بازدید 8240
۱

ضرورت تعیین عامل مشکلات پیش‌آمده در شهرک زیتون

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه عامل مشکلات پیش‌آمده در شهرک زیتون باید مشخص شود، گفت: میزان خسارتی که به مردم تحمیل شده‌ باید به قیمت روز محاسبه و جبران شود.
کد خبر: ۶۴۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 18 November 2016
محمدجواد فتحی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص اتفاقات اخیر شهرک زیتون در پایتخت مبنی بر تخریب واحدهایی که سابقه واگذاری اراضی آن مربوط به دهه 60 و از سوی تعاونی مسکن جهاد کشاورزی می رسد، گفت: اهالی شهرک زیتون با سندی که در دست دارند به طرفیت نهادی که مدعی اراضی آنها است می‌توانند اقامه دعوا کنند اما پیش از آن عامل این خسارت باید مشخص شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی یا تعاونی‌های مسکنی که اقدام به فروش اراضی کردند باید پاسخگو باشند، از این رو میزان خسارتی که به مردم تحمیل شده‌ باید به قیمت روز محاسبه و جبران شود.

وی افزود: مقصر اصلی کسی است که این اراضی را به مردم واگذار و پس از آن سندی برای آنان صادر کرده است، البته اگر اهالی شهرک زیتون واحدهای خود را در کاربری فضای سبز ساخته باشند مرتکب تخلف شده و نسبت به ساخت سازه مقصرند اما با در دست داشتن سند نسبت به زمین شان مالک هستند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اراضی واقع در شهرک زیتون اگر در محدوده شهری است، شهرداری برای تخریب موظف به دادن زمین معوض و جبران ضرر و زیان است، در غیر این صورت ضابطین قضایی باید ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بوستان سرخه حصار در سال 1359 به عنوان یک بوستان ملی در فهرست سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت و در سال های ابتدایی دهه 60 بخشی از زمین های بوستان ملی سرخه حصار از سوی وزارت کشاورزی آن زمان به کارمندان این وزارتخانه واگذار شد. به دنبال این واگذاری، شرکت تعاونی شهرک زیتون که نزدیک به 4 هزار عضو داشت، اقدام به ساخت و ساز در این زمین ها کرد اما پس از ساخت نزدیک به 100 واحد، سازمان محیط زیست کشور با این ساخت و ساز مخالفت کرده و جلوی آن را گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خداروشکر بالاخره یه آدم مسلمان یک کلام حرف درست زد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار