بازدید 7809

دی میستورا: خودمختاری حلب را پیشنهاد نمی‌دهم

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که من خودمختاری برای حلب را پیشنهاد نمی دهم بلکه تاکید می کنم مدیریت شرق حلب نباید دستخوش تغییرات ریشه ای گردد تا راهکاری جامع را ارائه دهیم.
کد خبر: ۶۴۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 21 November 2016
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که من خودمختاری برای حلب را پیشنهاد نمی دهم بلکه تاکید می کنم مدیریت شرق حلب نباید دستخوش تغییرات ریشه ای گردد تا راهکاری جامع را ارائه دهیم.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پس از دیدار با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرد.

«استفان دی میستورا» در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: باید به مدیریت محلی در شرق حلب اجازه داد تا در صورت خروج عناصر تندرو از این شهر کار خود را ادامه دهد. من پیش از آغاز مذاکرات سوریه به تهران، مسکو، آنکارا، ژنو و نیویورک رفتم تا نظر همه را بشنوم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در خصوص خروج مجروحان و تامین مواد دارویی و غذایی برای مناطق شرقی حلب با ولیدالمعلم رایزنی کردیم. ما همچنین درباره مذاکرات میان گروه های سوریه نیز گفتگو کردیم و ولیدالمعلم بر آمادگی دولت سوریه برای ازسرگیری این مذاکرات تاکید کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بیان داشت: ما با توجه به وضعیت نظامی موجود، در حال بررسی گزینه های پیشنهادی هستیم و در صدد هستیم تا کار سریعتر انجام شود. آنچه که در خصوص وضعیت انسانی در شرق حلب و دیگر نقاط سوریه به گوشمان می رسد، نشانگر مصیبت بار بودن اوضاع است.

وی در پایان گفت: مذاکرات من با ولیدالمعلم مفید و فشرده بود و فرصتی را برای گفتگوی واضح و بانتیجه فراهم کرد. من خودمختاری برای حلب را پیشنهاد نمی دهم بلکه تاکید می کنم مدیریت شرق حلب نباید دستخوش تغییرات ریشه ای گردد تا راهکاری جامع را ارائه دهیم.

گفتنی است، سخنانی دیمیستورا در حال مطرح می شود که پیش از این وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دی میستورا پیشنهاد خودمختاری شرق حلب را داد که ما کاملا با آن مخالفت کردیم زیرا این اقدام موجب کاهش حاکمیت ملی دولت سوریه در اراضی کشور می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار