بازدید 20733
۵
نظر نمایندگان موافق و مخالف لغو سخنرانی مطهری

نعمتی: لغو سخنرانی مطهری همان خط پرتاب لنگه کفش به لاریجانی است!/ آزادیخواه: دادستانی به قانون عمل کرده است

پس از رحمانی فضلی، برخی نمایندگان مجلس از جمله عارف، حسین زاده، محمود صادقی و چند تن از سایر نمایندگان نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و در صفحه های اجتماعی خود از این اتفاق انتقاد کردند.
کد خبر: ۶۴۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 22 November 2016
 بنا بود صبح روز گذشته (یکشنبه، اربعین حسینی) علی مطهری، نماینده مردم تهران در مشهد مقدس پیرامون تحلیل واقعه کربلا سخنرانی کند که لغو شد. به همین دلیل، مطهری عصر يكشنبه در این باره به رئیس جمهوری نامه نوشت.

به گزارش «تابناک»؛ در نامه وی خطاب به رئیس جمهوری آمده است: با اهدای سلام و تحیت، همان طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان «تحلیل واقعه کربلا» به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است، لغو شد.

با این حال، لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد واکنش نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری را برانگیخت. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با ابراز تأسف از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد ـ که قرار بود به مناسبت اربعین حسینی برگزار شود ـ گفت: این برنامه تمامی مجوزهای لازم قانونی را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده بود و معلوم نیست، به چه دلیل در آخرین لحظات لغو شد.

وی پایبندی به قانون و مقررات کشور را از مصادیق حق الناس برشمرد و اظهار داشت: رعایت قانون برای همگان یکسان است و نباید اقدامات سلیقه ای را مبنای تشخیص قانون دانست و بر اساس قانون اساسی حوزه فعالیت قوا و دستگاه ها مشخص است و انتظار می رود، در پایبندی به فرامین صریح رهبر معظم انقلاب، قانونمندی و رعایت حق الناس مسئولان پیشرو باشد.

رئیس شورای امنیت کشور افزود: به معاون سیاسی دستور داده ام بلافاصله با تشکیل تیم تحقیقاتی این موضوع را بررسی کند و گزارش آن را ارائه دهد و در صورت تخلف و اهمال مدیران اجرایی با آنها برخورد قاطع شود و چنانچه اقدامات خارج از اختیارات دولت و وزارت کشور است، در قالب گزارشی به استحضار مقامات ذیصلاح برسد.

پس از رحمانی فضلی، برخی نمایندگان مجلس از جمله عارف، حسین زاده، محمود صادقی و چند تن از سایر نمایندگان نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و در صفحه های اجتماعی خود از این اتفاق انتقاد کردند.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک با انتقاد از رخداد روز گذشته اظهار داشت: باید هر چه زودتر موضوعاتی از این دست در کشور حل شود. در خصوص اتفاق دیروز نیز به نظر می رسد که دوستان قوه قضایی باید هر چه سریع تر با مردم شفاف صحبت کرده و این قضیه را حل کنند.

این نماینده مجلس گفت: مسئول تصمیم گیری در استان ها، شورای تأمین استان است و زمانی که شورای تأمین تصمیمی برای انجام یک کار می گیرد، قاعده بر این است که کار انجام شود. در شورای تأمین استان دادستان نیز عضوی از شورای تأمین به شمار می آید و نمی تواند رأسا تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: معمولا در روز اربعین و یا موارد مشابه و مراسم مختلف ملی و مذهبی، مسئولان و افراد گوناگونی در جاهای مختلف کشور سخنرانی می کنند. روز گذشته نیز این کار توسط برخی اشخاص انجام شد و حتی بسیاری از این افراد، به طور حتم مجوز نداشتند، ولی تنها مطهری به عنوان نائب رئیس مجلس نمی تواند سخنرانی کند؟!

یک زمانی بود که مطهری به عنوان نماینده مردم در مجلس بود و ممکن بود با گوجه و سنگ هم گاهی از وی پذیرایی می کردند؛ اما امروز مطهری به عنوان نائب رئیس مجلس به مشهد رفته بود و هر رفتاری که با وی می شود، به نوعی رفتار با کل مجلس به شمار می آید.

وی در ادامه گفت: این خط، همان خطی است که چند سال پیش با لنگه کفش به صورت آقای لاریجانی برخورد کرد و در واقع اتفاق جدیدی رخ نداده است؛ اما به هر حال با نرمش بیشتری انجام می شود، ولی در نهایت این اتفاقات در شرایط کنونی به نفع کشور نیست.

نعمتی یادآور شد: معلوم نیست چرا یک عده به دنبال دو قطبی کردن فضای کشور هستند. با اینکه رهبری بارها این موضوع را بیان کرده و تذکر داده اند، برخی به دنبال دوقطبی کردن فضا هستند.

این نماینده مجلس درباره دلیل برخی افراد برای دوقطبی کردن فضای کشور نیز گفت: برخی از افراد نتوانستند در انتخابات گذشته حرف خود را بزنند و در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری کرسی های مهم را از دست داده اند. به همین دلیل، اکنون به فکر بر هم زدن بازی هستند.

این نماینده خاطرنشان ساخت: البته این کارها را نباید به حساب تمام اصولگرایان گذاشت. یک بخش تندرو هستند که این کارها را انجام می دهند و متأسفانه برخی دیگر نیز در نهادهای دیگر با این افراد همسو شده اند.

وی گفت: این افراد می خواهند با برهم زدن بازی افکار عمومی را به سمت خود متوجه کنند. اینها می خواهند به مردم بفهمانند که دولت عرضه اداره مملکت را ندارد و نمی تواند کار کند. این در حالی است که مردم به خوبی اوضاع را درک می کنند و می دانند، چه کسی میدان داری می کند.

وی در پایان اظهار داشت: گیرم که مطهری در مشهد سخنرانی نکند. بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا مطهری نمی تواند اقدام دیگری انجام دهد؟ آیا مجلس بیکار خواهد نشست؟ حتما از مراجع ذی صلاح در این باره پرسیده خواهد کرد.

با این حال، احمد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: دادستانی خود یک مرجع قانونی است و این مرجع حق دارد، تصمیماتی را مبتنی بر قانون بگیرد. اینکه گفته می شود دادستانی مشهد کار غیر قانونی انجام داده است، نیاز به دلیل دارد.
 
این نماینده مجلس گفت: البته چند نکته درباره موضوع مشهد قابل تأمل است؛ نخست اینکه چرا تاکنون حدود 70 فقره سخنرانی نمایندگان دیگر در کشور لغو شده، ولی کسی صدایش درنیامده، ولی برای مطهری صدای همه درآمد، در دانشگاه ها مختلف تا کنون 70 سخنرانی لغو شده اما هیچ کس صحبتی درباره آن نکرده است.
 
وی گفت: تمام اقدامات باید مبتنی بر قانون باشد، اگر قانون ملاک است، دادستان مبتنی بر قانون عمل کرده است،  اگر غیر از این است، اسناد آن را رو کنند. زمانی که دادستان متولیان را دعوت کرده و از آنها تضمین می خواهد که مجوز در شرایطی داده می شود که امنیت شهر به هم نریزد و آنها این حرف را قبول نمی کنند، طبیعی است که دادستان مجوز ندهد، چون اگر اتفاقی رخ می داد، همین دادستان زیر سؤال می رفت.
 
وی گفت: درست است که دادستان عضو شورای تأمین است؛ اما خود داستان هم مرجع صدور حکم است، دادستانی و شورای تأمین جدا از هم هستند و الزاما نباید همه مجوزها از بستر شورای تأمین خارج شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۵
دیگه دارید شورش رو در میارید دست اندر کاران سایت تابناک با اون علی مطهری تون. بسه دیگه خفه شدیم همش علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری علی مطهری
هفتاد سخنرانی ؟ آفرین به آزادی بیان !!!
اقای نعمتی گفت برخی اصولگرایان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را باختن دارن بازی را به هم میزنن شما سال 88 انتخابات ریاست جمهوری را باختید بازی را به هم زدید اون هم چه به هم زدنی جوانها به خیابانها ریختند امریکا ما را تحریم های سنگین کرد که در تاریخ سابقه ندارد
دادستان مسئول برخورد با برهم زنندگان نظم است ولی به خاطر آنها سخنرانی را تعطیل میکند
اقای نعمتی دست پیش گرفتی شماها مملکت را دو قطبی کردید حالا......
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر