفته است، چرا که لئو مسی در چندین بازی دچار حالت تهوع و استفراغ شد و این موضوع هرگز از دید دوربین عکاسان پنهان نماند.

 

اولین حضور یک مقام رسمی زن در ورزشگاه

مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی در استادیوم محل برگزاری مسابقه ایران و سوریه.

 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
آب رو بریز اونجایی که میسوزه !
فراکسیون اردوغان باید منحل شود تا فراکسیون کردی و عرب شکل نگیرد به ایران رحم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
دوره شمانژادپرستهادیگربه سررسیده حالاهرچه می تونی زوبزن.
اقای ابراهیم میفرمایند من باور ندارم این جریان ( تضاهرات امریکا ) از سوی کسی مدیریت شود . حالا که به این قصه باور ندارند پس از کجا ایمان اوردند که در سال 88 اعتراضات مردم ایران از امریکا هدایت میشد. ؟
اقای میر تاجالدینی نه تمام نشده به بچه هامان می گویم که با حمایت از مرد بی ادب و عجول و خودخواه ...با کشور چه کردید نه تا دنیا هست هیچی تمام نمی شود
مبارکه در اینده دختر خانم ها حرف های رکبک میدان بازی را در خونه بکار می گیرند ومهارت شانئ در دعوا خانوادگی زیاد خواهد شد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر