بازدید 6666
۴
دادستان مرکز استان سمنان:

لوکوموتیوران سمنانی بازداشت شد

کد خبر: ۶۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 27 November 2016
دادستان مرکز استان سمنان از بازداشت لوکوموتیو ران قطار سمنان-مشهد برای بررسی علل رویداد این سانحه خبر داد و گفت: حادثه توسط مراجع قضایی در دست بررسی است.

به گزارش مهر، حیدر آسیابی صبح یکشنبه در نشست خبری بررسی وضعیت حادثه قطار مسافربری ایستگاه هفت خوان سمنان، به میزبانی دادگستری مرکز استان، ضمن تائید خبر دستگیری لوکوموتیو ران قطار سمنان-مشهد، ابراز داشت: مکالمات این لوکوموتیو ران با مرکز کنترل ضبط شده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: هنوز چیزی مشخص نیست اما دلیل خطای انسانی برای وقوع این حادثه در دست بررسی قرار دارد.

دادستان مرکز استان سمنان همچنین با بیان اینکه تحقیقات قضایی یک ساعت پس از وقوع حادثه آغاز شد، گفت: لوکوموتیوران که پس از حادثه متواری و در محلی مخفی شده بود با شناسایی محل اختفای وی در خارج از استان بازداشت و روانه زندان شد.

آسیابی با بیان اینکه تحقیقات از روسای دو قطار در صحنه وقوع حادثه به صورت کامل صورت گرفت، افزود: روز گذشته نیز سه نفر مظنون به خطای انسانی در وقوع حادثه قطار ایستگاه هفت خوان دستگیر شدند که بررسی درباره نقش آفرینی آنها در این سانحه ادامه دارد.

وی بدون ذکر نام این افراد، بیان داشت: این افراد شامل مسئول شیفت کنترل خط، مسئول مرکز فرماندهی خطوط شمالشرق در شاهرود و مسئول مرکز کنترل خطوط هستند.

دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه ۹ نفر از مصدومان در حال حاضر در دو بیمارستان هستند، گفت: این حادثه قریب به ۱۰۰ مجروح داشت که خوشبختانه به جز این ۹ نفر مجروحی که در استان سمنان بستری هستند، سایر مجروحان این حادثه ترخیص شده اند.

آسیابی با یادآوری اینکه قطار تبریز-مشهد با شماره ۴۸۰ دارای ۴۳۲ مسافر و خدمه بود، افزود: قطار سمنان - مشهد نیز با شماره ۳۲۴ دارای ۱۴۶ مسافر و خدمه بوده است که در مجموع ۴۰۰ مسافر در سلامت کامل بودند.

وی حداکثر تلفات جانی را ۴۰ نفر ذکر کرد و گفت: کار تفحص توسط تیم های امدادی کاملا پایان یافته است.

دادستان مرکز استان سمنان خاطرنشان کرد: از چهل نفر جان باخته این حادثه ناگوار ۹ نفر ایشان شناسایی و دیگر اجساد برای انجام آزمایشات دی ان ای به تهران اعزام شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
من خوشحال بودم حداقل این لوکوموتیوران قاتل کشته شده !!!! باید برای این احمق مجازات سنگینی در نظر گرفته بشه که باوجود اطلاع از بسته بودن راه و روشن بودن الارم قرمز شروع به حرکت کرده ....
اين مسائل كه نشان دهنده ضعق مديريت بوده و بدليل عدم جوابگويي دولتها در طي چند دهه به ملت مي باشد نهايتا منجر به اين موضوع خواهد شد كه اقليتهاي قومي بخواهند از اين اتحاديه خارج شوند(متاسفانه هيچ كس عمق مسائل را نمي بيند) بطور مثال يك هموطن آذري از چوپان فداكار نام ميبرد و مي گويد چرا در اينجا همچين ادمي نبوده است... بهرحال هنوز دير نيست ايا دولتها براي خدمت به مردم نيستند؟ چر بقرض با كوچكترين مسئله اي مديران ووزرا در ممالك پيشرفته استعفا مي دهند اما در اينجا صحبت از پرداخت خون بها مي كنند.
لکوموتیوران بدبخت چه تقصیری داره؟ از اطاق کنترل به او دستور حرکت دادن
بیچاره شوکه شده و فرار کرده
نه عزیزم لکوموتوران اصلا فرار نکرده،براش حرف درست کردن،اگه میخاست فرار کنه،بعد حادثه به مسافرا کمک نمیکرد،همان لحظه فرار میکرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار