بازدید 54636
وال استریت ژورنال تحلیل کرد؛

چگونه نبرد در سوریه ضعف های نظامی روسیه را عیان کرده است؟

در حالی که از چندی پیش، روسیه برای افزایش حمله به تروریست ها در این کشور، یک ناو جدید جنگی به سواحل دریای مدیرترانه اعزام کرده است، به گفته تحلیلگران روزنامه وال استریت ژورنال، این تسلیحات و نیروهای جدیدی که روسیه عازم جنگ سوریه کرده، به نوعی ضعف نظامی و دفاعی روس ها را نشان می دهد.
کد خبر: ۶۴۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 28 November 2016
در حالی که از چندی پیش، روسیه برای افزایش حمله به تروریست ها در این کشور، یک ناو جدید جنگی به سواحل دریای مدیرترانه اعزام کرده است، به گفته تحلیلگران روزنامه وال استریت ژورنال، این تسلیحات و نیروهای جدیدی که روسیه عازم جنگ سوریه کرده، به نوعی ضعف نظامی و دفاعی روس ها را نشان می دهد.

به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش، ناوچه رزمی آدمیرال کوزنتسو روسیه، وارد آب های مدیترانه در سواحل سوریه شد. این ناوچه از چندی قبل نیز عملیات خود را برای هدف قرار دادن مواضع تروریست های داعش به وسیله موشک و پرواز جنگنده ها آغاز کرده است. در همین حال، روسیه یکی از مهمترین تسلیحات هوایی خود یعنی میگ 29 را نیز در جنگ سوریه عملا به کار گرفته است.

اما اکنون تحلیلگران روزنامه وال استریت ژورنال بر این باور هستند که به کارگیری این تسلیحات و در واقع به شکل کلی، ورود روسیه به صحنه نبرد سوریه، ضعف های نظامی و دفاعی این کشور را نشان می دهد.

این روزنامه به نقل از مقامات ارشد نظامی ناتو می نویسند: در حالی که ناو جنگی کوزنتسو، مشغول عملیات مهمی در سوریه است، این شناور ـ که عمر آن به حدود 25 سال می رسد ـ از سیستم آتش باری قدرتمند که روی ناوهای آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد، بی بهره است و در نتیجه، روس ها را مجبور کرده تا از میزان سوخت و مهمات کمتری بر روی این ناو استفاده کنند.
 

چگونه نبرد در سوریه ضعف های امنیتی روسیه را عیان کرده است؟

همچنین گفته می شود، کمبود تعداد خلبان های آموزش دیده برای عملیات پروازی از روی یک ناو جنگی، روسیه را مجبور کرده تا از شمار محدودی خلبان آموزش دیده بر روی این ناو استفاده کند. این در حالی است که روس ها طی ماه گذشته نیز یکی از جنگنده های خود را در یک عملیات آزمایشی برای پرواز و فرود بر روی این ناو از دست داده اند.

اریک ورتیم، یکی از تحلیلگران نظامی در این باره می نویسد: در سال های گذشته، نیروی دریایی روس ها  تجربه عملیاتی چندانی در صحنه های واقعی نبرد نداشته است. وی این موضوع را یکی از دلایل بزرگ ضعف نظامی روس ها در مقایسه با نیروی دریایی آمریکا می داند.

البته روس ها به هیچ وجه رسما اعلام نکرده اند که ناو کوزنتسو برای عملیات نیروهای روسی و سوری در حلب به کار گرفته شده، ولی مقامات ناتو معتقدند که هدف اصلی از اعزام این ناو همین موضوع بوده است.

این در حالی است که به گفته وال استریت، روس ها از بسیاری جنبه ها، تنها بخشی از نیروی عظیم نظامی که آمریکا در اختیار دارد، هدایت می کنند. هم اکنون ایالات متحده، ده ناو هواپیما بر هسته ای را در اختیار دارد که به این کشور اجازه می دهد، دسته های نظامی گسترده را در هر زمان و به هر نقطه ای از جهان اعزام کند.

تحلیلگران نظامی و اطلاعاتی می گویند، نبرد سوریه تا به اینجا نشان داده است که روسیه تجربه بسیار اندکی در استفاده از تجهیزات و تسلیحات در جنگ های طولانی مدت دارد. همچنین تجربه فعلی روس ها برای برخاستن و نشاندن هواپیماها از سطح ناو کوزنتسو، نشان میدهد، خلبان های روس در این موضوع و به ویژه در دریاهای مه گرفته و مواج مشکلات اساسی دارند؛ اما با این حال، به گفته مقامات غربی، اکنون روسیه این فرصت را دارد تا از تجربیات و نجهیزات جنگی خود با استفاده از نبرد سوریه، زنگ زدایی کند!

این در حالی است که به گفته نورمن پولمار، تحلیلگر موضوعات روسیه، استفاده از کوزنتسو، دست کم نفع بزرگ دیگری برای روسیه داشته و آن اینکه اکنون این ناو به سرخط خبر رسانه ها تبدیل شده و توانسته است برای نیروی دریایی روسیه، اعتبار و پرستیژی دست و پا کند.

اما وی نیز هنوز بر این باور است که عملیات دریایی روس ها نشان داده که این کشور در این حوزه، از محدودیت های بسیاری در مقایسه با آمریکا و توان آن برای اعزام و استفاده از ناوهای هواپیمابر رنج می برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۷
تازه من وقتی خبر ازاد کردن خلبان روسی بشیوه هالیوودی رو خوندم گفتم روسیه چقدر پیشرفته است که از مسکو میدان جنگ در سوریه رو با یک مانیتور کنترل میکردن.حالا پس ببین اون یکی که میخوایم باهاش بجنگیم چیه دیگه
اين يك امر معمولي است اخه ناتو كه نمي اد بگه روسا قدرتمند هستن بايد بزنه سر مال تا كاسب بشه ولي در مسايل نظامي و سياسي هميشه اون چيز ي كه در ظاهر است در پشت پرده چيز ديگر است هيچ وقت نه در سياست و نه در نظامي گري كسي برگ اس خود را سريع رو نم يكنه ...
توان نظامی روسها پایین تر از امریکا میباشد اما روسیه در صورت استفاده از سلاح غیر متعارف میتواند جهان را نابود کند
پاسخ ها
سرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند
محدودیت روسیه بیشتر از اینکه بخاطر تجهیزات باشه، بخاطر تجربه جنگیدن هست. یک سرباز، یک واحد نظامی و یا یک ارتش هرچقدر که خوب تمرین کنه، در مقابل سربازها و ارتشی که کوچکتر و از لحاظ تجهیزات ضعیفتر هست ولی تجربه جنگ داره، ضعیفتر عمل میکنه. آمریکاییها هم تجهیزات بهتری دارن و هم تجربه جنگهای زیاد.
حداقل روی کاغذ توان نظامی آمریکا چه از حیث در اختیار داشتن ناو هواپیمابر و ناوچه های رزمی چه از حیث تعداد هواپیما ها قابل مقایسه با روسیه یا هیچ کشور دیگری نیست. قابل ذکر اینکه ناو هواپیمابر کوزنتسوف که تنها ناو هواپیمابر روسها در حال حاضر است از نوع دیزلی هست و بر خلاف ناو های آمریکا هسته ای نیست.
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
ناو هواپیما فقط برای بمباران کشوهای بی دفاع مانند افغانستان کاربرد داره و بسیار با پرستیژه .
در نبرد مستقیم آمریکا با بک غول دیگه مثل خودش مانند همین روسیه ای که برخی از ما جهان سومی ها نمی پسندیمش ، در چشم بهم زدنی مانند یک هدف آسان و کم تحرک در هر نقطه ای از دنیا توسط موشک های دوربرد غرق می شه .
اونوقت اون همه هواپیمای شیک وسط اقیانوس میشن خانه ی جدید ماهی ها .
نگین در برابر موشک ها می تونن از خودشون دفاع کنند که یک حساب کتاب خیلی ساده می گه که همیشه موشک از ضد موشک یک قدم جلوتره .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
خداییش منفی ها یعنی چی؟
آرش
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
دیزل نیست . توربین بخار باسوخت مازوت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
بابا این روسیه از هر طرف خشکی اش بخواد یکی رو بزنه، مشکلی نداره! کی جرات داره زیر دید اون بره اقیانوس شمالی؟ کره شمالی؟ چین؟ کانادا؟ ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
هزینه تولید و نگهداری ناو های هواپیما بر بسیار زیاده روسیه به همه جهان مرز نزدیک دارد نیازی به این هزینه ها ندارد
دکترین نظامی روسیه و آمریکا زمین تا آسمان فرق میکنه. بر خلاف آمریکا، روسیه بدلیل وسعت خاک پهناوری که در اختیار داره و همچنین بدلیل همسایگی با مرزهای ناتو، بیشتر بر روی صنایع نظامی خاکی متمرکز شده و همونطور که میبینید بیشترین تعداد تانک و موشکهای زمین پایه رو در اختیار داره و اصولاً برای این کشور، ناو هواپیمابر غیر از هزینه های بیهوده ی سرسام آور، هیچ ارمغانی نداره. ضمناً بر خلاف آمریکا و شوروی سابق، روسیه پایگاههای نظامی در سراسر دنیا نداره که نیازی به تجهیزات نظامی عظیم برای حمل و نقل بین قاره ای داشته باشه. چین هم تقریباً همین وضعیت رو داره و میبینید که با وجود اقتصاد بسیار عظیمی که داره، به دنبال تجهیزاتی مثل ناوهواپیمابر نرفته و بیشتر بر روی تجهیزات زمین پایه تمرکز داره.
وقتی وحدت بین مردم و دولت از بین بره روسیه و آمریکا و همه کشورهای جهان هم نیرو بفرستن سوریه باز شکست خواهند خورد. ملت سوریه دچار انشقاق کامل از دولت و دیگر قومیتها شده اند. این جنگ فرسایشی تا مدتها ادامه خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
نفس وجود داعش خود باعث وحدت بین مردم و دولت سوریه شده و خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اگر عمیق تر اخبار را پیگیری کنید می بینید که مسلحینی که ارتش سوریه با اون در حال جنگه معجونی از سربازان از کشورهای مختلف در سراسر جهان است، نه افراد سوری. نمی شه به این سادگی چنین اظهار نظری مطرح کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
موضوع عدم وحدت تا حدی درسته،اما انشقاق کاملی بین هیچکدام از طرفین رخ نداده،شما سوری هستید؟.اگر نیستید که میدونم نیستی،از کدوم دیدگاه این نتیجه آبکی رو گرفتی؟
دکترین نظامی مان باید این مقاله رو بخونند تا پول به اجناس روسی ندهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
فکر کنم شما اصطلاح "دکترین نظامی" را به معنی دکترهایی که نظامی هستند فهمیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
دکترین نظامی بخونن؟ همین که تو خوندی کافیه
شما خودشو ناراحت نکن
شما خودشو ناراحت نکن
این ناتوی ملعون نیز از نابودی داعش توسط جبهه مقاومت دارد می سوزد دنبال وسیله خنک کننده می گردد
کاچی به از هیچی !!!
به جان خودم اگر چنین ناوی دست برادران نیروی دریایی بود،خلبان در حالی که موتور سمت راست آتش گرفته بود،یک ترکش تو بازوی چپش بود،دریا طوفانی بود،هوا مه آلود بود،روشنایی عرشه هم مشکل فنی داشت عین قند جنگنده را روی باند عرشه مینشاند...
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
فيلمهاي رمبو رو كمتر نگاه كن
روسیه نه تنها از نظر نظامی بلکه از نظر علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ... از آمریکا خیلی عقب تره! حتا قابل مقاسیه با آلمان و ژاپن هم نیست! تازه فهمیدی تابناک؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
اما قویه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
داداش حتی .مقایسه
ناو هواپیما بر گازوئیلی
البته روسیه از امریکا ضعیفتر است اما نه نسبت به ایران. براحتی ظرف چند روز ایران را می تواند اشغال کند. بعلاوه این نقاط ضعف را روسیه بزودی برطرف کرده و ارتش ان تا 2018 و 2020 بروز رسانی می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
آمریکا باید یک میلیون نیرو وارد ایران کنه تازه اگه بتونه از سد موشک های ایران رد بشه باید وارد جنگ زمینی بشه که در آن صورت تعداد زیادی سرباز ایرانی جلوش در میاد حداقل 4 میلیون باغیرت بسه آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
میدونی قیاس یعنی چی و چند نوع قیاس داریم؟.الان این مقایسه بین ایران و روسیه از کجات اومد؟روسیه از لحاظ تعداد و انواع هواپیما و تعداد و نوع تانک و نیرو و ضد هوایی و قدرت اتمی در حدی هست که آمریکا و کل ناتو در مقابلش مساوی باشند.ببینید،جنگ وقتی شروع بشه به جاهایی میرسه که دیگه فلان تعهدنامه و بهمان بخشنامه اصلا اهمیتی نداره. اونوقته که برگ آخر میشه بمب اتمی و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
هشت سال جنگ و دفاع مقدس ثمره عظیمی است که هیچ کشوری رو به غلط دوباره وادار نمیکنه
اصولا ناو هواپیمابر برای تجاوز هست و گرنه وقتی در حالت تدافعی هستی چرا بری رو دریا هواپیمات رو بلند کنی؟؟ برو رو زمین محکم خودت... برای همین برای کشوری که به فکر تجاوز به دوردست نیست این ناو هیچ مزیتی نداره .... عوضش روسها الان بهترین سیستمهای دفاع هوایی رو دارند که امریکاییها ندارن...
چرت و پرت محض
روسیه طبل تو خالی....
کل اقتصاد روسیه با یک تلنگر امریکا به هم می ریزه بعد ناو سی سال پیش را با ناو امریکا مقایسه می کنید این روسیه اگر حال وروز خوبی داشت تمام کشورهای منطقه را مستعمره خود می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
آقا من یک سؤال دوستانه از شما بپرسم. شما مگر آمریکایی هستی که اینهمه برای آمریکا خوش ذوقی می کنی؟ چرا اینقدر حرص آمریکا را می خوری؟ بی غیرت نباید بود. ضمناً ما بهتره خودمون حرفی داشته باشیم و نه هی بگیم آمریکا دارد. آمریکا دارد ولی علیه کل هستی دارد منافع خود را با له کردن دیگران تأمین میکند عزیزم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
روسیه چند سال است که تجربه این به اصطلاح شما تلنگر را داشته و اقتصاد آن به هم نریخته، مطمئن هستید که آمریکا هم در مقابل تلنگرهای کوچکتر از این تاب مقاومت خواهد داشت؟ فعلا که مقروضترین کشور جهان می باشد!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
روسیه چند سال است که تجربه این به اصطلاح شما تلنگر را داشته و اقتصاد آن به هم نریخته، مطمئن هستید که آمریکا هم در مقابل تلنگرهای کوچکتر از این تاب مقاومت خواهد داشت؟ فعلا که مقروضترین کشور جهان می باشد!

چه دفاعی کرده این رفیقمون از روسیه!!! انگار داره از ایران دفاع میکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
ناشناس 15 مقروض به کی هست؟؟ کمی مطالعه کن
آره خوب ... تجربه ی آمریکا در جنگ افروزی خیلی بیشتره!
روسیه تازه موشکی با نام شیطان را رونمایی کرد که با 400000 یه 4 و 5 صفر جلوش قویتر از بمب اتمی هیروشیما است و کارشناسان آمریکایی گفته اند قادر است اگر نتواند کره زمین را از مدار خارج کند حتما قادر است قاره آمریکا را با 25 کشور همراه آن نابود کند
روسیه با 11300 بمب اتمی قدرت اول اتمی دنیاست و آمریکا با 9700 بمب اتمی بعد قزاقستان سومین قدرت اتمی دنیا است
دبیرکل ناتو چندی پیش گفته بود پوتین با انگشت اشاره می تواند آمریکا را نابود کند
آمریکا اگر می توانست به کره شمالی حمله کند حتما صدبار به کره شمالی حمله می کرد روسیه پیشکش
سوپراتاندارد را دود هوا می کنیم
امریکا ببر کاغذی است دیدید افسران و درجه دارن دستگیر شده توسط دلیر مردان ایرانی چگونه گریه می کردند قدرت امریکا برای مرعوبین و واگرایان زیاد است دهها از جاسوسان دیپلمات نما انان در گروگان ما بودند و در صحرای طبس نیروهای نظامی انان گرفتار و تبدیل به ذغال شدند را بیاد نمی اورید اینجا تجهیزات و ادوات کارایی مطلق نداشته این ادوات را باید عوامل انسانی بکار گیرند و انان بدلیل ضعف ایمان و اراده در مقابل جوانان غیور ایرانی چیزی برای گفتن ندارند و همواره دولت مردان انان صحبت از گزینه روی میز لاف می زند و هر چه تحقیر می شوند ان گزینه را برای فقط دکور روی میز نگهداشته اند در اخر باید گفت زنده باد دلاور ایرانی مسلمان ، غروب و فرو پاشی نئو لیبرالیسم اغز شده و این تجهیزات و دانش در اینده در اختیار مردم در بند و عدالتخواه قرار خواهد گرفت
روسیه خر بی عقله
هدف اصلی جلوگیری از قدرت گرفتن کشورهای بزرگ و هژمون که دارای تاریخ و فرهنگ با شکوه در گذشته بوده اند در همه زمینه ها ی نظامی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است. روسیه و ایران از همین دست کشورها هستند . این قبیل کشورها میتوانند با سابقه تاریخی که دارند منطقه پیرامون خودشان را زیر پوشش فرهنگ و سلطه خود بگیرند و کنترل کشورهای زیر سلطه ایران و روسیه و غارت منابع ثروتشان توسط غرب را با مشکل مواجه کنند. جنگ داخلی سوریه و عراق آخرین برگی است که غرب برای تضعیف ایران و روسیه در دراز مدت و طی جنگ فرسایشی رو کرده اند. بعبارتی باتلاقی است که اگر زود خشک نشود هردو کشور قربانی خواهند شد. تنها برتری دشمنان مشترک ایران و روسیه امکانات و تجهیزات پیشرفته ای است که به تروریستها داده اند. اگر همین امکانات را ایران داشت در کمترین مدت پیروزی میسر میشد. جنگ عراق و ایران هم از همین دست جنگها و برای نابودی کامل کشورهای دارای فرهنگ برتر و کهن بود که نتیجه اش را دیدید. عراق عملا چند تکه شده و دیگر قدرت منطقه ای نیست.
لازمست مسئولان ایران بدون در نظر گرفتن منافع روسیه منافع ایران را در اولویت قرار دهند. شاید روسیه قدرت بیرون آمدن از باتلاق را داشته باشد اما ایران در شرایطی نیست که مانند روسیه فکر یا عمل کند.
چرا عکس کار شده تو مطلب ناو هواپیمابر آمریکاییه؟
عکس ناو روسی رو ندارین؟
والبته همین کم و کسری ها و ضعف هاست که سبب شده هم روسیه و هم چین در مقابل ابر قدرت نظامی آمریکا چندان به حساب نیایند و با تمام جنگهای زرگری و بلوفهای تو خالی که پوتین راه میندازه خوب میدونن که در مقابل آمریکا باید همیشه کوتاه بیان.
ناو هواپیمابر گازوییلی دیگه قدیمی شده.

بیارن اینجا سه سوت براشون گازسوز میکنیم
حداقل عکس درست انتخاب کنید این ناو هواپیمابر آمریکایی با هواپیماهای اف ۱۴ هست!
روسیه نیازی به ساخت ناو هواپیما بر نداره با پول ساخت یک ناو هواپیما بر میتونه تعداد زیاد کروز ضد ناو و موشک تولید کنه که ناو های یانکی ها رو بفرسته به جهنم
زنده باد خودمون که نه ناو هواپیمابر دیزلی داریم نه هسته ای. اما حریف جفتشون هستیم!
با همه تحلول های آقایان مهمترین برد در جنگ دل و جرات فراوان هست که آمریکا و هیچ قدرت دیگه ای روی زمین ندارند
سلام
تصویر ضمیمه ناو آمریکایی است .چرا ناو روسی را نگذاشتید؟
ایجاد جنگ در کشورهای جهان سوم تحت هر عنوانی حسنی که برای کشورهای تولید کننده سلاح دارد میدان نبرد واقعی است که آنان میتوانند سلاح های روزشان را تست کنند و در یک مانور واقعی جنگی نیروهای هوای و زمینی و ....را نیز آزمایش نمایند این فرقی ندارد امریکا یا روسیه و یا فرانسه و انگلیس و یا هر کشور دیگر باشد و این ملتهای جهان سوم هستند که در این راه سرمایه و جانشان قربانی اهداف پلید این ابر قدرت ها میشوند
مقاله اصلی منتسب به ناتو صرفا تبلیغات محض است. ناوهای هواپیمابر امریکایی فقط باند فرود متحرک هستند و همیشه با سه رزمناو دو ناوشکن و یک ناولجستیکی اسکورت می شوند و هیچگونه تجهیزات درگیری مستقیم ندارند درحالیکه نوع منحصر بفرد روسی نیاز به هیچ اسکورت ندارد. علیرغم سیستم دیزلی پیشرانه سیستم رزمی آن همتا ندارد و شامل ۲۴ کلاهک هسته ای با سیستم هدایت مجزا و شعاع دفاعی ۲۰۰۰ کیلومتر و شعاع ممنوعه ۵۰۰ کیلومتر است. یعنی به تنهایی توان درگیری با ۲۴ هدف در آن واحد دارد و هیچ ناو یا هواپیمایی اجازه نزدیک شدن از ۵۰۰ کیلومتر به آن را ندارد. خودتان تحقیق کنید این ناو عجیب به هر جا اعزام شود نیروهای ناتو فورا منطقه را تخلیه میکنند و این اولین بار نیست.
تبلیغات کذب ناتو هم یک فراربه جلو و پروپاگاندا است.
عملا ضعف بزرگ ارتش های دنیا در جنگ های نامنظم چریکی بروز می کند
ارتش که خود یک سیستم برپایه نظام بوده اسم خودش را از نظامی گری گرفته وقتی با نیروی نامنظم
چریکی مواجه میشود به چالش می افتد.
برای مثال تاکتیک تثبیت مواضع اتش تهیه و استقرار نیرو برای جنگ شهری معنی ندارد.
اشتباه بزرگ عربستان هم در جنگ یمن همین بود و مجبور شد جنایت جنگی علیه شهروندان مرتکب شود.
عربستان به تجهیزات مدرن و برتری هوایی مینازید ولی در عمل کاری نتوانست در ژئوپولیتیک انجام دهد.
اگر گپ سرزمینی و فضای صحرایی بین یمن و مراکز استراتژیک عربستان نبود عربستان خیلی مفتضحانه تر قافیه را می باخت.
روسیه بخاطر تجربه جنگ افغانستان از یک حدی بیشتر در سوریه فراتر نخواهد رفت و کامل خودرا درگیر نخواهد کرد.
همزمان جای پای خود را در نقطه استراتژیک سوریه حفظ بربرخی ضعف های خود واقف و بعنوان تجربه حضور فراسرزمینی از این جنگ بهره خواهد برد.
با توجه به اشکالاتی که روسیه دارد انصافا نسبت به عملکردش برای مردمش خیلی بهتر از امریکا دارد هر چند بسوی سرمایه داری حرکت کرده ولی تمام مردم روسیه دارای منزل و اب و برق و گاز و تلفن هستند و در انجا فقیر ندارد هر چند که این ارمغان کمونیست ها بوده ولی به تمامی مردمش امکانات داده و سعی بر ان داشته پایگاههای نظامی را بیرون از شهرهای خود ایجاد کند که اگر درگیری پیش امد مردم اسیب نبینند در حالی که در تمام پایگاههای امریکایی در کنار پرجمعیت ترین نقاط امریکا ساخته و ایجاد شده و هر چند به ظاهر صحبت از دمکراسی می کند ولی جان انسانها برایش ارزش نداشته و ندارد البته بجز اندکی سیاستمدار و یهودی صهیونیست که بتواند با انها ماشین جنگی ادمکشی براه انداخته باشد تا مسلمانان جهان را به خاک و خون بکشد ولی این را هم فراموش نکنیم سگ زرد برادر شغاله .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
!!?کی بهت گفته همه خونه دارن و فقیر هم ندارن
من هم آمریکا و هم روسیه رو دشمن میدونم البته تا هر جا که بتونیم باید ازشون امتیاز بگیریم...
میخوایم سوخو 30 بخریم ازشون! این اشتباه محضه حداقل باید سوخو 50 بگیریم. ما که تا 5 سال دیگه فعلا تحریم تسلیحاتی هستیم. ما دست باید به فناوری موتورهای هسته ای دست پیدا کنیم. اون ارزش تحریم رو هم داره ولی داشتن چرخه سوخت که بچه بازیه. باید هر چه سریعتر اقدام کنیم و ایرانخودرو و سایپا رو تعطیل کنیم و روی یه شرکت هواپیما سازی سرمایه گذاری کنیم. خودروهای خارجی رو ورودشون رو آزاد کنیم تا مردم هم آروم بشن و کشته کمتر بدیم...
بیشترین صادرات روسیه مواد اولیه از قبیل نفت گاز آهن است به همین دلیل زمانیکه نفت در بازارهای جهانی سقوط کرد اقتصاد روسیه بیشتر از کشورهای دیگه ضرر کرد حتی از کشور ایران هم بیشتر ضرر کرد
از کشور روسیه متنفر هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
یه سفر برو مسکو نفرت یادت بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
از امزیکا خوشت میاد؟
چرا کسی نگفت یا گفت و حذفش کردین که با این جنگ عملاً روسیه به دنبال حذف اشتباهات و تقویت ارتش خودش بوده
ازهمه چیز تعجب تر ابنکه دست یاری کشور های مسلمان بسوی کشور الحاد وکفر یعنی روسیه دراز شده
گلی به جمالتون ناوهای هواپیما بر فقط برای جنگای منطقهای خوبن چون بی نهایت اسیب پذیرن در یه جنگ بزرگ مثل جنک دو ابر قدرت همون ساعات اول چه روسی چه امریکایی با موشکهای پیشرفتهنابود میشن
مردم ببچاره سوریه عملا شدن موش آرمایشگاه. انواع تسلیحات جدید روی اینها آزمایش میشه. ای خدا
روسیه از یه طرف آمریکا از طرف دیگه مشغول خونریزی اند
ناتو داره حرف مزخرف میزنه و خودشون میدونند روسیه از همه کشورهای عضو ناتو قدرتمند تر هستش .این حرف ها رو میزنند تا روحیه سربازان روسی رو تضعیف کنند . روسیه رو هیچ وقت دست کم نگیرید
صحبت از جنگ با کشور دارای صلاح هسته ای در صورتی کهخودمان فاقد سلاح هسته ای باشیم احمقانه است این همان چیزی است که حتی ادم غیر نرمال و شیرین عقل میداند انوقت ما خودمان را زده ایم به خواب
ازتمام کارشناسان جنگ و ناو بابت احضار نظر تشکر میکنم.جهت اطلاع همتون سر کاربودید چون آمریکا و روسیه پشت پرده باهم در تقابل هستند.سوال بعد فرق کدو با بادمجان بفرمایید دوستان
این طرفدارهای وطنی روسیه نوبرن!!! حالا خوبه در طول تاریخ از روس و روسیه فقط دشمنی و خیانت دیدیم نه چیز دیگه ای!!!
روسیه همیشه طبل توخالیه وفقط هارت وپورت میکنه اگه یک روزوارد جنگ رسمی باغرب بشه یک هفته کمتر ازبین میره این رسانه های ایرانه که اخیرا این پشتیبان نفع طلب ورفیق نیمه راه که تاریخ شاهداین بی وفاییهای این ابرقدرت پوشالیه بزرگش کردند .والاهمیشه دوستانش راتوشرایط بحرانی به قیمت اندک فروخته ودررفته ظلمی که روسهاواعراب بمامی کنند خیلی بیشترازامریکاست دوستی روسهادوستی خاله خرسه است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل